/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Autoritet
Fra : ehtrod_n
Vist : 494 gange
250 point
Dato : 07-08-05 18:48

Jeg vil gerne starte smalltalk på sådan en dejlig søndag aften, jeg har jo lovet at jeg skulle gå og tænke på et godt emne at skrive om.

Ja nu har jeg så gået rundt som professor Baltasar og tænkt på et emne.

Har vi ikke respekt for politiet længer eller i det hele taget autoritet over for læger, præster, lærer og politiker.

Jeg har læst en artikel fra Århus politi men det kunne også ske i andre politi kredse.

Børn på 15 – 16 år har ingen betænkeligheder ved at gå i slåskamp med granvoksne mænd i uniform. [hør]

Århus politi har været nødt til at gå regulær slåskamp med de unge helt ned i konfirmationsalderen, de unge er fulde og der er flere og flere unge der bliver voldelige under anholdelser. Det er blevet værre de sidste 10 år.

Kom så og giv dit bedrag til emnet ris som ros på forhånd tak

De sødeste sommer hilsner fra Dorthe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-08-05 19:00

Altså vi har jo nok ikke længere den der ide om, at læger, politikere og præster er nogen højerestående personer, hvilket de jo faktisk heller ikke er.
Tidligere tror jeg det hang noget sammen med, at folk betragtede dem som højere oppe i systemet fordi de havde "studeret".

Og respekt for politiet....Tjae, i visse befolkningsgrupper findes det slet ikke.
Og når disse optræder i flok, står de ikke tilbage for at gå i nærkamp med ordensmagten, som de ikke mener har ret til at sætte dagsordenen her i landet.
Det var den ene ting, altså udlændingene der ikke respekterer lov og orden.

derudover findes der så de unge mennesker der tror de kan tillade sig at ture frem, f.eks. under en bytur hvor de er fulde......Helt klart noget der er glippet i opdragelsen hjemmefra.

Mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-08-05 19:36

Diciplinen starter nedturen i folkeskolen. Systemet er for slapt.

Uddannelsen er heller ikke så fast, som før i tiden.

Og drengene mangler den diciplin man fik før, da de skulle aftjene deres værnepligt.

Det er ikke alene et spørgsmål om hvordan opdragelsen har været hjemmefra, men har selvfølgelig en også en

hel del af skylden.

En hel del ting skal hænge sammen, før vi kan opnå et bedre samfund, hvor vold og usømmelig optræden,

ikke dominerer så meget i hverdagen som nu. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-05 19:46

Vi mangler at lære om respekt for det andet menneske - uanset om det er en myndighed eller ej. Jeg kører vel nok for stærkt/parkerer forkert/glemmer at vise af/og andet grimt.........................men accepterer at blive opdaget og må så betale for forseelsen.

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 07-08-05 19:46

Nu kan jeg fortælle hvordan jeg selv har det f.eks. når jeg er ude og handle i et varehus når jeg så kommer hen til kassen vil jeg så gerne vise min lille håndtaske til kasse – ekspedienten for at vise m/k at jeg ikke har taget noget.

En dag sagde min mand når jeg bliver stoppet af politiet en gang så vil jeg se hans politiskilt og han blev så standset og han blev så forvirret da politiet sagde, må jeg se dit kørekort.

Min mand begyndte at dytte, tænde for vindues visker sprinkler væske sprøjtede på forruden og blinkede med blinklys og havariblink.

Færdsel betjenten smilede lidt i skægget for bilen var i orden og han kunne se at det bare var fordi han blev forskrækket over at blive standset.

Jeg spurgte min mand lige så stille skulle du ikke se han skilt HMMM

Jeg snakkede med min datter om dette her emne og hun sagde at der er nok mange der ikke har respekt for politiet, men det har vi jo vores familie og også i min kæreste familie det er noget med opdragelse at gøre.
Hilsen et ærligt menneske

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 19:56

Jeg synes godt nok, at de unge får skyld for meget... Helt ærligt... Starter respektløsheden - og kulturen for den - ikke med 60´er generationen?
De startede med at have rundsave på albuerne og nægtede at stole på "autoriteter". (Hvilket i mine øjne er fornuftigt). Det er en generation, som kræver service, ekstra goder, høj løn, høj pension, stort hus, fornuftige børn med gode uddannelser, perfekt image.... Mindre kan ikke gøre det. (Selvfølgelig godt og grundigt generaliseret - ligesom de unge bliver udsat for)
Vi skal huske, at de unge jo er et produkt af samfundet og kulturen. Det, de gør, bliver de nødt til. Det må og skal udvikle sig til super-selvstændige mennesker, der kan tage ansvar for deres egen situation og liv. Ellers overlever de ikke i det skrappe konkurrenceprægede samfund, som deres forældre og bedsteforældre har skabt for dem.

