/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Navngivning af Kampfisk :-)
Fra : molokyle
Vist : 646 gange
42 point
Dato : 16-08-05 14:33

Selve indkøbet af min nye kampfiskhan er udskudt på ubestemt tid pga. af manglende leverencer.

Tandkarpen ringer til mig, når der er dukket et nyt eksemplar af 'Betta splendens' i blå F1 variant op :

1.) http://www.akvariet.dk/albums/album01/s_betta_splendens.jpg
2.) http://www.petfish.net/pics/betta1.jpg
3.) http://www.fishesnpets.net/gallery/betta/bicolordoubleveiltail.jpg
4.) http://www.g-hoener.de/images/04%20Fadenfisch%20Gurami/Betta_splendens_blau.JPG
5.) http://www.pethobbyist.com/articles/AquariumHobbyist/Images/BettaFASDOG.jpg
6.) http://www.fishlore.com/Pictures/Profiles/Betta7.jpg
7.) http://users.telenet.be/zokkie/Fotos/Kempvis.jpg
8.) http://admin.childfest.ru/doc5/files/good/270/9325/images/0008.jpg

..men den ska' jo ha' et navn. Hvem har gjort sig fortjent til at lade denne pragtfulde møgfisk opkalde efter sig...
..her på kandu.dk?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 14:44

molo

Er det så den kampfisk, der bliver min mage?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 14:48

Jepper ans

..er han ikke flot?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-05 14:51

det er sq da synd at kalde den for en møjfisk, den er da flot

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 14:55

Måske den ska' hedde Norstedt ET ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 14:56

UPS... Måske den ska' hedde Nordstedt ET ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 14:57

Er det så mig, der er skyld i, at arne punktum jakobsen sprang over bord?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 14:57

Prøver igen, igen, igen... : Måske den ska' hedde Nordsted E.T. ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 14:59

ans -> Næeh.. jeg tror de var sure gamle ram2 og frida der verfede ham ud

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 15:02

molo

Nordsted1 er hunkøn!!!!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-08-05 15:07

Kunne ikke en gang de to holde ham ud?!

Kald den næste for "Arne Be Good" ..og udstyr så for pokker ans med et mavebælte indeholdende et stykke værktøj.. Just in case, hun bliver nødsaget til at forsvare sig..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 15:12

ans -> Nåeh ja

Min forløbig egen 'kandidat' er : Keld dobbelt d

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 15:13

Det lyder nemlig godt hvis man omtaler parret lidt hurtigt :

Kælder ans (Keldd og ans)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-05 15:14

molo.... tror du ikke snart den er berettiget til at hedde EKKO (lod)??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-05 15:21

Ja, nu hed den forrige kampfisk jo Arne punktum jakobsen.......hvilket jeg synes var synd........for fisken altså

Jeg synes den nye skal hedde Gambrinus

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 15:27

Kælder ans , hm så morsomt er det nu heller ikke.

dova

Vil du mene at Gambrinus passer til mig?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-05 15:37

Åh, nej ans

jeg havde ikke lige tænkt på, at hunkampfisken hedder ans.

Men nu er det jo svært lige at finde et match til dig, det kan jo så kun bero på det kendskab vi har her fra siden......

Så må det ud fra devisen, "lige børn leger bedst" være en anden "superlinker"..........øehhh......tjae....hvem mon det så kan være.. jo for pokker:

Jakjoe

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-05 15:57

den kan vel kort og godt hedde Link,

Kommentar
Fra : calista

Dato : 16-08-05 17:41

Den skal da hedde Klumme!

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 16-08-05 17:58

hva med at kalde den Kandu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-05 18:03

kært "barn" har mange navne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 18:14

molo

Hvorfor hed min tidligere mage arne punktum jakobsen????

Det må du godt nok lige forklare mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 19:25

Linky - ham der linker. Så er der også lidt smart udenlansk i navnet.

