/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Skrive hvad? til pige på dating?
Fra : cando.dk
Vist : 2939 gange
90 point
Dato : 30-06-05 13:35

Er der ikke en der er god til at formulere noget smart til en pige på en dating side?
De fleste skriver næsten ikke noget om sig selv.
Så jeg vi gerne imponere lidt med et godt førstehåndsindtryk/brev.
Det skal lugte lidt af en fed personlighed....

Nogen kreative hoveder?

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 30-06-05 13:36

Jeg kommer 20 point mere på ved midnat inden jeg lukker.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 30-06-05 13:39

Der skal også tages højde for at nogle ikke har billede på.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 30-06-05 13:42

For at give det rette indtryk til pigebarnet, skal du da selv formulere noget*S*
Det nytter jo ikke, at du sender hende det ultimative loveletter, hvis ikke du kan leve op til det, hvis i mødes
Har du ikke selv en ide til hvad det der smarte skal være for noget?

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 30-06-05 13:53

Jeg er lidt tom for ideer..

Det skal vel være nogt i retning af:

Hejsa...
Faldt lige over din profil.
Du skriver jo ikke så meget, så jeg vil da gerne høre lidt mere om dig.
Men tag lige et kig på min profil, og se om der er noget at hente for dig, og om jeg falder ind under din "type".
Og du skriver bare tilbage hvis det er.

Men det lyder bare for kliche agtigt. Tror også at alle andre fyre skriver det samme....

Er der ikke noget originalt man kan skrive.?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 30-06-05 13:59

Du skriver da det du har skrevet i dit indlæg her og så piver du til tøsene på dating over at vi er for kedelige til at hjælpe dig................

Det er sq da originalt

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 30-06-05 14:01

maj_britt-->

Så lyder jeg da først som et Dork, der ike selv ved hvad jeg skal formulere
Det er jo meningen at det skal være en spontan og fængende besked..

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 30-06-05 14:02

Men kan godt se ideen i det su siger..

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 30-06-05 14:08

Du kan IKKE sende en spontan og fængende besked til x-antal piger, næsten ligegyldigt hvad du skriver, så vil det lyde dumt og lidt desperat.........du kender jo ikke pigen.

Hvis du falder over en pige der har samme interesser som dig, så har du udgangspunktet der...........ellers er du tvunget til at bruge de typiske standardfraser: Du ser sød ud.......du lyder sød.......nå, er du også fra Jylland, det er jeg også........hold da op, hvor pudsigt, jeg er også 34 år og bla bla bla....

Kan du se, hvor jeg vil hen?

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 30-06-05 14:12

Ja helt sikkert maj_britt.

Det behøver heller ikke være en hel sætning. men bare et par originale stik ord.
Noget lidt sjovt eller hvad ved jeg.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 30-06-05 14:14

Ok, så skriv til tøserne:

Kunne du tænke dig at gøre mig glad?

Så fortæl lidt om dig selv

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-06-05 14:15

Spørg profilen Klumme. Han kan det gylle

Kan ikke finde tråden, men jeg så en profiltekst han havde skrevet til en af disse dating sider (mest for sjov tror/håber jeg da ) - men teksten den gik rent ind, hvis altså man tilhører målgruppen, der besidder lidt humoristisk sans..

En fængende profiltekst må derfor være et must. Så behøver du nemlig ikke efterfølgende spekulere på hvad du skal skrive til pigerne. De skriver til dig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-06-05 14:18

Det minder sådan lidt om den film "Roxanne-næsen er i vejen" hvor den forelskede brandmand får en bekendt til at skrive nogen glødende breve til den udkårne, og så ender det med, at hun hellere vil have ham der skriver brevene

Du kan jo ikke udgive dig for andet end det du er og "pippe med en andens næb" , hvis du forstår.

Hvad vil du så gøre, hvis det virkelig kommer der til, at I skal mødes......Så står du bare der "øh Bøh...jae..."

