/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
kun online kort
Fra : veffer
Vist : 438 gange
1 point
Dato : 23-03-05 16:19

jeg har en pc, som kører Xp pro. Den kan ikke komme på nettet, eller det kan den kun i 1-2min, derefter kan den ikke. Jeg har stofanet family-logon, hvilket vil sige vi har 2 pc'er på samme modem, men den anden pc kan fint komme på nettet. Og når IE, eller Firefox ikke kan komme online, kan jeg sagtens være på Aol messenger. Jeg ved ikke hvad dette kan skyldes. Hvis jeg logger af pc'en, kan jeg igen godt komme på nettet, men kun i få min.

fortsat herfra: http://www.kandu.dk/dk/spg/63202

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 22:10

Du skulle da vel aldrig køre trådløst?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-03-05 23:24

Havde selv det samme problem med at blive "smidt af" stofanet på den ene computer. Har dog router. Prøvede at skifte "port" i min router, hvilket hjalp for en kort stund. Det hele løste sig dog den dag jeg skiftede netledningen. Den har nok været "ustabil" i selve stiksamlingen.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 23:26

Men det er også typisk hvis man er trådløs, og glemmer at fjerne fluebenet fra "brug 902.1x"

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 23:27

Der skulle selvfølgelig stå 802.1x

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-05 10:18

Du tager den nemme løsning (i følge ovenstående forslag) byt om på de to maskiners kabel, og se om problemet flytter sig over på den anden?

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 24-03-05 12:16

jeg kører ikke trådløs, men med et motorola modem, og derefter en router. det har kørt optimalt længe, og kort efter jeg fomaterede, opstod problemet. det virkede i 2-3 dage efter formateringen, men så opstod problemet.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 24-03-05 12:22

jeg har prøvet at bytte om på stikkene, men problemet opstår stadig. man skulle tro der var en tidsfridst på, den kan fint komme ind på siderne, og pludselig "cutter" den bare, som om et stik blev revet ud!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-03-05 12:24

Vel, i og med det er kommet lige efter en formatering, ville jeg nok af/reinstallere mit netkort. Hjælper dette ikke, tja så ville jeg nok lave en ny formatering.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 24-03-05 12:37

okay, har fjernet, og derefter tilføjet netkortet. og det så ud som om det virkede, men få min efter, kunne den ingenting igen!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-05 18:36

Hvad med at ofre et nyt netkort, det koster dog kun omkring 75 kr. - Så har du et i reserve hvis det viser sig ikke at være det der er galt.
Jeg har selv 2 ekstra liggende til mine PC'er, sådan bare for en sikkerheds skyld. - OK det ene har jeg så fået forærende.