/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Fluer,,,,,,,,,
Fra : smxxx
Vist : 959 gange
20 point
Dato : 11-09-05 00:04

Er der nogen her, der ved om fluer bare, er dumme, eller kommer de bare tilbage for at mere tæsk af en fluesmækker...
Mvh
Svar ønskes egentlig ikke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-05 00:06

Så det får du heller ikke, altså et svar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-09-05 00:07

helt ærligt - hvis du har ramt med den fluesmækker så kommer de med garanti ikke tilbage

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 11-09-05 00:15

ans
Lige hvad jeg mente, MEN...
Når selv min kat hopper på dem, og de ligger halvkvast, så skal de nok få vinger at flyve på, IGEN, IGEN:::

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 30 point
Dato : 11-09-05 00:25

Smxxx, fluer er faktisk ret intilligente ligegyldigt hvor stort huset er, så skal de nok finde én de kan generer - det er da faktiskt ret genialt ....eller også er det bare ret sociale

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 11-09-05 00:32

Toupie
Mente det nok, de minder SGU meget om et hvepsebo, der skal have nyt hjem.
Når man ikke er hjemme.
Men ligefrem at løbe ind i det samme, så de f------ dumme, og undskyld jeg ikke kan Dansk mere.
Undrer mig bare, at en flue efter at blive "afvist" indtil 100 gange kommer tilbage...til samme sted, når der ikke er noget at hente, alligevel.
Mvh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-05 00:46

Er du sikker på, at det er den samme flue

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-09-05 00:52

Ans, jow jow helt sikker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 05:55

Fluen følger bare sine instinkter. Den reflekterer ikke over hvad den gør, den reagerer bare. Fluen har to primære mål i sit korte flueliv : Mad og sex.

At fluen vender frygtløs tilbage selvom den er utallige gange nær er blevet dræbt, betyder blot at der i fluens perspektiv enten er udsigt til noget spiseligt eller et hurtigt knald.

Hvis spørgmålet går på om fluer er intelligente? Så er svaret ja ...på flueplan

Hvordan så det? Svaret skal måske findes inden for forskning i kunstig intelligens : http://www.mikkelwillum.dk/Dokumenter/AN2.pdf

Her omkring en robot 'Kismet' :

Citat
Hvordan ved vi egentlig, at andre væsner føler det samme som os? Vi er ikke i tvivl om, at menneskers adfærd afspejler virkelige følelser, på samme måde som vores egen adfærd har rod i vores følelses-liv. Vi er også forholdsvis sikre på, at hunde, katte og kaniner har ægte følelser inden i, og vi tror, at deres adfærd giver os et fingerpeg om, hvad de er. Men hvad med en edderkop, der gemmer sig i hjørnet? Eller en flue, der flygter fra flue-smækkeren? Udspiller der sig også virkelige følelser i deres indre? Kismet har selvfølgelig ikke rigtige følelser. Den er en maskine. Men forskningen i robotter som den, kan være med til at give os et indblik i følelsernes alkymi.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-09-05 08:56

Citat
Fluen har to primære mål i sit korte flueliv : Mad og sex.

Altså ligesom os mennesker ?
(Døgnfluer har for resten droppet maden.)
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 09:56

Gambrinus -> Du glemmer vist at vi mennesker åbenbart også elsker biler, vold og krig. Det kan vist næppe siges om fluerne. De trives fredeligt sammen i millionvis.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 10:04

Hvorfor mon fluerne kan holde hinandens selskab ud?

Måske netop fordi, de ikke har følelser, ikke er kræsne og ikke tænker dybere over tingene

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 10:11

Når en flue af vanvare kommer ind i en bil, prøver den hele tiden desperat, at komme ud igen. Man må dermed konkludere at; en vis portion intelligens må den altså være i besiddelse af

..i modsætning til visse mennesker.

</FORBYD PRIVATBILISME>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-05 11:07

Er der fluer på Kandu?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 11:19

tedd -> Der var : http://toons.artie.com/gifs/arg-fly.gif

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-09-05 11:21

En million milliard spyfluer kan ikke ta' fejl..... spis L... !!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-05 11:21

Eat shit Molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 11:27

..men militante voldelige bilister skal der nok være et par stykker tilbage af

..og de bliver ved at vende tilbage, uanset hvor meget man langer ud efter dem. Er de dumme eller hva'?

Svar ønskes egentlig ikke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-09-05 11:28

Flere hundrede trafikdræbte om året, kan ikke tage fejl : Kør bil !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-05 11:30

Nogle fluer bliver betegnet som på linje med terrorister

"Skader forårsaget af udefra kommende påvirkninger, som producenten ingen indflydelse har på, såsom lynnedslag, naturkatastrofer, gnavpander (tordenfluer) som kravler ind imellem glaspladerne på TFT/LCD- skærmen, terrorhandlinger og krig mv. er ikke dækket af reklamationsretten"

Taget fra juridisk info http://www.sddata.dk/

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 11-09-05 18:02

Tak for svaret Toupie.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-09-05 18:48

Velbekommen Smxxx og takker for point

Hav en god søndag