/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ding Dong Ding Dong?
Fra : arne.jakobsen
Vist : 376 gange
110 point
Dato : 16-06-05 20:34

Det sker af og til at min Laptop pludselig siger: Ding Dong Ding Dong - for mig at se helt umotiveret. Der er ingen aktivitet på HD'en, ingen indkommende emails, MSN-beskeder eller noget andet. Har nogen en ide til, hvad der sker?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 20:51

På min gamle compaq med uvendigt netkort siger den sådan under opstart.
Så måske er det din netforbindelse den undersøger.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 21:01

Altså en slags lydkvittering der fortæller at netforbindelsen er OK. Det var squ da noget mere smart om den ventede med at larme til forbindelsen IKKE var OK.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-06-05 21:10

Følger lige med, har nemlig samme problem

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 21:15

Hæ hæ, du er velkommen din elendige Gratist.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 21:20

Altså jeg er på gætteriet.
Men udbyderen kan jo godt afbryde og tilslutte forbindelsen.
Men som sagt gør min gamle compaq det kun ved start eller tilslutning
Dette gælder ogs mit USB kort.
Compaq 133 Mhz 32 ram og Win 2000 på en 1,3 GB HD.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 21:24

Min gør det efter at have været tændt i adskillige timer. Heller ikke mellemrummene imellem de enkelte "Lydanfald" er der noget mønster i. Det kan være alt fra nogle få timer til flere dage. (Det er ikke hver aften jeg slukker for den).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 21:32

Gætteri - din udbyder afbryder/tænder og undersøger gyldigheden af din pålogning.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 21:38

Hvis du med min udbyder mener Netudbyderen, så gør han det vel når jeg logger på. Ingen grund til at gøre det igen flere timer efter. Det er TDC Webspeed. Hvis du tænker på Email-serveren så gør de det ikke, det er nemlig mit eget firma så det ved jeg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 21:43

TDC lave også kontrol på vores netværk inden vi fik server.
Vi opdagede det ved at den comp som havde adgangen var slukket og pludselig forsvant adgangen til TDC.
Vores server har permanent opkobling men indbygget "konto" og password

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-06-05 21:47

OK Eyvind. Foreløbigt tak. Vi venter lige en stund og ser om der er andre kloge hoveder/meninger.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-06-05 10:16

Haloo
Gæt!Gæt!Gæt![hør]
Det er vel ikke dit mailprogram der står indstillet til at kigge efter ny post med jævne mellemrum, så vil det jo give lyd, når der er post??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-06-05 10:17

Undskyld du skrev jo godt nok at der ikke var indkommende mails.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 17-06-05 10:27

"arne"

Jeg har nøjagtig des samme fænomen og har også webspeed.
Lidt irriterende da man hver gang render hen og tror der er kommet post, men det er der ikke.

Det sker aldrig mens der er aktivitet på comp. - kun når den står og "keder" sig.
Og det er rigtigt - der kan gå timer eller dage imellem.

Min løsning - Jeg har lært at leve med det.
Lyden er den samme som når du fjerner et USB stik eller sætter et USB stik i - så om det er der, der er aktivitet er et gæt.
Jeg har da konstateret at det ingen betydning har - i hvertilfælde ikke nogen jeg har opdaget.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-06-05 10:38

Tak for svaret refi. Du har da ret, jeg har også lært at leve med det. Var bare lidt nysgerrig. Du ved selv hvor irriterende det er når maskinen gør underlige uforklarlige ting.
Med hensyn til Indående mail: Jeg har Incredimail add on til Outlook Office (altså ikke selve Incredimail). I denne kan man vælge en af flere Notifiers, så jeg har valgt en med en anden lyd. Så når dette Ding Dong Ding Donk kommer VED jeg hvad det er og behøver ikke rende til PC'en.

God weekend til jer alle og tak for indsatsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-06-05 10:43

Jeg tror på en lidt løs forbindelse i et af mine mange USB-kabler/stik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-05 11:01

Selv tak.
Det er også den tanke jeg har haft - kan være der ligger noget "timeout" af en slags.......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-05 14:07

Jeg har måske løsningen.....................men det koster.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-06-05 12:42

Hvis du mener det, så kom med den. Hvis jeg accepterer den, får du 100 point i en anden tråd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-06-05 12:44

Men jeg sender dem altså til Emesen, du har intet at bruge dem til.