Langt størstedelen af de helt unge mennesker er socialt kompetente, ansvarsbevidste, humoristiske, nysgerrige, selvstændige - og ikke mindst fagligt og bogligt dygtige.
Gudsketak og lov for en generation, der siger fra!

Jeg selv tilhører generationen i midten...Os der ikke tog ansvar for en pind, der ikke tog stilling, der bare red på bølgen... resultatet - tjaaa... det får vi se.

Og skal denneher så ikke lige ind

"Vore dages ungdom elsker luksus. Den har dårlige manerer, foragter autoritet, har ingen respekt for ældre mennesker og snakker, når den skulle arbejde. De unge rejser sig ikke længere op, når ældre kommer ind i et værelse. Den modsiger sine forældre, skryder op i selskaber, sluger desserten ved spisebordet, lægger benene overkors og tyranniserer lærerne."

Disse ord er angiveligt formuleret af Sokrates (469-399 f.Kr.)

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-08-05 20:12

Alle er fortabt vaxen, der er intet håb,
vi driver rundt i håbløshedens intet.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-05 20:13

Respekt er flere ting...
Unge indvandre forbinder ofte respekt med, værdig i forhold til dem som person de ønsker at få respekt for deres personlighed og opfatter nogen gange forkert øjnkontakt som mangel på respekt...
Der er også respekt for den porsiton en person indtager i samfundet - politiets anvisninger skal følges og "respekteres....".

Men nogen gange er der sværet at have respekt for personer der udviser inkompetance eller handler ufornuftigt.

Samfundet har ændret sig i retning af at alle lære noget om alt og dette medføre naturligvis også ønsket om at lufte sine meninger og holdninger - især til begreber som retfærdighed...

Det er uretfærdighed man oplever når ens venner føres bort af politiet - mange indvandre har foreksempel ikke samme sølelser for politiet som mange danskere "at politiet er venner".

Jeg syntes også der er mange eksempler på at politiet ikke opføres sig som samfundets "venner".

Respekt er for mig knytet til at være respektfuld i sin måde at udføre sit embedshverv på....

Og det er en mangel hos mange (nogle) unge betjente i dag - hvad dette skyldse ved jeg ikke men noget tyder på at det at få en uniform på fremmer deres ønsker om at være dem der bestemmer. Der er meget mærkbar forskel på hvordan "uroer" og de uniformerede betjente udviser myndighed på...

Uniformen eller deres arbejdstøj har i sigselv midstet meget effekt - der er ikke ro blot der kommer en uniform...

Inderst inde tror jeg det skyldes at jobbet er meget utaknemmeligt - og dem nogle af dem der kommer ind i kopset er for umodne.

Hvis der var nogle flere betjente at vælge imellem fik man også bedre "kunderservice".

Jeg har masser af oplevelser hvor jeg har mødt "tumper i uniform", hvor jeg godt forstår at kundekontakten glipper...

Grundlæggende hander det som jeg ser det om noet meget grundlæggende i opdragelsen - at behandle ander som man selv ønsker at blive behandlet....

At man ikke bruger sin stilling eller uniform til at vise magt - men at vise respekt og myndighed...

mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 250 point
Dato : 07-08-05 20:16

Nå da da, sikke et emne. Og så på en søndag.

Jeg er absolut IKKE autoritetstro, min salige moder var så bange for autoriteter, at hun ikke turde ringe på kommunen, da hendes invalidepension var gået igennem, men hun fik ingen penge, man ringede da ikke op og forstyrrede dem, når det ikke var vigtigt. Til lægen gik man først, når man var død, sæt nu han troede man snød sig til en fridag. O.S.V.

