/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nu kan du slukke comp - hvor dan er det ~
Fra : Eyvind
Vist : 380 gange
50 point
Dato : 16-08-05 21:38

Luk comp.........ok......................nu kan du slukke comp.
Hvordan er det lige at det ændres, så den selv slukker.........jeg kan ikke huske det.
Det var oppe her i Kandu men jeg kan ikke finde det.
Det er min nye XP med sp1

Kommentar
Fra : chc81

Dato : 16-08-05 21:59

Er det ikke noget med, at du skal ind i kontrolpanel -> strømstyring -> advanceret

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-08-05 22:39

Det er besvaret her http://www.kandu.dk/dk/spg/71623

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 22:41

Der har jeg været et par gange. Når jeg slår APM til så genstarterter den bare.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-08-05 22:43

Hvad er det for en comp du har ikke alle lidt ældre bundkort understøtter software shutdown, men skal slukkes på kontakten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 22:45

jakjoe - vi krydsede hinanden.............jeg kigger på det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 22:46

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Strømstyring.

Bemærk! Hvis du bruger Windows XP, skal du klikke på Skift til klassisk visning i Kontrolpanel, så du lettere kan følge disse trin.
Klik på fanen APM.

Bemærk! Hvis du bruger flere skærme, er fanen APM måske ikke tilgængelig.
Vælg Aktiver Avanceret strømstyring, og klik derefter på OK.

hvis du vil vide mere så skriv ordene " du kan nu slukke din computer" i hjælp og support
______________________________________________________________________________________

MEN:
du kan højreklikke på skærmen - vælge fanebladet egenskaber - derpå fanebladet pauseskærm - klik på strømstyring - indstil så derunder - klik anvend og ok - og genstart for en sikkerheds skyld

ikk´???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 22:57

Ja Miritdk - og det virker ikke APM i kontrolpanel får den til at genstarte i stedet for.
APM i pauseskærm >strømstyring >avanceret>aktiver>genstarter i stedet for at slukke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 23:05

Brassovitski - det er en Advantech 750 Mhz ppc-153t
Med berøringsskærm med indbygget comp på bagsiden og diskette og CD
Det er et af mine arvestykker.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 16-08-05 23:12

her er linket du ikke kunne finde tror jeg : http://www.kandu.dk/dk/spg/26884
og
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/

ps ...........prøvede du at skrive hele sætningen i hjælp og support ????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 23:22

http://www.eksperten.dk/spm/118241 - ligner det mon ikke ????????

eller:
If you are one of the many people having the problem with their system not automatically closing down when they \'turn off\' their PC. (it is now safe to turn off your computer)
The problem is caused due to APM - advanced power management not being enabled.

To enable it
Right click on my computer go to properties select hardware and click device manager.
Click view and then on show hidden devices.
You should see the NT ATM / Legacy Interface mode with a red cross on it.
Double click it and on the screen that appears at the bottom choose enable from the drop down menu.

Your PC should now automatically switch off on shutdown

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 23:34

Ja jeg prøvede at skrive sætningen - men der henvises til det jeg har prøvet.
Det ender med at jeg indstallerer win 2000 eller 98 for at se om det er comp eller XP.
(altså på en anden HD)
Din henvisning var den jeg kunne huske.
Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 23:46

hvorfor lukke når der sandsynligvis kan findes en løsning ??????

prøv lige at se om værdien skal skiftes her:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
i højre side skal der være en nøgle der hedder>PowerdownAfterShutdown
og den skal have en værdi der hedder 1 - og har den ikke det så dobbelt klik på sammme
og skriv 1 - luk regedit - genstart pc'en - prøv så at lukke den normalt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 23:58

plejer jo at være fordi man skal aktivere apm - hmmmm

kigget her?
http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 23:58
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 07:42

Miritdk - din nyeste henvisning omtaler en USB mus som mulig fejlkilde.
Jeg satte en USB mus i da der kun er et ps/2 stik for comp kan køre uden mus og tastatur. (berøringsskærm)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 08:07

øhh - jeg henviste til siden i og med den omhandlede problem med apm og havde links der gik videre til andre links ............. hos microsoft

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 08:08

dur Dato : 16-08-05 23:46 ikke ????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 08:21

det er ikke så enkelt at du blot har glemt noget i strømforsyningen ??????

kom i tanke om hcma´s tidligere link : http://www.hcma.dk/uploads_kandu/kandu_dk.htm#stroemstyrke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 12:13

Denne har jeg ikke.
"Når jeg trykker på afbryderknappen"
Og det har undret mig da den er på win 2000
Denne >>Dato : 16-08-05 23:46 ikke << og USB musen vil jeg prøve, når jeg kommer hjem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 14:36

tjah - muligheden for at visse af funktionerne ikke er tilstede / understøttes er jo også tilstede i selve spørgsmålet - strømstyring i windows skal jo helst være indstillet af producent til at netop understøtte men visse er det ganske enkelt ikke.
Har du kigget i dokumentationen til computeren (skulle jeg lige hilse og sige fra en nørd der lever af det )
kan du gå i dvale og standbye automatisk ?????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 15:49

Jeg satte den til at kunne gå i dvale.
Dvale knappen er også tilstede og kan bruges.
Comp forbereder dvaletilstand...................og så kommer teksten
"Du kan nu slukke for computeren"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:15

hvis det irriterer dig jeg bliver ved så sig lige til - jeg er nemlig selv involveret hos en der har samme problem.

fik lige et link over telefonen :
http://www.it-svar.dk/doctor/thread.aspx?id=140796

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:19
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:32

hmm - molo har faktisk hjulpet gambrinus med lige det spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/44388

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 16:35

Jo det lyder meget godt med en gendannelse - men jeg har lige indstalleret den XP.
Men det er en lidt speciel comp som jo har pegefølsom skærm.
Comp og skærm er sammenbygget, og står som en tyk fladskærm.
Men jeg har nok som i dit link (Dato : 17-08-05 16:15) en gammel strømstyring som ikke understøttes af XP.

PS. Det er et stykke legetøj jeg fik forærende fordi den manglede RAM og en HD
Men jeg havde lige en 2,5" med 6Gb og en 256 Mb ramklods

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:37

så skal de for filan da også bare virke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 16:52

Hø hø - det er da klart jeg ikke kan få det til at virke.
Jeg har jo ikke nogen elektronisk start/stop-knap og kan derfor heller ikke styre den fonktion. Der er jo kun en hovedafbryder - og hvad skulle så starte den????
Det er så et uløseligt problem.......................men tak for forsøget.
Dette må så være en ren "fejl 40"

http://stationsvakt.blog-city.com/norsk_helpdesk.htm > vælg helpdesk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:55

skrupgriner endnu - tak for grinet det trængte jeg lige til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 16:58

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA - havde hjælpedisken i hovedet da jeg åbnede døren og en nabo lige spurgte om hjælp - hun blev ski muggen da jeg kom til at storgrine igen - sender dig en regning for skadelig virkning på naboerne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 17:12

Så må du bare sige at det er mig du griner af.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 17:22

du ..... forleden var jeg på et sted er havde en computer stående (som dem bibliotekerne har) - der var faktisk fingertouch til både sluk osv !!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-08-05 17:24

og så lige - næ du den nabo skal lige sunde sig lidt - har sendt filen til hende så hun selv kan få et grin i aften