/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dukkehus A/S
Fra : Camillasmoster
Vist : 3173 gange
50 point
Dato : 23-08-05 22:36

Kom hid med råd og dåd om dette interessante emne!

Denne gang er jeg nødt til at sætte det i Smalltalk

Godnatknuz
Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 22:41

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-08-05 22:42

Vil du købe en aktie?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 22:48

ikke engang en halv - indtil vi er kommet igang her

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-08-05 22:48

Skal der være udestue??? tagterrasse?? og nedsænket stue med pejs??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 22:53

toupie for hulan da også - hahahahahahaha - gad vide om der i det hele taget bliver dukkehuse - der er da ikke tid når man vrøvler løs her

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-08-05 22:55

Miritdk du indsamler jo bare inspiration Det er skam en vigtig del af processen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 22:57

høh........ man har vel haft dukkehuse en masse

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-08-05 22:58

Ihhhh altså her prøver man at give dig en undskyldning for, at sidde her og vrøvle - og så afviser du den bare

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-05 23:00

Lille mirit har du forstand på dukkehuse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 23:02

ja tante ans - sådan på amatørbasis

toupie - ikke så klarsynet tak !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-05 23:03

Jeg har ALDRIG haft et dukkehus...har egentlig altid ønsket mig det. Så fik jeg en datter....spurgte hende om ikke hun bare helt vildt ønskede sig et dukkehus? nøøh egentlig ikke mor! Jeg vil hellere ha en fodbold
Såen er det at ha en "drengepige"
Har jo egentlig selv været det , så hvordan skulle det kunne blive så meget anderledes?
Hmmm..måske man skulle realisere sine drømme?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-08-05 23:04

Har du nogensinde set Titanias Palads.
Det er udstillet i legoland, og er bare det ultimative dukkehus.

Kender du siderne her
http://www.dukkestuen.dk/page03.htm

http://www.dukkehussiden.dk/

Jeg har længe puslet med planer om at lave et, fordi jeg har nogen gamle fine træmøbler og en masse små ting til at ligge, som er beregnet til dukkehus.

På loppemarkeder o.l. kan man nogen gange være heldig at finde dukkehusmøbler og andre gode ting.

I fredags var jeg til en 30 års fødselsdag hos noget familie, nogen af gæsterne forærede hende et af de huse i samlesæt og en del inventar, det havde hun ønsket meget længe og det er åbenbart blevet en populær hobby.

Der bliver ligefrem afholdt "dukkehusweekender".

Der har lige været en i Skørping

Citat
KOM TIL DUKKEHUS OG
MINIATURE FESTIVAL I SKØRPING
LØRDAG D. 20 og SØNDAG D. 21 August

Miniaturehuset deltager i festivalen hvor vi afholder vores populære workshops i træbehandling og installering af lys i dukkehuset.

TRÆBEHANDLING:
Lørdag: kl. 10.00 - ca. 15.00 - Søndag: 10.00 - ca. 15.00
Vi samler og færdigbehandler MINIMUNDUS møbelsamlesæt. Vi har udvalgt 5 forskellige sæt som du frit kan vælge. Alle andre materialer stiller vi til rådighed.
Pris for et kursus kr. 350,- eller begge dage: kr. 550,-
Prisen er incl. et stk. MINIMUNDUS møbelsamlesæt.

LYS I DUKKEHUSET:
Lørdag: kl. 10.00 - ca. 14.00 - Søndag: 10.00 - ca. 14.00
Vi viser alle de muligheder der er for at få lys i dukkehuset og du prøver selv at arbejde med lodning, kobbertape og meget mere..
Pris for et kursus: kr. 200,- Vi giver 10% på alt eludstyr og lamper hvis du deltager i kurset.

Undervisningen foretages af Tage Didriksen og Robert Thomsen
Tilmelding til MINIATUREHUSET - tlf. 48250738 eller
E-email: info@miniaturehuset.dk
Max 7 deltagere pr. hold.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-08-05 23:11

Ja, min barndoms dukkehus eksisterer desværre ikke mere

Det havde min mor selv lavet, og også selv lavet møbler der til..fine små møbler udskåret med løvsav, og små polstrede sofaer o.s.v.
Jeg legede vist ikke særlig meget med det, så min lillesøster har sikkert overtaget det dengang.