Den grøft er ingen vel i mere.........

At knægte på ja sq ligegyldig hvilken alder IKKE kan opføre sig dannet overfor politi ( og andre) det bunder i opdragelsen, nu om dage er mange forældre sq så bange for at stille krav til deres børn. De unger passer mere eller mindre sig selv, er overladt til, ofte, skiftende pædagogers "prægning", og så til de kammersjukker de render sammen med.

Forældre, der knokler r****ud af bukserne for at skaffe de nyeste mobiltelefoner til ungerne, det sidste nye modetøj, de gode ferier de rigtige steder og bla bla bla..........hvad er det nu ungerne vil have, når man spør dem? MERE tid med far og mor.

Vi hyler op om at vores unger skal være ærlige...........i samme åndedrag fortæller vi venner og bekendte at vi fik 200 kr for meget tilbage nede i Føtex, vi lagde sq lidt mere på forsikringen, da der var indbrud i kælderen, vi leder efter smuthuller i selvangivelsen. Lidt den her: Du skal SATME ikke stå og bande af mig, knægt.

Nå, men Judith Rich Harris siger det ligeud i sin bog: Myten om børns opdragelse. Prøv at søg hende på Google og se hendes påstand: Børn socialiserer børn, ikke forældrene.........Det er de oplevelser børn har i skole, børnehave, fritidshjem og med kammerater, der betyder mest for dannelsen af deres karakter.

Så der skal to ting til for at få velfungerende børn og unge:

Forældre, der GIDER være et forbillede og TØR sætte krav til deres poder, sammen med fornuftige voksne i diverse undervisningsformer + så lige de gode kammersjukkere.

Jeg har jo 4 knægte, er eneforælder og de kan LIGE prøve at te sig ude i den store verden, så falder der nemlig brænde ned, ikke dermed sagt at de ikke kan lave lidt ballade, ham på 20 indkasserer ofte bøder for at køre uden styrthjelm de 2 km. ned til vennen, hans problem, han må selv bløde de bøder, han må selv ringe og få udsættelse, han får ikke en krone af mig..........hvalp.

Jeg har respekt for ALLE erhvervsgrupper, ikke kun læger og politi, men det forhindrer mig nu ikke i at gå i debat med dem, hvis jeg ikke er enig i deres afgørelse, bare det gøres på en pæn og sober måde.

Men jeg tænder nu ikke for alt i bilen, fordi en panser stopper mig, griner lige lidt af ehtrods mand.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-05 20:17

ehtrod_n

Du må meget undskylde, men jeg kan ikke lade være med at og

Citat
En dag sagde min mand når jeg bliver stoppet af politiet en gang så vil jeg se hans politiskilt og han blev så standset og han blev så forvirret da politiet sagde, må jeg se dit kørekort.

Min mand begyndte at dytte, tænde for vindues visker sprinkler væske sprøjtede på forruden og blinkede med blinklys og havariblink.

Færdsel betjenten smilede lidt i skægget for bilen var i orden og han kunne se at det bare var fordi han blev forskrækket over at blive standset.

Er du sikker på, det var fordi, han blev forskrækket?

Jeg tror han er mere lunefuld end du aner

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 20:21

Nu ikke græde Keldd.... Du klarer den - bare vi står sammen

Vaxen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-05 20:25

Jeg glemte lige at læger præster mm var i samme sprøgsmål.
Med hensyn til læger, politikkere og præster mm. tror jeg problemet er at der "ikke er tid".
Jeg tror at de fleste samfundsopgaver drukner i at alt skal gå hurtigt og være effektivt.
Når man komemr til lægen skal man helst gå hjem 3 gange og se om det ikke bare går over af sig selv....
Præsten for tæller en at det man oplever er det samme som alle andre også skal igennem.
Skolelæren siger at at han jo ikke kan løse alle opgaver ved at side sammen med den enkelte elev...
Hvis man ønsker at klage over politiet er sagsbehandlingen så langsommeligt at man som borger vælger at betragte det som nytte løst....
Når trafikken skal regulers sendes der en stak "CF tumper" på gaden med en blindestok... til at diregere trafikken - formentlige har mange af disse endda ikke kørekort - det kan i hvertilfælde ikke de tre trafik farver med hænder (gøn gul rød) stave i luften for gult og køre langs lovens arm og stop for ryg og bryst....
Hver gnag jeg ser disse tumper midster jeg mere og mere respekt for dem - dette ofte grundet i at de ikke slukker de lysreguleringer de diregere trafikken i....

