/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Parfume - hvad er godt!?
Fra : Enim
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 07-06-05 18:08

Hej derude!

jeg var interesseret i, at høre om der var nogen der havde et par gode anbefalinger mht parfume!
Både til herre og damer! Hvis jeg skal specificere en anelse mere, så gerne til personer i alderen 20-30!

takker

enim

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 07-06-05 18:46

kvinder: Issey Miyake (måske stavet forkert men de udtales sådan)
Light Blue fra Dolce et Gabanna
Gucci II - vigtigt at det er romertal II og ikke GUCCI RUSH 2 - det er to helt forskellige dufte

Ovennævnte er frisk dufte du kan bruge hele året - citrusagtig men med en twist af noget forførende.

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 07-06-05 18:56

til kvinder : "Giorgio Beverly Hills" fra Giorgio; æsken har gule og hvide striber og selve flasken er klar med gul parfume. Den dufter af blød sommer.. hvordan du end opfatter det, så kan du være forvisset om at den er rigtig rigtig god! Mmmm...
Tokeren

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-05 19:49

Det kan man overhovedet ikke råde om på ordentlig måde, da det er så individuelt hvordan parfume opfører sig på forskellige personer, og endda forskelligt fra den ene dag til den anden på samme person.

Sådan noget skal man prøve sig frem med, i butikken, de har som regel prøveflasker, og man kan ikke bedømme hvordan duften udarter sig, før det har siddet på huden i en halv times tid.

mvh dova

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-06-05 19:55

Jeg bruger Crave fra Calvin Klein, en rigtig god mandeparfume.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 20:08

dova har så meget ret at det næsten gør ondt - parfumer opfører sig nemlig forskelligt på forskellige personer !!!
Så hvis du skal købe parfume som gave så skal du enten i forvejen kende personens yndlingsparfume - eller være kløgtig nok til at give gaven enten i form af et gavekort vedlagt en prøve at hvad du gerne ville give - eller parfumen så den er plomberet og dermed kan byttes !

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 07-06-05 20:27

Miritdk og Dova; det har I ret i. Men spørgsmålet hedder også anbefalinger til både herre og kvinde parfume... Enim er måske ved at lave en liste som han/hun skal tjekke ud.
Tokeren

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-05 20:37

Det kommer også an på, om man er til krydrede eller søde dufte!

Og ellers synes jeg det samme som dova og miritdk

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 20:37

Øhh.... Mænd bruger ikke parfume så vidt jeg ved. Det hedder enten After shave, eller Eau de Cologne.

Ganske rigtigt hvad Dova skiver. En gut jeg kender købte en fl. Kourus fra Yves Saint Laurent. Den duftede godt på en anden person, men på ham lugtede den af kattepis. (Hmm var måske kattepis lool Han fik den billigt)

Personligt foretrækker jeg Aramis. En lidt robust og konservativ duft, men god.
http://www.escentual.co.uk/aramis/aramis/aramisorig02.html

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 20:44

Reviderer lige min viden. Der findes osse Eau de toilette til mænd, men ikke parfume.

Er eau de toilette det samme som parfume...... nej vel??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 20:50

Klumme - eau de toilette er i dit sprog her "parfume light"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-05 20:57

Problemet er bare, at når man står og prøver i en butik, så er næsen allerede forurenet efter første snif... Sådan har jeg det i hvert fald. Jeg plejer at tage et dip på hvert håndled (2 forskellige). og så går jeg hjem og "tænker". I løbet af aftenen beslutter jeg så, om nogen af duftene er værd at købe. Ellers prøver jeg 2 nye næste dag...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-06-05 22:06

Ja, man kan slet ikke stole på sit snudeskaft, når man har sniffet til et par stykker. Man kan ikke engang stole på, at den samme duftserie dufter ens, når det fx. er deo og parfume. Jeg købte for et par år siden en deo der duftede rigtig dejligt. Så jeg købte parfumen til den også. Men uanset hvor lidt jeg kom på, stank parfumen som noget kemisk til at slå hvepse eller sådan noget ihjel med.

Og som Dova og Mirit siger, så dufter det meget forskelligt fra menneske til menneske - og fra dag til dag.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-06-05 23:01

Mine favoritter lige for tiden er (til kvinder): lacoste - den brunlige (lidt sødlig duft)... J´adore (meget frisk og krydret) og Miracle... (sødlig og krydret - uden på nogen måde tung)

Og til mænd: Issey Miyake, Cool Water - funktions (begge meget friske og luftige)

Men men... hvad der er godt for den ene, er elendigt for den anden... skal man købe noget så personligt som parfume er det en god ting, hvis man har sniffet lidt i forvejen, så man har en fornemmelse af, hvad vedkommende synes om....

