/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
min pc er en løgnagtig cyberdåse !!!
Fra : miritdk
Vist : 940 gange
200 point
Dato : 27-10-05 11:02

ingen fejlmeddelelser - ingen fejl jeg er i stand til at finde - ingen vira - ingen spyware - men - pc´en driller.

Symptomer:
hver eneste gang jeg tænder for den mangler alle ikoner på skrivebordet - og hurtigstart er forsvundet - flot ren skærm

Kan ikke manøvrere ret meget og må chocklukke - fra en til flere gange før jeg kan gøre noget.

Ved kørsel af den lille chckdisk retter fejlene sig midlertidigt - indtil næste gang jeg har lukket ned og skal åbne igen. SÅ er problemerne der igen.

oven i - står lyden af og til af midt i det hele - men i det øjeblik jeg lukker kommer windows "log off" lyden igen sådan ca hver anden gang.

Jeg vil hellere end gerne køre restore og rette alt - men er lige pt igang med ret vigtige ting - så håber nogen har et lille forslag der batter.

HAR brændt det ud der skulle reddes for en sikkerheds skyld - men det ville være rart at kunne fortsætte det arbeje jeg er igang med uden fejl hele tiden.

INGEN fejlmeddelelser - ingen konflikter !!!

Eneste forandring fornylig er opdatering af skype.

er kørt træt i det - og orker ikke at spekulere over det- hjæææææælp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 11:08

Prøv at rense din registreringdatabase : http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Slet kun hvad der er mærket som : Safe to delete ...når du har scannet med programmet.

Hjælper det ikke? Så prøv en repair :

1.) http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/
2.) http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 11:10

Jeg tror nu du har hørt denne 'sang' før miritdk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-10-05 11:11

Måske en systemgendannelse tilbage til dengang maskine kørte ordentligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 11:12

jada molo - men de goe´gamle sange bliver jo ikke dårligere med tiden - men - er afprøvet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 11:13

Mon ikke problemet skyldes noget alá dette : http://windowsxp.mvps.org/hidedesktopicons.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 11:13

systemgendannelsen - er afprøvet - og hjælper ikke fem potter hvidtøl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 11:20

tjah molo - det ligner lidt - men kun ved opstarten - efter et par chocklukninger og en lille chckdisk retter det hele sig tilbage og er ok - som sagt.

fik lige besked om ikke at røre - og glemte at skrive at den pc her er oem baseret

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-10-05 11:22

Hejsa
lyder som et varme problem............

hvis du aktivere "hurtig start" og laver en resét af computeren huskes det ikke, og du skal starte forfra......

det med log af lyden er et meget kendt fænomen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 27-10-05 11:26

Lyder som en træls fejl prøv at trykke "CTRL+ALT+DEL" og lukke "EXPLORER.EXE" processen ned.. Så skulle dit skrivebord forsvinde.. Så starter du den op igen ved at vælge "File->New task" og så skrive "EXPLORER.EXE" i "run" boxen... så har du "genstartet" en del af windows.. det har ofte hjulpet mig med ligende problemmer.. håber det kan hjælpe med at trække geninstalleringen ud.. som jeg tror er nødvendig i den sidste ende...
->Brommi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 11:26

dk - forstår dig ikke helt - med hurtigstart mener jeg blot de tre ikoner i proceslinien - ie - vis skrivebord og wmp - de har altid virket.

Varmeproblem ?????? vel ikke når pc´en har været lukket for eks en hel nat og startes op ?????

vi kigger lige på det med varmen - nogen gode råd ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 11:28

brommi - er afprøvet - ingen forskel

det her har altså varet i et par dage

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-10-05 11:36

jeg har også lige opdateret skype, og nu kommer min norton og fortæller mig, at en orm har forsøgt at snige sig ind. og den popper op mange gange, sommetider skal jeg klikke ok 8-9 gange, før den forsvinder. mon der er noget galt med den opdatering, eller har en orm alligevel sneget sig ind

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-10-05 11:38

Varmeproblem ?????? JA hvis din(e) blæser ikke kører optimalt, f.eks meget skidt i køleripperne mv.

genstart computeren og gå i bios her kan du se (som regel) hvor varmt der er på cpu'en

når du har sat "hurtig start" op skal du genstarte computeren på alm. vis og derved skulle den blive, men hvis du laver en resét huskes det ikke..........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 12:03

temperaturen er på højtryk lige over 30 (32) - såååååå ???????????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 12:05

ps... ingen problemer med blæserne - og jævnlig rengøring af tårnet så heller ikke noget støv og sådan

hmmmmmmmmmmmmm ?????????

