/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Ændring af tekst i browserhoved
Fra : zxcvbnm1
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 23-03-05 23:01

Hvordan kan jeg ændre på den tekst, der står i hovedet på browseren (IE) - lige nu står der fx kandu.dk i den allerøverste linie.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-03-05 23:13

Det er jo noget der bestemmes af den der laver web-siden - men du kan tilføje yderligere tekst f.eks. dit navn ved at editere registreringsnøglen window title.

lav en registreringsfil (en tekstfil der slutter på .reg f.eks. windowtitle.reg)

Indsæt denne tekst i filen, gem og luk, og dobbeltklik - så lægges informationerne ned i registreringsdatabasen.

Kode
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

"Window Title"="Min egen tekst i stedet for kun Microsoft Internet Explorer"

mvh berpox

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 23-03-05 23:49

En løsning mere her : http://www.dougknox.com/cosmetic/scripts_desc/chgietitle.htm

..og så er der altid muligheden, hvis du bruger Spywareblaster : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

..manual her: http://www.spywarefri.dk/spybl.manuel.htm

..menuen Tools -> IE misc. settings ,-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-03-05 00:02

He he ja, - det kan Spybot også

Links findes samme sted som molo's links til spywarefri

mvh berpox

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-05 10:31

Ps. Hvis du med dit spørgsmål mener :

Hvordan bestemmer jeg hvad der skal stå i titellinjen på min hjemmeside ?

..så bestemmes det af markøren <title>Teksten der skal stå i titelinjen</title> som indsættes i <head> ... </head> sektionen i dit HTML dokument.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 24-03-05 17:25

Tak for svaret molokyle. Jeg kører Spywareblaster, så det var ganske nemt at finde funktionen. Jeg har også Spubot, men kunne ikke lige finde funktionen der.

Med venlig hilsen

zxcvbnm1