Vaxen

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 08-06-05 18:47

jeg kommer lige i tanke om at den nye fra Lacoste - noget med lifestyle - til mænd er rigtig god. ihvertfald et duft forsøg værd

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 09-06-05 23:22

hey alle, efter at have læst alle jeres indlæg er jeg kommet til følgende konklussioner... :

Det fremgår meget tydeligt hvem der er mænd i dette indlæg og hvem der er kvinder ;) hehe
Mænd giver forslag, konkrete og brugbare, mens kvinder lirer en masse af om dagen på dagen, og kvinde til kvinde! Totalt iorden dér damer, men det er jo ikke rigtig noget jeg kan bruge til noget! Enig i jeres betragtninger, men man må jo tage nogle chancer her i livet. Da dame parfumen er til en veninde, så vælger jeg at give det en chance, men så har jeg da i det mindste gjort et godt forsøg på, at finde nogle gode, ved liiiiige at få et par kvalificerede råd ;)

Jeg takker jer alle "so far" for jeres deltagelse. Synes nu Tokeren gjorde det særdeles godt, ved at give et konkret forslag, og dernæst rette jer andre ind på kernen af spørgsmålet ved følgende sætning:
Miritdk og Dova; det har I ret i. Men spørgsmålet hedder også anbefalinger til både herre og kvinde parfume... Enim er måske ved at lave en liste som han/hun skal tjekke ud.
Tokeren...

;)

Jeg stikker nogle point ud når høsten af mine indkøb kommer i hus! p.s tokeren fører en smule!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-06-05 10:38

Nå det er med den på Enim

Jamen så hopper jeg gerne med på vognen! Jeg kender ingen kvinder, der ikke er vild med J´adore fra Christian Dior.... Derfor min anbefaling til kvinder i netop den aldersgruppe, du nævner!

Til mænd - uden tvivl - Issey Miake.... !!

Tag en sniffer til dem, hvor du handler - de er begge rigtig lækre!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-05 10:40

.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 12:38

Jeg er vild med duften fra JLo Glow - men det er selvfølgelig ikke lige meget hvem der bærer

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 10-06-05 18:35

Laura fra Laura Biagotti er en mild parfume med en sød, blomster duft - eller noget i den retning. Den findes i en lyseblå æske og flasken er klar med et lyseblåt låg. Også en rigtig god duft til hverdag og fest
Giver Vaxen ret i at Miracle også er god!
Tokeren

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 13-06-05 02:57

Jeg kender een der lever af at gøre dufte.
Nå - når man skal bruge en duft rigtigt, sådan at den omgiver personen, (og sender signalerne afsted) skal puste/forstøve en ud i rummet -. og så GÅ ind i brisen/forstøvningen, meningen er: at duften lægger sig blidt ud over HELE kroppen og via varmen fra denne(kroppen) formidler sig til omgivelserne.
Jeg har erfaret selv, at teste i forretningen : OK- det er lige mig og komme hjem :efter bad, gøre som min ven siger. Nogle gange katastofe - og omvendt gå forkert ind i duften = katastofe.
Så mit råd er : find ud af typen: Moskus/tung - natur/syrlige /lette dufte osv, det er en videnskab - så et gavekort af generøs art vil nok være det bedste + en evt een blomst af dem hun holder af - ikke elsker - for det er jo dig hun elsker ; og så et godt kram, så er du sikkert på vej-.Lykke til Kandit

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 21-06-05 17:33

det fremgår tydeligt, hvem der er mænd og kvinder?

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 02-07-05 23:22

nå, Enim..

hvad blev det så til?

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 18-01-06 18:19

Kvinder: Gucci II, Gucci Rush, Hellena Rubenstein, Ralhp Lauren (blå),Light Blue fra Dolce & Gabanna,

Jeg bruger selv meget forskelligt, her er noget af det der står her hjemme:

Dolce & Gabanna Pour Home
Issey Miake
Lacoste (rød)
Emporio Night (armani sort)
Amarni Black Code

Også selvføldelig min yndlings:
UltraViolet Man

Kommentar
Fra : Susmila

Dato : 27-06-06 20:04

Bor du i nærheden af Århus har jeg et sted du skal tage og prøve.. butikke hedder SMUK.. Der kan man lige nu købe en parfume, som man også kan "slikke/spise", når den er kommet på.. de har også andre lækre produkter... Hvis du ikke bor nær Århus, ved jeg at de sælger dem på trendsales.dk---> med det ville være rart for dig hvis du kunne prøve den først...
Men de har mange dejlige produkter... Så bare sig hvis jeg skal fortælle dig mere om det...