Men så er det jo godt at man selv kender loven - bedre end dem der forvalter den - er det her problemet ligger ?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-05 20:29

Godt indlæg mai_britt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-05 20:49

Citat
Har vi ikke respekt for politiet længer eller i det hele taget autoritet over for læger, præster, lærer og politiker.

I medierne er det som regel det negative, der bliver omtalt.

At have respekt for en læge har i flere tilfælde vist sig at være negativt. Patienten/erne er blevet fejlbehandlet.

Respekt for en politiker, det ligger for mig lidt langt ude.

Jakob Haugaard blev medlem af folketinget fordi han lovede medvind på cykelstierne

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 20:51

Ja og fik vi den medvind?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:11

Benjamin - jeg får lyst til at drille dig lidt - har du også brugt en blindestok til at taste med?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 21:14

Tror camillasmoster er lidt utilpasset lige nu

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:17

Medierne er med til at forvrænge mange ting i samfundet!

Sensationer - især de negative - sælger.

Nyhederne kommer hurtigere og hurtigere og mange flere end for år tilbage.

Det får det hele til at se værre ud, end det måske er.

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:18

Jeg er kraftedme ikke utilpasset - det er eddermame for tarveligt

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 21:28

Jo jo, i skammekrogen med dig..............

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:29

Undskyld (meget små bogstaver)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-05 21:33

Camillasmoster

Jeg forstår hvad du mener

Jeg forstår også hvad ehtrod_n mener, men jeg er ikke sikker på at hun kender sin man så godt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:36

Næh, det kunne det godt tyde på

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-05 21:42

Fra : Camillasmoster Dato : 07-08-05 21:11

Benjamin - jeg får lyst til at drille dig lidt - har du også brugt en blindestok til at taste med?

Nej - eller og dog...

Jeg har brug for en dame til at omsætte alle mine tanker til bosgtaver
Jeg er ok til at lave mad, altædende og holder meget af børn.
god til levende lys og morgenmad på sengen...
Muligvis også god til at underlægge mig kvindelig autoritet... ;-.)

Er det en stilling du kunne være interesseret i ?

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:46

Hvad får jeg i løn?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:50

Hvor gammel er du, har du mange penge, har du nogle børn, jeg kan kramme? jeg søger faktisk en mand , men sig det ikke til nogen

Undskyld ehtrod_n...
Tror, jeg smutter hen i mit hjørne igen

Hanne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-08-05 22:16

Snup ham Hanne, det er ikke hver dag, der er een der vil

underlægge sig en kvindelig autoritet, du kan nok også få lov at tæve ham lidt.

Hilsen
Keldd.....

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 07-08-05 22:57

God aften Hanne og alle I andre jeg tænkte nok det skulle blive en god og hyggelig debat i aften.

Fordi jeg lige nævner dig Hanne er fordi jeg gerne vil sige at du sandelig gerne må lave mit indlæg om til kontakt annonce, hvis du mangler en mand.

Jeg kan jo se at Benjamin Hansen er et godt bud han er elektriker det vil sige en håndværker og hvem kan ikke bruge sådan en fyr.

Han ingeniør så kan han også tænke selv, jo Hanne prøv at få en dating med ham. [hør]

Med hensyn til min mand så er vi begge to nogle lune jyder.

Når jeg tænker mig om så kender jeg faktisk heller ikke, nogle børn eller unge mennesker i min omgangskreds som er voldelige eller opfører sig uanstentigt så det kan jo godt være at medierne blæser det op.

Det er lige som alt det der sker i verden i dag terrorangreb, krig og oversvømmelse det er alt sammen meget forfærdeligt og uhyggeligt at det er sådan.

Vi kan jo se 10 – 12 tv aviser & nyheder hver dag plus aviser og høre radio måske ser vi noget på internettet.

Det jeg vil frem til er engang havde vi jo kun Dr.1 og så radio avisen og læste måske en avis

Vi kommer så tæt på nu og ser det så mange gange på tv alle de ødelæggelser og vold i verden.