Det er sådan noget man først kommer i tanke om når det er for sent, at sådan noget skulle have været bevaret.

Se nu der, nu havde jeg ikke skænket det s.... dukkehus en eneste tanke igennem de sidste 40 år ca.....og så bare fordi Mango siger hun ikke havde et da hun var barn

mvh dova

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-08-05 23:17

Jeg havde et dukkehus da jeg var barn, men det eneste minde jeg har, er at kattene havde besat det

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-08-05 23:22

Toupie det må da ha været fedt...det ville da være det allerbedste, hvis ens kat gad bo i det, synes jeg

Nå gonat nu, jeg vil drømme mig til et dukkehus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 23:26

hah - jeg havde da dukkehus - ingen pige skal undvære et dukkehus - det er for hulan noget af det mest nuser
Jeg havde bare det bedste dukkehus i verden - og søreme - godt nok med dukker til - nogen allerede dengang antikke dukker som idag er på nationalmuseet - men af en eller anden grund var det også dengang mest med at flytte om og lave ting og sager - tror ikke det forandrer sig.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-08-05 23:37

Jow jow Mango men vi havde mange katte, så der var ikke rigtigt plads til møblerne og da slet ikke til dukkerne

Kan tilgengæld huske min farfar´s kones dukkehus, det var godtnok stort og flot med købmandsbutik og det hele

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 23-08-05 23:43

sådan lige på sengekanten - hvem har haft sommerdukkehus ????????? Det havde jeg nemlig - og vil (ford et eller andet) med porcelænschauffør - have der kunne skiftes med årstiderne (julehus og sne i december) - ikke svimmingpool for hvad filan var det dengang - men en sø - om vinteren var der glas på så der kunne laves vinterhalløj i haven uden at alt blev vådt.
OG... havde tagetage - taget kunne åbnes og indeholdt skolestue i den ene side - og tørrerum med rulle osv i den anden side. Kælder med grukedel og koksrum (lavet sent - og som en slags skuffe der kunne hives ud)
Har man været bare lidt forkælet mon ????????? Eller var mor også legebarn ????
kan i nu sove godt - det vil jeg nemlig
zz

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 23:44

ups- havde også en butik - den var der rift om når man havde legekammeraterne på besøg
NU...........

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-08-05 23:47

Den bliver svær at slå Miritdk

Sov godt og drøm søde drømme

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-05 00:46

NU bliver jeg misundelig

Mango - måske en lille trøst: Jeg har et dukkehus (hvis nogen skulle være i tvivl ), men ingen at give det til

Min niece har selv et til den bebs, hun venter...

Når man er moster, hænger man i en tynd tråd familiemæssigt - nu bliver det så GRANDmoster - SUK!

Min veninde reddede mig på målstregen - jeg skal da have det stående herhjemme, så ungerne, der kommer på besøg, kan lege med det. Pyhh, jeg blev lidt gladere igen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 06:23

"I'm the spy, In the House of Love"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-05 07:47

Min mor, har gi'et min dampmaskine væk, og der var en hel bunke små maskiner den trak, da jeg spurgte hende hvorfor
hun havde det, sagde hun mindsandten, at "den havde jeg ikke brug for mere".
Men det har jeg, jeg vil ha' så'n een NU.
Og forresten tedd, jeg synes det var en lidt flad føsda, du kom op med, men du kunne måske ikke få de rigtige lokaler?.
Jeg er først på sent,lad nu være at skrive for meget, jeg vil så nødigt gå glip af noget.
Ha' nu en god dag Hanne, og arbejd på det fine dukkehus. Og til alle I andre,I må selvfølgelig også have en god dag.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 07:50

Gad vide om man kan lægge atomkraft ind i sådan et dukkehus? Kom jeg bare lige til at tænke på!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 07:52

Sådan en minireaktor lige ved siden af dukkehuset? Det ville da være fedt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 07:53

