/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlsikker tilstand
Fra : leob
Vist : 462 gange
200 point
Dato : 20-12-05 10:04

I forbindelse med fjernelse af et virus angreb skulle jeg prøve at køre i "Fejlsikker tilstand" på min XP Pro, som jeg installerede oveni min gamle Home for ca. 2 måneder siden.
Normalt starter jeg min maskine mens jeg drikker kaffe, så derfor er det længe siden, jeg har fulgt opstarten. Jeg har nu opdaget (men hvornår det er ændret, ved jeg ikke) at den går direkte til den blå Windows velkomst - altså ingen sort/hvide DOS-visninger undervejs.
Jeg prøvede under en opstart vedblivende at klikke på f8, men uden at få siden, hvor jeg kan vælge fejlsikker. Den gik direkte til Windows.
Microsoft foreslog dette.
"Har du prøvet at slukke computeren på den hårde måde?
Trouble Getting into Windows 2000 or Windows XP Safe mode - If after several attempts you are unable to get into Windows 2000 or Windows XP safe mode as the computer is booting into Windows, turn off your computer. When the computer is turned on the next time Windows should notice that the computer did not successfully boot and give you the safe mode screen."
Jeg afprøvede, men det hjalp heller ikke.
Nogen forslag?

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 210 point
Dato : 20-12-05 10:52

Du går i "start" -> kør ->skriver "msconfig" -> vælger fanebladet "boot.ini" -> flueben i "safeboot"
Så starter du i fejlsikret tilstand.
Samme procedure når du så vil starte op i normal tilstand (fjerne fluebenet)...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-05 10:59

Prøv at trykke f6 ligefra du tænder op

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-12-05 11:24

Sunowich->>Du mener vist F8

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-12-05 11:37

Hvis det ovenstående ikke løser dit problem, så prøv med systemgendannelse!

Good luck

Clou

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-12-05 11:40

Er det en fejlbesked den kommer med eller? Hvor lang tid er den om at starte op? Kunne det tænkes at den går i standby eller dvale (hibernation) istedet for at slukke helt når du slukker for den? Hvis den starter op på én af de måder, så mener jeg at det kan være problematisk at gå i fejlsikret tilstand ved at trykke på F8. Men hvis du editerer boot.ini som 'fluffyclaus' skriver så burde du kunne starte op i fejlsikret tilstand alligevel.
->Brommi

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 20-12-05 15:43

Tak for svaret fluffyclaus.
Meget fin og nøjagtig besvarelse
leob