/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Brusk i næsen.
Fra : mulberry
Vist : 1795 gange
350 point
Dato : 19-04-05 10:54

Hej
Jeg har hørt at brusken som findes i ørene, det udvendige af dem og i næsetippen fortsætter med at vokse vistnok hel livet , eller hvad det er der sker, er det rigtigt ? Er der nogen der vil uddybe det ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-04-05 10:55

det er rigtigt - ingen uddybning - vent og se

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 10:55

Bare det ikke vokser sammen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 11:03

Vokser brusk i jord?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-04-05 11:20

Jeg synes selv at jeg har ben i næsen, men jeg får tit at vide at jeg hælder vand ud af ørerne (og jeg som troede jeg kun var fugtig BAG ørerne)

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 360 point
Dato : 19-04-05 11:21

Citat
Ørene vokser faktisk med alderen, lissom næsen gør, da brusken er det eneste i kroppen der ikke holder op med at vokse (kilde: anatomi og fysologilærer på sygeplejeskolen ved H:S (for 3 år siden :-P))

http://www.rommenet.dk/default.asp?page=404

http://www.hamlet.dk/hamlet/nyhed_160105_oenh.php

Hilsen ans

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 11:30

Ja, det er rigtigt, og af en eller anden årsag, (noget med mandlige hormoner) er det mest udpræget hos mænd, hvor delegemsdele (næse og ører) kan vokse så meget, at det er tydeligt at se, hvis man sammenligner med ældre fotos af personen.

Fødderne vokser i øvrigt også.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-04-05 12:06

Prøv selv at lægge mærke til om ældre mennesker har længere ører en unge, eller længere næser!

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 13:26

Havde været bedre om det var p..... der voksede med alderen, istedet så bliver den mindre.

[festoriginalen]

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 13:33

Hvorfor det, festoriginalen, når du bli'r så gammel, ka' du alligevel kun bruge den til at tisse med.

Du ved godt, at den der med, at mænd når de bli'r ældre, kan bøje den mere og mere, ikke betyder, at de får flere kræfter med alderen

og selv om du kigger efter pigerne, har du sikkert glemt hvorfor

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-04-05 17:05

Om det er RIGTIGT, at brusken vokser, kan jo diskuteres. Men fakta tyder på, at det er SANDT

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 21-04-05 19:02

Tak for svaret ans. Også tak til Dova for sædeles godt svar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-05 19:54

Tak mulberry