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-10-05 12:07

Diskproblem undervejs.??.. Når chkdsk hjælper midlertidigt...
Synes at være en fil explorer.exe skal bruge, der ikke rigtigt kan læses.
d.v.s. den er svagt skrevet / disken er på vej til at gå helt ned.

Overfør dit system til en ny disk og se om ikke det hjælper.

Brug evt clone-max (gratis program) http://www.pcinspector.de/clone-maxx/uk/welcome.htm

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 27-10-05 12:12

hmm.. hvis jeg var dig.. så ville jeg for at få computeren op og køre hurtigst muligt installere windows igen.. uden at overskrive den eksisterende windows installation så man kan bruge de 'gamle' programmer efter installationen.. Det er lidt af en nødløsning.. det ved jeg.. men tror squ det er det hurtigste.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 12:12

muligt JensT - ved det ikke - får se

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-05 12:56

Det lyder rigtig meget som noget Trojan Horse, som jeg også har døjet lidt med.
Trojan Hunter udryddede det i hvert fald.

Enten var bordet blankt som du siger, eller også nåede ikonerne lige at dukke op, før der kom en melding om, at Active Desktop var slået fra o.s.v. og en masse andre mærkelige ting.
Og skidtet reagerer ikke på mus, taster eller noget, så afbryd og start, afbryd og start, indtil man er heldig at det kører.....indtil næste gang.

mvh dova

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 27-10-05 13:22

Har tjekket forslagene fra molokyle 27-10-05 11:08, det er simpelthen noget af det bedste jeg har se længe :
dette..... http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279 ......virker fremragende. Og dette.... http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/ .....er simpelthen let at forstå for os som ikke er så gode ud i det engelske.
Efter at have læst på Wintip's framragende sider er jeg med et blet et helt leksikon klogere på næsten ingen tid, det er skrevet dejligt og er let at forstå.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 13:34

dova - nope ingen trojanere eller whatever - har undersøgt og undersøgt

onkel keld - ja det er rigtig gode sider . regcleaner har jeg brugt siden jeg opdagede den da den lige var dukket frem og wintipp dk er et must for en uvidende klovn som mig

Nå.... men siden igår har der ikke været noget med lydene - så det glemmer jeg indtil det måske viser sig igen.

Hvad jeg ikke havde lagt mærke til var - at når jeg genstarter så er det ikke hver eneste gang nogle ikoner forandrer sig - det gør de med garanti når jeg har været logget helt af - også fra net - så dukker problemet op. Hver anden gang kommer dialogboksen med gemmer indstillinger heller ikke frem ved nedlukning - her tror jeg så problemet ligger faktisk.

Har vist fået has på en del men langt fra det hele - bla genvejen til lanforbindelse samt et par programmer er med garanti lavet om og er utilgængelige indtil jeg har chocklukket og fået så meget frem at jeg kan komme i chckdisk og køre den lille - alt ok efter den er kørt via genstart.

har pc´en ikke været lukket helt og holdent og al strøm taget - så forsvinder stort set alle ikonerne - men ikke ved ovenstående.

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 27-10-05 13:47

Havde du afprøvet en repair af windows: http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 14:34

vipper1310 - ja har jeg gjort - det gjorde ikke en dyt forskel HMPFFFF

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-10-05 16:14

Hejsa

Selv om du er meget meget stædig,og bliver ved med at sige du intet snask har på din computer,er jeg da næsten 100% sikker på at du har en eller andet snask som har sneget sig ind

SÅ PRØV

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så henter du denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Så kør lige en tur med Ad-aware

Du kan også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til opsætning:
http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Når overstående er gjort,skal der lige ryddes op.

Klik på start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-og her vælger du diskoprydnng.
Så åbner du dine browser-gå op i fanen funktioner-vælg internindstillinger-her klikker du på slet cookies-slet filer-og ryd oversigten.
Så går du om i din stifinder og finder mappen temp-og rydder de filer som ligger der
Både under c:windows
Og document and setting-din bruger navn-og lokale indstillinger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 16:24

ja briani - men alt det ER gjort - plus alt muligt andet - så jeg er i den grad på herrens marker

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-10-05 16:39

ALT ER IKKE GJORT NÅR DU STADIG HAR PROPLEMER

En virus eller andet snask kan snige sig ind på få øjeblikke

Så igen prøv at kører overstående scanner i fejlsikret tilstand og buge de 2 til 3 timer det tager,den er GULD VÆRD.

