/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvad skal man opleve på vej til Italien?
Fra : Mette117
Vist : 1068 gange
200 point
Dato : 18-07-05 16:28

Hej Alle!

Min familie og jeg skal til Toscana om et par dage! Vi har valgt selv at køre derned og kører 3½ dag før vi skal være på vores hotel. Derfor ville jeg høre om der er nogle der har nogle fif til nogle flotte, gode, spændende seværdigheder vi kunne opleve på vejen. Sådan som det ser ud nu kører vi fra Danmark og ned til Tyskland hvor vi tager ruten Rostock - Berlin - Nürnberg - München derefter Østrig også Italien til Toscana! Vi har ikke tænkt os at kører ind gennem de nævnte tyske byer!

Vi har snakket om evt. at opleve en af de gamle kz-lejre men er ikke helt sikkre på om det er en god ide! Er der nogle af jer der har erfaringer med det? Og i givet fald hvilken en?

Mange hilsner Mette117

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-05 16:45
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-07-05 21:24

Jeg ville køre indom nogle af bilfabrikkene og få en guidet omvisning
alimak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-07-05 23:21

I kommer ihvertilfælde forbi 2 af slagsen nemlig Sachsenhausen ved Berlin og Dachau ved München!
http://www.scrapbookpages.com/Sachsenhausen/
http://www.scrapbookpages.com/DachauMemorial/

Du skal være opmærksom på at et besøg i en KZ lejr museum er en meget deprimerende og næsten uvirkelig oplevelse!
Var selv på besøg i Sachsenhausen for mange år siden da det lå i østtyskland og kan stadigvæk få mareridt om det om natten! Var dog heller ikke mere end 8 år gammel dengang!

Kommentar
Fra : Nilsen2005

Dato : 18-07-05 23:41

jeg har selv set en kz lejr i tjekkiet som godt nok var slem men ikke skulle være en af de værste... men det er da helt sikkert en oplevelse at se hvordan tingene engentlig var... men jeg var noget deprimeret da jeg gik ud... for det sætter nogle tanker igang... men det er vel også meningen vis man vælger at se en sådan lejr.

MVH Allan