Det drejer sig da om at være ærlig, og sige tingene på sin egen måde, det kommer du længst med

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-06-05 14:27

Sjov film...By the way!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-05 14:38

Dette er et stensikkert score trick :
[citat]
AAA : Absolut Alkoholisk Akademiker.

Jeg leder stadig efter en og anden at holde af, elske og skændes med ..bare en gang imellem.
Jeg har aldrig nogen penge, men humøret er i orden.
Jeg savner dig allerede.
..gi'r du ik' en bajer ?
[citat]
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 30-06-05 14:40

Den var go molo.....

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 30-06-05 14:41

Eller hvad med at afslutte med:

Må jeg gi en fuldstændig forpligtende øl en af dagene`?

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 30-06-05 14:45

Hmmm:

Du er da en laber lille en...
Jeg kender dig ikke, men jeg savner dig allerede
Hvad med om jeg gir en fuldstændig forpligtende drink en dag i nær fremtid?

Eller gir du?

Ej spøg til side.
Gir du ik en bajer?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 30-06-05 15:00

Molokyle, hvornår har du sidst scoret på den?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-05 15:15

Jeg kan måske forfatte noget smart til en datingside.
Men så må du finde dig i, at det er piger som er vilde med gamle mænd på 60 >>
som kontakter dig.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 30-06-05 15:36

Jeg synes du skulle være ærlig og i stedet for at prøve at skrive noget smart som alle de andre gør - der er iøvrigt ikke noget værre end end der prøver at være smart som slet ikke er det, så hellere lidt sød og fjollet og ikke vide hvad man skal skrive -, så skulle du - som maj_britt skriver - skrive til hende at du ikke kan finde på noget smart og forsøgt at få hjælp, men det har ikke rigtigt givet noget, og så skrive at du gerne vil høre lidt mere om hende eller noget... (Det blev vist en lidt for rodet sætning, men hva' fa'en det er sommer! )

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 30-06-05 16:35

Hvis du finder en annonce på en sød pige (eller hvem du nu går efter), så brug noget af det hun skriver om sig selv. Vær opmærksom på ikke at lyde negativ "Du skriver jo ikke så meget" - hvis du ikke kan få en fornemmelse af hvem hun er (sød, klog, fritidsinteresser mv.) hvorfor skulle du så interesserer dig for netop hende. Læg mærke til hvad det er i annoncerne der fanger din opmærksomhed, og tag udgangspunkt deri.

Hvis du går efter at finde den eneste ene, skal du være ærlig fremfor "smart" - hvis du ikke er den "smarte og hurtige" af natur. Hun skal vel helst matche dig i den sidste ende?

Prøv endvidere at lade være med at tænke for meget over hvad du skriver - skriv som hvis du talte - det går jo fint herinde.
Held og lykke.

AMP

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 30-06-05 17:29

Eller endnu bedre, sluk pcen, gå ud RL og find hende.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-06-05 17:47

Så fandt jeg Klummes profil *G*

Lad være at læse den, hvis humoren "fejler" noget!..Den kan sikkert virke stødende, hvis man er til pladder romantik*S*

Citat (lånt fra Klumme)

Kvinde søges, der kan give mig fødselsdag i maven.

Jeg:
Gammel indebrændt stodder, som kan huske hvor skønt det er at være 25. Har været gift et par gange uden særlig succes. Da den sidste skred, spurgte jeg om hun gad hente smøger først. (Har altid fået skyld for at være fair). Har fået lidt børn hen ad vejen, og mener at det er mine de fleste af dem. De blev fjernet fra hjemmet ret tidligt, (noget med moderens dårlige nerver) men jeg har trofast besøgt dem hver måned, hvis der ikke kom noget på tværs.
BMI er OK, men mangler en sjat i højden. Drikker kun sprut når det passer mig, og tobak er ikke noget problem, når blot der altid er en karton i huset

Humor:
Har en udpræget stærk trang til humor – synes selv jeg er ret morsom og går gerne over stregen.

Mad:
Jeg holder meget af god mad, og tilbereder det gerne selv. Gør en del ud af det æstetiske – ikke noget med at klaske en gryde på bordet. En rimelig fordeling af køkkenopgaverne er vel at jeg laver maden – du rydder op.