Så havde drengene jo osse noget at lege med!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 07:55

Og en militær flyveplads lige til venstre for dukkehuset? Bare sådan man kunne scrample et par dukke F 16 engang imellem, når der var fare på færde?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-08-05 08:03

nope tedd, dampmaskinen var sagen--eksperimenterede meget med sikkerhedsventilen på min, (det var noget med en tøjklemme) hvilket indbragte et par flade fra den "kloge" fader

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 08:04

Men det skulle ikke undre mig at Hanne ikke gider lege med drenge? Nok se men ikke røre!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 08:13

Bedre med en "eksplosion" fra din far end du sprængte hele byen i luften,dabj!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 08:35

Jeg vil hellere ha en bondegård, med aftageligt tag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 09:14

god næsten morgen
Maj_britt - så igang med bondegårdsdukkehus

Kom til at tænke på at jeg har gået og sagt i årevis at jeg havde elektrisk lys i mit dukkehus - det var legekammeraterne jo misundelige på - men det var jo egentlig ikke rigtigt - det var sådan en række batterier bagpå i en kasse. Hmmm !!!!

Keldd. det med at forældre af og til pludselig synes at børn ikke har brug for dit og dat legetøj er vist meget almindeligt - og har været det - til stor ærgrelse for poderne senere
Jeg har også først langt senere i mit voksenliv tænkt over at dukker til dukkehus - plus en meget meget gammel porcelændukke med ét forsvandt - forklaringen om at de nu var på museum godtog jeg dog - og har også set det er rigtigt, hvorfor dukkehuset så ikke eksisterer mere - tjah lang historie om nogen der var mange børn hjemme og mig der var blevet voksen(troede jeg ). så dukkemøbler og tilbehør og dukker blev pakket væk og selve huset foræret væk. TRIST at man var så dum - men kender til dukkehusets skæbne og det trøster lidt at det nu er i gang igen i samme familie.

ps. faktisk noget sjovt noget - i min tid havde jeg en nabodreng der hellere end gerne fandt sig i alt muligt bare han fik lov at lege med mit dukkehus ind i mellem - haha - jeg fik scoret en masse af hans biler på den konto
Sagen gentog sig i det små med min datter der ind i mellem var langt mere interesseret i nabodrengens elektriske bil og togbaner - og han i hendes dukkehus.
WouW for nogen flash backs man lige får
Behøver man at fortælle at man jo sørgede for at ens pode fik både tog og racerbane også ??????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-05 18:55

tedd - jeg vil da gerne lege med drenge! he he

Hvis jeg havde fået en søn, skulle han og jeg have lavet en stor flot togbane sammen (hvis jeg fik lov).

Dampmaskine - uh, det var jeg også meget fascineret af.

Jeg fik skam en optrækkelig helikopter, da jeg blev 30. Nedenunder hang en sammenfoldet sang med mit billede på (i uniform - Marinehjemmeværnet), for jeg har været med på en stor øvelse, hvor vi skulle hoistes - YES - at hænge der ude over Nordsøen under en heli. Dét var skægt!

Så tedd, det med en militær flyveplads ved dukkehuset - den er jeg med på!

Så vil jeg være første pilot!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 20:01

Åh ja, den store brio togbane, den styrer for sejt.

Den FYLDER hele huset, men underligt nok, så synes ungerne det er sjovest at samle den, ikke lege med den.

Camillasmoster, kom herud, her er masser af togbaner, drengelego, flexi-trax, skydere til 5 krige og udklædningstøj

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 20:27

"men underligt nok, så synes ungerne det er sjovest at samle den, ikke lege med den."

jamen det er jo lige det !!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 20:34

Majbritt jeg har forresten set en bondegård idag - dobbelt så stor i dimensioner i forhold til hvad der er normalt - måske lidt mere - med stråtag og alt hvad hjertet begærer - og udendørs - står i en have og bruges åbenbart til børnebørn osv - meeeeeeeeget dekorativ og ihhh - gid man var barn igen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-05 21:04

Se hvad jeg har lavet i dag:
http://kortlink.dk/z6t
Tryk på de små billeder nedenunder.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 21:08

halløøøøøøj piger - luk vinduerne - storken er på vej

hammergod serie keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-05 21:14

Ja, nu kommer der snart små dukkebørn, så skal vinduerne da ikke lukkes,onde mirit.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 21:16

jaja så fik vi opklaret hvad keldd mener om storken - jeg tænkte nu mere på om vi risikerede at få storkeæg i nakken

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-05 21:27

Jeg hár åbnet alle vinduer og døre!

