/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Min History forsvinder hver gang jeg log~
Fra : Hausbaer
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 02-10-05 10:45

Hej

Jeg har på en eller anden måde fået aktiveret, at min history bliver slettet hver gang jeg lukker mit xp ned.

Er der nogen der kan komme med et fif så jeg igen kan bruge min history rigtigt.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 10:46

hvilken history ?????

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 02-10-05 10:48

Oppe i adressefeltet plejer der at stå de sidste mange sider jeg har besøgt. Men disse bliver slettet hver gang jeg slukker mit xp.

Jeg kan heller ikke se hvis jeg trykker CTRL-H så kan jeg heller ikke se min history

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 10:53

funktioner - internetindstillinger - indhold - autoudførelse - se om der mangler nogen flueben.

du har sikkert også sat din browser til at slette når den lukker

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-10-05 10:53

Det er fordi dit system er sat op til, at tømme historie hver gang du lukker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 10:58

hvis du vil beholde historien / oversigten så fjern fluebenet i internet explorer ved:
"slet mappen temperary internet files når webbrowseren lukkes"
- det er nu ellers en rimelig god ting at beholde den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 11:04

Hm... det er nu ikke let at slette den automatisk, hvis ikke man har administrator rettigheder :
Citat
You might want to try the solution from this post
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win2000/Q_20794666.html

or try this link
http://www.mrbass.org/privacy/

"INDEX.DAT and HISTORY on Windows 2000 and XP
Internet Explorer 6 makes it pretty much impossible to delete history just like index.dat because when your logged into an account they are "in use". Only way to combat that is to logout and login to another account that has administrator privliges to wipe out history, index.dat, etc. files.

Download privacy-cmd.zip or copy and paste and create your own.
You still must right click on privacy.cmd | Edit | Change YOURUSERNAME

Creating a new user account with Administrator privileges.
Right click on My Computer | Manage | Local Users and Groups | Users
Right click white space on right pane and choose New User | choose a Password | Create | Close
Double-click account you just created | Member Of | Add | Choose Administrators | Add

rem Windows 2000/XP delete cookies, history, index.dat, TIF, temp files
rem Name it privacy.cmd and put in
rem C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup
rem to clean index.dat files login under ANOTHER administrative account
rem Do NOT forget to change YOURUSERNAME
@echo on
c:
cd \
rd /s/q winnt\temp
md winnt\temp
cd docume~1\YOURUSERNAME
rd /s/q locals~1\tempor~1
rd /s/q locals~1\history
rd /s/q locals~1\temp
md locals~1\temp
rd /s/q recent
md recent
rd /s/q cookies
pause

...men kan købe programmer der gør det lettere f.eks. : http://www.pc-speed-up.com/clear_cache_windows_xp_on_exit.html
..og : http://www.zdnet.de/downloads/prg/9/0/en10192690-wc.html

Mon ikke du bruger en pop-up stopper eller lign., hvor denne mulighed forefindes? I så fald skal du om muligt, slå denne feature fra i programmet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 11:08

peet49 -> Hvor finder du denne mulighed? Jeg er aldrig stødt på den?

miritdk -> Så vidt jeg ved er der ikke sammenhæng mellem Temporary Internet Files og History cachen ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-05 11:28

funktioner - internetindstillinger - generelt -
nederst sæt gem oversigt til mere end 0 dage

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 11:35

jamen ja bjarneD - davser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 11:39

...rigtigt BjarneD ....det havde jeg sgu fuldkommen svedt ud

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD