/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke komme på nettet.
Fra : k_m_s
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 03-06-05 12:39

Hej
Jeg kan ikke komme på nettet med min Microsoft internet explorer 6. I processer i windows jobliste laver den en proces der hedder IEXPLORE.EXE men der kommer ikke noget på skærmen.
I min frues bruger-konto virker den.
Jeg har tjekket for virus m.m.
Den har gjort det før hvor jeg kom på igen ved at ændre nogle HTTP indstillinger i "egenskaber for internettet" men hvordan skal indstillingerne være?

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-06-05 12:47

prøv da lige at gendanne til standard se om det virker så kan du jo sætte den op igen bagefter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-06-05 12:57

Og du er sikker på at IE ikke bare har lagt sig minimeret i bundlinien?
Hvis du i Kør skriver iexplore.exe så skulle den gerne komme frem, og hvis den gør, så kan du bare finde iexplore.exe i søg (Den ligger i: C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe)
Og så kan du jo bare højreklikke på iexplore.exe trække den til skrivebordet og vælge opret genvej.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 12:58

Hvis du bruger Webspeed kan den have problemer med at køre via USB. Skift til Netkabel altså uden om USB. Jeg havde det problem for 1 md. siden. Har ikke haft det siden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-05 13:55

Nå der er du lillearne. Hvornår har du tænkt dig at besvare alle de spørgsmål der er stillet dig alle mulige andre steder?

Du har jo selv så travlt med at at afkræve forklaringer og svar af andre, så det kan da ikke komme bag på dig, at andre osse gerne vil se dig svare, når de gider stille dig et spørgsmål. Men det er du måske heller ikke mand nok til lillearne???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-05 14:23

Komme på nettet ? Hvilket net ? Via :

1.) Modem
2.) Proxy-server
3.) ADSL steamer
4.) LAN

???

Har du prøvet at 'pinge' maskinens netkort ?

Har du tjekket Kontrolpanel->System->Netkort ...om dit netkort virker korrekt ?

Har du tjekket Kontrolpanel->Internetindstillinger->Internetforbindelser ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 07:49

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 03-08-05 19:03

Hej igen

Jeg har nu fundet ud af at hvis jeg, når jeg ikke kan komme på nettet: går i internet indstillinger - Programmer og skifter HTML-editor til word, slukker maskinen, tænder og skifter HTML-editor tilbage til notesbook, slukker og tænder. Så kommer jeg på igen.

Jeg har tdc bredbånd & router.

Er der nogle der har hørt om det før?

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 03-08-05 20:18

Nej det har jeg ikke, og tror ikke på det hænger sådan sammen, men hænger sammen med at du genstartede.
I stedet kunne du i start/netværkssteder have trykket "vis netværksforbindelser" højreklikket på den aktiverede forbindelse, og valgt reparer.
Fejlen er at dit netværkskort har svært ved at kommunikere med routeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 05-09-05 13:35

Nu har jeg prøvet at reparere forbindelse uden resultat.

Hvad skal jeg prøve nu?

hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-09-05 15:10

Mærkeligt at du vil vente en mdr. på at svare?
Jeg behøver nogle flere oplysninger:
Du må jo have flere komputere tilsluttet, siden du bruger router, er nogle trådløse?
Hvis din kone kan, men du ikke, fra samme komputer, så må der jo være noget galt med feks. tilladelser.
Er i begge administratorer (Kontrolpanel/brugerkonti) Formodentlig Windows XP
I Funktioner /internetindstillinger:
Fanebladet Avanceret/ tryk gendan standarder
Fanebladet Programmer/tryk nulstil webindstillinger
Fanebladet Sikkerhed/tryk standardniveau
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 27-11-05 16:11

Tak for svaret pallebhansen.
Det var åbenbart routeren den var galt med, jeg har skiftet router og nu kører det. Eller også havde du ret i at mit netkort ikke kunne se lige den router jeg brugte før. (den slags man aldrig finder ud af)
Men du ledte mig på rette veje m.h.t. routeren.
Tak for det.
Hilsen
Kim