Ps. Kan fisken du kalder Ans svømme, eller hænger hun bare i dynnet.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-08-05 19:26

Den skal da hedde Casanova he he...efterfølgeren til arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 19:38

Eyvind

emesen ligger bare på bunden og danderer den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-08-05 19:43

Jeg har nu i alle de år hvor mine børn har fået kæledyr forsøgt at overbevise dem om at de skulle hedde HJALMAR.
Det er nu aldrig lykkedes mig.
Nu er mine børn ved at være voksne og de taler nu om at når de nu engang anskaffer sig et kæledyr, så skulle de måske overveje navnet HJALMAR.

Så selvfølgelig skal den hedde HJALMAR.

(jeg havde en onkel der hed det og han var en stor inspiration til mig)

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-08-05 19:52

Er Hjalmar ikke lidt tungt til så elegant en fisk?

Jeg mener, der er noget tyr over det navn..........

Jeg synes den skal hedde Blåbbie....et godt fiskenavn. Kan lige se ans svømme rundt og stønne: Åh Blåbbie, din steg.

( knægtens kanin hedder Hamtaro, han påberåber sig copyright på det navn)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-08-05 19:52

den kan da hedder 'ingenting' ,,,,,
Gæst 'hvorfor hedder den ingenting ?'
Molo 'Jo, den kommer aligevel ikke når at jeg kalder !'

Den kunne da også hedde wisky og får den en mage skal den hedde soda, når du så vil omtale dem samlet,
ja så hedder de kort og godt 'SJUS'

Men det ville vel være mere passende at kalde den, Thymolsulfonephthalein, der er da lidt alákyle

Ok.. skal den være alene. hvad så med monokyle

hvis de boede hos mig ville de nu bare hedde 'Mad' Hr & Fru Mad.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-08-05 19:59

Du skal bare købe to fisk så skal den ene hedde Find og den anden Nemo. Når du så kalder på dem - Find Nemo-

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 20:08

Næ Ans - jeg ligger ikke på den lade side, men oppe i overfladen og holder skruen i vandet.................lige under smult vande.

Ps. Det med kamfisk er måske ikke lige mig, som er lidt tyndhåret.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-08-05 20:11

Hvad med bare Molyb.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 20:12

Så bliver jeg jo nødt til at finde et billede af emesen på bunden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-08-05 20:16

Eyvind -> de fleste fisk er faktisk meget,meget tyndhåret, sikkert fordi, de har så meget skæl

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 20:16

Citat
molokyle Dato : 11-08-05 12:20

ram2 ses længst til venstre : http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/trichogaster_trichopterus.htm

Endnu ikke navngivet : http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/trichogaster_leerii.htm

..og go'e gamle; lidt småfed og konfliktsky emesen : http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/pangio_kuhlii.htm

Her er du emesen, på bunden

http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/pangio_kuhlii.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 20:31

..................................bundskraber................................
Småfed:::::::::::::::::jeg har tabt 14 pund på et par måneder.

Konfliktsky...............ikke hvis i gerne vil ha' konflikt - så tar vi den. Men det skal være med åben pande - ikke bag et provokerende nick uden rygrad.
Ikke rettet mod nogen bestemt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 20:38

Tal med molo om det Eyvind/emesen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-08-05 20:38

Hedder det ikke 'jeg har tabt 14 €'

Fandt lige mig sæl http://www.lochnessinvestigation.org/Catfish.html

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-08-05 21:58

Det er dælme flot emme det der med de 14 £ ...

Hvad gjorde du?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 22:07

Mango - det er også svært.
Hvis man holder tilbage med spisningen.................så tag en smøg - nixen
Hvis man holder med rygningen........ så spis lidt slik eller sådan noget - nixen

Løsning - jeg spiser sundt og er under streng kontrol (læs: min kone vil mig det bedste)

Men hyggeligt var det med et par winerbasser og en hyggesmøg.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 16-08-05 22:33

Molo: du har en kampklar Ans og det Er kampfisk - opkald din kommende nye fisk efter sin forgænger

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-08-05 22:44

Eyvind, jepper, det var dengang..du kunne da i det mindste holde til det længere end jeg kunne. Jeg er også igang med en kur..igen igen igen..hmm, og mig som ææælsker alt der er syndigt

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-08-05 22:55

->Molo
Med en hun med navnet ans, bliver du nok nødt til at investere i 3 hanner---det bliver også meget sjover

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-08-05 22:57

sjover=sjovere
undskyld

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-05 23:13

Tja - og jeg kører forbi 6 stk bagerforretninger hver morgen.
Der skal holdes godt fast i rattet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 08:41

Svar til ans : TheRipley ramte sømmet på hovedet. Det ér kampfisk

Keldd er for sød til ans, så det foreslag jeg selv kom med er droppet

Klumme du'er ikke, da det navn er reserveret den Klumpfisk Keldd vil komme og proppe ned i mit akvarie, når jeg mindst venter det.