Smukt! søde Keld

maj_britt -
Jeg mente den hjemmelavede togbane, såen med små huse med lys i, overskæringer med blink, klokke og det hele - landskaber, banegårde, Märklin toge.

Og alt andet end tog og skinner skal hjemmelaves!

miritdk -
Nøøøjjj, det' for børn! Ih, jeg æælskede legehuse som barn.

Jeg ville elske at indrette så'net!

Et med terasse hele vejen rundt, og sprossede vinduer, jeg ku' sy søde gardiner til...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-05 21:44

Der ligger et kæmpeloppemarked nogen kilometer fra mig, jeg har bare ikke fundet det endnu,
men når jeg får tid, vil jeg køre hen og finde en dampmaskine, så skal jeg nok kigge om der er sådan noget i skal bruge.
Det var pænt sagt søde Hanne, det bliver et rigtig fint dukkehus du laver.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 21:44

nope hanne - ikke legehus - bare et meget stort dukkehus/bondehus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-05 21:56

miritdk -
Det kan jeg også godt nøjes med

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-05 21:57

Hvor er vi alså søde, Keld siges som andrea...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-05 22:05

Er der noget du vil ha' jeg skal gøre lille Hannepige?
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-05 22:22

Bygge mit dukkehus meget større - jeg har alt for mange idéer til for få rum!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-08-05 22:26

Du må ha en storkerede på taget!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-05 22:38

Jamen Hanne, så kom over til mig, så skal jeg nok tage mig kærligt af dig, øh, det.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-05 23:35

Ja, jeg må lige banke en skorsten sammen, og se ud af mit køkkenvindue, om jeg kan få øje på en stork - det eneste jeg har kunnet se det sidste par dage, ud til gården, er en rotte AAADDRRRR... vist kun en strejfer...

Der var lige en ting, jeg ikke fik fat i, Keld - skal jeg tage dukkehuset med?

Miritdk - jeg har lige gennempløjet TV2's Roomservice og Helt Solgt for inspiration...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-05 23:43

Søde Hanne, det behøves du ikke, vi finder nok på noget. jeg vil i seng, godt.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-05 23:49

Søde Keld, kan du sove dejligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 01:46

haha - hyggedyr - jeg håber i sover sødt og drømmer interessant og så er det godnat herfra

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 25-08-05 08:26

Miritdk, din bøf, jeg har sq ikke nogen børnebørn til en stor bondegård i haven, NÅ.

Hanne, sårn en togbane har vi aldrig haft, de er jo så dyre og de fylder.

Men vi lægger STORE puslespil om vinteren, alle 5, det er sjovt. Op på en plade med brikkerne og så rykker vi ( det er så de eneste brikker den her familie har at rykke med)

Faktisk var det ved et puslespil at jeg opdagede jeg trængte til briller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 09:05

maj_britt - det med børnebørnene kommer nok senere

HADER puslespil !!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 09:14

maj_britt -
Tænk at sandhedens time kom over et puslespil
Selverkendelse er en dyd...

miritdk -
Håber, du sov godt!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-08-05 09:27

Morgen alle:
Ha' en god dag, i dukke og legeland. Her øsregner det, så må jeg se om jeg får ryddet op
på Computeren.
Arbejd nu ikke for hårdt søde Hanne.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 09:30

håbede også jeg kunne få lov at sove godt - men SUK!!!!

