/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Su som forsørger?
Fra : SandraFalk
Vist : 994 gange
50 point
Dato : 31-03-05 17:56

Min kæreste og jeg brænder for at få et barn sammen, men jeg brænder desuden for at tage en uddannelse som pædagog.
Får man bare almindelig SU som forsørger, eller er der tillæg?
Og hvad hvis man er i uddannelse, på SUog bliver gravid? Får man så satdig SU i barselsperioden eller?

Accepteret svar
Fra : felix30

Modtaget 60 point
Dato : 31-03-05 18:01

www.su.dk

Som forsørger kan du få et tillæg på 660 kr. pr. måned, hvis du bor sammen med en anden person på su.
bor du alene får du et tillæg på 4.618.

Bor du sammen med en der ikke er på su kan du ikke få tillæg.

Som forsørger kan du uanset hvem du bor med få et tillæg til lånet på 1.182,00.

Som mor kan du få en barselsperiode på 12 måneder, som far på 6. Men kun hvis du har været studieaktiv i en måned inden orloven.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-03-05 18:02

Du kan læse om SU-reglerne på denne side

http://www.su.dk/

Hilsen ans

Kommentar
Fra : katho

Dato : 31-03-05 18:09

og jeg vil bare supplere: ud over at læse ALT omkring SU og regler på www.su.dk , så sørg for at få bestilt en pinkode eller digital signatur, så kan du søge om SU online, du kan følge din SU ansøgning online og ...ja, du kan simpelthen selv følge din SU tilværelse på Internettet.

Jeg har selv læst samtidig med jeg havde barn. Det kan godt anbefales - held og lykke

Katho

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 31-03-05 19:41

er der noget med at man får ekstra su når man lige har født eller hvordan er det?

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 31-03-05 19:54

Tak for svaret felix30.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 31-03-05 21:32

Nej den ekstra 12 måneders su du kan få er delt op i klip. Dem kan du dele op på tre måder. Men det kan du bedst læse om på hjemmesiden. Ude i venstre side er der en menu hvor der står "Du får barn". Deruunder vælger du videregående uddannelse og udbetaling. Så står klippedelen der.