/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad er mon mere 'pinligt' ???
Fra : molokyle
Vist : 592 gange
33 point
Dato : 04-11-05 15:10

[hør] Hrrmmmm.... ???

Jeg ska' lige rømme mig..

I dag har jeg været på AF at søge arbejde

Efter fuldendt gerning syntes jeg liiiiige jeg ville tillade mig en enkelt pilsner ...bare for at væde ganen

Bedst som jeg sidder kommer en ældre 'dame' ind på Spruthuset .....MIN MOR !!!

Jamen.. MOR; hva' laver du dog hér?

+++-> MOR : Min dreng; jeg så din cykel (Dueblå Mustang ) parkeret udenfor, så jeg ville bare lige se om du var kommet til skade eller noget? ..men du ser jo ud... Ska' du ik' snart barberes? Hér er 50 kr. ..men sig ik' noget til far!

Bli'r man nogen sinde 'voksen' i MOR's øjne?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 15:15

Det havde været mere pinligt hvis det havde været formanden for DIN afholdsforening.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-05 15:19

arne.jakobsen -> Næppe ... så havde han/hun været stoppet allerede på trappetrinet. Du tror da ikke 'kro-fatter' lukker afholdsfolk ind?

Skidt for omsætningen!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 15:23

OK så, men du har ret i det med mødre. Min mor synes stadig at jeg er hendes lille dreng selvom jeg lige er fyldt 50 år.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 04-11-05 15:26

Såså drenge. I skal være glade for jeres mødre
De gav jer livet!
Husk blomsterne og chokoladen på mors dag, tag opvasken når i er hjemme til middag osv osv

God weekend

Cali--> på vej til det svenske land

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-11-05 15:30

Det havde været mere pinligt, hvis din nye kæreste (siger vi lige du har) havde siddet ved siden af dig og du IKKE syntes det var pinligt.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-11-05 15:31

-Altså episoden med din mor, ikke kæresten, Molo, ih altså!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-05 15:42

mulberry ->

Det var nu ikke 'kærestens' reaktion jeg ville være bekymret over, men de samme gamle 5-7 paphoveder, som er fast 'inventar'. Een af dem sagde da hun var gået :

Din MOR er sgu da meget lækker

Dét ..sku' FAR bare have hørt?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-05 15:43

PINLIGT

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 15:49

Rolig molo,
it happen's all the time.

Min mor ville have gjort det samme.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-11-05 15:50

Længe leve vores mødre - der som de eneste får os

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-11-05 15:51

får = forstår

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-11-05 15:53

Visse vasse!!

Din mor er som mødre SKAL være ..og hun har med garntrisse ret i, at du trænger til at blive barberet!

God weekend..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-11-05 15:55

Godt gået Bent

Citat
Længe leve vores mødre - der som de eneste får os

Det tror jeg på..hehe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 15:55

Det havde da været mere pinligt, hvis din rare mor var kommet tilbage senere, og du stadig ikke var blevet barberet....................men 50'eren var væk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-05 16:05

Jeg bli'r IKKE barberet ...det er jo efterår/vinter nu

Selvfølgelig er min MOR ..som den slags ska' være

..håber blot det ikke kommer min FAR for øre at hun har sponsoreret mit alkohol-misbrug (..ikke at hans er mindre )

MOR : Må da for pokker snart lære; at sætte pengene DIREKTE ind på min konto?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-11-05 16:22

Du må jo bare sikre dig at din far ikke kan locke sig på kandu så får han aldrig noget at vide om at din moder og dig mødes på suthuset for at hun kan betale din regning.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 16:26

Jammen Molo - din rare moder ved jo at du er et kodehoved og sikkert ikke kunne finde disse kontotal................= ingen barbering eller andet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-11-05 16:39

Bare hun afleverer penge hver gang, så må hun da komme på besøj, lige så tit, hun vil

Kommentar
Fra : gigsen

Dato : 04-11-05 17:32

Molo - Sådan er vi mødre, og mine englebørn elsker det. De ville aldrig finde det pinligt.

God weekend til alle.