(kan jo lade være med at besøge min datter til langt ud på natten )

Så kom regnen her - troede ellers det ville blive i nat. Lige hyggevejr til at lege med dukkehuse - bondegårde - puslespil(bvadr) og andre ting

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 09:39

God morgen Keld og I andre

Uha, jeg fik at mærke, at jeg er vicevært igår!

Ordnede gade (fyldt med sand fra facaderenovering hos naboen), kælder og gård.

Og så regner det i dag - perfekt timing!

Så nu er der hele to gode grunde til at lege med dukkehus - yeah!

Var et smut i Horsens igår, og hente fliser til badeværelset.

Skal huset ikke have et navn, såen for sjov skyld?

Rolig rolig - I skal nok komme til alle sammen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 09:44

godmorgen herfra også - undskyld - burdet jeg have sagt noget før

mosters camillahus - eller camillas mosterhus - nej pjat - der skal nok komme bud om navn

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-05 09:57

Hvad med Camillakulla ?

Jamen Camilla, så bor vi nok ikke så langt fra hinanden, når du nu handler i Horsens! Jeg kommer fra Hundslund...så kan jeg jo komme og se dit fine hus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 10:02

hohoooooooo - invitér da lige digselv mango

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-05 10:09

Jeps, mirit, der er jo ikke andre der gør det vel?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-08-05 10:13

Hvis tedd kommer og siger at dukkehuset skal hedde:
The House off The Rising Sun,
er det ihvertfald ikke min skyld.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 10:44

Mango - jeg hedder Hanne - det er min niece, der hedder Camilla

Jeg bor i Århus, men fik kørelejlighed til (helt præcist) Løvet pr. Bryrup.

Keld, det var værd at overveje

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 10:46

Synes forresten at Dukkehuset A/S ville være fint - så kan du financiere underselskaber til sommerhuse - butikker - osv osv

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-08-05 10:51

Nej søde skattepige Hanne, du må IKKE overveje det.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-05 12:36

Nååeh ja, du er jo camillas-moster...hø hø hvor dum må man være?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 12:42

mango - all forgiven

Jeg har tænkt på Dukkehus A/S.

Så skal jeg have facaden overklistret med reklamer

Og tre flagstænger med firmaflag...

Så vil jeg have et større fradrag!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 12:43

også

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-08-05 13:04

ja ja, men pas nu på med ejendomskatten.

.....tark

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 16:12

Uha, ja.

Jeg kan vel bare et afdragsfrit lån?

Eller udsætte ejendomsskatten til mine evt. arvinger?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 17:17

heyyyy - en 50´er facade (måske bedst hvis du laver butik)

tænk hvad du vil udsætte dine arvinger for - altså !!!!!!!! tsk tsk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 17:41

Joh, men det blier jo nok min søster - hæ hæ. Det vil være en sød hævn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 17:43

hahahahahahahahaha

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-08-05 19:02

Så så, tøser, ikke så meget pjat,
tilbage til arbejdet.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-08-05 19:29

Det skal da hedde Villa Fjolle

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 25-08-05 20:02

Ej, mirit, puslespil er da sejt og hyggeligt.

Nu har vi jo set Matador for 1117 gang ( jeg siger dig, elisabeth, hun svedte) min slægtsforskning er gået lidt død ( de er sq svære at finde) og sommeren er på hæld........

Så skal efterårs- og vinterfornøjelserne igang, puslespil, lego og nå ja, jeg skal jo skrive en roman og vi skal bygge modelfly og biler

Lidt dumt jeg ikke har en pige, så kunne jeg sy dukketøj, men det gør jeg så til børnehaven, de er jo fattige.

Gud, hvor jeg pladrer.............PUSLESPIL styrer, bare det jeg ville skrive

Villa Fjolle.....kedeligt navn, Dukkehus A/S er majt bedre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-05 20:43

Amalienborg eller Bilka, Horsens!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 21:03

Jeg sweder - knokler med at finde passende tapet og passende solidt papir til det.
Jeg laver seføli selv tapetet på diverse fedt papir, jeg har i skuffen (æælsker papir).

Så der er en del eksperimenteren

Har malet (mest mit tøj)

Så Keld min snut, jeg pjatter æ så møj! selvom, det er skægt!