Og hvis ikke så er der vel kun en geninstal tilbage bette pige

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 17:08

rolig nu knægt (briani) - hvad tror du jeg har lavet hele dagen her

og ja - er nemlig bange for at jeg skal geninstallere - men får se

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-10-05 17:21

Okay har du også prøvet

Dobbeltklik på denne computer

Højreklik på din harddisk

Vælg egenskaber

Vælg fanen funktioner

Klik på undersøg nu

Så kommer der et vindue med indstillinger for disk kontrol

Sæt et flueben

Både ved-ret fejl i systemet automatisk
Og ved-søg efter og genopret beskadiet sektorer

Så klikker du på start-så vil der komme en melding om noget med skal ordren udføres ved genstart
(jeg husker ikke det helt) men her siger du bare ja,

Og bagefter genstarter du så bare computeren-og så kan du se at den går i gang med at tjekke din computer

Det kan godt tage et stykke tid

OBS

Du må ikke afbryde denne kontrol-for så starter den bare på ny næste gang du genstarter

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 17:41

[hør] miriktdk -> Du bor jo 'efter eget udsagn' ..ikke langt fra Ama'r, så hvad med at 'stikke tomaten' forbi? 8-

...ikke at jeg måske kan gøre det 'bedre' end de andre?

..men ???

Du har jo min emil, som er at findes hér : http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=81351

Mit 'hjælpe-gen' forbyder desuden ALT andet; end at komme til undsætning for en kvinde i nød !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 18:39

molokyle *GGG* - langt er defineret udfra transportmuligheder og jeg har vist bestemt mig til at kan den ikke gøre som jeg vil så kan den få en restore så det vil noget - hvis den da vil det. (45 min herfra til hovedbanen )

briani - det er jo ganske almindelig vedligeholdelse og det er klart nok gjort

men - hvad er årsagen til at når jeg lukker - både helt almindeligt og på alle de måder jeg nu engang kan finde på det - så kommer der ikke meddelelse om at den gemmer indstillingerne før den lukker ????????????????????

(ingen fejl ???? løgn i cyberdåsen !!!!!!)

hvor filan finder jeg ud af at rette den fejl med at den ikke gemmer indstillingerne ??????

ps..... har haft besøg af it-kyndig - kørt hijackthis og alt ok der - han kan heller ikke finde fejlen - piiiiiiiiiiv

hold da kæft hvor kan hende konen her blive hidsig når skidtet ikke virker - eller rettere - det er vist kun skidtet der virker

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-10-05 18:49

Hold da helt op hvor er du STÆDIG
godt vi ikke er gift

En scandisk som den jeg forerslår er ikke en almindelig vedligeholdelse,så lærte du det.

Det nemmeste er sku da at lave en REP at xp,det tager hun en halv time,den vil med garanti rette op på fejlen.

Forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 18:52

brian - ja stædig er jeg - men det er altså ganske almindelig vedligeholdelse du beskriver.

repair ....... læs lige Dato : 27-10-05 14:34

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 18:53

Skift til Linux

..eller tag et kig hér : http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-10-05 18:57

Ja den de hedder undersøg nu er gansle almindelig

MEN

Sæt et flueben

Både ved-ret fejl i systemet automatisk
Og ved-søg efter og genopret beskadiet sektorer.

ER IKKE

Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 18:57

Evt. i denne afd. :

Citat
SHUTDOWN HANGS ON “SAVING YOUR SETTINGS”
During shutdown or reboot, Win XP may hang (stop responding) at the “saving your settings” screen. During such a hang, there is no response to Ctrl+Alt+Del; the mouse may or may not work. The problem may be intermittent.

This is a known bug in Windows XP, for which Microsoft has a supported fix. To learn how to get this patch, see MSKB 307274, “Windows XP Stops Responding (Hangs) During Windows Shutdown.” The necessary patch is included in Windows XP Service Pack 1, and also is now available on the Windows Update site under “Recommended Updates” for Win XP Professional, titled “Restarting Windows XP.” However, to find it, you may need to reconfigure how Windows Update appears for you, by enabling the Windows Update Catalog as follows: At the Windows Update page, click Personalize Windows Update at the left, and then Enable the Windows Update Catalog. Save your settings. This adds the Windows Update Catalog link in the left box. Click this link, then click Find updates for Microsoft Windows systems. Pick Windows XP in the drop-down list, click Search, take Recommended Updates, and find the “Restarting Windows XP” patch which references Q307274.

