/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Fejl i både netsc. og IE..???
Fra : Jean Brodersen
Vist : 863 gange
150 point
Dato : 22-01-01 08:37

Hej

Jeg har fået en irriterende fejl der først viste sig i min IE 5, så jeg troede det var den det var galt med, men nu er jeg ikke så sikker. Alligevel poster jeg det her, da fejlen kun opstår i browserne.

Fejlen startede med, at når jeg havde browset 10-15 min ville den pludselig ikke vise billeder eller overskrifter der var indsat i kasser på siderne, når jeg højreklikker på dem og trykker på "vis billede" kommer de så frem...
det kan jeg så køre med et par minutter, hvorefter den så heller ikke vil bruge autoudførelse i url-linjen... den kommer godt nok frem med forslag, jeg vælger det der skal bruges, men den reagerer ikke på det, så jeg må taste det ind, og så kan den godt..
dette står også på et par minutter og så vil den slet ikke vise sider, der kommer en meddelelse om, at siden ikke kan vises og i den allerøverste linje (den med - og x ) står istedet for den url jeg ville ind på denne besked: "res://c:\windows\system\shdoclc.dll/dnserror.htm"

Jeg troede som sagt først det var IE der var problemet, og har rodet med den flere dage uden held, så jeg prøvede at downloade netscape, men problemet er det samme, først mangler billeder og overskrifter, så virker url ikke, og siden kan siderne ikke kommer frem, der kommer en besked om et eller andet tcp memory error..(kan ikke lige huske den besked nøjagtigt)

Når det ikke er browserne, så må der jo være noget andet, men hvor...??? og hvad kan jeg nu prøve..??

Det skal lige siges, at når jeg genstarter maskinen virker den perfekt ½ time eller så..og så går det løs igen, og jeg har ingen problemer med programmer ellers og der er heller ingen konflikter at se nogen steder, det er kun i browserne det viser sig.

Jeg er mange timer on-line hver dag, og det er surt at skulle genstarte hver ½ time..*suk*

Pc: AuthenticAMD / AMD-K6(tm) 3D processor / 96 MB RAM
OS: win 98

Please, jeres svar må ikke være så tekniske at det ikke kan forståes af uerfarne..

/mvh.Jean

Kommentar
Fra : soeren

Dato : 22-01-01 09:25

Hej Jean

Det er tydeligvis et net problem, og ikke et processor el. lignende problem.
For at kunne hjælpe yderligere må du fortælle hvordan du er koblet op.

Den fejl du får med URL''en der erstattes af:res://c:\windows\system\shdoclc.dll/dnserror.htm
dækker over at browseren ikke kan finde den indtastede URL.

Problemet kan ligge to steder.
1. Dit Modem/DSL/Netkort ?
2. Din udbyder

Så lidt mere information vil hjælpe lidt til at udforme et nogenlunde svar.

Kommentar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 22-01-01 10:54

Hej Soeren

Min mand er koblet op via dsl 512/128 gennem cybercity, og jeg er koblet på gennem LAN, vi bruger Sygate som router.

Ved at se i netværk kan jeg se følgende om kortene:

Mit netkort er et CNet Pro110(B) PCI Fast Ethernet

Bjørns er surecom EP-320X-R 100/10M PCI adaptor (forbundet til min pc) og
PCI Fast Ethernet Dec 21143 baseret netværkskort (forbundet til et 1meg-modem)

Bjørn har ingen problemer af den art som jeg har beskrevet, så det kan vel næppe være udbyderen??

Håber det var oplysninger nok..*S*

Kommentar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 22-01-01 15:44

Var måske lidt for hurtig med at sige at Bjørn ikke havde nogle problemer.. han får også tit siden kan ikke vises, og problemer med billederne, men hos ham virker det som om at det med billederne er periodisk..hvorimod hos mig skal jeg genstarte for at det retter sig..
/mvh. Jean

