/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Beskedprogram til brug på lokal netværk
Fra : Brassovitski
Vist : 709 gange
50 point
Dato : 21-07-05 13:21

Haallooooo!
Er der en derude der kan anbefale et lille nemt program der kan bruges til at sende beskeder mellem computere på et lokalt netværk????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 13:26
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-07-05 13:28

Ja, Messenger 6.2

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-07-05 13:31

Hej refi
Der var du godt nok hurtig. Jeg har kigget lidt på det, det ser lidt besværlig ud med alle de ting der skal gøres med hensyn til danske bogstaver osv. Jeg afventer lige om der kommer et alternativ. Foreløbig tak.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-07-05 13:34

7.0 sku´da..... http://messenger.msn.dk/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-07-05 13:35

Hej taliskoko! Jeg håber ikke du mener MS Messenger?? Den har jeg ikke installeret da jeg ikke har behov for at kummunikere/chatte ud på nettet (externt).
Tak alligevel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 13:38

Det var det jeg tænkte - for ellers ville messenger jo være den mest oplagte mulighed..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-07-05 13:40

Jo, men du behøver jo ikke chatte på nettet for at bruge Messenger.!!! Du vælger blot i opsætningen at det kun er brugere der er bekendt med dit brugernavn der kan sende til dig/invitere dig.!!!

Her i Huset har vi en maskine hver og Messenger på begge. Det spiller og er en hurtig god måde lige at smide et link eller andet på.

Med Messenger vil dit problem/spørgsmål være løst hurtigt og nemt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-07-05 13:51

Prøv at kigge lidt her
http://www.wegabyte.com/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-05 13:52

Coputeradministration>handling>alle opgaver>send en Konsolmeddeles>
tilføj(find computeren på netværket.
(XP)
Messenger service skal køre under tjenester.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-05 13:54

Messenger service skal køre under tjenester,på alle pc'er som skal sende og modtage beskeder

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-07-05 13:55
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-07-05 13:57
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-07-05 14:01

til sidst
Citat
gå i "Manage" eller "Administrer" ved at højreklikke på "Denne Computer" og så højreklikke på øverste punkt i menuen "Computeradministration (lokal)"... Vælg "Alle opgaver" og "Send konsolmeddelelse"... Så får du også muligheden for at sende samme besked til flere computere på en gang!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-05 14:06

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-07-05 14:11

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-07-05 14:15
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-07-05 14:18

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-05 14:30

stort set er alle messengere velegnet - her bruger man yahoo - og har lukket for chat og alle der ikke skal være på listen - nemt og bekvemt

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 21-07-05 15:04

Brassovitski. Hejsa, hvis du kører Win 2000 kan du bruge netsend. Det ligger integreret i Windows 2000. Ellers kan du med fordel bruge Windows Messenger hvis du kører XP.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-07-05 17:40

Haløjsa en masse response, det er da rart. Jeg skal lige have lidt tid til at finde ud af hvad jeg vælger, så lukker jeg spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : kattefar

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-05 19:14

du kan også finde en LAN messenger på denne side: http://www.snapfiles.com/freeware/network/fwnetworkmessage.html
kattefar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-05 19:50

Netmeeting kan bruges (som er med i windows)
net send (til flere comp) er også en del af windows
Eks.
h-klik på denne comp>administrer>h-klik på computeradministration (lokal) >
alle opgaver>send konsolmeddelelse>tilføj>skriv computernavn>ok>send
du kan sende til flere på een gang (også dig selv)

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 21-07-05 20:42

men alle fornunftige pc-user har ja slukket for den indbyggede messenger-service. læs her, hvorfor: http://www.grc.com/stm/shootthemessenger.htm
kattefar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-05 20:58

Tak kattefar - jeg opdagede lige at den allerede var hentet men ikke deaktiveret.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-07-05 00:33

Tak for svaret kattefar. WinMessenger er lige præcis det jeg skulle bruge, et simpelt beskedprogram, nemt at installere, nemt at bruge, uden for mange diggedaer. Perfekt.