Før i tiden så vi det nok ikke så meget jeg ved det ikke

Forsat god aften og debat Dorthe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-08-05 23:18

øh........KONTAKTANNONCE.
Jeg søger en dødflot kvinde,som er interessant, UDEN at sidde og glo på kandu hele dagen.

Hun skal være velholdt, og ikke helt ung, altid have pænt tøj på, og også have et pænt sprog.

Jeg vil så tilbyde hende MIG, og vil så vide at dække hendes forskellige behov. Hilsen
Keldd......

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-08-05 23:24

Ohhh Right - Blame the fu***** Young ones!

De der "råber" op - og kaster skylden på ungdommen - er sikkert dem, der ikke
længere tilhører den

Jeg er total enig i vaxens super kommentar..

Citat
Jeg synes godt nok, at de unge får skyld for meget... Helt ærligt... Starter respektløsheden - og kulturen for den - ikke med 60´er generationen?
De startede med at have rundsave på albuerne og nægtede at stole på "autoriteter". (Hvilket i mine øjne er fornuftigt). Det er en generation, som kræver service, ekstra goder, høj løn, høj pension, stort hus, fornuftige børn med gode uddannelser, perfekt image.... Mindre kan ikke gøre det. (Selvfølgelig godt og grundigt generaliseret - ligesom de unge bliver udsat for)
Vi skal huske, at de unge jo er et produkt af samfundet og kulturen. Det, de gør, bliver de nødt til. Det må og skal udvikle sig til super-selvstændige mennesker, der kan tage ansvar for deres egen situation og liv. Ellers overlever de ikke i det skrappe konkurrenceprægede samfund, som deres forældre og bedsteforældre har skabt for dem.

Langt størstedelen af de helt unge mennesker er socialt kompetente, ansvarsbevidste, humoristiske, nysgerrige, selvstændige - og ikke mindst fagligt og bogligt dygtige.
Gudsketak og lov for en generation, der siger fra!

At der så er enkelte der afviger er der ikke noget nyt i. Det var der såmænd også enkelte der gjorde i 30'erne 40'erne 50'erne 60'erne .....................*S*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-05 23:26

Citat
Det jeg vil frem til er engang havde vi jo kun Dr.1 og så radio avisen og læste måske en avis

Det er jo ikke en autoritet. Det er en fortolkning af det, der er sket.

Det er det medierne lever af. Medierne tjener ikke så meget på at "fru Jensen" gennemgik en god og vellykket operation. Næhh der bliver solgt flere blade/aviser, hvis "fru Jensen" kan klage over operationen.

Dit eget eksempel om den måde din mand opførte sig på viser ret meget om autotitetstro.

Citat
Med hensyn til min mand så er vi begge to nogle lune jyder.

Det tror jeg på, især din mand.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-08-05 23:30

Citat
Ja og fik vi den medvind?

maj_britt

En gang imellem er der da medvind på cykelstierne, det kan du ikke benægte

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-08-05 23:38

Citat
øh........KONTAKTANNONCE.
Jeg søger en dødflot kvinde,som er interessant, UDEN at sidde og glo på kandu hele dagen.

Hun skal være velholdt, og ikke helt ung, altid have pænt tøj på, og også have et pænt sprog.

Jeg vil så tilbyde hende MIG, og vil så vide at dække hendes forskellige behov. Hilsen
Keldd......

Er det så ikke det forkerte sted at skrive sådan en annonce...........der er vel ikke så store chancer for, at nogen der ikke er på Kandu, skulle finde ud af, at Keldd i en tråd om Autoritetstro, er på jagt efter en dame .

Hva' øh... skal det så forstås sådan, at det slet ikke blev til noget med den fotointeresserede dame du talte så varmt om, at man næsten kunne fornemme skæret fra.... nej ikke julelysene, men de 200 watts projektører i dine øjne.

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-08-05 00:02

Dova:
Her på det sidste måtte Hanne godt lave tråden om til en kontaktannonce, og så gjorde jeg det også.

Egentlig er jeg ikke ude på at finde nogen, så ville jeg bare stille mig op ved busstoppestedet.