Gigsen - Gitte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 18:10

børn er børn er børn er børn - lige til man ikke har forældre mere - og så er man dog stadig barn - sådan er livet nu engang

ps - molo - afholdsfolk er temmelig vellidte på diverse værtshuse - tænk lige på hvad en sodavand koster - endnu mere når vi bevæger os op i de dyrere dansesprutjegskalgivedig steder

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-11-05 18:15

"Hvad er mon mere "pinligt" ???"
Det var en bondemand der var ude og malke da koen begyndte at sparke med det venstre ben, derfor bandt han den fast til en pæl. Så begyndte koen at sparke med det andet ben og så bandt han også den fast til en pæl. Så begyndte han at malke igen , men så begyndte den at vifte med halen, så bandt han også den fast oppe i loftet, så skulle han tisse.
Da han havde trukket bukserne ned kom hans kone ind......
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 18:19

Nemlig mirit.

"En fredelig eftermiddag på Kroen står Malermester Nielsen på en stige og udfører et par små reparationer iført sit stiveste malermesterpuds. Han er den eneste "gæst" udover tjeneren. På bordet ved siden af stigen står en pilsner og en dram. En mand kommer ind og stiller sig ved baren, hilsen pænt på Nielsen der omgående pakker sammen og skrider. Den nyankomne sætter sig nu ned ved bordet og går ombord i øl og dram hvortil tjeneren siger: "Hov hov, Det er da Nielsens, han kommer sikkert tilbage om lidt."
Det tror jeg ikke siger gæsten, han er nemlig Formand i samme afholdsforening hvor jeg er Kasserer!"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 18:21

og et ps til molo - hvis du synes det er pinlingt din mor dukker op på den måde (hvad der jo egentlig var rigtig sødt) - så har du dårlig samvittighed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 18:52

hmmmmm tror molo er gået på......
http://www.tuborg.dk/kampagner/j-dag/j-dag.html

Kommentar
Fra : perulla05

Dato : 04-11-05 20:14

Kære alle!
Jeg har nu altid ment, at den dueblå cykel var lidt for nem at kende!
Hilsen Molokyles mor

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 20:19

det havde da været en pinlig synd, hvis du ikke tog i mod dem, spør sæl din mor, hun ved bedst.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-05 21:20

Har du nu tænkt på, om det i grunden var din mor, der blev pinligt berørt over at finde dig der, og bare skulle finde på en undskyldning hurtigst muligt.........du behøver jo ikke vide om hun kommer sådan nogen listige små steder en gang imellem

mvh dova

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 22:29

1-0 til dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-05 04:39

det kunne jo være mere pinligt at finde sin mor samme sted - i samme tilstand - og måtte aflevere lidt håndører ????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-05 08:37

Det pinlige var såmen ikke at hun dukkede op på spruthuset. Hun var endda benovet over det var 'sådan et pænt sted'. Hun går aldrig selv ud på bar og var synlig skræmt til døde, men kvindelig nysgerrighed fornægter sig ikke og så overvindes enhver forhindring og man tager hvad der kommer i strakt arm. I øvrigt kommer der 'masser' af kvinder på hendes alder (..og ældre) på omtalte sted. Jeg fandt det heller ikke pinligt at jeg selv opholdt mig dér. Jeg har skam fortalt 'de gamle' at jeg af og til smutter ind og får mig et spil billard, en pilser og en Ouzo til ialt 23 kr.

Næeh.. det pinlige er et der sidder en voksen 45 år gammel mand .som bliver kaldt : Min dreng ..og som så får lommepenge af MOR

Tjeneren stod under hele seancen med et fjollet skævt grin og sprugte da MOR var gået : Nåeh... har du så fået råd til en dobbelt idag? Jeg ved fra nu af, hvis jeg beder om 'en dobbelt', så vil der blive sagt : Nåeh... du har måske lige haft besøg af MOR?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-05 09:05

molo - din stakkel

Gid det var MIN mor....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-05 10:10

Camillasmoster -> Glem det. Hun er IKKE til salg

I aften disker hun op med stegt gås i anledning af Mortens-aften. Hun laver alt selv, da min far er taget på fisketur på Øresund med gutterne fra Piscator og først er hjemme ved 17 tiden. Som altid forbarmer hendes 'store dreng' sig og tager over og hjælper til med kartoffelskrældning, opvask, borddækning og andre småting ved 16 tiden
Min lillebror (det sløve læs) kommer først nøjagtig kl. 18.30 ..når maden står på bordet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-05 19:13

Uh, nu tror jeg snart, vi må gifte os søde molo... det er da ikke til at stå for

din mors hjemmelavede mad

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-05 21:04

Uff.. jeg er mæt. 4 voksne mennesker ..og en lige så fuldvoksen land-gås !!!