Økonomi og arbejde:
Det går vist meget godt, og har fast arb. når jeg passer det.

Fritidsinteresser:
Ingen, så alt står åbent, men interesserer mig nok mest for pælesidning og piberygning.

Sex:
Kun på dage der ender på g.

Rejser:
Ikke længere væk, end man komme hjem med toget på 1 døgn. Foretrækker hyggelige grisefester med glade og kultiverede mennesker, og hader at få sand mellem tæerne.

Ærlighed og trofasthed:
Kunne ikke drømme om at lyve, med mindre det var for at beskytte dig mod ubehageligheder. Kunne ligeledes ikke drømme om at røre din søster, så længe du kan dække mit behov

Du er:
Ung, tilpas slank, ikke snerpet og har humor. Går gerne i pikant undertøj, er yderst velplejet, trimmet og glat de rigtige steder – jeg er ikke meget for skægstubbe og lange hår på benene.

Send mig et billede og kopi af dine 3 sidste lønsedler, og jeg skriver straks tilbage.

Hilsen XXXXXX

Helt sikkert en tekst der ville kunne få mig til at reagere

En sådan humor/selvironi - skal dælme kigges efter i "sømmene" .. Jeg er nemlig af den overbevisning, at man først kender sig selv, og sine holdninger, hvis man vende og dreje dem, og se dem i et ironisk perspektiv.

At beherske selvironi viser, at man er i stand til at vurdere sig selv på en kritisk og humoristisk måde. Man kan sige, at selvironien afdækker en dobbelthed i humoren. Man er sjov, men man berører også emner, der er sårbare og kan grine, selv om man rammer noget i sig selv.

Så Jo, humor længe leve! ..også når det kommer til, at finde den eneste ene

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 90 point
Dato : 30-06-05 19:00

Du er velkommen Creamygirl. Hvad der er mit er osse dit, og jeg er sikker på, at hvad der er dit rager ikke mig Thats leif LOOOL

Men dit sprudlende gode humør og dine charmerende indlæg med din skarpe pen, dem hygger jeg mig med. Specielt når du sætter imbecile narcissister med deres fede livsløgne på plads. LOOOOL

Og til cando.dk.
Jeg skylder dig at indrømme, at kvinderne ikke ligefrem stod i kø efter offentliggørelse af den profil. Men det kunne jo tyde på, at de som læste den, enten ikke havde nogen humor eller endnu værre..... ingen hjerne (hænger det ikke lidt sammen) LOOOL - Og så er det osse bedre at være foruden.

Hilsen fra Sommer Klumme

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 30-06-05 19:59

Cando, pas nu på at du ikke kommer til at virke overgearet og for smart.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-06-05 23:03

Pointen må være, at uanset hvorledes du gebærder dig i et dating medie, så vil både din profiltekst, samt spontane henvendelser til søde piger ALDRIG kunne dække alles behov!

Som det ses bare i tråden her, så er vi dybt forskellige, når det kommer til hvad vi hver især mener er det rigtige, for at opnå en kontakt..

Jeg selv synes, at langt de fleste af sådanne profilbeskrivelser, er både kedelige og enslydende, hvilket vil bevirke, (at hvis jeg en dag skulle finde mig en ven/kæreste et sådant sted) så vil en tekst som nedenstående overhovedet IKKE vil fange min opmærksomhed..

***********************
Atletisk ung mand i fyrrene med fast arbejde søger en sød pige at dele tilværelsen med. Jeg har en fri sjæl og et gennemsnitligt udseende. Af interesser kan nævnes gåture ved stranden og et glas i ny og næ. Jeg har ry for at være pålidelig, skæg at være sammen med, ærlig og viril..

***********************

Teksten er for at sige det mildt "røvkedelig" - og ved at pille og lege med teksten kan der lynsnart dukke en skrækkelig Olfert op.

Måske en Klumme, eller Molo i forklædning

Atletisk = han sidder i sofaen og ser sport

Fast arbejde = Han er bordafrydder hos McDonalds, når/hvis de mangler en afløser.

