/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Danmark.....Slaraffenland for kriminelle
Fra : Klumme
Vist : 1289 gange
50 point
Dato : 10-03-05 08:08

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286157

Det er eddermanemig billigt at være dybt kriminel i Danmark.... Simpelthen et slaraffenland. 3 mord.... max 4 år. Prøveløsladelse efter 2 år 8 mdr. Resocialisering, lejlighed, bistandshjælp, uddannelsesstøtte osv i hoved og røv.

Hvad kan de efterladte få?? Ikke en skid......Ikke engang en retfærdig dom over dette sindsyge monster, der fratog 3 mennesker deres liv for sin fornøjelses skyld.

Dødsstraf er noget skidt (eller er det), men det havde nu været billigere og betydeligt mere retfærdigt.

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 10-03-05 08:50

Øj.. hvor kan jeg følge din harme.. Bor 2 min fra ulykkesstedet, for stadig sus i maven når jeg går forbi..
Dødsstraf... hmmm ja og nej... ville dog godt se en strafferamme som i USA.. Så begynder det at ligne noget...

Kandaikke

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-05 09:11

http://www.kandu.dk/dk/spg/31951 her var en af mine egne skrigerier i en fuldstændig parallel sag.

Man væmmes!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-03-05 10:10

Danmark er generelt et Slaraffenland for egoister. Om man kører bil, er finans- eller landmand, har fast ejendom eller hæver kontanthjælp. Egoismen trives i bedste velgående : Flyt dig ; Mig, mig og mig.

Brokke sig ka' vi ja, men hvor mange yder en reel indsats over for deres medmennesker ? ...altså lige bortset fra, når der købes aflad, ved at sende et par hundrede kroner til Asien ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-03-05 10:13

Sådan set kræver jeg ikke, at alle bør yde en indsats. Lidt ydmyghed, gensidig respekt, forståelse og hensyntagen ville såmen være nok.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 10:19

Det største problem er ikke strafudmålingen, men forældre uden forældreevne der opildner både deres egne og andres børn til at provokere og genere andre. Ting der udvikler sig til manglende respekt for andres liv og ejendom og dermed nedbrydning af de hæmninger, der skulle få de enkelte til, at lade være med at begå overgreb.
Straffen er jo at kaste brønden til når barnet er druknet, opdragelse skulle få barnet til at lade være med at lege ved brønden.
Altså masser af grænser, der bliver sat med kærlighed og dermed færre forbrydelser.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-03-05 10:32

Når man nu har lavet regler for, man skal være 24 år for at ægte en udlæding. Hvorfor så ikke kræve det samme af borgeren, for at erhverve sig et kørekort, anskaffe og føre en udenlandsk bil ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 10:37

Hvad f..... skulle regler hjælpe når tingene sker fordi folk ikke respekterer reglerne (derfor er opdragelsen vigtig).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-03-05 10:48

BjarneD -> På det punkt er vi tilnærmelsesvis enige, men mit indlæg gik nu mere på at opskrive alderen for at erhverve kørekort. De 18-20 årige har stadig for mange hormoner og uforløste drømme, til at slippe løs i så farligt et værktøj som en 45 knallert/motorcykel/last-/bil.

Man burde bygge nogle flere racerbaner, hvor folk dels kan lære at føre køretøjet, dels få løbet hornene af sig.
Banerne skulle være åbne og gratis at benytte for de 16-20 årige f.eks. ?

Så ka' de sgu slå sig selv ihjel dér

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 11:00

Dur ikke molokyle.
For det er en kendsgerning, at folk der kører på bane, eller bare er tilskuere til baneløb, kører "med hovedet under armen" lige så snart de forlader baneområdet.

