/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
træt af kandu
Fra : bauchmann
Vist : 439 gange
500 point
Dato : 09-09-05 22:54

Er det kun mig der er træt af Kandu. Når jeg endelig får et spørgsmål, er det flere timer gammelt. Til tider er spørgsmålet allerede besvaret. I dag har et spørgsmål iflg. uret været 3 timer undervejs. Er det mig der er underlig?
Torben

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-09-05 22:59

Tror der er lidt rod med deres mail udsending Jeg får heller ikke nogle! Som regel retter det sig op !

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 09-09-05 23:00

det ved jeg ikke men jeg har da ingen problemmer med at der går 3 timer får at få hjælp til et eller andet jeg ike selv ku fikse
michael

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 510 point
Dato : 09-09-05 23:01

Det kan squ da godt være du er underlig Torben - men du har ret i at kandu i alt fald er det - selvom mange plejer at forsvare forummet med at det er gratis, frivilligt osv, så er det squ irriterende at der SÅ tit er diverse problemer - i øjeblikket får jeg ialt fald ingen E-mails derindefra, det har jeg iøvrigt ikke fået hele aftenen
-------------------------------------------------
mange gange kan man ikke logge på og når man kan varer det ofte flere minutter, det er ganske enkelt noget forældet bras

Men iøvrigt: op med humøret, smil til verden - nå nej, smil til værtinden og bliv uvenner med værten
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-09-05 23:04

Citat
Hej Ans

Vi takker mange gange for at du tilbyder din hjælp omkring dette problem. Vores programmører er på sagen, og skulle eftersigende snart være færdig med den nye version af Kandu.dk. Hastighedsproblemet på kandu.dk, skyldes at vi til tider har 3-4 søgemaskiner på systemet af gangen disse søgemaskiner, er temmelig egoistiske da de hver især sagtens kan optage 300-400 tråde, samtidig med at der er 200-300 brugere som også gerne vil igennem til systemet, og dette kan vores maskiner desværre ikke altid håndtere, og laver ”timeout” fejl på nogle af de forbindelser som er i gang.

Med det nye system vil vi kunne kontrollere søgemaskinerne, og samtidig kommer der 2 nye serverer på systemet til at tage denne belastning. Dette burde kunne gøre en forskel.

Med venlig hilsen / Best regards

Søren Jensen
Servicemedarbejder

Det var den besked jeg fik den 30.06.05

Jeg har ikke fået mails fra kandu siden kl. ca. 10.00

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-09-05 23:07

Der var den igen med "den nye version" - det bliver godt nok spændende
------------------------------
mailen er så lidt over 2 mdr gammel, så hvis de efter sigende snart er færdige, så er det måske på mandag
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-09-05 23:46

Gør som jeg.........jeg får aldrig mail, undtagen hvis det er mit eget spørgsmål....så kan man ikke blive fri.

Men jeg har et vindue stående på "Seneste 25", så en gang imellem åbner jeg det, trykker på "opdater" og så er det let og hurtigt at se om der er noget man gider svare på.

mvh dova

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 10-09-05 00:02

Har det ligesom Dova - får aldrig mail - kan man det???

Til gengæld er det ofte, at det bare er ekstreeeeemt langsomt. Har oplevet flere gange at blive logget af pga. tid under spørgsmål / svar.... ikke særligt stabilt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-09-05 01:16

Jeg har ikke modtaget mail fra Kandu siden kl. ca. 12:00 d. 8/9. Jeg sendte en mail til Kandu on problemet og har ikke hørt fra dem. Jeg åbnede så denne tråd for at høre om andre havde samme problem:
http://www.kandu.dk/dk/spg/73952

Det mente de ikke at have, Men fejlen er åbenbart meget langsomt fremskridende denne gang. ØV

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 01:19

[hør] Jeg har sendt kandu.dk en e-mail ....for at fortælle dem at deres e-mail server er nede

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 01:21

Helt ærlig : Hvor dum har man lov at være ?

</*LOL*>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-09-05 01:34

Jeg var ikke sikker på om der overhovedet var grænser Molo
<\\Benny

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 02:08

bennymanden -> Dét spørgmål må du nok stille i kategorien : Interesser under emnet : Biologi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-09-05 02:23

Det tror jeg må prøves
... mange gange kan svarene jo sige en hel del om svarerne -
måske kan der så vurderes derudfra
---------------------------
en viskede i min øresnegl [hør] Den sidste idiot er ikke født endnu .......
men en del har dog set dagens lys
<\\Benny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-09-05 03:18

Måske grinagtigt men der er vist forskel på en pop3 og en SMTP server?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-09-05 03:35

Post til en postserver og post fra en side med indlæg vil for det meste ikke være det samme.!
Denne bruges i PHP
http://dk2.php.net/manual/da/function.mail.php

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-09-05 08:52

Lidt småregn udenfor, men det er nok snart væk.
Og sig mig så lige, sidder I oppe om natten? (Jørgen 3.35) eller er I ved at gå i seng?
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 09:38

nysgerrige keldd - jeg har været oppe længe nu - gaaaaaaaaaab

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-09-05 11:01

Du er nok ikke mere underlig end os andre.
(Men det er også galt nok).
Nu køre jeg med flere skærme, så jeg lader Kandu prøve at komme igennem på den ene, mens jeg laver noget fornuftigt på en af de andre.
Så JEG ta'r det som det kommer og nægter at blive stresset.
Livet leves kun 3 gange.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-09-05 11:15

gambrinus har hermed bevist at han ikke er i stand til at overskue flere vinduer på én gang men har hjælpeskærme

ps..... det er da lidt rart ind i mellem ikke at få mail - så kører sitet jo til en forandring

hmm gambrinus - du kan for hulan da heller ikke ta´ noget der ikke kommer -

"livet levet kun to gange" - kan du bevise det ????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-05 11:16