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-01-01 21:54

Hej Jean
Det tyder på, at du har eet eller andet igang, der stille og roligt
forbruger din hukommelse (RAM).
Har du noget kørende, som du kan have mistanke til?
Når der mangler hukommelse vil der fremkomme de nævnte problemer.
Hilsen
Jørgen
"Jean Brodersen" <Jean Brodersen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jpRa6.55442$W81.583251@twister.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har fået en irriterende fejl der først viste sig i min IE 5, så jeg
troede det var den det var galt med, men nu er jeg ikke så sikker. Alligevel
poster jeg det her, da fejlen kun opstår i browserne.
>
> Fejlen startede med, at når jeg havde browset 10-15 min ville den
pludselig ikke vise billeder eller overskrifter der var indsat i kasser på
siderne, når jeg højreklikker på dem og trykker på "vis billede" kommer de
så frem...
> det kan jeg så køre med et par minutter, hvorefter den så heller ikke vil
bruge autoudførelse i url-linjen... den kommer godt nok frem med forslag,
jeg vælger det der skal bruges, men den reagerer ikke på det, så jeg må
taste det ind, og så kan den godt..
> dette står også på et par minutter og så vil den slet ikke vise sider, der
kommer en meddelelse om, at siden ikke kan vises og i den allerøverste linje
(den med - og x ) står istedet for den url jeg ville ind på denne besked:
"res://c:\windows\system\shdoclc.dll/dnserror.htm"
>
> Jeg troede som sagt først det var IE der var problemet, og har rodet med
den flere dage uden held, så jeg prøvede at downloade netscape, men
problemet er det samme, først mangler billeder og overskrifter, så virker
url ikke, og siden kan siderne ikke kommer frem, der kommer en besked om et
eller andet tcp memory error..(kan ikke lige huske den besked nøjagtigt)
>
> Når det ikke er browserne, så må der jo være noget andet, men hvor...???
og hvad kan jeg nu prøve..??
>
> Det skal lige siges, at når jeg genstarter maskinen virker den perfekt ½
time eller så..og så går det løs igen, og jeg har ingen problemer med
programmer ellers og der er heller ingen konflikter at se nogen steder, det
er kun i browserne det viser sig.
>
> Jeg er mange timer on-line hver dag, og det er surt at skulle genstarte
hver ½ time..*suk*
>
> Pc: AuthenticAMD / AMD-K6(tm) 3D processor / 96 MB RAM
> OS: win 98
>
> Please, jeres svar må ikke være så tekniske at det ikke kan forståes af
uerfarne..
>
> /mvh.Jean
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 23-01-01 04:13

Hej Jørgen

Jeg har haft mistanke til RAMéne, Jeg prøvede med FreeMeter for at tjekke, og det viste sig at den var i alarm hele tiden... jeg downloadede derefter RamBooster og installerede den, har sat den til at optimere når RAM når 16, så frigiver den automatisk 24 RAM mere.. det har jeg kørt med i en uges tid, men det ser jo ikke ud til at virke..

Programmer jeg har kørende fast:

PC-cillin Realtime-scan
opgavestyring
SB PCI128 Mixer
Webshots
Bookmarkmate
RamBooster
Bigfix
ICQ

Jeg har ikke så meget tjek på hvad de bruger de forskellige programmer, men tror du det kan være et/flere af dem..???
Mvh Jean

Accepteret svar
Fra : soeren

Modtaget 150 point
Dato : 23-01-01 09:34

Hej igen

Ved nærmere eftertanke tror jeg nu heller ikke problemet ligger i netforbindelsen, medmindre du har fået overskrevet nogle drivere el. lignende.

Det eneste der tyder på netproblemer er som sagt DNS-fejlen, der grangiveligt betyder at din maskine ikke kan finde den URL du leder efter.

Man fejlen omkring tcp-memory, lyder meere ubehageligt.

I sådan et tilfælde ville jeg nok vælge at gøre følgende i denne rækkefølge, og stoppe undervejs for at se om det virker:

1. opdatere drivere til netkort med nyeste drivere til dit operativsystem ( Det er vigtigt at det er dem der passer til dit operativsystem )
2. Geninstallere windows, så du er sikker på at alle drivere er plads i en virkende version.
3. Afinstallere RamBooster (96MB er nok til at kunne køre de programmer du nævner+IE )
4. Stoppe nogle af de programmer du kører et efer et så IE kører alene og se om det så virker.
5. Prøve at bytte RAM med den anden maskine
6. Prøve at bytte netkort med den anden maskine

Er der stadigvæk ingen hjælp at hente ville jeg tage konsekvensen:
Formater harddisk, og lav en fuldstændig ren minimumsinstallation, med nyeste version af drivere.
(Windows har godt af at blive geninstalleret mindst hvert år, hvis man bruger sin maskine meget )

Håber det hjælper (lidt heftigt, men en af tingene skulle meget gerne løse problemet ).

