/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvor ligger de gamle e-mails i winXP?
Fra : DJ_Puden
Vist : 630 gange
50 point
Dato : 06-04-05 22:55

Aften alle...

Jeg har lige installeret WinXP på en ny harddisk og sat den gamle harddisk til som slave. Men jeg ville gerne finde alle de gamle e-mails der lå i outlook,..... nogen der ved hvor de ligger??

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 06-04-05 23:01

du kan i søg skrive *.pst
du skal søge i alle filer og mapper
det er lidt forskelligt hvor filen ligger det kommer an på hvilken opsætning der er brugt i brugeropsætningen
men ved at søge efter filerne pst burde du kunne finde filen
obs! du skal tjekke fil størelsen den der er størst er nok den du skal bruge

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 06-04-05 23:05

Har lige prøvet at søge.. fandt intet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-04-05 23:05

De ligger her hvis det er Outlook Express og er .dbx filer

C:\Documents and Settings >"DITBRUGERNAVN" >Lokale indstillinger >Application Data >Identities >{B41316C0-88B2-52CC-802C-19913CE328474} >Microsoft >Outlook Express

og hvis du ikke kan finde dem så er det fordi du ikke kan se skjulte filer, så skal du først gøre således:

Gå i kontrolpanet vælg mappeindstillinger herefter faneblade "Vis" under avancerede indstillinger fjerner du fluebenene ud for "Skjul beskyttede operativsystemfiler" samt "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" herefter skal du under skjulte filer mapper makere "Vis skjulte filer og mapper".

Nu skulle du kunne se skjulte filer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 06-04-05 23:12

du kan prøve denne sti
C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

der hvor der står bruger erstatter du med dit eget logon navn samt ændre drev bogstavet som dit gamle drev nu har fået
mappen lokale indstillinger er skjult der akn du i mappe indstillinger afkrydse vis skjulte filer og mapper
for at lætte din søgning

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 06-04-05 23:20

Okay fedt.. har fundet dem...

Er det nu muligt at kunne indsætte dem i outlook express?

altså, fra outlook til outlook express. Det er .pst filer

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-04-05 23:28

Du kan prøve at importere dem, for Outlook Express er dbx filer.

I OE går du i filer og vælger importer meddelelser.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 60 point
Dato : 06-04-05 23:30

du kan importere fra outlook til outlook express men det kræver nok at du har outlook installeret
jeg tro ikke du kan importere direkte fra filen

Godkendelse af svar
Fra : DJ_Puden

Dato : 06-04-05 23:36

Jeg takker ihvertfald for begge af jeres svar... Jeg gir Poul pointene selvom i begge har fortjent dem. God aften...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-04-05 23:39

Det er helt ok - hovedsagen er at du fik det løst.

//bentjuul