/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outomatisk send/hent ved start
Fra : Brassovitski
Vist : 1030 gange
100 point
Dato : 01-01-06 12:40

Halløjsa
Hvordan får man Outlook 2002 til automatisk at sende/hente post når programmet åbnes??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-01-06 14:24

Jeg har kikket på min Outlook 2004, og der klikker man på "funktioner", går til "indstillinger", klikker på fanebladet "generelt" og så er der mulighed for at vælge "send og modtag post ved start". Jeg ved ikke, om det er så meget anderledes i 2002?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-06 11:18

Til Birgitta
I min Outlook 2002, funktioner-->Indstillinger-->fanen konfiguration af E-mail, er der et flueben sat i "send så snart der er etableret forbindelse", og under indstillinger for "send/modtag", er der kun mulighed for at sætte et flueben i "Udføre en send/hent handling ved afslutning" eller med et tidsmæssig planlagt interval. Skrammel.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-06 13:44

Hej, jeg kan ikke rigtig se problemet?
Hvis du har "hakket" i "send så snart der er forbindelse", så vil du da modtage post så snart programmet bliver åbnet.

Min beskrivelse var fra min OE 2004...

Min Outlook (2003) er ligesom din.. Og den sender/modtager da så snart jeg har åbnet programmet...

Er du sikker på, at du ikke modtager når du åbner??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-06 20:00

Yep
Jeg modtager ikke når programmet åbner og der sendes kun hvis der står noget i Udbakken. Det er ret tydeligt for når programmet er åbnet og jeg taster F5 (Send/modtag) kommer der en stribe mails, de burde jo ellers komme med det samme når programmet er klar. Mærkeligt nok står der også i Hjælp at F9 er lig med sendt/modtag. Bill G. har vist ikke rigtig dokumentationen iorden.
Jeg tænkte på om man måske kunne lægge en parameter (kommando) svarende til F5 ind i genvejen der starter programmet. I min står der ("E:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE" /recycle). Altså ville jeg så sætte en skråstreg og så en kommando der svarer til F5 bagefter, jeg ved heller ikke hvad /recycle efter exe-filen egentlig gør???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-05-06 20:28

Kan du ikke geninstallere Outlook, eller køre noget recover? Jeg synes, det lyder som der er noget fejl på programmet...

Du bør nok hæve med f.eks. 20 points, så du kommer op på listen over "seneste indlæg" igen.

Jeg tror ikke, jeg er kompetent til at hjælpe dig...

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-06 20:28

Tak for svaret Birgitta.
Da du er den eneste der har svaret på denne tråd får du pointene.
Jeg har fundet løsningen i MS Knowledgebasen. Løsningen er ikke særlig logisk, men er nok et levn fra dengang alle brugte modem via telefonnettet.

Jeg indsætter lige linket og teksten her i tråden i tilfælde af at andre kan bruge svaret.
Jeg har så lavet alle indstillinger som beskrevet nedenfor, og sat opdateringsintervallet til 1440 minutter=24 timer, altså en gang i døgnet. Det er som før nævnt ikke ret logisk, men Outlook sender/modtager nu hver gang programmet startes.

http://www.support.microsoft.com/?scid=kb;da;287677&spid=2559&sid=global

Citat
Sådan indstilles e-mail-kontoen til at oprette forbindelse via telefonlinjen
Brug følgende trin til at konfigurere e-mail-kontoens forbindelse i Outlook:
[B]Konfiguartion af modem (Kan undlades hvis ikke du bruger modem)[/B]
1. Start Outlook.
2. Klik på E-mail-konti i menuen Funktioner.
3. Klik på Få vist eller rediger eksisterende e-mail-konti, og klik derefter på Næste.
4. Dobbeltklik på e-mail-kontoen for at åbne egenskaberne.
5. Klik på Flere indstillinger.
6. Klik på fanen Forbindelse, og klik derefter for at markere afkrydsningsfeltet Opret forbindelse via modem.
7. Vælg den ønskede Netværk via modem-forbindelse under Brug følgende Netværk via modem-forbindelse. Du kan oprette en ny Netværk via modem-forbindelse ved at klikke på Tilføj og derefter følge trinene i guiden.
8. Klik på OK for at lukke dialogboksen Internet-e-mail-indstillinger.
9. Klik på Næste, og klik derefter på Udfør.
Hvis du har konfigureret flere konti, skal du gentage ovenstående trin for hver konto, du automatisk vil have til at undersøge, om der er nye meddelelser.

[B]Dette er det vigtigste hvis du bruger "altid på" ADSL[/B]

Sådan angives indstillinger for Send/modtag og Opkald.
1. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
2. Klik på fanen Konfiguration af e-mail.
3. Klik for at markere afkrydsningsfeltet Send straks, når forbindelsen er oprettet.
4. Klik på knappen Send/modtag.
5. Klik for at markere afkrydsningsfeltet Planlæg en automatisk Send/modtag-handling hvert under gruppenavnet Alle konti under Når Outlook er online, og indstil derefter intervallet for Send/modtag.
6. Klik på OK for at lukke dialogboksen Send/modtag-grupper.
7. Klik for at markere afkrydsningsfeltet Foretag automatisk opkald under handlingen Send/modtag i baggrunden under Opkald i dialogboksen Indstillinger.
8. Klik på OK for at lukke dialogboksen Indstillinger.
Nu starter Outlook en Netværk via modem-forbindelse for at udføre en indledende Send/modtag-handling. Hvis adgangskoden er gemt sammen med den Windows-baserede Netværk via modem-forbindelse, bliver du ikke bedt om at logge på.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-05-06 20:31

NÅ da, Tillykke med det!
Og tak for den ufortjente accept af mit svar.
Men det var da godt, du fandt ud af det!