As a workaround, newsgroup correspondent “lou” resolved this problem by dismantling the Windows XP logon Welcome screen. In the Control Panel, click User Accounts, then click “Change the way users log on or off.” Uncheck the box that says “Use the Welcome screen.” This removes the initial logon screen with individual icons for each user and, instead, pops up the classic logon prompt that requires each user to type a user name and password.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 18:59

Ps. Prøv evt. når du kan se dine ikoner at bruge autologon : http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_autologon_home.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 19:07

hvad kom du i kaffen briani ?????? ......... for mig er det altså den almindelige vedligeholdelse - og det mest fornuftige at gøre - så skal vi ende den diskuteren her ?

kigger på dine link molo - men jeg har jo ikke problemer med at lukke pga noget der hænger - beskeden "windows gemmer dine indstillinger" er ganske enkelt røget a h til.

går lige en minitur og får adskillige hysteriske anfald undervejs !!!!!

please don´t give up on me !!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-05 19:23

Måske har du fået en bagdør via Skype? Der er ihvertfald lige kommet en ny update fordi den næstnyeste havde et meget alvorligt sikkerhedsproblem!
Med hensyn til Norton og skype så skal man lige fjerne Skype i Norton under Options > Internet worm protection og program kontrol og så sige permit næste gang man starter sin nyupdaterede skype så burde det køre igen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-05 01:08

tedd ved det - vidste det - ingen snavs

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-10-05 09:19

Hænger når den skal gemme indstillinger... passer igen på at den har problemer med at skrive til disken.
Gentager.. overfør til ny disk og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-05 15:14

hænger ikke når den skal gemme - eller hang ikke - den skrev simpelthen ikke at den gemte men gik direkte til luk - lol - valgte at køre en restore - så det er hermed gjord

fandt aldrig løsningen - men havde en mistanke om der skete noget i forbindelse med den seneste opdatering af skype - det kan dog ikke bekræftes (endnu) - før jeg vover at hente den igen.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 28-10-05 15:21

Måske et dumt spørgsmål... men du har vel prøvet at uninstall skype? :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-05 15:57

brommi kniber det med at læse ????

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 28-10-05 16:05

det tror jeg squ det gør hvis du har skrevet at du har prøvet det :D haha..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-05 16:10

sorryyyyy brommi - men jeg mente jeg havde skrevet jeg både havde mistanke til skype og har kørt fuld restore i mellemtiden - nu venter jeg på at en dygtig person jeg kender måske finder ud af hvad det drillede osv

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 28-10-05 16:16

hehe okai.. det er rigtig nok... venter spændt på om der kommer en anden løsning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-05 17:12

tjaaaaaaah løsningen har jeg jo indtil videre meget håndfast bestemt mig for ikke at gide slås med - det lader jeg en anden om (som kopierede alt ud til nærmere undersøgelse fordi jeg vist ikke er den eneste der har oplevet lige den situation) - som sagt - bortset fra det så var restore mit eneste valg for at kunne komme til at fuldføre det arb jeg var igang med.

undrer mig stadig over det hele og er også rigtig spændt på om nogen kan hitte ud af det - efter flere dage hvor alt blev undersøgt bliver man sq noget træt - lol.

eneste lille pip der har været indtil videre er måske at jeg trods alt er blevet hacket - hijacket - men intet sikkert - men men men manden skal jo også passe sit arbejde lol

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-05 17:35

hmm havde helt glemt det her - men efter grundig gennemgang stadig ingen løsning fra anden side - som påstår der ikke var noget galt overhovedet - og manden lever af det - så - spørgsmålet lader jeg være åbent - tak til jer alle for deltagelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-05 19:20

Intet galt?

Er det XP Pro el. Home?

Hvis det er PRO ..kunne du have lavet modstridende rettigheder for fælles profiler under : Kontrolpanel->Aministration->Computeradministration->Lokale brugere og grupper->Brugere ..et sted?

Prøv at fravælge brugere (+ Gæst) profilerne, så der ikke kan opstå konflikt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-05 19:47

forsent molo - jeg kørte restore som du ville have set hvis du havde fulgt med

it-nørden der trak alt ud og kiggede alt igennem før jeg besluttede mig var helt uforstående - er det endnu haha.

ps - maskinen her er oem baseret

Annuller spørgsmålet
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 18:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål - bare ærgeligt - men problemet eksisterer jo ikke mere - såååååååå