/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Inspirator søges.
Fra : molokyle
Vist : 459 gange
203 point
Dato : 30-03-05 20:50

[hør]

Jeg sidder hér på Ama'r og roder med design til min nye (..helt private) hjemmeside.

Jeg ka' sgu godt selv, men mangler inspiration !

Iøvrigt lider jeg af kodeblokering (=..dovenskab) og kan ikke rigtigt komme videre.

Er der nogen der lyster at kigge forbi, til fælles/gensidig udveksling af kompetancer ?

Jeg skal have lavet en ny hjemmeside som jeg ka' være bekendt !

Indhold på Hjemmesiden :

1.) Programmering : Kode eksempler : HTML, JavaScript, CSS og JAVA.
2.) Privat : [Denne afdeling laver jeg selv]
2 a.) ..men vil med glæde modtage råd om layout'et til : Ferskvands Biotob akvarier/fisk og Lystfiskeri.
3.) Links : ----> Jeg har mange !!! ...til glæde for ALLE, men det skal præsenteres lidt 'lækkert'

Det ka' ske hos undertegnede eller hos dig. Det er inspiration der savnes, ikke speciel ekspertise

NUL : php, asp, eller Perl.... alt laves i XHTML 1.0 og CSS2/-3 !!!

Glæder mig til at høre fra dig : molo->SnabelA<-pc.dk

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-03-05 22:01

Hvad er nu det Molo? Du var da den sidste jeg ventede det fra...........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-05 22:17

Jamen, så se her hansen9-1 = 8 :

1.) http://www.thenoodleincident.com/
2.) http://www.stunicholls.myby.co.uk/
3.) http://www.csszengarden.com/

..og se rigtig godt efter ...og følg linkene

Mindre kan ikke gøre det

..jo : I al beskedenhed har jeg nogle idéer, men behøver en sparringspartner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-05 22:27

Ps. Jeg er en Nørd !!! ...og selv de 'Grimmeste' firma'er vil ikke vide af eller binde an med mig

Såeh.... det er min eneste måde/mulighed for, at promovere mig selv over for en evt. kommende arbejdsgiver

Jeg er nødt til at lave en side der siger; SPAR 2 !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-05 22:55

Her er det sidste jeg har lavet : http://birgitteschultz.frac.dk/

..en hurtig ting for en kunstner(ven-)inde på Vesterbro

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-03-05 23:44

Hmm, jeg er selv en nørd, men jeg har sgu' aldrig været arbejdsløs. Jeg har også rodet lidt med en CSS-side, det link vil jeg så maile dig. Det skal nok ikke stå her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 00:33

Lækkert flydende layout hansen9, men det ville være cool at bruge 'fixed' menuer på siden

http://www.kandu.dk/dk/tip/10953

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-03-05 00:39

Kunne det ikke være federe at lave noget flash? Der kunne laves mange sjove ting til en side om fisk...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 00:44

Karl_Smart -> Flash kræver et Plug-in og selv det er 'common sense' at have dette installeret, ønsker jeg et 'clean' design

Fisk ? : http://www.jjphoto.dk/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 203 point
Dato : 31-03-05 00:53

hansen9 jeg kunne da godt tænke mig at se den side - du kan se min mail i min profil.

Molokyle
Jeg kunne godt tænke mig lidt ping pong inspiration til gavn for begge eller flere, men vil først kunne om en lille måneds tid - måske kunne jeg bidrage med lidt lettere flash, dog endnu ikke med for megen actionsscript og måske lidt Photoshop til grafikken.
Et meget spændende tiltag du tager her.
Hvor vi evt. laver det er mig underordnet. Jeg har pt to comp. på nettet, hvoraf den ene er en bærbar og ikke så hurtig, hvorimod den stationære er rimelig hurtig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-03-05 00:55

Se bort fra det jeg skrev om flash, men jeg skriver åbenbart for langsomt - da jeg ikke havde set dit seneste indlæg Molokyle.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 00:59

vixen ( http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=154527 ) ->

Jeg bryder mig ikke om tabeller :

1.) http://webmaster.hephey.dk/guide/45/
2.) http://www.keithjbrown.co.uk/vworks/design/design_2.shtml