Nej, det blev ikke til noget med hende du spørger til.............Hun havde dårlig ånde, så læg du bare billet ind,

og jeg vil kigge på dine kvalifikationer, men du skal holde op med at bande. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 08-08-05 00:08

Hej igen alle sammen

Maj – Britt det du skrev om din mor det grinede jeg meget af undskyld for det er faktisk ikke noget at grine af.

Nu har jeg en gammel sød far på 85 år han havde ondt i sit ene øje så ringede han til øjenlægen, de sagde at han ikke kunne komme til før om 3 uger, nå men det fandt han sig i da der så var gået 3 uger mødte han op ved øjenlægen.

Hun sagde at han skulle indlægges akut på sygehuset, for han havde hornhindeløsning jeg skal lige hilse og sige at det gør bare ondt det havde han gået med i en måneds tid.

De sendte ham straks til Herlev sygehus.

I dag kan han kun se ganske lidt med øjet så hvad, fik han ud af det!!

Det var også fordi han er autoritær tro han fejler jo ikke noget alvorligt og man skal ikke være til ulejlighed

Ans hvad er det nu i vejen med min jyske humør og lune når du tror at det er min mand der har mest jysk lune

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-08-05 00:16

Citat
Egentlig er jeg ikke ude på at finde nogen, så ville jeg bare stille mig op ved busstoppestedet.

Jaja, optimisme er en god ting

Og jeg ska' da ikke lægge billet ind....jeg har jo "hr.dova"........min trofaste undersåt gennem 30 år

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-08-05 00:23

Jeg er ellers ret overbevist om, at lykken har halvdårlig ånde og fire poter

Ærgeligt at Keldds kvinde kun opfyldte det med ånden!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 00:24

Nå! Kel med 2 deer - du tror ikke, jeg er dødflot?

Meen, min far siger, at vi mangler en elektriker i familien, så jeg hælder til Benjamin, nå!

Ta' den Keldd!

Jeg vil ha' en handyman en handyman en handyman
en der ka' sætte mit hus istand
jeg ønsker mig en handyman...

Perfekt - jeg er selv meget handy med alskens kreativitet

Nu kalder skønhedssøvnen - selvom man er dødflot

Kan I alle sove rigtig godt!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-08-05 00:34

Hov hov Hanne, jeg har da ikke skrevet noget om at jeg tror du ikke er dødflot, det tror jeg da.
Og du skriver du er meget handy, med alskens kreativitet, tænk, jeg kan ikke kende forskel på en skruetrækker og en hammer, men tag du bare ham der Benjamin, så går jeg op ved stoppestedet og finder een.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 00:38

Næ, det er rigtigt keldd. Det var heller ikke sådan ment

Ja, prøv du at se, om der står nogen og glor dumt efter en bus på denne tid

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-08-05 00:39

Hænger tro på autoriteter og kontaktannoncer monstro sammen?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-08-05 00:42

tedd:
Ja, det er den samme gang pærevælling.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 00:46

ehtrod_n

Jeg tror, at din man er lunefuld.

Det behøver man jo ikke at være jyde for at have

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 08-08-05 02:07

Mange tak for i aften/nat det har været rigtig hyggeligt, men som altid kommer vi på vild spor, men det gør heller ikke noget når bare vi er søde ved hinanden.

De bliver jo spænende at læse om vi skal have forlovelse her på KANDU

Det er jo så populær at have en ciber kæreste så hvorfor ikke også her på kandu.

Godnat kan I sove rigtig godt så kan vi mødes igen om et par timer.

Nu vil jeg finde min dejlige østjyske seng og sove sødt sammen med min jyske lune mand.

Han snorker nemlig allerede med sin jysk aksang.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 02:11

Dating eller KANDU, what's the difference

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-08-05 18:14

Hejsa

Hvad søren har jeg dog sat gang i ? *smiler sødt*
Det var lidt trist at et godt indlæg drukner i kontaktannonce fis. Undskyld for det til "ehtrod_n"

For lige at runde kontaktannonce af vil jeg sige et jeg ikke har nogen børn at kramme, men at jeg smider 5 kroner i de barnevogne jeg ser *Jeg kan jo ikke være sikker på at ungen ikke er min....*.
Jeg er single og set i lyst at mængden af samlivsspørgsmål er det vist bedre at nøjes med word som verbal-blidestok.

