/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
ny browser - skal det være firefox?
Fra : jeanette18
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 01-10-05 14:24

Jeg tror jeg vil forsøge mig med firefox som standardbrowser. Jeg har derfor brug for forskellige links som beskriver funktionen af programmet m.m., som f.eks denne her: http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefo…

Jeg bruger sjælden musen. Mit logitech tastatur indeholder temmelig mange genvejstaster som ikke fungerer under firefox. Jeg har vel omkring en ca. 12 websider som er mine "favoritter" og som er lagt ind i genvejstasterne.

Hvordan får jeg adgang til de 12 websites uden at skulle bruge musen? Jeg ved at jeg kan tilføre disse sites via bogmærker og personlige værktøjslinier, men jeg skal jo trods alt klikke på dem for at kunne aktivere dem. Kan det lade sig gøre at aktivere disse sites via en bogstavkombination mon ?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-10-05 14:40

Hva er det i vejen med IE?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-10-05 14:57

Der er flere ting, men spørgsmålet her i tråden går på de info jeg kan få omkring firefox. Linket fra klokken 14.24. virker vist ikke, så lige en ny her: http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox.html

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-10-05 23:54

Hvad med at prøve Avant Browser http://www.avantbrowser.com/ det er noget der virker!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-05 00:58

Jo du kan godt finde de 12 sider uden at bruge musen i Firefox, du føjer dem først til bogmærker, tryk F10 og så højrepil hen til Bogmærker pil ned og Føj til bogmærker, klik enter, skriv evt. et nyt navn eller bare et tal eller bogstav til siden og klik enter, find så den nye side du lige har lagt ind, med F10 og piltaster når du er henne ved bogmærker kan du, hvis du har et enkelt bogstav eller tal, bare trykke tasten og din nye side er markeret (nu kommer det svære jeg kan ikke gøre det uden mus) Højre klik på linket og vælg egenskaber under keyword taster du det bogstav du vil have som genvej til siden og klikker enter, når du så vil ind på siden trykker du F6 (markerer adresse linien) tryk det valgte bogstav og tryk enter og vupti kommer du til siden. Venlig hilsen Ove

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 02-10-05 11:27

Kære ovn> Jeg vender tilbage med et svar når jeg får prøvet dit tip af inden længe.
God weekend:)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-05 11:46

God weedend til dig også Jeanette, det virker nemlig

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 02-10-05 16:59

Tja, det er ingen problem at oprette genvejen og tilføje keywords, men mit tastatur reagerer bare ikke på de kommandoer som skal foretages i forefox programmet. Er det et logitech tastatur du har ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-05 17:32

Nej det er et Dexxa, men F6 markerer adresselinien med alle tastaturer og resten skulle gå som en leg, som for eksempel www.kandu.dk hvor jeg har skrevet k i keyword, når jeg trykker F6 bliver adresselinien blå og så trykker jeg på k og der står k i adresselinien derefter trykker jeg enter og der kommer til at stå http://www.kandu.dk og browseren finder siden, hvad er det der sker/ikke sker når du gør som ovenfor??

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 02-10-05 17:38

Noget tyder på det ikke kan lade sig gøre her. Jeg kan samtidig se på logitechs hjemmeside at logitechs i-touch system ikke understøtter firefox browseren. Så desværre tror jeg ikke jeg kan få det til at virke, men prøver videre i løbet af ugen. Så vender jeg tilbage med svaret.

Tak foreløbig:)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-05 17:50

Nu er det vel Firefox du har åben, når du prøver? det jeg har beskrevet virker anderledes hvis du bruger en abden browser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-05 17:51

abden=anden

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 20-10-05 19:30

Heysa o.v.n.
Jo det er firefox jeg har åben, men desværre jeg må acceptere den manglende understøttelse fra logitech.
Du får tak for indlæggene.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-05 01:28

Hej, jeg har også 2 hele rækker med genvejstaster, som jeg ikke kan bruge i Firefox, derfor foreslog jeg nogle genveje, som kan bruges med enhver tastatur, det er da smart at få markeret adresselinien med et tryk på tasten F6, så man kan skrive en ny adresse eller keyword, så skifter siden til den nye adresse, med et tryk på Enter, det sparer da nogle museklik, fik du det til at virke? eller har du blot lukket spørgsmålet? God weekend o.v.n. som sluttede ugen for en time siden!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-05 02:23

Hej igen, der godt nok gået lang tid, men er du stadig interesseret i genvejtasterne på dit Logitech tastatur, så har jeg fundet noget du måske kan bruge: http://www.fbeej.dk/FireFox/Firefox%20FAQ.htm nederst på siden.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 18-12-05 00:02

Heysa o.v.n.
Ved ikke lige hvorfor jeg ikke har modtaget en abonnement mails fra dig denne gang, men jeg har bestemt ikke glemt tråden, i det jeg allerede havde føjet den til mine foretrukne - for at tage fat i problemstillingen igen - på et lidt senere tidspunkt.

Jeg vender tilbage:)