/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Gemme live-stream fra Realplayer
Fra : monsberg
Vist : 926 gange
200 point
Dato : 26-07-05 20:35

Jeg har fundet en meget interessant udsendelsesrække fra P1, der består af 10 radioudsendelser, som man kan hente via DR's hjemmeside:

http://www.dr.dk/P1/nodvendigheden/udsendelser.asp

Jeg kan uden problemer afspille disse i Realplayer, men jeg ville gerne gemme udsendelserne på min computer, således at jeg fx kunne overføre dem til min Ipod mv. I MediaPlayer er der en gem-funktion, men det er der ikke i RealPlayer, og jeg kan ikke umiddelbart åbne dem i MediePlayer. Jeg har prøvet forskellige ting, fx kan jeg optage lyden mv. via programmer (mens de spiller), men findes der ikke en mulighed for at gemme selve filerne?

Jeg ville være taknemmelig, hvis nogen har et konkret løsningsforslag, der virker.

Kh

Morten

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:42

Du skal have en radio ripper, der kan optage, har været i tv, ham der ??? programmet med gode/billige råd, hvor du kan rippe stationer og overføre dem til ????????????+

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 20:43

Kan du ikke bare højreklikke og gem ?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:45

Du kan sikkert hente det under gode råd, på DR........med links til det hele......
Kan bare ikke huske hvad Dahl? hedder......men der er hele anvisningen til alt.......

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:50

Hvis du kender webadressen, kan du også bruge din mediaplyaer, under tilføj afspilnings/URL
Og senere ligge det over i Movie Maker, muligtvis, og klippe det derfra.
Ellers skal du have den der ligger på DR. HAM DER ALTID SÆLGER PØLSER I BILKA, ingen reklamer TAK.
Prøv.....

Kommentar
Fra : monsberg

Dato : 26-07-05 21:00

Hej smxxx

Jeg har prøvet forskellige ting, bl.a. at afspille de der programmer via URL'en, men det synes ikke at virke. Ham der gutten hedder Henrik Dahl.
Mit problem er ganske enkelt at kunne gemme filerne, der jo egentlig ikke er livestream. De er allerede hentet i Realplayer hurtigt, da jeg har en hurtig forbindelse, men jeg kan ikke gemme dem! Virker det for dig?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 22:34

En mulighed hér : http://asfrecorder.chat.ru/

..måske ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-07-05 22:37
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-07-05 22:39

molo>>>

Fra dit link:

Citat
ASFRecorder does not support RealMedia or QuickTime. ASFRecorder only features HTTP streaming in WindowsMedia format (ASF).

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-07-05 22:41

Fra mit link skal du sikker prøve RM recorder:
http://makeashorterlink.com/?B2A06318B

Citat
RM Recorder - the easiest way to save Real video and audio stream to disk

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 200 point
Dato : 26-07-05 22:44

læste lige at demoen kun kan optage 2 minutter

Programmet i fuld version koster ca. 30$ ved ikke lige hvad det er i danske... men hvis det virker, så er det da sikkert investeringen værd.

Godkendelse af svar
Fra : monsberg

Dato : 26-07-05 23:43

Tak for svaret CarstenGP.

Jeg valgte at betale de ca. 200 kr. for RM-Recorder, og den fungerer fint. Det er muligt, at jeg kunne have fundet noget gratis derude, men time is money - og som du påpeger, så er det nok investeringen værd.

Også tak til jer andre.

Morten

Kommentar
Fra : mathiasmunch

Dato : 14-08-05 00:28

Hvordan får du det til at virke på DR?

Kommentar
Fra : mathiasmunch

Dato : 14-08-05 00:28

Hvordan får du det til at virke på DR?

Kommentar
Fra : mathiasmunch

Dato : 14-08-05 00:28

Hvordan får du det til at virke på DR?