Set i lyst af den tilsyneladende mangel på at være ”autoritetstro” eller at have mange på respekt for personer i udvalgte stillinger. Har jeg tænkte lidt over om vi som borger ikke også har krav på en ”til stillingen hørende kundeservice”. Har vi som borger og skatte betaler ikke lov til at stille krav til den behandling vi får?

Når politiet bliver mødt med had og opsætsighed kan det jo vise mange ting både om samfundet og borgene. Når udviklingen i samfundet gør at børn får mere og mere ansvar i yngre alder bør de også kunne stort omfang straffes i forhold til den viden de har.

Det jo ikke uvidenhed der får dem til at slås med politiet – men derimod viden om deres rettigheder der gør dette slagsmål muligt…

Jeg tror at vi skal have fat i noget meget grundlæggende i samfundet – at man laver noget der ligner opdragelsesanstalter igen. At man miljø flytter de unge så de ser der er andre måder at løse problemer på end, de småborgerlige metoder de ser i deres lokale miljø…
Helt hvordan den løsning kan se ud i praksis har jeg ikke – fundet løsningen på.
God dag til jer alle.
Håber ikke jeg knuser for mange hjerter

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-08-05 20:22

Benjamin:
Nu må du regne med, at spørgsmålet var stillet i SmallTalk, så udvikler et hvilkensomhelst spørgsmål sig,
lidt hen i det abstrakte.
Og pas så lidt på med femkronerne, vi skulle jo nødigt køre dig på fattiggården.
Du skriver noget om opdragelsesanstalter og unge mennesker, så er vi nok lidt sent ude, for de burde også laves til såkaldt voksne, alt for mange laver plat på et ellers godt system, det er der vel ikke nogen der er kedsommelige nok til at modsige mig i, jeg vil ikke komme med eksempler, dem kan I sikkert selv.
Sådan et spørgsmål her, går der politik i på meget kort tid, for det er politikerne der skal sætte vores forslag
igang, så skal vi stemme på de rigtige politikere, for at få lavet ændringerne, som vi vil have, det hedder demokrati.

Jamen du fredsens, hele systemet arbejder langsomt, og er svært at råbe op, det er ikke noget men klarer fra den ene dag til den anden, og er faktisk røvkedeligt at beskæftige sig med.

Næh, KONTAKTANNONCER, så sker der noget, og Benjamin, mellem dig og mig, og så læserne selvfølgelig,
tro endelig ikke du knuser nogen hjerter herinde, de er totalt hjerteløse hele banden.
Hilsen
Keldd....

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 08-08-05 20:30

Tak for svaret maj_britt du får de 250 point, fordi du havde et godt indlæg.

Jeg vil hermed også gerne give dig en stor stor buket roser til dig, det er virkelig flot klaret at have 4 drenge og være alenemor.

Jeg kan også læse at du har styr på opdragelsen.

Mange tak til alle I andre der har skrevet deres mening herinde jeg lover at skrive et nyt emne igen.
Forsat god aften

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 20:34

Citat
Har vi ikke respekt for politiet længer eller i det hele taget autoritet over for læger, præster, lærer og politiker.

Jo, det har vi, men vi er blevet mere vidende og ved, hvad vi ikke skal finde os i.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 20:38

Suk, ja så vil jeg sidde her i mit fadeb...øhh, jomfrubur

Men det var sjovt, så længe, det varede, Benjamin.

Hov! Keldd! Hva' går der a' dig??? Gør du grin med mit knuste hjerte? :oll

Ciao - bare ærgerligt, Sonnyboy...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-08-05 21:01

Citat
tro endelig ikke du knuser nogen hjerter herinde, de er totalt hjerteløse hele banden.
Hilsen
Keldd....

Uhada for en grov påstand.

Men måske er det bare her som IRL........Man får hvad man "betaler" for

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-08-05 22:01

Allerførst, takker for hyggelig og sober debat.

Dernæst, jo, grusomt når ældre har så meget autoritet for systemet at de ikke tør bide fra sig.

Og så, tak for point, gør mit bedste med de knægte, mig, der har sat dem i verden, mig der har ansvaret for dem.........en gang mor, altid mor.