..og iframes er ikke ligefrem vildt understøttet blandt div. browserfabrikanter

bentjuul -> Vi må da bare ses en dag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 01:02

vixen -> Det er; hvis man (..som jeg ) gerne vil holde standarden : xhtml 1.0 / CSS2 /-3

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-03-05 01:07

Hvor er vixens indlæg ?? eller har du fået en hund du taler med Molokyle

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 01:10

ALLE- > Vender tilbage med lidt idéer og inspiration i morgen aften. Jeg skal ind at se : "Der Untergang" med min lillebror

http://129.142.12.139/deruntergang/

..kl. midt på dagen forestilling, så jeg rammer puden NU

Vi ses...

Happy coding

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 01:11

Ps. ...for du ikke skal ligge søvnløs bentjuul : Vixen skrev kun en privat emil

</MOLOSOVERNU>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-03-05 01:14

Der reddede du min nattesøvn

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-05 13:12

Hej Molo...
Lidt inspiration til dit 'look'
http://www.gratisdesign.dk/gratisdesign.asp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-05 13:16

ogggg i tilfælde af du er HELT morgen-grim/sløv så er det direkte link http://www.gratisdesign.dk/templates/Templates.asp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 20:48

CLAn -> ..onde menneske

vixen -> Næeh nej, dit 'indlæg' fejlede skam ikke noget

Dit layout er da også helt ok.

Når jeg spørger efter inspiration skal det forstås som ;

1.) Farver
2.) Repræsentation
3.) Logisk design
4.) Accessability

Hvor meget og hjvor lidt ? ...og hvad ser 'lækkert' ud for øjet ....og for hjernen ?

Min hjemmeside er og bliver en promotion side. Hér er min snart 3 år gamle : http://home20.inet.tele.dk/friheden/

..jeg kunne selvfølgelig køre videre i samme spor/skrivebord og implementere de nyeste standarder, men jeg føler der skal lidt mere seriøse boller på suppen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 01-04-05 00:21

MOLOKYLE - du misforstod hvad jeg skrev før, men det er ok..bare glem det
Vixen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 00:30

"Der Untergang" var en (3 timer's ! ) fed film jeg gerne vil anbefale

vixen -> Nej ! Jeg glemmer ikke din opmærksomhed og deltagelse

Du er mere end velkommen til at give dit B7 med. Jeg 'leger' lidt med en trappestigemenu i CSS

Sådan én har I sgu aldrig set før

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 00:33

..det er med klient-valg af CSS layout og hva' har vi ?

More 2 come...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-04-05 08:34

Tak skal du ellers ha' - havde nær slugt kaffen
Undskyld men "friheden" skulle afløses af "tivoli"... når de lukker
Efter min smag er der alt for meget flash, krudt og kugler. Jeg kan dog godt li' detaljen med at det bliver et Windows look alike, men bliver helt rundtosset af "musen".
Trenden i dag er nok mere i retningen af soft-look, noget hen a'la http://www.marinebutik.dk/shop/default.asp som nok skal pyntes med et par enkelte (ikke alt for vilde) detaljer så som 3D overskrift, en ellet to flash bannere, men ikke alt for meget lir og tordenskrald.
En lille modsætning ku' være en gammel juke box look alike ting - så'n lidt 50-60'er look, eller Bogart look.
Du ku' også vælge at lave det som et gammeldaws kamera (Hasselblad) og så lave undersiderne med en film rulle baggrund (trappestige lignende kanter).
Det er bare så'n lige de ting, jeg kan se i kaffe-grumsen her til morgen, men håber da det giver inspiration til et eller andet, som ser smart ud... med hånden på hjertet http://home20.inet.tele.dk/friheden/ er lettere "skræmmende".
Held og lykke med projektet
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 09:35

Sidespring : CLAN hvis du har lyst, så kig ind her : http://www.kandu.dk/dk/spg/63884 Det er muligvis noget du ved en smule om

