/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
OPERA ?
Fra : arne.jakobsen
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 31-08-05 16:48

Jeg ved godt at jeg kan gå ind på hjemmesiden og læse om hvad MyOpera er og kan, men betragter sådan noget som ren markedsføring.

Er der nogle erfarne OPERA-brugere der vil fortælle lidt om egne erfaringer?

Hvorfor bruger I Opera? Hvad bruger I den til? Hvilke programmer erstatter den? o.s.v. Fortæl fortæl.....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-08-05 17:04

Fik du løst din registrering ?
Citat
arne.jakobsen Dato : 31-08-05 00:07

Og hvad så? Nu har jeg downloaded og installeret browseren/programmet. Der er squ sadig ingen steder hvor jeg kan registrere mig med mit nye gratis reg.nr.

Fra dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/73389

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 17:08

Bent -> Nej. Jeg tror lige at jeg venter til jeg har fået nogle gode svar her. Men NEJ jeg kunne ikke finde et sted at indtaste mit regnr.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-05 17:11

Opera 8.01 parser/fortolker/understøtter; CSS2, Javascript 1.5, HTML 4.01, XHTML 1.1, samt XML 1.0 standarderne

..ligesom Firefox 1.04

Hvilket IKKE kan siges om, hverken IE6 ...eller den kommende IE7 : http://www.windowsitpro.com/windowspaulthurrott/Article/ArticleID/47208/windowspaulthurrott_47208.html

..så jeg bruger Opera til at teste om mine layout's ser acceptable ud ...før jeg validerer dem hos :

1.) http://validator.w3.org/
2.) http://jigsaw.w3.org/css-validator/

..og så er det en tabbed browser ...som; alle gøre sig store anstrengelser for at efterligne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-08-05 17:19

Hvis du ikke kan finde stedet til at registrere, så se det link jeg har lagt i Eyvinds spørgsmål med billede, men det koster selvfølgelig 5 point at se nu

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 17:24

Skide med det Bent. Poænger har jeg nok af. Hvem har ikke det? Jeg kigger lige på det. Tandhjul.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 17:36

OK Bent nu er den installeret og kører. Jeg kan jo altid afinstallere hvis jeg synes. Tak for hjælpen.

Vil dog stadig gerne høre om jeres erfaringer som beskrevet i spørgsmålsteksten.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 18:17

Efter at have installeret og registreret OPERA kan jeg ikke længere komme i kontakt med min Netbank. Den forsøger at starte nogle applets og viser mig en liste over dem. Jeg vælger wiew og accepterer dem alle, alligevel skriver den Applet crached. Hvad Fanden er der galt?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 18:45

Glem det. Har slettet lortet igen. Jeg er for fremtiden KUN IE-bruger.

Men du får lige nogle poænger for din indsats Bent.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 18:46

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 31-08-05 18:56

UNDSKYLD mig men hvad er "poænger" for noget?
Jeg har prøvet at slå op i ordbogen, men kan desværre ikke se dette ord nogen steder...!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 19:02

iah -> Det er en lille sjov ordleg som molokyle fandt på engang. Det betyder point men både lyder og ser sjovere ud.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-05 21:06

[hør] Det hedder alt5så : ALLE PÅÆNGÅRNØ

...Shit ..jeg ikke kan up-loade til frip.dk/molokyle ..ellers kunne jeg illustrere forskellen; i tolkning af f.eks. dynamiske CSS pseudoklasser ..og dermed undgå at; DOM (Document Object Model : 1. http://www.w3.org/DOM/ 2. http://www.w3schools.com/dom/default.asp ) skal tilgås via Javascrtipt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 21:12

Jeg kan godt åbne den side, så jeg har altså de nødvendige Java ting installeret. Men kan squ stadig ikke åbne min netbank via OPERA. ØV