/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan GIF filer i mailtekst?, ikke ved~
Fra : kermie01
Vist : 2147 gange
400 point
Dato : 08-09-05 08:42

hejsa

Jeg har et par sjove, animerede gif filer (smileys)

Når jeg vil indsætte dem i teksten i en email, bliver de automatisk lagt som vedhæftede filer.

Det er IKKE det jeg vil - men hvordan kan man få dem i selve teksten??

Skal man sende mail som Word-dokument (vil jeg helst ikke)?

Konvertere GIF til JPG?

Eller andet?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-09-05 08:44

Du skal sørge for at du sender din mail i HTML format...så plejer det at gå godt

mvh berpox

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-09-05 08:50

Hvilket mail program bruger du?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-09-05 08:51

I Outlook Funktioner -> Indstillinger -> fanebladet Postformat vælg Meddelelse i dette meddelelsesformat = HTML

I Outlook Express (min snakker engelsk) -> Tools -> Options -> fanebladet Send, vælg mail sending format HTML
- men ellers hedder det sikkert noget i retning af Funktioner -> Indstillinger -> Fanebladet Send (eller måske postformat?)

mvh berpox

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 08-09-05 08:52

Hej perbox

Det hjælper nu ikke at skrive i rent HTML. Jeg har også fjernet fluebenet (under "Indstillinger-Postformat") der afgør om man redigerer i Word

GIF bliver stadig vedhæftet!

Såeh...??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-05 08:54

Outlook Express, simpelhen bare op i - formater - tryk på HTML

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-09-05 08:57

Hvis der er Outlook Express, skriver du din meddelelse, klikker bare på indsæt, finder dit billede under "gennemse", så er den da i vinkel.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-09-05 08:58

du kan sætte gif ind på samme måde som jpg - altså indsæt billede.

og berpox har ret, det går bedst med html.
Det kan slet ikke lade sig gøre hvis du bruger "almindelig tekst".
Bruger du rtf som format vil det nok også gå godt.
formatskift: opret en mail, topmenu: formater->det ønskede format

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-09-05 09:00

Det kan da sagtens lade sig gøre med almindelig tekst.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-09-05 09:01

- Men indrømmet, HTML er meget nemmere.

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 08-09-05 09:01

eller: skriv i din mail, når du får lyst til at få et billede ind, så går du til billedet, hvor end det nu ligger på computeren, markerer det, trykker på Ctrl + C - og så går du tilbage i emailen, sætter markøren, hvor du vil have billedet skal være, og trykker Ctrl + V, så bliver billedet sat ind...!

vh starguy

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 08-09-05 09:10

OK - stadig problemer!

Jeg bruger almindelig Outlook

Ved RTF format (men ikke HTML??!!) kan jeg godt få GIF filen i teksten, men den er IKKE ANIMERET!

Hmm...

:-/

Kommentar
Fra : leob

Dato : 08-09-05 09:44

Når jeg er i HTML format, har cursoren et sted i tekstfeltet, trykker Indsæt og vælger Billede kommer der en "valgboks" hvor GIF-billedet vælges med Gennemse og der trykkes indsæt (i min vagboks er valgt Grundline). Så kommer billedet ned i teksten
leob

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-05 10:09

I har da alle ret men prøv lige at se på indstillingerne via http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;883613
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 08-09-05 11:18

Hej, Er det ikke noget, der sker når du bruger funktionen "Besvar"? Så bruger Outlook det samme format som afsenderen brugte. Du skal lave en ny mail, som du selv indstiller til HTML - så virker det hele normalt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 11:25

Har du kontrolleret om du har flueben i "tillad ikke vedhæftede filer...osv" - og - "blokér billeder der muligvis kan...." under fanebladet sikkerhed i indstillinger ??????

har du flueben i brug alm. tekst skal det også fjernes !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-05 11:59

Lidt uden for nummer : Du kan uanset hvilke krumpring du laver ikke være sikker på modtageren kan se dine *.GIF's alligevel. Jeg tillader f.eks. ikke at HTML parsen i mit mail program af sikkerhedsgrunde. Ej heller at billeder vises, men kun ren tekst. Dvs. at modtager jeg en mail formatteret i HTML ser jeg koden som den er.

Grunden til jeg og mange andre, har indstillet deres mail program til dette er, at man via deeplinks i HTML koden kan hente oplysninger om :

1.) Er mailen læst?
2.) Via hvilken IP er mailen blevet åbnet.

Bruges bl.a. i SPAM mail, for at se om modtageren er 'åben' for mere skidt og møg, samt at man via cookies på andre sites der samarbejder med afsenderen kan 'se' om klienten er en der læser sine SPAM mail, ved atr sammenholde IP'erne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 08-09-05 12:44

Jeg siger som Jørgen Ryg "Hvorfor fanden skal det være så surt?"
Brug bare dine GIF'er og sørg for at din Firewall og dine spyware-programmer virker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-09-05 11:37

prøv nu at fjerne de flueben jeg omtalte - så skulle det i hvertfald se ok ud hos digselv - og som molokyle siger - så kan du jo ikke bestemme hvordan indstillingerne er hos modtageren - og egentlig også være ligeglad

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 20-09-05 13:53

og HUSK nu at tilvælge/have flueben i funktioner>indstillinger>send>html i INDSTILLINGER FOR HTML - 'send billeder med meddelelser' - det er måske den allervigtigste.

vh starguy