Jeg har iøvrigt lavet en side baseret på samme design som min tidligere hjemmeside (Win98 skrivebordet) blot endnu mere 'skræmmende' ; fuldskærm (..farvel til browseren og proceslinjen) med en 'fake' proceslinje og 'rigtige vinduer' når et link åbnes. Jeg er ikke helt færdig, for jeg gik i stå undervejs, da jeg fandt det var for 'uinspirerende' at være bundet til et i forvejen 'kendt' design.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 09:48

Nu spiller jeg aldrig selv computerspil ..eller spil overhovedet, men dette finder jeg nu er et nydeligt design : http://www.counter-strike.net/

..men måske en smule tandløst.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-04-05 10:10

Har lige været inde på 63884 og hælde lidt vand ud af lyttelapperne
Counter Strike siden... ja den er lidt "flad", men ved at pifte farverne lidt op, så ku' man komme langt. Den ligner en alt for tynd Irish Coffee - for meget fløøøøde Selve designet er sgu' fedt nok. Jeg skulle kende dig dårligt, hvis du ikke ku' modificere den til en med mere blikfang.
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 11:43

Jeg har et eller andet sted besluttet de skal være et minimalistisk design. Simplicity first !

..ingen drager, monstre, engle eller vulkanudbrud.

Når det er sagt, vil jeg blot gøre opmærksom på, at hvis laver man XHTML koden (indholdet) korrekt, vil der altid være mulighed for at skifte layoutet, som vi andre skifter underbukser.

Prøv f.eks. at tjekke disse layouts : http://www.stunicholls.myby.co.uk/ ..se lidt nede på siden under afsnittet : Alternative styles.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 11:50

Ps. Disse layouts bobler i min hjerne som :

1. Default
2. Rød
3. Grøn
4. Blå
5. Farveblind
6. Farvelade

[hør] På denne side : http://birgitteschultz.frac.dk/
Hvis I kigger under menupunktet : [Mine billeder] og trykker på knapperne øverst vil I opdage at jeg 'leget' en smule med teknikken før

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-05 18:22

Ja det er en svær beslutning... og min hjerne er lidt blank p.t.
Enig med The CSS Playground... har faktisk benyttet den en del... og det var faktisk dig selv, der i tidernes morgen introducerede mig til den, da jeg sad og bøwlede med nogle menu problemer
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 00:42

Min hjemmeside kommer til at ligge her : http://www.molokyle.frac.dk

Den validerer allerede korrekt XHTM 1.0 og CSS2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 00:45

XHTM har jeg godt nok aldrig hørt om

XHTML 1.0 for dælen da også !!!

...men nu er 2'eren jo på vej : http://www.w3.org/TR/2004/WD-xhtml2-20040722/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-05 07:26

Hej igen
Var lige inde og kigge her til morgen på http://www.molokyle.frac.dk/ og havde nær slugt kaffen samt tænkte: Nu har Molo sgu' røget special, eller var faldet i den store øltønde. Jeg havde ikke lige nærlæst det med "kommer til at ligge her:" og opfattede de to ikoner/link, som dit færdige resultat
Hmm! Det med version 2 af XHTML vil jeg da nærlæse lidt på, når jeg kommer hjem igen - SUK! 29/4-05
Vores internet er blevet lidt "afstumpet", så man har quoted surf tid på nettet, og mange sider er helt udelukket. Nå det er selvfølgelig lavet p.g.a. sikkerhed - øv, øv! http://www.websense.com/products/about/Enterprise/
Vi snakkes... har lidt travlt her til norgen
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-05 07:27

NORGEN... det går godt! Skulle selvfølgelig være MORGEN

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 08:56

CLAN -> Bare rolig det vil blive et langt sejt træk før siden for alvor er oppe at stå. Nu har jeg blot givet alle muligheden for at følge med sidens udvikling gennem de næste måneder

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-05 23:56

bentjuul -> Dét stoler jeg så på :

Citat
....om en lille måneds tid..

?

Du har min emil

..så ka' vi jo aftale 'noget' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-04-05 00:47

Yep, jeg vender tilbage sidst i måneden - emil: capricornus_dk <snabel a> capricornus.dk

Skal lige have fræset, sat kartofler og løg mm og klippet 3000 m2 græsplæne så er jeg klar til lidt homepage sniksnak.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-05 00:52

Super

</MOLOKYLE>