/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Aviser
Fra : 1975
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 03-04-05 23:49

Trykkes de danske aviser det samme sted i hele DK?

Altså trykkes hele BT, EB og politikken oplaget i Kbh og sendes til Jylland efter tryk?

Ellers mailes satsen til Jylland og så trykkes det jydske oplag i jylland?

Hvis hele oplaget trykkes samme sted. Hvornår og hvordan sendes aviser så afsted mod andre landsdele?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-04-05 23:56

Nej, der både trykkerier i KBH og i Jylland.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 00:00

Nej de danske aviser trykkes ikke samme sted. Der findes adskillige avis trykkerier i DK. Man kan ikke sige noget generelt om spørgsmålet. Det afhænger i hvert enkel tilfælde af bladhuset. Så vidt jeg ved bliver alle Jyllands Postens aviser trykt i Århus. Mens Politikkens aviser bliver trykt forskellige steder i landet. BT og Ekstrabladet bliver også trykt både i Jylland og på Sjælland. Men noget generelt svar findes ikke. M.v.h. Arne

Der findes lastbiler, der kører med aviser, men de bruger aldrig Storebæltsbroen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 00:02

Jeg mener at JP bliver bragt til Sjælland med fly.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 04-04-05 00:03

Ekstrabladet og Politiken trykkes henholdvis på Rådhuspladsen i KBH og i Erritsø i Jylland.
Berlingske Tidende og BT trykkes på Advedøre Holme og i Jylland.

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 04-04-05 00:03

Arne:

Bt og Eb, trykkes de flere steder i jylland

hvad tid er deadlinie

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-04-05 00:06

Til din oplysning 1975, så trykkes det Jyllandspostens Storkøbenhavnske oplag på Helsingør Dagblad. Men nu spurgte du ikke til det,

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 00:12

1975 - Bent Juul har lige givet et godt svar. Erritsø der ligger ca. 7 KM sydøst for Fredericia, er i de senere år blevet et rigtigt stort erhvervscenter.

Normal Deadline for journalister plejer at være kl. ca. 01:00 hvis artiklen skal nå næste dags avis.

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 04-04-05 00:12

:)

Jeg er egentligt interesseret i alle typer aviser.

Men også i deadlinies og hvordan opsætningen af avisen formidles fra Kbh til Jylland.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-04-05 00:13

Jeg kan iøvrigt tilføje at Berlinske Tidende har et større trykkeri i Kolding.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 00:15

Jeg tror ikke at du skal være i tvivl om at opsætningen sendes via Nettet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-04-05 00:19

Nu er det efterhånder 5-6 år siden jeg arbejdede med samtlige avistrykkerier og deadlines kan være ændret mange gange siden dengang - og transmissionen af de færdige sider foregik elektronisk.

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 04-04-05 00:19

nej det er jeg egentlig heller ikke. :)

Jeg lurede bare på om der var et eller andet specielt format eller metode

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-04-05 00:19

http://kortlink.dk/pressenshus/qdm
Avedøre Avistryk A/S, Avedøre,
Berlingske Avistryk A/S, Vonsild,
Dagbladet Politiken A/S, København, og Politikens Tryk, Erritsø,
Udgiverselskabet Dagbladet, Ringsted og
A/S Sjællandske Avistryk, Slagelse.

http://www.bbsnyt.dk/Default.asp?ID=15

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : 1975

Dato : 04-04-05 00:23

Tak for svaret bentjuu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-04-05 00:26

Tak selv 1975

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 00:29

1975 - Jeg synes at det er helt fint at bentjuul får dine point. Han vidste nemlig mere om trykkerier end andre.

Kandu hygge dig.

P.S.: At han ikke vidste noget om moderne deadlines??

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-04-05 10:24

Bentjuul
Politikken og Ekstra Bladet bliver ikke længere trykt på Rådhuspladsen, de er flyttet ud til Avedøre hvor Berlingske og Bt også er.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-04-05 12:27

Ja mulberry der kan man se hvor hurtig tingene går - som jeg skrev tidligere har jeg ikke beskæftigede mig med avistrykkerierne i 5-6 år, men jeg vidste godt at de havde indgået et tryksamarbejde, men troede egentlig det var senere i år at det ville være en realitet. Tak for opdateringen mulberry.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-04-05 13:43

Jeg er sikker på, at 1975 er lykkelig for, at AJ synes det er fint at 1975 giver point til bentjuuel.

Jeg fatter bare ikke, hvad i hede hule det kommer AJ ved, hvem 1975 giver point til, og hvad han mener med denne "sætning": "P.S.: At han ikke vidste noget om moderne deadlines??"

Jøsses....får det aldrig ende med de stupiditeter fra den ondskabsfulde satan