Man kunne jo sige at emesen 'slanker sig' på bunden ..i stedet for slanger sig på bunden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-08-05 08:42

eyvind, ha ha, ja det tror jeg på!
Jeg er ikke så meget til søde ting, men peanuts, popcorn og lign...og så kan jeg godt lide et glas rødvin, men det duer ikke, da det ligesom stopper hele processen med vægttab..hmppff!
Men emme, hvis du har det meget svært med sødt, har jeg oplevet at kosttilskudet,: krom, virker rigti godt, samt mange små måltider.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-08-05 09:57

Hvis både Ram2 og Arne er brugt så er der jo kun Zonker tilbage som rigtig kampfisk ....men er det ikke synd for Ans...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-05 14:07

Coster-nok det lyder også lidt eksotisk?, men nu ved jeg ikke lige hvad sådan en kampfisk koster, men kan da forestille mig at det er en dyr kilopris

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 15:57

Jammen Mango..............rødvin er jo godt for blodomløbet, så vi ta'r et glas hver dag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 16:36

Zonker; er så vidt jeg husker (..næsten) før min tid på http://www.kandu.dk ..men :

berpox tror jeg den skal hedde : http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=135500

..så ka' den altid regne de andre ud

</RESPEKT>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-08-05 16:48

Fisk lugter så personligt synes jeg også fisken skal have et navn, der "lugter"
http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=33033

Skal man derimod få tankerne hen på det "vandede", så måske disse?!

http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=68535

http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=63171

Eller denne: Just for the fun of it -> http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=229565

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 17:28

Snotbolle's potentielle lægemidler tror jeg vi ska' holde ude af mit akvarie

..men gobling ..lyder sympatisk

Hva' si'r ans ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 42 point
Dato : 17-08-05 20:52

Jeg syntes nu stadig at Thymolsulfonephthalein, klinger godt, og så kunne den til daglig have kælenavnet Blå.

Lidt hjælp til Eyvind, Slip rattet, hold fast i cykelstyret, find en længere rute uden om bagerene,
Ps. Du behøves ikke at give mig point for tipset..

Molo, får den en hun og lege med kunne den da hedde Susan(Himmelblå)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-08-05 20:55

Eller Bluetooth®

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 21:02

Så bliver der ballade tror jeg, for jeg kører allerede i venstre vejside, for at undgå de bagere. Og man må vist ikke køre ovre på modsatte fortorv, selvom det jo ville give en større omvej.
*** til natmaden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-05 21:18

Jeg ved ikke hvor min kommentar er svømmet hen, men prøver igen.

gobling kender jeg ikke, men at creamy også kan foreslå

http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=68535

hvad skal det dog ende med.

bobbels er en "kvinna"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 21:23

Så må jeg hellere øge 'presset'

...først tænkte jeg ...men så ...nej, det ville være for ondt ...at kalde en fisk for natmaden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 21:24

..eller hva' si'r I ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 21:27

Skal den døbbes først eller bare navngives.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-08-05 21:29

Eiijj ans!! ...

sorry!

Håber ikke denne lille fejltagelse får følger *G*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-08-05 21:36

Eyvind, du er da lidt en knold

Citat
Det med kamfisk er måske ikke lige mig, som er lidt tyndhåret.

Det hedder en kamPfisk - og du er ikke tyndhåret. Du har vellushår

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-08-05 21:42

BEVIS!

