/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
postprogram/internetgenveje
Fra : eatfinn
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 05-11-02 13:44

Hej, mit problem: Jeg er på en hjemmeside og trykker på e-mail kontakt - nu skulle mit e-mail program åbne -
men nej, jeg får en besked der siger , "der er ikke installeret et postprogram til at sende e-post med internetgenveje"
Hvordan installerer jeg et sådant?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-11-02 13:56

det ser du her hvordan du gør
http://www.infolink.dk/hotel/outlookexpress.asp

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-11-02 14:01

jeg glemte at sige at det kommer an på hvilken isp du har
her er et andet eks.
http://www.virtualmedia.dk/outlook.htm

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-11-02 14:14

og hvis du ikke har fået en hos din udbyder af internet kan du oprette en gratis pop3 email her
http://www.mailme.dk/indexreal.php

og den er på dansk ( 5 mb )

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 05-11-02 14:17

jeg spurgte ikke om hvordan jeg sætter en e-mail konto op !
En gang til: Jeg står på en hjemmeside, hvor hjemmesiden har en e-mail adresse, som man kan klikke på,
hvis man vil sende en besked. Nu er det så jeg får ovennævnte besked!

ps.Jeg har oprettet e-mail outlook express, og den virker fint. Bare ikke på som nævnt, er det browseren det er galt med?

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-02 18:44

Hej Eatfinn,

er din Outlook Express sat til at være standard E-mail program?

prøv evt. at kigge efter i Internet Explorer's opsætning/indstillinger... det ka' du bl.a. gøre ved at gå op i meneuen "funktioner" og så vælge "internetindstillinger" eller ved at hørjeklikke på Internet Explorer's ikon, og så vælge egenskaber...

her ska' du så kigge under fanebladet "programmer", og så se efter om der står "Outlook Express" ved "e-mail"... gør der ikke det så er det sikkert derfor...

men ellers går jeg ud fra at det du mener er når du klikker på et "mail link" a la f.eks. mailto:strarup@worldonline.dk at vinduet til at skrive en ny post/mail ikke popper op... hvis jeg har misforstået det må du endelig sige til...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : eatfinn

Dato : 05-11-02 22:22

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 14:48

"eatfinn" <eatfinn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:pUOx9.2899$oC3.338772@news010.worldonline.dk...

> Hej, mit problem: Jeg er på en hjemmeside og trykker på e-mail kontakt -
> nu skulle mit e-mail program åbne -
> men nej, jeg får en besked der siger , "der er ikke installeret et
> postprogram til at sende e-post med internetgenveje"
> Hvordan installerer jeg et sådant?

Hvilken browser bruger du? Hvilket program bruger du til E-Mail?
Hvis du bruger Opera, så tryk Alt+P.
Nu åbner der sig et vindue med forskellige indstillingsmuligheder.
Vælg punktet E-Post.
Her kan du vælge program.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.