Karensmutter -> Jeps .... jeg er giftemoden

..er der stadig noget der hedder medgift?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-05 21:05

Øehh... eller modgift?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-11-05 21:20

En lillebror

'Taler' han ligeså meget, og længe som dig?!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-05 21:24

creamygirl -> Nope -> Lillebror er intern beregner i Den Danske Bank's hovedkontor og siger absolut ikke en skid med mindre han bliver (godt) betalt derfor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-05 21:28

Ps. Faktisk ligner lillebror mere Poul Nyrup ...og har dermed ikke min Radikale adrædte positur og knivskarphed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-05 21:55

Medgift er god mad - modgift er, når den er brændt på...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-11-05 08:47

Det er en svær én. jeg synes det er nedgørende når en mor behandler sit voksne, forlængst flyttet fra reden afkom, som små børn. Og hvis min mor gør det, opfatter jeg det sådan, nedgørende, og som at hun ikke respektere mennesker der tænker anderledes end hun. En mor ejer ikke sin børn til hun dør, men til de ikke er børn mere, så må hun give slip, gerne i takt med barnets behov for at stå på egne ben.
Nu ved jeg ikke hvad din mor har tænkt, måske ville hun bare vise goodwill.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-05 09:25

mullberry -> Sådan har jeg det også lidt ...meget lidt

Jeg holder utroligt meget af min mor og har skam intet imod hendes små 'almisser', men det slog mig i situationen at jeg rent faktisk blev ilde til mode ved at blive opfattet som et barn. Min mor har med 100% sikkerhed gjort det af et stort og godt hjerte. Hun glemmer blot nogen gange at jeg har mit eget liv og helst vil leve det og klare ærterne selv. Det der irriterer mig lidt er at når jeg har taget imod en sådan 'gave', har jeg svært ved at sige : Dét vedkommer ikke dig, når hun spørger ind til; har du husket at betale husleje?, skal du ikke snart bestille tid hos tandlægen?, hvorfor lukker du sådanne mennesker ind i dit hjem (Afskylia f.eks.)? ...eller som i går aftes da jeg havde været til middag og senere takkede af: Hvad skal du lave når du kommer hjem?

Jeg sagde engang til hende at jeg altså godt ville leve mit liv selv og hvis der var noget jeg syntes hun burde vide, skulle jeg nok selv fortælle hende det. Hun behøvede ikke spørge så meget til mit privatliv. Hun blev ked af det kunne jeg se (..og dermed blev jeg det selv), så jeg har ikke nævnt det siden og hun har lykkeligt glemt alt om det.

I den retning tror jeg nu ikke min mor er noget specielt. Jeg kender 'problemet' fra praktisk taget alle mine bekendte

Når det gælder kvinder findes det modsatte forhold far/datter ofte. Flere af mine venner forguder deres små piger, som altså snart alle er voksne, men de blander sig altså også i hvem de har som veninder og især hvilken fyr de nu har dated.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-05 11:03

sikke en gang forkælet unge pladder - glæd dig over din mor sålænge du har hende - det kan tidsnok blive fortid !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-05 12:35

Min mor tilmelder sig den klub, molo!

Når hun synes, her er for støvet, melder hun sin ankomst og tager et nap.

Men jeg har fået hende til at holde op med nogle bemærkninger - men det holdt hårdt!

Jeg kender min mor - det usagte virker lige så godt, som det sagte.

Og er der nogen, der kan give mig dårlig samvittighed, så er det fru moderen...

Hun prædiker tit og gerne om en husmoders store arbejdsbyrde

F.eks. i dag: Hun ringede ved 10.30 tiden og spurgte, om jeg har det godt. Jeg sagde, jeg lige var stået op, og liige skulle mærke efter, om jeg så havde det godt .

"Uh, jamen du skal jo have gæster til mad i dag, og en husmoder har SÅ mange ting at gøre, når hun skal have gæster!"

