/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
TDC + nyt modem + problemer
Fra : ans
Vist : 2745 gange
1 point
Dato : 09-06-05 23:19

Lørdag den 4. juni 2005 modtog jeg et brev fra TDC.

Af brevet fremgår det, at det modem, som jeg har/havde, er der konstateret produktionsfejl på. Hos mig havde det virket upåklageligt i ca. 5 år.

Jeg ville snarest muligt modtage et nyt modem. Det modtog jeg så i går den 8. juni 2005.

Sætter så det "nye" modem til. Det er defekt. Prøver så det "gamle" modem, men nu er det defekt. Ingen power.

Uden internet+telefonforbindelse.

Jeg får så det "nye" modem til at virke, så jeg har telefonforbindelse. Ringer her til morgen til TDC og forklarer dem problemet. Tager til en TDC butik og får byttet mit modem.

Det "nye" modem virker på den måde, at jeg enten med held, kan være på nettet eller bruge telefonen. Begge ting på samme tid er umuligt.

Ringer påny til TDC. En tekniker vil så komme på tirsdag, da jeg ikke kunne være hjemme på mandag fra kl. 8:00 til 16:00, men kun til kl 14:00.

Mit spørgsmål er:

Er der andre, der har været ude for det samme?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 23:28

Næ - bruger webspeed og jeg har ikke hørt noget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-06-05 23:37

Glemte lige at fortælle at jeg har en ADSL 2048/512 forbindelse.

Men jeg skifter, så snart det er muligt til http://www.dbnet.dk/

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 10-06-05 00:07

Lyder da som løs forbindelse i nogle ledninger.... evt. inde i dåsen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 01:10

ja ans - jeg har hørt om det fra flere - nogen har på mystisk vis kunnet bruge det - andre sidder stadig og venter på en løsning - det er indenfor de sidste par måneder. Nogen løsning kan jeg ikke give dig da jeg ved de ikke selv er helt med på hvad der lige skete.

Det er forresten rigtigt at der på visse af de gamle modem var fejl - men ingen har jo oplevet fejlen fysisk - sååååååhh ????????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-05 06:00

Hvad med dit delefilter som skal monteres som nr 1 på dit telefonstik.
Derfra går en ledning til modem og telefon.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 09:15

ans du har vel både fået linkexchange og modem ikke ????? begge skal jo skiftes

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-05 09:36

Linkexchange? Jeg er uvidende om hvad det er

Jeg har fået et nyt modem, men problemet bliver løst på tirsdag, når teknikeren kommer.

I telefonstik nr. 1 er der nettilslutning. Skillefilteret var en lille boks.

Nu har jeg også fået et skillefilter/kombifilter, som sættes i telefonstikket. Det bruger jeg pt så nu fungerer nettet og en telefon fra telefonstik nr. 1

Jeg kan så købe 2 kombifiltre mere, da der max må være 3 kombifiltre i en bolig, men jeg vil tilbage til min gamle løsning, hvor alle telefonstik fungerede.

Det har jeg i tidernes morgen betalt for og vil ikke betale for det en gang til. Kunne forestille mig at TDC sender en regning for teknikerbesøg.

Mit spørgsmål var om andre havde været ude for det samme. Det er s.... irriterende at det hele har fungeret upåklageligt indtil TDC fandt ud af, at der var noget galt !!!!!!!!!

Ja noget galt blev der. Det gamle modem kunne ikke tåle at blive udskiftet: Det var dødt, da jeg ville sætte det tilbage på sin plads

Hilsen ans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 09:47

ans - jeg har en bekendt der sidder på tredie uge og venter på at få tingene til at fungere - mange har været og set på det - forsøgt - uden resultat - en helt ny pakke blev sendt og modtaget - om igen - ingen netforbindelse igen igen - så du er ikke alene

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 09:48

ps.. linkexhange = skillefilter (lille boks)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-05 10:01

Det nye skillefilter jeg fik er en meget lille boks på ca. 5 x 5 cm. Bliver sat direkte i telefonstikket.

Jeg havde i går den "direkte" linie til hotline (når telefonen fungerede). Forskellig forklaring fra den ene efter den anden.

Teknikeren, der kommer på tirsdag får ikke lov til at gå før det hele fungerer som tidligere.

Og det bliver på TDC's regning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 10:18

sådan ans !!!!!!
min datter fik tilsendt en masse fornylig men foretrak at beholde hvad hun havde i og med det virkede - sikkert ganske klogt sådan lige her og nu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-05 10:23

Klog datter du har

Jeg lukker først spørgsmålet, når skidtet her fungerer optimalt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 10:29

egentlig - tdc siger de har fundet en fejl - ingen brugere har haft noget at klage over - (før de fik det nye ) - øhhhh ????????

jeps vel er hun klog da ......... tror nu mest det var fordi hun ikke kunne se hvorfor og dermed ikke gad beskæftige sig med det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-05 11:18

Teknikeren fra TDC var her kl.9:30.

Han medbragte et nyt modem. Duede ikke. Hentede endnu et, duede ikke.

Han sagde så at det var et helt andet type modem og skillefilter, jeg skulle have.
Skillefilteret havde han, men modemet havde han ikke i sin bil. Han ringede til sine kollegaer for at høre om der var en i nærheden. Der var en i Hørsholm. Teknikeren kørte til Hørsholm.

Han kom tilbage efter den tid det nu tager at køre fra Lyngby til Hørsholm og retur.

Medbragte et nyt modem. Et andet design end det tidligere, men det tog kun 2 minutter, så fungerede det hele igen. Han fortalte også, at det var et sådan modem han selv havde.

Der er fejl på de nye modem, som TDC sender ud.

Modemet kommer fra Siemens. Siemens ringede jeg også til, men bliver henvist til TDC.

miritdk

Dem du kender, som har problemer med det nye modem, skal påny kontakte TDC. Det kan lade sig gøre at få det til at fungere.
Teknikeren, som var her i dag sagde, at det modem, som TDC sendte til deres brugere ville kunne fungere i kort tid.
Hvem der så har skylden, ved jeg ikke. TDC kan jo have købt noget billigt hos Siemens.
Der er sikkert forskel i prisen på det modem, som jeg fik tilsendt og det modem, som nu er installeret samt det nye filter.

Mit nye modem er et Speed Stream 5100

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 1 point
Dato : 14-06-05 18:42

har du først fået speadstream 5100 ????????? hold da op det har jeg haft læææææææænge lol - der kan man bare se

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 14-06-05 19:00

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 19:03

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-05 19:06

Du er meget morsom.