Ih... altså tedd & natmaden -> Det ville jeg da ha' haft arne.jakobsen med sine 20 års erfaring til at fortælle mig

Jeg har faktisk været med til at sætte en Exchange/SMTP server op engang i tidernes morgen. Det er ikke helt simpelt : http://www.microsoft.com/exchange/default.mspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-09-05 12:27

Jamen kære Mirit.
Jeg skal lige ha' gravet en gammel skærm frem, som du kan ha' helt for dig selv.
Så ved jeg da, hvor jeg har dig.
Du må desværre nok tage til takke med en 8" S/H.
Så må vi jo se om du med tiden, kan gøre dig fortjent til lidt farver.
Gambrinus

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 10-09-05 12:48

"Jeg har sendt kandu.dk en e-mail ....for at fortælle dem at deres e-mail server er nede"

Minder meget om windows 98 "Du kan altid hente hjælp fra Microsofts hjemmeside hvis din PC ikke virker"

Nå men, Kandu er "lidt" langsom, men problemet kan jo også ligge hos vores egne udbydere, hvor e-mails kan hænge i
cyberspace flere timer, hvad de så end laver der?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-09-05 13:01

Århh hva Torben?!..Kandu er ikke fejlfri, men det er dog gratis

Indrømmet, det kører ikke altid skide godt, men i stedet for at der hver gang der er de mindste problemer åbnes tråde om emnet, så ville det være ønskeligt om kandu selv oplyste om diverse problemer - og om årsagen dertil!

Tænk så meget krudt folk spilder på at sidde og være irriterede, frustrerede - ja sågar pissed off, pga de ikke modtager mails, at det tager en krig at åbne en tråd osv..

Jeg vil vædde min mosters sommerhat på, at der så snart problemet er løst, åbnes en tråd med brok over alle de mails der nu skal slettes?!

Det samme hver gang...om og om igen..

Molo.
*Hvisker* IKKE 20 års erfaring, men hele 25 års erfaring

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-05 14:31

Det er vist min skyld.
Jeg har skrevet et alm. brev til Kandu og bedt om ikke at sætte den nye server på.
Hvis det går hurtigere, så kan jeg nemlig ikke følge med på alle mine skærme.
1 skærm der roder med lidt Access (comp 1)
1 skærm med Kandukartoteket hvor siden ikke kan vises comp 1)
1 skærm (lille bitte bærbar) med seneste 25 fra 23/6-04 og frem
1 skærm til min nye comp med super firewall så den kan slet ikke komme på nettet

I går kom der besked om nogen som ville i kontakt med min comp og det sagde jeg nej til...................så gik nettet ned.
Måske var det Kandu med det nye system....................
Min lille bærbare har ingen firewall så den kom på her i dag.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-09-05 18:43

Jeg gik ind i :
Outlook -> Funktioner -> E-mail-konti ->
Få vist eller rediger eksisterende e-mail-konti -> Rediger...
og trykkede på Test kontoindstillinger.
Så nu har jeg fået en emil i dag og føler mig ikke længere helt alene i verden.
Man må selv gøre en indsats for at komme ovenpå efter en sådan traumatisk oplevelse det er, ikke at modtage e-mail fra Kandu en hel dag.
Jeg ved godt, dette skulle ha' været skrevet som et tip,
men jeg håber, at i bærer over med mig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 13:27

Til de af jer der har skide travl med at overbegrine mig: Kandu modtager IKKE email's på samme server som de bruger til at sende email's. De kan altså sagtens modtage email's selv om deres udgående mail-server er nede.

Det har tedd og molokyle allerede forklaret. Så læs kommentarerne før I begynder at slå jer på maven i latter. Fjolser.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 11-09-05 14:17

Hej.
Jeg er nu gået ind på min historik. Jeg er overvældet over den respons der har været. Ulempen er bare, at jeg ikke har modtaget nogen mail fra kandu endnu, Jeg er spændt på hvorlænge det varer. Jeg vil nu gå det hele igennem for at se hvem der skal have point. Det bliver nok ikke helt retfærdigt men det er uoverskueligt.
Torben

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 12-09-05 22:00

Tak for svaret bennymanden. Først i dag kl. 14,15 fik jeg igen post. Der gik så kun 5 dage.
Torben

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-05 23:02

Hold da op! Jeg fik mail til det her spørgsmål før det kostede points!

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 13-09-05 13:44

Denne tråd modtog jeg Tirsdag 13,15 lukker den sraks op for at erfare at den er lukket. Der skulle vel ikke være noget til hindring for at man sagde at alle tråde skulle have kørt i mindst 24 timer før den kunne lukkes - så ville flere have mulighed for at være med.
Med venlig hilsen Fleng

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 13-09-05 14:20

Hej Fleng
Det kan du have ret i. Det er tit nogle gamle mail man får. Den du sendte han jeg først nu 14,15 modtaget.
Torben