/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ping hastighed på emule
Fra : PrivateDK
Vist : 992 gange
50 point
Dato : 28-03-05 21:02

Jeg bruger nogle gange emule.
Nå jeg kigger i min serverliste, svinger ping hastigheden utrolig meget.
Hvad skyldes det?
Har det nogen betydning for hastigheden?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-05 22:04

Ping hastigheden er den tid det tager din computer at rette henvendelsen til serveren og få svar tilbage! Skulle ikke have betydning for download hastighed!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 28-03-05 22:06

Ja, ping er jo et mål for hvor hurtigt serveren svarer, så det er bedst at sortere serverne efter ping, så du vælger en med både lav ping, og stor kapasitet.
Men når du henter filer, vil de enkelte pakker, tit tage en omvej, feks. over USA, og det vil vilkårlig give lang ping, men det kan du ikke gøre noget ved.'
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 29-03-05 01:33

Det der undrer mig, er at det er alle servere der skifter til et meget højere ping.
Det vil sige, at alle på listen skifter fra 100 - 300 til omkring 2000.
Jeg tror heller ikke det er noget jeg kan gøre noget ved, men der kunne jo nemt være nogen der ved noget jeg ikke gør.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-03-05 17:20

Måske har du en firewall, som er svær at slippe igennem, du skulle gerne have nogle med ping på omkring 60, og som vedbliver at holde den værdi. Du kan som sagt trykke ping for at sortere listen.
Og så kan du i forbindelser i indstillinger, teste dine porte.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 30-03-05 01:20

Har lagt portene ind i min firewall.
Der er nok ikke noget at gøre.
Jeg lukker den igen, vil ikke have indlæg åbne i længere tid.
Tak for indsatsen.