/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
vil ikke lukke billeder op
Fra : plugster
Vist : 344 gange
400 point
Dato : 26-07-05 10:06

Photoshop, Irfanview, vil IKKE lukke billeder op, men paint tager dem ufortrődent. Det er almindelige jpg' s. Har scannet online trendMicro house call, Panda online scan + min egen norton, der opdateres hverdag, Ad-ware se, kőrer osse hverdag, uden at nogen af dem har fundet noget.
Jeg har prővet geninstallering af Irfanview uden resultat.
har prővet at flytte filerne til hdd c: drevet, og lidt hjalp det, en fil ad gangen og ingen problem de abnede, men en hel mappe og resultatet var det samme, Irfanview "Unknown fileformat" og i photoshop staar der bare ny/nyt og et blankt foto kommer til syne
hvad i al verden ka det vaere????? er der nogen der kan hjálpe?? Har haft expert bistand paa, men uden resultat.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 10:57

er der ikke et eller andet sted hvor du måske ikke har flueben i jpg format - for eks under file format associations ????????
(har ikke selv fotoshop eller irfanview men har set mange gange at netop derfor understøttes en bestemt fil ikke)

plejer at ligge et sted under preferences

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 10:58

kan du se alle billederne i en mappe hvis du bruger for eks vis som diasshow ?????????

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-07-05 12:01

Som mirit siger, se dine flueben efter.
Jeg ved ikke hvor du finder dem når programmet er installeret,men i begyndelsen af installationen dukker det op. tryk på select all.
Altså afinstaller, og geninstaller Photoshop.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 26-07-05 13:34

hmm, men det virkede, 14 dage siden no problem, saa flueben og tjektegn maa vaere iorden, og jeg mener geninstalering ikke virker , da jeg jo prővede det med Irfan ( jeg har en masse plugins i photoshop som jag helst ikke vil geninstallere) derfor har ik prővet geninstallation af photoshop. Jeg mener det kan have noget at gőre med deffekt hdd, men scandisk og defragmentering har ikke hjulpet.
hilsen mig plugster

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 13:46

det var da noget af et kryptisk indlæg du lige lavede der plugster

Virkede det med at kontrollere fluebenene eller virkede det hele for 14 dage siden ?????

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 26-07-05 13:52

ja, ok 14 dage siden ingen problemer, det er noget der er opstaaet, i lőbet af 14 dage. Saa mener ikke flueben kan vaere aarsagen til skidtet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 14:14

Skift lige det keyboard ud, så vi kan forstå hvad du skriver.......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 14:31

jo det kan det godt - har du set efter - programmer kan af og til "smide" nogen indstillinger ud !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 14:34

bortset fra det - geninstallerer du photoshop får du ikke plugins med du har hentet ind efter installationen

Hvad har irfanview med dit problem at gøre hvis det er photoshop den er gal med.

ps.. har du kigget dine filer igennem for at se om formatet i virkeligheden er jpg som du skriver - der kan jo også have været forandringer ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 14:36

hvilken form for ekspertbistand er det du har haft på ????????

er du sikker på at du ikke har virus eller spyware ?????????

måske en god ide at lige hente hijackthis og sende loggen ind her www.arlet.dk - eller samme i www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-07-05 14:52

Geninstaller Photoshop, og få ordnet dit keybord,hvis det ikke hjælper, geninstaller XP.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 15:50

Kan du ikke se *.jpeg's når du starter dine programmer og vælger menuen : Open/Åben ???

..eller er det filassociastionerne til div. programmer der er røget i din højreklik menu i stifinder? (Åben med... og Vælg program...)

I sidstnævnte tilfælde får du muligheden for at vælge det program der skal associeres med billed typen og sætte flueben ved 'Brug altid dette program til at åbne denne type fil'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 27-07-05 10:41

ja, jo, jeg kan godt se billederne i dias-show. Mit keyboard er ok, jeg bor i udlandet, og har andre taster som jeg proever tage hoejde for.

OK jeg har afinstalleret og reinstalleret baade Photoshop og Irfan, sat flueben,

Bruger Irfanview samtidig med fotosjov, og da det samme problem (samme filer) var i begger programmer, syntes jeg at det var relevant at fortaelle om det.

Ja, jeg har kigget efter, DET er jpg, hele vejen igennem.

jeg har jo k&#337;rt 3 forskellige virus-programmer, + ad-ware SE, som alle ingenting fandt.

Molokyle, jeg har leget lidt med den mulighed oz, og faktisk bruger denne funktion tit.

Ydermere kan jeg saa tilfoeje mit problem, at da jeg var i DK tidligere, fik jeg braendt 5 CD' er alle med jpg-billeder, MEN de 4 kan jeg se, men FANME min Fru Moars f&#337;sdags bilder, kan jeg ikke se ???? i photoshop el. Irfan. Det er sq mystisk.
Men udemaerket med dias-fremviseren, og programmet Paint.
Jeg kopierede dem over paa, skrivebordet, og nu kunne jeg abne dem med hvad jeg ville. hvad jeg osse kunne med en enkelt eller to filer f&#337;r fra en anden HDD, men IKKE en hel mappe.
Min expert hjaelp, pr&#337;ver nu en ny mulighed, restorejpg-filtypen i mappeindsttilinger siger han saa osse det pr&#337;ver jeg lige
Men vender maaske frygteligt tilbage

