/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
køb af radiator
Fra : nicolaibidstrup
Vist : 3363 gange
50 point
Dato : 25-11-05 13:36

Vi skal udskifte vores radiatorer. Hvor kan man købe radiatorer billigt, gir det mening at købe dem brugt hvilke skal man vælge til en stue på 28 m2 hvor der er en gedigen brændeovn??
mvh Nicolai & Julie

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 25-11-05 14:01

du kan gå ind på www.billigvvs.dk det er meget billigt

Zita

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 25-11-05 14:03

Brugte radatorer kan ikke betale sig. Hvis du selv kan montere eller kender en, der kan kan du fx. købe dem her:

http://www.privatgrossisten.dk/shop/

Held og lykke med projektet.

NB hvis du har fjernvarme skal du have fat i en autoriseret vvs.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 25-11-05 14:11
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-11-05 14:46
Kommentar
Fra : lally

Dato : 25-11-05 14:56

hej nicolaibidstrup.

prøv her:http://www.vvs-grossisten.dk/

hilsen lally

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 25-11-05 15:37

Hej hej!
Lyt til Nollerik (på trods af navnet) han ved klart hvad det drejer sig om. Med en gedigen brændeovn burde der for så vidt ikke være brug for radiatorer. Men vil du gerne tillade dig at undgå bøvlet med at fyre m.m.. Hvordan dit hus er isoleret betyder en del for hvad, hvor mange og eller hvor store radiatorer du skal have. En gammel regel siger at der skal bruges ca. 60 Kcal/m3 rum. Det vil i dit tilfælde betyde ca. 4200 Kcal, når du ved udetemperatur på -12 C gr. ønsker en indetemperatur på 21 C gr. Så du skal finde en eller flere radiatorer som kan yde det nødvendige. Her spiller det også ind hvilken type anlæg du har.

Det er ikke nok med billige radiatorer.

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 25-11-05 16:16

Husk lige en ting . Radiatorer skal placeres under vinduerne for at få den bedste rumtemtemperatur, og hvis dine rørfremføringer sidder meget forkert kan det måske være en løsning at bruge olie-el radiatorer,. Især da du allerede har en god brændeovn.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-05 16:30

txn: Det kan ALDRIG svare sig at anvende el-radiatorer med eller uden olie (brugspris er den samme, men oliefyldte kan være mer behagelige), hvis der findes centralvarmeanlæg.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 25-11-05 21:54

http://www.olt.dk/Katalog/vvs/radiator.htm
Tror ikke du kan finde dem billiger andre steder.
H2

Accepteret svar
Fra : jacoblauvring

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-05 10:04

Hej Nicolai
Som andre også skriver i dette her indlæg, så kan det ikke betale sig at købe brugte radiatorer, både pris og ydelsesmæssigt. Derudover kan en brugt radiator have brug for maling og det er tit både besværligt og dyrt, i forhold til køb af en ny radiator.

På nedenstående link kan du finde gode og billige rariatorer med prisgaranti.

http://www.hedestoker.dk/butik/korad-radiator/531

Du skriver det er en udskiftning, dvs. at der sidder nogle gamle hvor der er trukket rør.
Du kan se hvor mange kvm. den enkelte radiator ca. kan opvarme. Jeg har selv købt disse og de er billige og meget effektive.
jeg ville vælge en dobbelt med to konvektorer og 4 tilslutninger, dvs. en Korad P-90 22K.
Hvis du, som du skriver har 28 kvm. og du fx har to radiatorer siddende, så kan du vælge to stk.: 2246092013 Str 600 x 900 mm, 1528 watt, opvarmer ca. 15,3 m² DKK 793,75
eller to stk.: 2245102013 Str 500 x 1000 mm, 1470 watt, opvarmer ca. 14,7 m² DKK 731,25
afh. af den ønskede højde på radiatoren (500 eller 600 mm).

Husk at vælge udlufterskrue og blindprop til hver radiator (se linket nederst).

Med venlig hilsen
Jacob Lauvring Jensen

Kommentar
Fra : jacoblauvring

Dato : 02-12-05 10:08

Hej

Lige en yderligere kommentar, jeg ved godt at du skriver at du har en gedigen brændeovn, men du kan vel lige så godt sætte radiatorer op, så du kan opvarme hele rummet uden, så du ikke er afhængig af den, de behøver jo ikke at være tændte eller være skruet særligt meget op, når du bruger brændeovnen. Alternativt så bare vælg nogle mindre radiatorer på fx det link jeg gav dig, men det er dyrere at prøve at varme et rum op med en for lille radiator, end det er med en der "passer i størrelsen".

Med venlig hilsen
Jacob Lauvring Jensen

Godkendelse af svar
Fra : nicolaibidstrup

Dato : 12-12-05 00:27

Tak for svaret jacoblauvring.
jeg ville gerne fortælle dig mere om valg opsætning osv men min nyfødte søn kommer hjem fra hvidovre iløbet af de kommende dage så jeg har meget travlt