/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
kan ikke komme online
Fra : veffer
Vist : 528 gange
170 point
Dato : 22-03-05 18:29

jeg har et problem med mit internet. Jeg tænder min pc, som kører Xp Pro. Der kan jeg fint komme på nettet, men kun i 1-2min, så kan den ingen ting, og kommer op med et vindue, som siger: Internet Explorer kan ikke åbne søgesiden. Men hvis jeg samtidig er på Aol, så holder den forbindelsen, eller det lader det til for den siger ikke den ikke kan få forbindelse, er der nogen som ved hvad dette kan skyldes????

Jeg har ikke instaleret noget som kan være skyld i dette.
hvis jeg logger af, og på igen, kan den igen få forbindelse i 1-2 min. jeg har prøvet med komandoen shutdown -a, men det gør ingen forskel.

[veffer]

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-05 19:26

Det er noget skidt, men du kommer nok til at fortælle meget mere for, at nogen kan komme med et reelt bud. Udbyder, forbindelsestype/opkoblingsudstyr.

Den kommando du har anvendt bruges kun hvis computeren genstarter automatisk og det er vel ikke det den gør.
Det lyder ikke realistisk, at AOL skulle kunne holde forbindelsen bedre, men jeg kunne nu godt forestille mig, at du har fået noget skidt ind på computeren og du kunne jo gå ind på www.spywarefri.dk og prøve deres online skanning.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-05 19:27

..hvis du kan holde liv i den længe nok ellers må du jo hive noget software ned med en der kan.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 22-03-05 20:11

jeg har været inde forbi spywarefri, men den fandt ikke noget. jeg har prøvet at reparere min Lan forbindelse, men det hjalp ikke.. Jeg har prøvet instalerer Firefox for at se om det kunne hjælpe, men det gør det ikke. Og Aol kan sagtens være på, da jeg lige har skrevet med en, mens internet ikke kunne komme igennem..!! Så ved jeg ikke hvad der kan være galt! Har også kørt en full system-scan med Avg Antivirus! men den fandt intet..!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-05 20:16

Det eneste jeg kan forestille mig er, at dine sikkerhedsindstillinger er for "stramme".
Se InternetExplorer - Funktioner - Internetindstillinger - Sikkerhed. Du kan evt. sætte indstillingen til standard niveau.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 22-03-05 20:24

jeg kan ikke få lov at ændre mit sikkerhedsnevau for internet, den står i mellem, og hvis jeg sætter den ned, kommer den med en fejlmelding som siger, at den anbefalede sikkerhedsnevau er for lavt. Men har sat den ned for lokalt intranet, og dette har ikke hjulpet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-05 20:33

Nu er det jo Internet der skulle ændres, men hvis den står på mellem burde det række.
Kan du hente post uden problemer og hvad med at fortælle hvilkern type opkobling, hvilken udbyder og hvilket udstyr du anvender ellers er det jo en ren gættekonkurrence.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 22-03-05 21:31

jeg har stofanet, hvor vi har 2 pc'er på samme modem, og den anden pc kører uden problemer. det er 1 megabit. jeg har en bærbar 10/100 netkort. jeg ved ikke om jeg kan hente post uden problemer da jeg bruger online mailbox. men da aol kører, kunne jeg forestille mig jeg kunne. Det er vidst alle info's..!!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-03-05 17:21

det kan være din firewall hvis du bruger xp's

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-05 11:11

Hvad bruger du til deling af Internetforbindelsen?
Har du flere IP adresser til rådighed?

Hvis du kun har een IP adresse til rådighed kan det være en forklaring på dit noget besynderlige problem (kan være forklaringen der halter).

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 24-03-05 12:08

jeg bruger en motorola router, hedder sådan en vel, en som deler forbindelsen. jeg har ingen anelse om jeg kun har en IP, men har prøvet at reparer forbindelsen, og det hjalp ikke. jeg har slået Xp's firewall fra, men intet hjalp.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-05 12:12

Prøv, at se om der i routerens opsætning er mulighed for at clone macaddress, og gør det.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 24-03-05 12:14

eller nej, jeg har en motorola modem, som derefter kører videre til en router, som der deler til 2 pc'er. men det underlige er, at det kom fra den ene dag til den anden, der er ingen som har pillet ved stikkene. og det har virket i over et halvt år. Jeg har dog lige formateret min pc, men derefter virkede det fint i 2-3 dage.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 24-03-05 12:21

okay, der skal jeg nok have lidt hjælp. har ikke rigtig nogen anelse om hvordan man gør det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-05 12:41

Hvis du fjerner forbindelsen til den anden PC og derefter Reparerer din egen forbindelse virker det så?
Jeg har på fornemmelsen, at problemet ligger i, at Stofa net kun giver en dynamisk IP adresse som standard og, at du skal tilkøbe et familie abonnement med 5 IP adresser for at tilkoble flere computere.
http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=95&menuid=118&parentid=4&subparentid=12

At det har virket kan egentlig være en fejl og det er meget normalt at man skal klone Mac adresserne for at få det til at se ud som om der kun er en PC tilkoblet (egentlig ikke tilladt hos Stofa).
Man skal jo kende din router, mærke og model og skal evt. finde en manual for at forklare dig hvordan der klones. Har du ikke selv en manual?

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 24-03-05 13:58

jeg har klonet mac-adressen. Ved at sige, Start -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> egenskaber -> konfigurer -> avanceret -> netværksadresse. der indtastede jeg mac adressen for den anden pc, så de begge havde den samme, dette virkede ikke, eller jo, i 2 min igen.. Defter kørte jeg en Scan, med min microsoft antispyware, jeg fandt intet. Man skulle næsten tro at det er browseren som giver op

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-05 16:32

Det er i routeren du skal klone.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-05 16:36

Jeg stiller ind imellem nogle spørgsmål hvis svar kan have betydning, men du besvarer dem ikke, men gør bare noget. På den måde kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg kan jo ikke se maskinen og derfor må du være "mine øjne".
Se første linie kl. 12.41.