/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Hvad er ?
Fra : mulberry
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 17-04-05 14:40

Hvad er en celle ?
Hvad er en molekyle ?

Fortæl også hvor du vidste det fra.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-05 15:12

En celle er, eller er en del af en levende organisme.

http://www.bioweb.dk/bioemner/cellen/celle_hvader.html

Et molekyle, er en sammensætning af flere atomer - f.eks. vand der består af hydrogen og ilt.

Nogle materialer er rene grundstoffer, eksempelvis guld. Her binder de enkelte atomer sig til hinanden.

- det sidste var frit efter hukommelsen.

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-04-05 15:18

Alle levende organismer består af en eller flere celler (mennesket består af flere milliarder!). En celle kan have vidt forskellig størrelse og form alt efter hvilken funktion den har og hvor den befinder sig (i en organisme eller i et omgivende miljø).

http://www.bioweb.dk/bioemner/cellen/celle_hvader.html

Et molekyle er atomer der er gået sammen i små grupper, og flyver rundt uafhængigt af hinanden.

http://www2002192.thinkquest.dk/opgaver/kemi.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-05 16:53

Hvorfor forsvinder alle mine kommentarer idag

En celle er den mindste del af en levende organisme.
Der findes også en-cellede dyr (amøber,flagellater og tøffeldyr)

Et molekyle , ikke at forveksle med molOkyle er opbygget af atomer, og er den mindste del af et stof der kan findes i fri tilstand

Kilde: skolelærdom

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-05 16:54

Hvorfor forsvinder alle mine kommentarer idag

En celle er den mindste del af en levende organisme.
Der findes også en-cellede dyr (amøber,flagellater og tøffeldyr)

Et molekyle , ikke at forveksle med molOkyle er opbygget af atomer, og er den mindste del af et stof der kan findes i fri tilstand

Kilde: skolelærdom

mvh dova

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-04-05 21:51

Vi har sku da en molekyle rendende rundt her på kandu... Han må da kunne fortælle hvad et molekyle er

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 17-04-05 22:07

Vi vil ha ans tilbage på 1.pladsen

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 18-04-05 08:41

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-04-05 15:59

Velbekomme