/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Om jeg fatter
Fra : paperboy
Vist : 483 gange
200 point
Dato : 29-09-05 23:40

Om jeg fatter, når jeg søger på xxxx.xxxxxxxxx så er han her ikke, men han er her jo, så hvem giver den sygeste forklaring på det fænomen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-09-05 23:48

Jeg kender ikke det nick du der skriver, men jeg ved at xxxxpunktumxxxxxxen er her.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-09-05 23:58

Stakkels paperboy, der er nok noget der du ikke kan forstå

Jeg har jo forklaret, at der er fordi Mr X er her undercover

mvh dova

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 30-09-05 00:24

Du har vel ikke trykt for mange x'er?
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-09-05 00:37

Savner du nogen ?
I så fald hvem ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-09-05 06:48

mig.....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-05 08:58

Fik du repareret din regnemaskine Paperboy?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 09:02

Når der indgår punktum som karakter i et ord deler søgefunktionen ordet ved punktum. Der kan ikke søges på ord der indeholder punktum eller 'ord' der kun består af tal.

En søgning på : xxxx.xxxxxxxxx tolkes som en søgning på :

+xxxx +xxxxxxxxx

Derfor </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-05 10:22

Siden hvornår molokyle ???? (din 9:02)

Du kan sagtens søge på xxxx.xxxxxxxx oppe i søgefeltet, og der kommer de seneste 300 vedkommende har deltaget i, men bare kun indtil d 23/9...........alt derefter er ikke registreret for den profils vedkommende.

mvh dova

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 30-09-05 10:28

3773 sikke noget med den regnemaskine hva hva men min formel på en cirkel er korrekt, det eneste usikre er om det de 30 er radius eller diameter

Til alle øvrige nej nej savner nu ingen - bortset fra min undren, men hr. molokyle hvorfor hvis man bruger xxxx.xxxxxxxx så får man alt indtil den 23.9 men ikke efter den dato.

Ja Dova du har ret, du har jo også påvist er her under sit xxxx.xxxxxxxx, så vil jeg altså også ha han skal fremgå efter den 23.9, men det er måske fordi vi stadig kun er på betaversionen af kandu

Kommentar
Fra : the.saint

Dato : 30-09-05 10:36

Hvis man går så meget op i xxxx.xxxxxxxx så må man holde temmelig meget af individet for hvis man ikke syntes om individet ville man vel undgå det og forsøge at tie omtalen ihjel.
xxxx.xxxxxxxx må være ganske meget savnet og det kan vel kun være fordi at paperboy og hvad han ellers kalder sig har behov for et mobbeobjekt, som kan dyrkes sammen med andre der ynder den usmagelige sport.

Hvis man forestillede sig at xxxx.xxxxxxxx deltager under et andet alias, men på en måde hvor det ikke er genkendeligt kan der vel ikke længere være noget at beklage sig over. Vel!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-05 10:50

Igen niks avisdreng. Du har også en kommafejl. Du skriver endvidere min formel er forkert. Det har du uret i!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-09-05 12:02
Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 30-09-05 13:42

Netop bentjuul også min pointe
the.saints jeg ynder at kalde mig paperboy og det ynder jeg at kalde mig, fordi det er mit ENESTE brugerprofil her på kandu, i modsætning til fx dig.
3773 din laban
Areal af en cirkel = PI x r2
omkreds af en cirkel = 2 PI x r

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-05 13:54

Det skriver jeg også Pi x r x r (eller Pi x r2 om du vil)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-05 15:28

søgninger på xxxx.xxxxxxxx indtil 23/9 - efter denne dato holdt xxxx (tilsyneladende) op med at underskrive sig xxxx.xxxxxxxx - prøv at søge på "hilsen+xxxx" eller slet og ret "xxxx", så skal du bare se løgsovs!

Profilnavne er slet ikke søgbare, medmindre man selv har skrevet dem ind i meddelelsesteksten

Hvis jeg har lavet et indlæg, og IKKE har skrevet "berpox" i teksten, så kan jeg heller ikke finde mig selv....

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-05 15:29

- eller ANDRE naturligvis har nævnt xxxx.xxxxxxxx i en tråd, naturligvis...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 18:59

dova -> Sludder og vrøvl, dert er præcis som jeg har skrevet :

Søgning blandt spørgsmål, tips & nyheder på ´+xxxx +xxxxxxxx ´ inden for alle emner resulterede i fundet af 28 indlæg.

Det samme gælder ALLE ord med et punktum i

..en søgning på min dobbeltprofil Hm... ?

Søgning blandt spørgsmål, tips & nyheder på ´+Hm ´ inden for alle emner resulterede i fundet af 300 indlæg.

..læg mærke til at står punktum forrest eller bagest bliver de 'stribbet' helt i søgningen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 19:04

Ps. Dvs. : Der søges på indlæg der indeholder : xxxx OG xxxxxxxx Ikke kun spørgsmål der indeholder : xxxx.xxxxxxxx

Der er en verden til forskel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-05 19:10

Nemlig

Så søg på xxxx - så kommer alle de indlæg hvor xxxx er benævnt xxxx

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-05 21:30

SScccchhhhllluuuuuuddddeerrrr Molokyle

Gå op i søgefeltet under alle emner (ikke avanceret søgning). Skriv xxxx.xxxxxxxx i søgefeltet, og der fremkommer seneste 300 tråde hvor xxxx.xxxxxxxx enten har deltaget eller er nævnt, men kun frem til 23/9.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 21:51

dova -> Ja, ...og her er hvorfor : http://www.kandu.dk/dk/spg/75216#823917

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-05 22:03

Dova - det er KUN de tråde hvor profilnavnet opdelt i xxxx OG xxxxxxxx er nævnt der optræder.....ikke de tråde hvor PROFILEN xxxx.xxxxxxxx optræder ~ søgningen er KUN på indholdet i trådene, ikke skribenterne.