Mvh. Søren

Kommentar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 23-01-01 16:12

Hej Søren

Det var jo mange ting at prøve igennem, men der er jo ikke andet for end at prøve sig frem, vil helst undgå at skulle formatere på nuværende tidspunkt, det er ikke mere end 5 mnd siden jeg gjorde det sidst.. men måske det bliver enden på det..

Jeg har i aftes deaktiveret nogle af de programmer der var sat til at starte op med windows, så jeg nu kun starter op med virus-programmet, icq og RamBooster, men vil da så helt afinstallere RamBooster.

Har forøvrigt fået det råd fra Bjørns edb-afd, at jeg skulle prøve at sætte virtuel hukommelses cashen op, så det er også en af de ting jeg lige vil prøve inden en evt. formatering.

Men tak indtil videre, jeg vil afprøve dine råd og vende tilbage med svar om det virkede, der går nok lige en dag eller to...*S*

/Mvh. Jean

Kommentar
Fra : soeren

Dato : 23-01-01 16:57

Hej Igen

Lige en ting, når nu du siger at den anden maskine også har problemer med billederne ind i mellem.

Jeg vill straks få mistanke til routeren.

Hvis I på en eller anden måde kunne låne et modem, medmindre i har et og så lige teste forbindelsen gennem dette, kan I hurtigt en af- eller bekræfte om routeren er jeres problem.

Mvh. Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-01-01 23:48

Hej Jean
Det kan jeg desværre ikke vurdere
Hilsen
Jørgen
"Jean Brodersen" <Jean Brodersen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:_C6b6.56835$W81.633412@twister.sunsite.dk...
> Hej Jørgen
>
> Jeg har haft mistanke til RAMéne, Jeg prøvede med FreeMeter for at
tjekke, og det viste sig at den var i alarm hele tiden... jeg downloadede
derefter RamBooster og installerede den, har sat den til at optimere når RAM
når 16, så frigiver den automatisk 24 RAM mere.. det har jeg kørt med i en
uges tid, men det ser jo ikke ud til at virke..
>
> Programmer jeg har kørende fast:
>
> PC-cillin Realtime-scan
> opgavestyring
> SB PCI128 Mixer
> Webshots
> Bookmarkmate
> RamBooster
> Bigfix
> ICQ
>
> Jeg har ikke så meget tjek på hvad de bruger de forskellige programmer,
men tror du det kan være et/flere af dem..???
> Mvh Jean
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 25-01-01 15:55

Hej Søren

Alle dine råd er nu afprøvet, + at jeg har deaktiveret stømstyring, da jeg fik af vide at det kunne have indflydelse... men intet virkede, så nu giver jeg op og følger så dit sidste råd, formaterer skidtet..*suk*.. håbede jo ellers det kunne undgåes, men desværre ikke.

Jeg tilskriver dig dog alligevel pointene, da du også havde dette sidste alternativ inde i dine overvejelser..*SS*

/Mvh. Jean

Kommentar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 25-01-01 16:03

Shit... nu har jeg prøvet 2 gange at godtage dit svar, men den vil ikke reagere... ved ikke om det er min browser der også der spiller mig et puds, eller om det er en fejl hos kandu..kommer igen når jeg har formateret og får lukket spørgsmålet..

/Mvh. Jean

Godkendelse af svar
Fra : Jean Brodersen

Dato : 26-01-01 01:08

Tak for svaret Søren..
Hvis der var stjerner for initiativ fik du 5..*SS*
Nu har jeg formateret, så må jeg jo se imorgen.

/Mvh. Jean

Kommentar
Fra : Kristines

Dato : 24-02-02 01:22

Vi har samme problem med dsnfejl, som Jean !
Min mand kan dog både pinge vores lokale server, min maskine som fungere som manager til internettet og han kan pinge vores internet udbyders dnsserver.

Nu har vi lige opdaget at i vores sygate manager står han´s subnetmaske forkert i forhold til min. min hedder 255.255.0.0 og han´s 255.255.255.0 måske hele missæren ligger her.

Hvordan ændre vi dette, da der på han´s TCP/IP kun står 255.255.0.0 ???

Mvh. Eli