Tedd - jeg hár fået byggetilladelsese til det hele!

Amalienborg, hm, så SKAL jeg bygge til...

maj_britt - jeg kommer og bor hos dig i vinter! Ta'r dukkehuset med!

Matador vil gerne snart gengengense! Dét siger Dem, fru murermester Mortensen!

Ikk' fordi, jeg behøver - men jeg trænger! (så så drenge - ingen pjonk in the corner)
Nu har jeg frokost (håndværkere holder altid frokost kl. 9)

Villa Fjolle Spies, rejs og vær glad...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-05 21:14

Det blir da dyrt at leje en blokvogn, hvis du skal besøge Majbritt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 21:19

Jow

Tror du, én blokvogn er nok???

Og tænk på alle tjenestefolkene...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-08-05 21:22

Og togbanen, flyvepladsen og din Bonsai have?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-08-05 21:30

Det dukkehus skal da hedde Hannes Hus, men på udenlandsk : Casa di Hanne

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 21:41

øhhh villa fjolle ??? Var det ikke den runde ???? Passer overhovedet ikke til dukkehuse !!!!!!

ps... hanne du må da finde ud af at lege med sims - det er jo et elektronisk dukkehus
(men vel ikke så sjovt)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 21:51

PCspil o.lign interesserer mig ikke en døjt

Casa di Hanne er en mulighed.

miritdk - du har ret - Villa Fjolle, næj.

Ja, Tedd, jeg får nok overlæs

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-05 22:09

pc spil er heller ikke lige mig - men har da snuset lidt til lidt her og der - sims - hmmm - ganske som med rigtige dukkehuse - sjovest at bygge og indrette og så er det slut.
Til gengæld blev jeg fornylig så arrig over et lille spil på www.miniclip.com der hedder acno energixzer - for den drilagtige fyr var ikke så nem som jeg troede - det var vi flere der fik os både tænders gnidsel og grin over. Kom alle baner igennem tilsidst - men herre du milde moster det tog tid - sådan noget skal man vist være vant til

prøv selv - det er møj let i starten og så fløjter det bare derudaf - ret morsomt

Sad forresten og talte om dukkehuse for et øjeblik siden og vi kom til at tale om at jeg lavede minidukkehuse af skotøjsæsker - har spekuleret meget over hvorfor i alverden jeg gjorde det - for synes jo det var synd for min veninde dengang at hun ikke havde - så enten kan jeg bare lide at lege - eller også er der noget andet der spiller ind.

Nogen af jeg der kan huske noget om papdukkehuse og møbler af kork og garn osv ???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-05 23:52

Næh, jeg lavede en dukkeseng af en skotøjsæske, men korkmøbler og garn osv, kender jeg ikke noget til, sorry.

Hø, jeg er ved at tegne end evt over/underbygning...
Evt slå køkken og entré sammen og lave en terasse/balkon/altan udfor den nuværende gadedør.

Så kunne jeg lave en kælder med musikrum å såen.

Og jeg slipper for at fjernet taget og lave det igen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-08-05 00:00

Hanne..Du er bare en Rigtig Kvinde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-08-05 00:02

En Quinde med stor Q! Havde vi ikke engang en tråd om det?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-08-05 00:04

Jo tedd, det er en af mine yndlings

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-08-05 00:18

På lørdag og søndag, skal jeg på 2 store loppemarkeder, der er her i området.

Jeg håber at finde en Dampmaskine, som omtalt. Er der noget jeg skal kigge efter til dig? SkatteHanne.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-08-05 00:45

Er det quindeligt at tegne huse?

Det sku' da liige være en garage og nogle skønne gamle bilmodeller, snuske Keld.

Du ta'r garanteret nogle billeder, så jeg rigtigt kan se alt det herlige gamle ragelse

Jeg krydser fingre for, at du finder en dampmaskine!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-08-05 00:48

Snuske Keld?? Hmm? Er det positivt eller negativt?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-08-05 00:58

Positivt seføli!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-08-05 01:07

tedd, kan du ikke tale dansk?
Så er det , sov sødt Hanne , og sov godt I andre
Hilsen
Keldd.........

