/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fil problem
Fra : erikolin
Vist : 326 gange
200 point
Dato : 11-12-05 22:34

På min Pc med præinstalleret XP home, har jeg fjernet en Trojan og genoprettelsesdatabasen. Det meste virker OK men Outlook Express havde ændret alle filer til skrivebeskyttet, ved download fra internettet standser den ved "henter filoplysninger" og min picasa2 billedvisning virker ikke. der er nok flere filer der er blevet skrivebeskyttet, men hvilke ??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-05 22:55

Hvorfor Fanden fjernede du din Genoprettelsesdatabase? Hvem bad dig om det? Det var sgu da temmeligt dumt gjort!!!

Hvordan fjernede du den Trojan? Og hvad hed den? Det tyder på at du TROR at du er ekspert. Men at du har lavet noget lort.

Som JEG ser det, må du ominstallere dit system, og så lad være med at tro at du er Verdensmester næste gang.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-05 23:07

Arnedrengen på fri linie igen hol dog igen din nol Tal ordentligt!!! Der er ingen dumme spørgsmål men mange dumme svar.
erikolin Du kan måske lave en gendannelse til før dit problem i start programmer systemværktøjer systemgenoprettelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-05 23:17

Sunowich - Lad være med at skælde mig ud. Du har jo ikke selv en løsning på problemet. JO - Systemgenoprettelse!!! Men det er jo netop den erikolin har slettet!!! Så tænk dig om før du svinet mig til din lille nar.

Og kald mig ikke dreng! Jeg er 50 år gammel. Og JEG kan stave OG tale ordentligt. Se lige på din egen stavemåde:

Citat
fri linie igen hol dog igen din nol

Sunowich - Hjælp spørgeren i stedet for at overpisse mig. Kan du IKKE hjælpe spørgeren. Så hold din kæft. Hvor svært kan det være??????????????????????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-12-05 23:43

Arnedrengen Du er simpelthen en plet der desværre ikke landede på lagenet så vi må vel affinde os med din arrogante og fordømmende facon og var der nogle fejl hr. tsk tsk få dig dog en bamse du kan vælte din gylle ud over.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-12-05 23:59

Sunowich >> nu holder du. efter sådan en svada er deaktivering en mulighed

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-05 00:47

Ja - hcma - Men hvad kan man gøre ved folk som Sunowich og andre små dumme teenagere??? Deaktivering foreslår du??? Hvordan???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-05 00:56

erikolin - Du har været Kandu'er i næsten 2 år: Jeg håber at mit svar var nok. Jeg skrev det IKKE for at pisse på dig, kun for at fortælle dig, at........ Læs mit svar. Og glem så Suno's svinske kommentar. Ha ha og dobbelt HA HA. Og læg så mærke til at også hcma synes at Suno... er en dum skid.

KanDU stadig ikke finde ud af det?? så spørg bare igen. Hilsen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-12-05 01:20

Jeg tror den hurtigste og mest sikre løsning vil være en geninstall af systemet.. desværre, for det kan nemt tage lidt tid.. og lad være med at deaktivere 'genoprettelsesdatabasen' igen... den er ret dejlig at ha
Du kan naturligvis prøve at køre diverse anti-spyware programmer. Men tvivler på det hjælper.

arne.jakobsen... det kan godt være du er 50år.. men efter min mening opfører du dig ikke som en på 50.. synes ikke det er særlig fedt at overfuse en der stiller et spørgsmål som iøvrigt er meget fair. Man kan jo ikke vide alt! og det er bla. derfor folk stiller spørgsmål herinde. Som sunowich sagde "Der er ingen dumme spørgsmål"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-05 02:32

Hvis jeg var dig erikolin så ville jeg gå en tur ind på www.spywarefri.dk/forum og der opretter du dig som bruger - det er gratis. De vil kunne hjælpe dig, hvis der er andet snavs på din computer der er årsag til dine problemer. Du vil her blive guidet igennem hvad du skal gøre.
Havde du stillet spørgsmålet under sikkerhed så ville Arlet garanteret have set dit spørgsmål, men du kan også gå ind på www.arlet. dk og under menupunktet "Hvem er jeg" finder du Arlets mailadresse og skriv til ham med et link til dette spørgsmål.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-05 02:33

rettelse: www.arlet.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-05 03:34

Brommi - Læs min første kommentar. Ud over at skælde spørgeren ud for at være idiot, giver den også nøjagtigt samme råd som du kom med. Forskellen er bare at DU er en Moar, og derfor taler til dumme mænd/drenge som en Moar gør det. Når JEG taler til dumme drenge, taler jeg som en Fa'ar. Mo'ar kysser de små dumme drenge i røven, Fa'ar giver dem et ORDENTLIGT los og sender dem videre i livet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-05 07:56

Du er simpelthen for dum og selvglad Arnedreng KOBLER AF HER MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES
Mvh Sune

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-05 10:22

Sune -> Jeg synes at DU er et dumt svin. Og du synes at jeg er det. Hvad fanden har det med spørgsmålet at gøre?