"Jow, men de skal bare have stuvet hvidkål med deller, og de kommer lige fra arbejde!.

"Har du kogt kålen?" "Nej, jeg har da ikke" osv.

He he, nu sidder jeg så her og "spilder" tiden, og har tænkt mig at farve/klippe mit hår - gå og søndagshygge indtil jeg skal lave mad.

Hov, jeg glemte at gøre hovedrent!

Du goest, nu spiller de, Venter På Far med husmoderen i radioen!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-11-05 12:43

Lev med det molo, eller lav det til en doktorafhandling.
Ja nu var det vel dig , der købte gåsen, eller hvad.

Jeg gav en omgang sneøl i går, 2-3 af dem der fik en, kendte jeg slet ikke.
Nå det var jo ikke pinligt, da vi ikke var i famillie ???

Jeg giver sjældent gaver på mærkedage, men bare spontant, når jeg føler det, så kan de bedre mærke det, den dag !

Du skal marthonløbe ned i supemarket, og når du ser din moar, mellem hylderne, så bær kurven for hende, hun vil ikke føle det pinligt,
hun vil være stolt af sin betænksomme søn.
Har du ellers et problem med en ½hund, så er det pinlige vel egentligt at du nok drak den op , til trods at du ved at din mor elsker
blomster.

Molo, put en 25øre i møntindkastet og start hjernen op.
pinligt men den burde kunne stave til mor, uden

Og giv så fiskene noget MAD
<Fiskepinden>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-11-05 12:50

Øh teksten
Citat
Molo, put en 25øre i møntindkastet og start hjernen op.
pinligt men den burde kunne stave til mor, uden.

Ønsket tilbagekaldt.
Den er for tvetydig

<Fiskebenet>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-11-05 12:52

ønsket = ønskes

<pølsefingerne>

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 33 point
Dato : 06-11-05 13:34

Citat
Når det gælder kvinder findes det modsatte forhold far/datter ofte. Flere af mine venner forguder deres små piger, som altså snart alle er voksne, men de blander sig altså også i hvem de har som veninder og især hvilken fyr de nu har dated.

Jep, det lyder præcis som min far men jeg har nu intet imod det, sålænge han ikke blander sig i, hvornår jeg har sex, hvor og hvorfor..
Veninder og kærester fortæller jeg ham gerne om. Han har faktisk før forbavset mig med gode råd!

Kommentar
Fra : gigsen

Dato : 06-11-05 14:31

Min elskede far har lige været på besøg. Skulle lige se hvordan hans datter havde det efter min operation i sidste uge. Den kære mand er 75 år, og alligevel kører han og min mor herover fra Thurø, (ca. 150 km. hver vej), kun for at få et par timer sammen med mig. Det er da pragtfuldt. Så jeg må sige, jeg nyder at ha' en far der er sådan.

Gigsen - Gitte

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-05 14:31

Det må være dejligt med sådan en far.

Tænk sig, jeg fik ros af min far igår - for mine vinduesrammer i dukkehuset.

Det sker MEGET sjældent, at han giver ros!

Jeg glemmer det aldrig!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-05 18:51

CamillasSweater -> ..mere og mere ..og mere :

Jeg er sikker på at min mor og din far ville synes vi 2 ville være skabt for hinanden; som støbt i slankefiber !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-05 21:43

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-05 14:55

Uhh... det bli'r svært at dele påænger ud, men denne 'bekendelse' er STOR

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-05 15:00

Din FA'AR ligner sikkert lidt min MO'AR ..men kender godt grænserne for 'privatlivets fred' ..er uhyggelig nysgerrig, men giver også gode, brugbare og velmenende råd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-11-05 15:15

Citat
Din FA'AR ligner sikkert lidt min MO'AR

Hmm..Lad mig sige det sådan, at jeg hellere ser nogle kvindelige træk hos min far, end at din mor har hår på brystet, drikker af flasken og klør sig i skridtet

Tak for point http://www.gifs.dk/ani1310/love00/love/love271.gif

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-11-05 15:19

En dejlig far!

Kan man leje ham?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-05 15:37

Camillasmøsser -> Ska' ik' ku' si'?

[hør] Spørg min FA'AR sæl ...men vær sikker på : Han vil tage sig det godt betalt

</MOLOKYLE>