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 26-08-05 08:14

ELSKER loppemarkeder, især når knægten lige har fået feriepenge

Så falder der lidt af til moar og så kan jeg trille afsted i morgen og købe bøger, MANGE bøger.

Hanne, du flytter bare ind og skulle du have et par niecer, kusiner o.s.v på en 20-25 år, så tag dem med til de store knægte.

Når vi har set Matador, så kan vi lave FARLIGE dyremasker af karton, løvemasken er SÅ flot, at da jeg havde lavet den engang for læææææææææææænge siden, da hang den på væggen, indtil den blev så mør at den faldt ned.

Jeg har da bogen med anvisning endnu.

Hvis fruen vil have mig undskyldt, så føjter Regitze.

God morgen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-08-05 09:07

Hanne, øh godmorgen gaaab.
Du spørger igår om det er kvindeligt at tegne huse.
Ja ja, selvfølgelig er det det, min kusine, hun er da en kvinde, er arkitekt, og tegner fine huse (store nogen) så det må man godt, uden det går ud over kvindeligheden.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-05 20:39

haha Hanne sover syvdages søvn så vent til imorgen med det godmorgen

Fandt stort set ikke noget særligt på loppemarked idag - men fik en rævegod ide som jeg kun fortæller hvis det lykkes

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-08-05 20:43

Så er vi her igen - hva' skete der???

Jeg var bare liige lidt i tvivl, om hvad mango og tedd mente med Rigtig kvinde med stort Q...

Jeg labber jo alle superlativer i mig, da jeg (trods min størrelse) er helt udmarvet

Fandt du en dampmaskine, Keld?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-08-05 20:46

Næ, miritdk - KANDU var meget syg, endda helt nede...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-08-05 20:57

Se din mail Hanne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-08-05 20:57

Se din mail Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-08-05 21:10

Ja ja, jeg har set den, søde

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-08-05 16:18

Tak for svaret miritdk.

Det er vist på tide at lukke denne tråd.

Jeg synes, mirtidk's kommentar indeholder flest idéer, så miritkd - værsgo'!

Og tak til alle for hyggelig snak - især Keldd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-05 01:09

ajiiiiiiiii - sagde jo for filan at du ikke skulle have den i smalltalk - det kunne blive en herlig tråd med multiresultater jo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-05 01:50

We do wa - så laver jeg en ny et mere relevant sted.

For jeg kunne da godt bruge lidt mere inspiration!

123 - vi prøver igen igen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-05 10:49

hahaha var du også sent oppe - beklager ville jo som sædvanlig bare brokke mig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-05 12:40

Det er bare fjong!

Jeg lavede dukkehus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-05 12:42

milde kandu - er det så vigtigt ???? Jeg lader da tiden gå - ingen hastværk - men masser af små idéer

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-05 16:16

Jeg kan ikke stoppe, når jeg først er i gang

Og jeg roder og rager med idéer til tapet og gulv.

Det skal være det rigtige - jeg skal være tilfreds...

Alle andre dukkehuse er med flotte gammeldags intereure kan (sqt stave til det franske ord...).

Jeg vil kombinere det gammeldags og der mere moderne.

Der går sport i at finde det rigtige.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-05 20:13

haha helt rigtigt - men her er det på standbye indtil videre - som sagt

btw hvem behøver at tale fransk i dk - det hedder ski da indretning :D

jeg går og lurer på alt muligt indtil datteren orker og kan - men skulle måske selv begynde på noget helt for migselv

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-05 20:26

Ja, gør da det, så kan jeg checke en hjemmesideshjemmeside af, hvor vi kan udveksle idéer?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-05 20:33

æws altså hvor er du positiv - lol - jaja - der skal nok komme noget ud af det - jeg har en svaghed for de dukkehuse uden lige

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-05 22:03

Velkommen i klubben!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 01:17

HMPF !!!! faldt i søvn på sofaen - vågnede helt forvirret og det gik op for mig at nu drømmer jeg skismerne også om dukkehuse - tsk tsk tsk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 01:58

Så kan du se her, at det ér virkelighed:

www.123hjemmeside.dk/Dukkehus_AS

Sov sødt - igen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 02:03

jahuuuuuu har været i huset - mega !!!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-08-05 10:20

Sådan!

