/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Java aktiveret?
Fra : XcaliBerG
Vist : 489 gange
80 point
Dato : 21-09-02 19:09

Jeg har et mindre problem med min IE browser 5.5 dansk!

Når jeg f.eks er inde på www.n.dk og logger ind, så kommer der bare sådan en mærkelig firkant der hvor menuenoppe i venstre hjørne.

Firkanten er ligesom når man har angivet en forkert sti til et billed, så kommer der en firkant med et rødt kryds, men i det her kommer der bare sådan en rød firkant, en grøn cirkel og en blå trekant.

Har det noget med noget java at gøre, eller hva'?
Og hvad kan jeg gøre, for at få det til at fungere?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-09-02 19:30

Hej

Jeg har lige selv været en tur forbi den side du nævner. Jeg fik ikke samme fejl men en tilsvarende fejl.
Problemet opstår f.eks. hvis din browser ikke når at læse hele indholdet på siden.
Ofte sker det når der er meget Java på siden som du selv bemærker.

Har du bemærket om der nederst i vensre hjørne i din status linie er en gul advarselstrekant ?

Ofte kan du løse problemet ved at trykke på F5, fordi din internet cache allerede har gemt den del af siden der gik godt.

Hvor meget af siden der skal fornys hver gang man besøger den samme side kan stilles i din browser under
Funktioner > Internetindstillinger>> generelt>midlertidige internetfiler>indstillinger.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-09-02 19:48

Hej igen

Ja det slog mig lige hvad det er for et symbol du nævner.

Jeg tror du har et højt sikkerhedsniveau på din browser. Din browser er indstillet til kun at åbne "sikre" objekter på internettet.

JAVA og ActiveX er ikke sikre Objekter, det vil sige folk med skadelige hensigter kan lave skadelige objekter.

I praksis er det sjældent man løber ind i nogle objekter der gør virkelig skade. De værste er de objekter der installerer de såkaldte "dialers" på din computer dvs. programmer der når du trykker på dem ringer til langbortistand med kæmpe telefonregning til følge.

Om man vil have et højt sikkerhedsniveau er en smagssag.

Er man usikker på hvordan de besøgte sider virker bør man som minimum have et sikkerhedsniveau på "mellem"

Personligt har jeg alt sikkerhed slået fra, fordi jeg ligesom dig føler trang til at se hele siden, men også fordi jeg har en række andre foranstaltninger, der snupper en del af det dårlige ved internettet.

1. Jeg har ADSL, dvs. jeg er ikke særligt bange for "dialers" - de kan jo ikke ringe når der ikke er nogen telefon på min PC

2. Jeg scanner jævnligt min pc for virus.

3. Jeg klikker ALDRIG på noget der har endelsen .exe, .bat og .vbx mm.

Håber det kan hjælpe

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-09-02 13:00

Hvis kører Windows XP har der indtil for ganske nyligt ofte været problemer med Javaobjekter. Der er kommet en ny patch som har løst problemet for mit vedkommende - den bliver automatisk installeret, hvis du benytter Windows Update.

o/- mblm

Kommentar
Fra : XcaliBerG

Dato : 22-09-02 15:39

Hejsa!

Tak for alt den hjælp der nu er kommet!
Det værdsætter jeg virkelig!

Men jeg har været et kæmpe fjols, fordi jeg for nyligt har geninstalleret windows pga. en fejl i windows, og så havde jeg jo IE 5.0 - men jeg troede det var IE 5.5 - så jeg installerede 5.5 og nu virker det :)

Men tusind tak for jeres svar og hjælp!

Mvh
Thomas Genster

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 16:13

"XcaliBerG" <XcaliBerG.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vz1j9.13204$Qk5.637952@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et mindre problem med min IE browser 5.5 dansk!
>
> Når jeg f.eks er inde på www.n.dk og logger ind, så kommer der bare
> sådan en mærkelig firkant der hvor menuenoppe i venstre hjørne.
>
> Firkanten er ligesom når man har angivet en forkert sti til et billed,
> så kommer der en firkant med et rødt kryds, men i det her kommer der
> bare sådan en rød firkant, en grøn cirkel og en blå trekant.
>
> Har det noget med noget java at gøre, eller hva'?
> Og hvad kan jeg gøre, for at få det til at fungere?

Hej, desværre har jeg ikke et svar til dig men jeg har nøjagtigt samme
problem
og er meget spændt på om der er en løsning på det

Mvh. Preben J.
www.pdcs.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 16:40

Hej

> Firkanten er ligesom når man har angivet en forkert sti til et billed,
> så kommer der en firkant med et rødt kryds, men i det her kommer der
> bare sådan en rød firkant, en grøn cirkel og en blå trekant.
>
> Har det noget med noget java at gøre, eller hva'?
> Og hvad kan jeg gøre, for at få det til at fungere?

Måske du skulle indstalere MS Virtual Java Machine igen... kan poste den i
dk.binaer hvis det har interresse..

/C.T.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 17:13

Hej igen

> Måske du skulle indstalere MS Virtual Java Machine igen... kan poste den i
> dk.binaer hvis det har interresse..

Har sendt den til dk.binaer under sub. "Att. XcaliBerG og Preben Jensen "

Håber det hjælper på jeres problem

/C.T.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 23:43

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:6_lj9.16397$Qk5.769358@news010.worldonline.dk...
> Hej igen
>
> > Måske du skulle indstalere MS Virtual Java Machine igen... kan poste den
i
> > dk.binaer hvis det har interresse..
>
> Har sendt den til dk.binaer under sub. "Att. XcaliBerG og Preben Jensen "
>
> Håber det hjælper på jeres problem

Det gjorde det, C.T. thx

Preben J.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-04-04 21:37

hent suns java læser på www.sun.com