/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallering af windows sletter mp3 f~
Fra : Oddseren
Vist : 360 gange
115 point
Dato : 22-09-05 16:01

Inden for de sidste par dage er min computer begyndt at lave underlige ting f.eks. at brokke sig over der ikke er nogen diskette i A-drevet, når dét program jeg starter op, aldrig nogensinde har brugt eller kommer til at bruge en diskette.

Min pc er delt op i 2 harddiske:
C: til Windows og
D: til musik, film, dokumenter osv.

Derved har det altid været muligt at geninstallere windows, uden at skulle miste alt hvad du har.
Men da jeg nok en gang gjorde det forleden, var alle mine mp3-filer væk med undtagelse af nogle få stykker. Dét har den aldrig gjort før. Jeg tænkte: Nåh, det er nok mig der har gjort noget galt, så lagde dem ind igen da jeg fandt en gammel CD med dem på.

Endnu en gang drillede min pc, så jeg slettede C-drevet og lagde windows ind på ny og ENDNU en gang skete dét!

Disse 2 problemer gør at jeg stort set ikke kan bruge min computer og at min brors pc på netværket, heller ikke kan.

Jeg går ud fra det er en virus, så hvis der var én der havde løsningen, ville vi blive lykkelige.

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 16:04

så må du forsøge dig med www.virusfri.nu www.arlet.dk www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-09-05 21:14

Haløjsa du skriver at du slettede dit C-drev, det er vel ikke korrekt, normalt kan man ikke slette C-drevet, jo men kun hvis man laver en lowformat, når man formaterer en disk vil første drev altid hedde C.
Jeg går ud fra at du mener at du formaterede dit C-drev. Efter du havde formateret dit C-drev, var disken så stadig partitioneret? Normalt ligger der nemlig en fil på C-drevet (Bootsectoren) der indeholder information om hvordan disken er partitioneret, så hvis du på en eller anden måde sletter denne, eller beskadiger den er det rimelig logisk at din maskine ikke kan finde dine filer igen. De symtomer du beskriver kan godt tyde på en ødelagt bootsector, prøv at kører chkdsk. Hvis du kører Windows XP, Dobb.klik på 'Denne Computer' --- Højreklik på C-drevet --- klik på egenskaber --- klik på fanen funktioner --- klik på knappen 'undersøg nu' --- afkryds begge firkanter --- klik 'start' og gør som programmet foreslår.