Så du må hellere komme i gang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 11:44

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 10:54

Jamen, miritdk, hvor har du skrevet din/e hilsen/er???

I "Dine hilsener"?

Jeg kan stadig ikke se noget af den art - kun den fra Eyvind

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 11:08

både i "mine" og i dine - jeg kan da se eyvinds også - så prøv at finde ud af hvad du lige mangler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 11:10

øhh HOV !!!!!!!! checkede lige og kan igen ikke se mine - men kunne igår - det fatter jeg jo ikke lige - hmmm - vender tilbage

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 12:29

Juhuuuu, nu kan jeg se din hilsen!

Tak for'et!

Sæt lige nogle idéer ind, igå'....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:31

godt så - øhh - tjah gjorde jeg i det små igår - men kan da lige komme med et lille tips (som du ikke har tænkt over)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 12:37

Lyder spændende!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:39

det er det bare ikke - bare temmelig anderledes - som du sikkert har set nu

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 12:41

Uha, jeg skal også ha' en tid. Så kan jeg jo liige shecke hans udstyr af *GG* (sku' ikk' misforståes) *GG*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 12:45

åh jo - det skulle misforståes - ellers havde du ikke skrevet det

så fik jeg en vask overstået - ordnet klar til at lægge lagener sammen og ærgrer mig gul og grøn over at græsplænen blev klippet før jeg fik lavet min elektriske igår - fik sådan en lyst til at høre den køre igen

Hanne - bruger du evt skype eller yahoo messenger ??????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 15:36

Jeg har gjort badeværelse og køkken rent, og venter på at komme til vaskemaskinen med fire maskinfulde klar til udrykning.

Jeg sagde til mig selv i aftes (indprintede mig det på det kraftigste), at jeg ikke måtte lave dukkehus i dag, før jeg havde gjort rent i mindst to rum.

Nu har jeg gjort det, så nu tager jeg en slapper, før jeg smutter ned og køber lim.

Jeg har MSN Messenger hbjny @ msn.com uden mellemrummene seføli

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 20:00

æwwwww jeg kører ikke msn efter adskillige ubehagelige oplevelser - det kunne ellers være sjovt at lige pippe til hinanden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 20:30

Kan jeg ikke køre på yahoo med min hotmailadr?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 20:32

tror jeg egentlig godt - forsøger om lidt at invitere dig - nogen kan ikke - hvis du ikke har fået en invitation og vi har fået kontakt så - øv

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 20:35

Så kunne jeg jo lave en mailadr i yahoo, æ ou?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 20:37

helt rigtigt - og hent messengeren fra yahoo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 20:51

Nu har jeg mailadr camillasmoster @ yahoo.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 21:01

så mangler du bare at hente yahoo messenger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 20:40

((((((((((((((( h a n n e - halloooooooooooooo)))))))))
du er væk fra min yahoo messenger - prøv lige at tilføje mig igen ...... eller er det med vilje ???????????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-09-05 21:12

Jam, sødde bette wen da - det er ikke med vanilje!

Jeg rodede after din mailadr - men ak.... det er nok derfor

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 21:30

nå så duk op og tilføj mig - jeg sender invitation igen - med vanilje

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-05 10:34

hmmm nu kan du rende og hoppe hanne - har forsøgt at sende dig det dukkebillede både via yahoo og msn - og kan jo ikke når du ikke vil have det - så færdig herfra - dukken forbliver fra nu af hemmelig for omverdenen
god lørdag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-09-05 11:02

Pudsigt - i aftes tænkte jeg på, om jeg liige skulle ind at checke yahoo, hvis du nu skulle være der.

Så kom jeg fra det igen, for limen var klar

Undskyld Undskyld Undskyld Undskyld Undskyld Undskyld Undskyld Undskyld Undskyld Undskyld Undskyld Undskyld