Citat
Hårtab hænger helt afgjort sammen med de mandlige kønshormoner. Mange tror det er hormonet testosteron der er afgørende, men i højere grad er det derimod en lignende type dihydrotestosteron (DHT) der har indflydelse, og som eksisterer i store mængder i døende hårsække på skaldede mænd. Dihydrotestosteron, der dannes i hårets olie kirtler, tvinger håret til at bliver kortere og finere. Til sidst er det kun vellus hår der resterer, der som nævnt er meget fint og næsten usynligt. Selvom dette VELLUS hår er tilstede i rigelige mængder er det en ringe trøst til personer der er ved at tabe håret.

http://www.medica-klinik.dk/hairtrans/default.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 21:45

Eyvind er da ikke specielt tyndhåret? Han er bare ved at blive gammel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-05 21:47

Citat
Skal den døbbes først eller bare navngives.

Eyvind

Hvad er det lige du mener?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 21:48

Hårtransplantation det lyder godt - er det noget man selv kan gøre.
Jeg kan bedst li', at gøre de fleste ting selv.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-08-05 21:49

Hvis du er en habil handyman, så ja

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 21:51

Eyvind -> Det med at blive ældre, klarer du da med bravour selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-05 21:51

Ans...............................................Døbbes - ligesom henne hos præsten.
(ikke ved at blive - han er gammel)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-08-05 21:58

Eyvind, jeg må vel hellere lige takke for ***, men du misforstod mig, du skal ikke dreje til venster,
du skal tage turen rundt om Damhussøen, og er du aligevel blevet fristet, kan du jo passende, lige stoppe op,
tage winerbrødet ud af posen,,,,,, og give det til ænderne

Jeg tror nu ikke at man kan døbe fisk, skal de ikke luftes .
Molo at kalde den natmaden, kan være lige så farligt som at kalde den FF (Fine Fish),
Tænk bare på, de lange vinteraftner, hvor du sidder der og kikker på 'Helle Flynder',
og som en anden Homer Simpsom,, tænker Natmad UHM !!, FF UHM!!.

Kunne den ikke hedde Titanic , den kan jo heller ikke flyde.

Ungerne og jeg havde engang en snog, den hvæsede og spillede sej.
Vi syntes at det var synd for den, så den blev døbt 'Hugo hugorm' , engntlig hed den tuiqilla,
men 'Hugo hugorm' var dens dæknavn, for den var jo en slange..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 22:05

Tjaeh... jeg er også bange for det ville være for fristende..

..at have en 'Fed Fisk' (=FF) svømmende rundt ..ved navn : Natmaden !

Uhmmmmm...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-08-05 22:13

vellushår ! Og her gik jeg rundt og troede at de sidste rester var velurhår(ja de føles sådan).
Men bare rolig Edvid, dig og mig ved godt , at den slags hårmangel, skyldes BB (Big Brain),
Der er simpelt hen ikke plads , til alle de store hårsække.
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=306592

Molo, hvad siger 'Bruce Leefish' sæl. ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 22:17

Venushår ??? ..på hovedet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-05 22:18

Eyvind

Man døbbes ikke, man døbes.

Venter spændt på hvem, der bliver min mage

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 22:20

Jeg hælder mere og mere til :

ans & natmaden ....det lyder så tilpas hjemligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-08-05 22:46

i er simpelthen for sjove, sidder og klukker af grin - hvor får i det fra?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-08-05 22:49

Den skal da hedde Volle!

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-05 22:50

ans & natmaden (Den Blå) ..det bli'r

Takker for alle de gode forslag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-05 00:19

Jeg måtte jo lige betale 4 point for at se hvem min nye mage blev.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-08-05 13:27

Jamen så vil jeg da håbe, at vi bliver et yndigt par, og at det ikke er mig der skal stå 'blå brud',
at du giver os godt med plads, at du giver os rigeligt mad, at du tømmer vores toiletskål hver dag,
og at vi ikke skal være med til dine blå mandage..
Ja for vi er jo tods alt, bare et par små blå uskyldige fisk, i dette spil.

Tænk at ryge ind i et tvangsægteskab, i en alder, af,,af,,af,,,,,,over 25år

Ans det fedeste ved at være fisk, er at man ikke behøves at rense negle.
Men bare det nu ikk' går helt i fisk , som for dem her.
http://natmaden.net2620.dk/patheticblue.jpg

Nu vil jeg svømme videre.. har lige en aftale med et par blåhvaler, nede i fiskebanken.

</ FISKEN DE KALDTE NATMADEN >