Kan DU ikke svare, så lær at holde din kæft. Hvor svært kan DET være????

Det eneste du er kommet med er Systemgendannelse. Du har åbenbart ikke læst spørgsmålet???

Jeg gentager gerne: Sune -- DU er en lille dum nar, der intet kan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-05 11:26

Trojanere og andet skidt har det med at gemme sig i hukommelsen, og det bliver anbefalet, når man har slettet noget sådan: deaktiver systemgendannelse, genstart computeren og slå systemgendannelse til igen, i har ikke læst på lektien, så i stedet for at skændes, kunne i jo prøve at hjælpe spørgeren!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-12-05 12:08

o.v.n. Det er noget selvfølgeligt snak. Jeg gik ud fra at brugeren vidste det. Sune's ævl er blot et udtryk for hans had imod mig. Hvis du mener andet end det jeg sagde i første kommentar, så værs'go at komme med det. Selv om det var hårdt sagt, står jeg stadig bag min kommentar.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-12-05 12:18

venligst stop med jeres mudderkastning; hører ikke hjemme her !!
I kan fortsætte i debatkategorien.

Kommentar
Fra : erikolin

Dato : 12-12-05 12:40

til o.v.n.
Det var faktisk MacAfee der anbefalede fremgangsmåden som altså gav mig problemerne.
For længe siden læste jeg kandu jævnligt, men som disse 16 ubrugelige kommentarer viser, er det stadig ikke umagen værd.
mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-05 12:41

Ja jeg må indrømme at jeg (og måske også andre) tror vi er "eksperter" når vi har fulgt med i nogle fora nogen tid, jeg måtte så til at geninstalere Windows XPpro, efter en lidt for grundig oprydning: http://www.kandu.dk/dk/spg/78348 hvor også du kom med nogle forslag, men der var blevet slettet nogle Windows komponenter, og jeg måtte bide i det sure æble, det er dog ikke sikkert spørgeren her, behøver at geninstalere, vedr. Picasa2 prøv at fjerne programmet med Tilføj/fjern, og instaler igen, det kunne måske løse det problem, og Oulook Express, det er mulig at fjerne skrivebeskyttelsen ved at højreklikke på filen og under Egenskager fjerne flueben fra skrivebeskyttet, hvordan proplemet med download løses, har jeg ikke nogen bud på, der er for få oplysninger, er det Internet Explorer, der er problemer med?
Og Arne J. vi er altså nogle der synes dit sprog er for grov, og nogle farer til at skrive dumme indlæg, når du er grov, du har dog også en anden side: http://www.kandu.dk/dk/spg/79446 brug dog din humoristiske side, når du skriver indlæg, der er ingen der bryder sig om at blive skældt ud, vi er jo godt klar over at den er gal, og beder pænt om hjælp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-05 12:48

Jeg syntes du skulle forsøge dig med at få eksperterne til at hjælpe dig som jeg skrev tidligere, det kan være et godt forsøg inden en evt. omindstallering.

Så kan jeg godt forstå din reaktion, idet dit spørgsmål er fuldkommen blevet smadret.
Jeg syntes du skal sende det videre til kandu.dk for på et eller andet tidspunkt bliver de nød til at gribe ind overfor de ødelæggende kommentarer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-12-05 13:09

som der står på arlet.dk

http://www.arlet.dk/repair.htm

Citat
Sådan laver du en repair.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstallation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"
8:Hent evt sp2 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebordet, så det kan installeres inden du går på nettet.

Det ville jeg gøre hvis jeg stod i din situation, har selv været i nogenlunde samme situation og brugt flere timer på at rede systemet. De fleste gange er det også lykkes.. men resultatet har været utilfredsstillende hastighedsmæssigt mange af de gange. Kan godt være det bare er mig der er blevet doven med alderen