Søg på xxxx - så kommer der en masse tråde om både prægtige svampe og soveposekondomer....

Molo - de der java-jump-link-ting.....hvorfor du´r de ikke i Mozilla ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 23:09

berpox -> Jeg har lige selv prøvet med mozilla og det virker ganske rigtigt ikke. Måske skal der bruges et plug-in? Jeg er ikke så velbevandret i Firefox

Til gengæld fandt jeg dette link i koden : http://www.kandu.dk/dk/netikette.asp

Dét har jeg ikke set før !

I øvrigt et det ikke alene en java 'ting' (..du mener nok javascript 'ting'). Det er en HTML label på siden :

<a name="#823917"> er ankeret. http://www.kandu.dk/dk/spg/75216#823917 en almindelig anchor henvisning :

<a class="link2" href="http://www.kandu.dk/dk/spg/75216#823917" target="_blank">http://www.kandu.dk/dk/spg/75216#823917

..og dette burde dermed virke ...men gør det ikke !

Javascriptet findes kun i koden for menuen øverst, man bruger til at navigere mellem kommentarene:

javascript:jumpanchor('#823917');

..og det virker heller ikke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 23:14

Selve javascriptfunktionen ser nu også meget tilforladelig ud :

Kode
function jumpanchor(linkstr)
{
      tree.style.visibility="hidden";
      pil.src="/img/diverse/mappepil.gif";
      document.location.href = linkstr;
}

..så jeg må indtil videre blive dig svar skyldig berpox, men når og hvis jeg hitter ud af det, skal jeg nok lade dig det vide.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 23:18

Ps tree og pil er ID'ere der bruges til at referere det DOM element, hvori de optræder på aktuelle side.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-05 00:35

Har tøffet lidt rundt, men er ikke kommet længere end at Mozilla/Firefox renderer URL'er forskelligt fra IE :

http://www.wave.webaim.org/wave/Output.jsp?InputUrlText=http://channels.lockergnome.com/news/archives/20050207_firefox_camino_mozilla_konqueror_opera_omniweb_safari_netscape_idn_spoofing_security_issue.phtml

..og renderer klientsidens ASP.NET (..der er kandu's serverside kode) anderledes :

http://www.asptoday.com/Content.aspx?id=2339

Jeg har ikke tid at gå længere ind i det nu, da messen i morgen kalder :

http://www.kandu.dk/dk/tip/12363

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 01-10-05 01:20

øøøøøøøøøøøøøh

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 01-10-05 01:40

Var lige på vej i seng, men hvad mener du med : øøøøøøøøøøøøøh ..paperboy ?

Svaret på dit spørgsmål er (..skåret ud i pap & bukket i neon) :

Det er fordi du ikke kan søge på profilnavne, tal og ord der har et indlejret punktum, men kun på indhold et af spørgsmålet og de relaterede kommentarer. Søger du på xxxx.xxxxxxxxx bliver søgningen til fællesmængden at søgninger der mather på hits med strengen : 'xxxx' og hits med strengen 'xxxxxxxxx' Hvis hverken ordene 'xxxx' eller 'xxxxxxxxx' optræder i spørgsmålet eller kommentarene optræder strengen 'xxxx.xxxxxxxxx' IKKE som et hit i søgningen.

Er dét så svært at forstå? ...ellers spørg endelig

Måske man bedst forstår problematikke, hvis man kender en smule til de mest basale koncepter bag søgealgoritmer ?

1.) http://66.249.93.104/search?q=cache:9eXTFs_4JoUJ:cs.aue.aau.dk/~oe/algo-ds1/Materiale/korrekthed%2520og%2520algoritmer.pdf+s%C3%B8gealgoritme+matematik&hl=da

2.) http://en.wikipedia.org/wiki/Search_algorithm

</MOLOKYLE>

Hvis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-05 08:46

Har jo ikke tid bepox, men måske noget med denne bug :

Citat
Linking into overflowing absolute elements
Reported on 16 December 2004

Anchor (or "#name")links don't work when the target anchor is inside an overflowing element.

Test page Workaround is not included
Reported by: Sander Grendelman.

..gælder for en ældre version af Opera, men mon ikke noget tilsvarene gør sig gældende for Mozilla/Firefox ?

Hvorvidt det er her på kandu.dk er et owerflowing element, kræver jeg lige tyre CSS koden igennem men tiden tillader det som sagt ikke. På vej i bad og ud ad døren

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-10-05 08:58

Nej det er okay Molo - du skal skam heller ikke bruge hele dagen på det. Jeg syntes blot det var "bemærkelsesværdigt" at javascriptet/jump anchor ikke virker i Mozilla....så tænker "man" jo straks sit - er det en eller anden MS selvopfunden fortolker der får det til at virke? Eller har Mozilla en "bug" ?

Ha' en dejlig dag Molo

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : paperboy

Dato : 02-10-05 20:21

Tak for svaret molokyle.
         Tja det svar blev jeg ikke klogere af, men du får squ de point for din ildhu og grundige forklaring.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-10-05 17:09

Det er ikke så svært..... du kan ikke lave en søgning på ordene "xxxx" OG "xxxxxxxx" hvis ikke begge ord indgår i selve trådens tekst!

Altså - når xxxx xxxxxxxx er holdt op med at underskrive sig (med begge navne), så er det ikke søgbart.

mvh berpox

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-05 22:33

berpox -> Korrekt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-10-05 09:49

Nemlig....

/berpox - og så er den ged vist barberet