Fri sjæl = han vil sove med ens søster.

Gennemsnitligt udseende = han har en usædvanlig hårvækst på ørerne, næsen og ryggen.

I fyrrerne = han er 52 og søger en 25-årig.

Kan lide et glas i ny og næ = han er meldt ind i AA.

Kan lide gåture ved stranden = Ja godav do. Det siger de allesammen, fordi de tror at det er det, man ønsker at høre.

Pålidelig = han kommer til tiden + - 3 timer.

Skæg = Ja ja, med fjernbetjeningen og en øl i hånden.

Viril = han magter at læse Rapport uden at besvime.

Ærlig = han er en løgner

**************************

Måske er det derfor jeg hellere ser en profil beskrivelse som Molos og Klummes

Anyway! Good Luck til dig Cando

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-05 00:41

maj_britt -> http://www.kandu.dk/dk/spg/69827#753040 [hør] Dét vil du alligevel ik' vide

Ps. -> creamygirl : http://marbella.to/valentine/images/kiss.gif + http://www.nataliedee.com/painting-hug.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 01-07-05 12:10

Klumme:
Genialt...

Troede iøvrigt i lang tid at du var i slut tyverne. Ved ikke hvorfor.
Men man danner sig vel et billede af de forskellige herinde, som bare sidder fast.
Det er måske dit strålende humør og din humor. (Ikke at man er humorforladt som ældre).

Men tak skal i have allesammen......

Tror jeg bare vil lave lidt fis i min profil/brevene. For jeger jo ikke dybt afhængig af at møde en derinde absolut.
Og som creamy_girl skriver, så er de kedelige at læse, de der standard profiler.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-07-05 12:21

LOOOL
Cando... hvem siger jeg "taler" sandt "Gammel og indebrændt" kan jo fortolkes vidt, og man kan vel i øvrigt godt tænde på modne kvinder når man er 32, uden at derfor at være gerontofil

Men du har ret. Man danner sig et billede af brugerne og ind i mellem kunne man nok få sig en gevaldig overraskelse - positiv som negativ - hvis de pludselig blev synlige

Go weekend
Klumme

Godkendelse af svar
Fra : cando.dk

Dato : 01-07-05 16:05

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-07-05 16:07

Synes nu osse godt om Klummes datingprofil Spørgsmålet er bare hvem den henvender sig til? Den er jo nok lidt svært at tage alvorligt hvis det er et eller andet seriøst parforhold pigen er ude efter? Eller hvis Klumme er ude på et seriøst forhold? Så ville lidt romantisk pladder a la "vi ska gå hånd i hånd gennem livet du og jeg" og "elsker at overraske min udkårne med gaver" eller "er utrolig god til at lytte, støtte og give komplimenter" og den klassiske "Elsker børn" måske være godt skrive? Kvinder elsker jo at få opmærksomhed og at alt skal handle om dem, så hvis man bare giver udtryk for at kvinden er til for at "rydde op" efter det sjove og hvis profilen mere er en opremsning af ens dyder/unoder end hvad man søger hos den anden, så tror jeg ikke man når langt i dating universet! Hele tonen i Klummes dateprofil lyder meget som "Jeg vil være mig selv, og det kan der ikke forhandles om" Og er der noget en kvinde elsker så er det jo at lave om på de unoder hos manden, hun synes er charmerende i starten, for så at transformere ham om til den føjelige drengedukke hun havde som barn, og som hun stadig savner!

Men jeg ville garanteret skrive noget lignende Klummes måske fordi jeg ikke ser datingsider som et seriøs måde at finde en partner på!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-05 00:26

Hej Cando..

Efter at du forleden sendte et billede af dig selv til mig via E- mail, så kom jeg i tanke om denne mulighed http://www.upitfree.dk/upload/

På denne måde henvender du dig til alle kandus piger uden alt det bøvl med fake mailadresser osv..

Bare en tanke, som du kan vælge at gøre brug, eller lade være
Måske er du heldig, at en af tøserne fra Sjælland falder for dig*S*