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 10:44

tror vi er flere der venter spændt på svar

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 27-07-05 11:03

Guruen sidder ved en W2K maskine, der er lidt anderledes fra XP, og kan derfor ikke rigtigt hjaelpe mig f&#337;r han har en XP. men det var noget med: restore jpg - i mappeindstillinger - Og jeg maa saa give op indtil da, fordi min maskine er paa HU. Maaske du kan? Naar jeg markerer jpg, skal jeg restore (hvad der her hedder Specialé),
saa kommer en dialog box, hvad g&#337;r jeg der? Du maa taenke paa jeg ikke kan laese, men kan taelle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 11:08

hmm - den har jeg nu aldrig hørt om - sorry - de få gange jeg har haft problemer med billeder og kunnet trække dem over i paint har jeg blot valgt at gemme som - og valgt jpeg/jpg - så var det løst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 11:20

Den han tænker på i mappeindstillinger er 3 faneblad (filtyper)
Der har du, når du bladret ned til JPG 3 knapper der er "aktive"
Ny - skift - gendan
Det må være den sidste han tænker på - den ændrer filer af typen JPG til JPEG

Altså - når du ser bort fra de 3 der er forneden (ok-annuler-anvend) er det den lige over.
Om den skulle have betydning hvad det angår - tør jeg ikke sige - men det er den han mener.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 11:27

flot refi - den havde jeg overset

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 27-07-05 11:45

refi, jeg har 4 aktive, oven over de 3 forneden, jeg har, ny, slet, skift, Og Speciális??hvis det er den du mener som den sidste, altsaa den lige oven over. Saa er det der kommer en dialog box, som jeg itte ka hitt ud af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 11:47

Øjeblik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 11:53

Speciális = avanceret

men - det er jo stort set det samme som at vælge ved at bede åbne med et bestemt program

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 11:53

Når du trykker på knappen skifter billedet til at den nu åbnes med et andet program.
De nye valgmuligheder gør blot at du nu selv kan bestemme hvilket program der skal åbne filer af den type.
Den nederste af knapperne gør at du kan bestemme HVAD der skal ske når du klikker på filtypen.
(view, print, open osv.)
Men jeg har svært ved at se hvad det overhovedet skulle gøre godt for - det kan ikke være der problemet ligger....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 11:55

I første omgang hvor du bladrede ned til JPG skulle gerne også være en filtype lige over der hedder JPEG.

Disse 2 filtyper skulle gerne åbne med samme program....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 11:59

Den nye menu der kommer behøver du ikke spekulere på.
Men bare tryk ok (anvend/ok) ved ikke hvad den hedder hos dig)

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 27-07-05 12:05

nej, det har heller ikke hjulpet noget, det er IKKE her problemet er

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 12:08

Prøv at fjerne nogle af dine billedbehandlingsprogrammer/viewere - det kan jo være de på en eller anden måde konflikter.....

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 27-07-05 13:10

Jeg har haft dem alle fjernet, og jeg bliver mere og mere fortvivlet, shit shit

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 13:16

En ting der slet ikke har været på bane....

Hvorfra lukker du billederne op - er det fra nettet, en email eller har du dem fysisk på komputeren.....

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 27-07-05 14:06

det er billeder jeg selv har taget, gennem laengere tid, og har nu faaet hertil mine HDD' er, og problemerne opstod.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-05 14:15

Hmmm - Ja det gør jo ikke problemet mindre........

Det der gør det hele lidt umuligt er jo at paint tilsyneladende ingen problemer har, men alle andre programmer.

Medmindre der på en aller anden måde fra start er blevet fusket med filendelser kan jeg ikke se flere løsningsmuligheder.

Luk dem op i paint og gem dem som bmp - det er den eneste mulighed jeg kan se......

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-07-05 14:19

Har du ændret navn på dem i Paint? Og så prøver at åbne dem i Photoshop??
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 15:11

Keldd er inde på noget. Paint gemmer som standard i *.bmp formatet, men hvis du har omdøbt dem til *.jpg i stedet for at konvertere dem; er det dér hunden ligger begravet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 27-07-05 15:26

nej Refi, slideshow k&#337;rer osse fint, det er ikke kun Paint.
Men skulle maaske proeve at aendre navn paa dem. Men BMP er saa stort, det er i forvejen ret store billeder, 3-4 MB
Men jeg paa taenker kraftigt at lade spywarefri kigge paa log-filen, da jeg tidligere har haft rigtigt gode erfaringer med dem. men skal lige finde ud af at komme i kontakt med dem igen. Jeg har loaded programmerne hijackthis og Ewido, og renset min maskine for alt overfl&#337;digt, cookies, temp, osv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 15:30

så se da at få den hijackthis kørt og send ind - så får du klarhed over det og skal ikke spekulere mere over det

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 28-07-05 12:30

min log er REN, jeg burde juble, men forfanden der skulle have vaeret noget, der foraarsagede mit problem, saa hvis ikke jeg allerede havde faaet graat haar, ville jeg bestemt have det nu. miritdk U spekulere jeg saa det brager

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-05 12:36

Prøv at lave dem om til bmp, og åbn dem i et af de programmer der tidlegere ikke ville åbne dem.

Hvis det virker kan du jo bare gemme dem igen......

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 28-07-05 14:04

ja, Refi, det vil jeg g&#337;re, men SHIT det l&#337;ser ikke problemet. Aarsagen har nogen fortalt mig er maaske et hardware problem?? Jeg har jo osse en tilbage vendende DAT-fil liggende paa skrivebordet, gad vide om den skulle have noget med det at g&#337;re. Lige nu kan jeg ikke rigtig kapere mere, jeg tager til byen, finder et listigt stad i skyggen og drikke en kold oel, det 35° . Vender tilbage senere eller imorgen.