Det har vi et tydeligt eksempel på her i Silkeborg, hvor færdselspolitiet har "kronede dage" hver gang der har været løb på Jyllandsringen.
Så bliver statskassen noget federe i form af indkasserede fartbøder

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 11:06

Molo, jeg forstod godt hvad du mente, men en stor del af de røde bilister har end ikke erhvervet kørekort.
Det er ikke lang tid siden, at Politiet jagtede en 14 årig pige der havde en 13 årig dreng som passager. Den slags historier er der masser af og det er ikke et spørgsmål om reglerne, men om hvorvidt de overholdes og det er der man skal have fat i opdragelsen/holdningen.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 10-03-05 11:42

Lidt apropos denne sag og jeres drejen ind på opdragelse.
Igår kom et brev fra min datters skole (kommuneskole i "belastet" område". )
Vi er blevet inviteret til aften- seminar i "konfliktløsning i hjemmet". Bla vil vi komme ind på følgende: (- og det var her min film lige knækkede!!)
- forældrenes rolle i børns opdragelse (vi er forældre, vi opdrager, right??)
- grænsesætning for børn (Nej betyder nej, du må ikke slå på din lærer!!)
- forbillede og rollemodeler for børn( slår du dine unger, så slår de andre?!)
og videre i den dur.
Og det værste af det hele er sgu, at det er indskolingen, altså bh. kl, 1. og 2. klasses forældrene der er inviteret til dette.
Overvejer at gå med, om ikke andet så for at se, om jeg kan lære noget om andre kulturer og deres børneopdragelse.
Det som dog skræmmer mig, er at man bliver opdelt i "sprog- hold", arabisk, tyrkisk, albansk og somalisk. Oplæggene foregår dog på dansk, som så tolkes..

Tænk, at vi er helt derude, hvor man som forældre skal gå i skole, for at lære at hvordan man konfliktløser med en 6, 7 eller 8 - årig!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 11:56

calista.

Hvis du de sidste par onsdage har set progrmmet på TV2: "Forældre forfra", så vil du have set lysende klare eksempler på, hvad omverdenen, og ikke mindst skolerne har af problemer i forhold til at tackle børn og unge i dag.

Om man så synes, at ordet konfliktløsning er det rette i den sammenhæng, er så spørgsmålet.
Men konflikt er der godt nok tale om. Og den kommer i det øjeblik den hensigtsmæssige opdragelse er gået tabt, og ungerne har nået at få for stor magt med noget de alligevel ikke er i stand til at administrere.
De familier der følges i udsendelserne, får så hjælp til at løse problemerne, men alle de øvrige: Det er dem man ser resultatet af, bl.a. i et link som i Klummes spørgsmål, og dem som gør, at der er enorme problemer med at opretholde bare en smule disciplin i skolerne, de ofte ned til 10-12 årige dybt kriminelle o.s.v.

Så et andet ord for, istedet for at gå i skole og lære konfliktløsning med ungerne, kunne være at gå i skole for at lære børneopdragelse, som mange desværre ikke har evnerne til.

mvh dova

Kommentar
Fra : calista

Dato : 10-03-05 12:04

Dova, jeg har ikke set programmerne på tv2, jeg har simpelthen krummet tæer over de spots, der har reklameret for dem og lignende på Tv3.
Hallo, vi er de voksne!! Vi er de ansvarlige, det er sgu da OS, der skal lære vores børn, hvordan de gebærder sig "derude". Hvordan kan man med god samvittighed, lade sine unger styrte i afgrunden på den måde??!
Er det ligegyldighed, hvad er det? Er det misforstået omsorg/ kærlighed?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-03-05 12:08

Jeg kunne nu godt ønske mig mere cyklende politi på gaderne. Så kunne det være der ikke var så stor forståelse politi og bilist imellem og vi kunne få sat en stopper for den hensysløse kørsel ! (Både af bilister og deres cyklende modpol)

Bilistens standard indvending : Jamen, cyklister kører også råddent !!!

Tjaeh... men jeg vil nu hellere køres ned af en cyklist

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 10-03-05 12:10

Molo, det gør nu altså også ondt at blive mejet ned af en cyklist

Vi har fint fint cyklende og RIDENDE politi her. De er her bare ALDRIG når der sker noget, hvad enten det er folk der kører 120 ned af Ruten eller det er slagsmål!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 12:16

Calista prøv at se programmet på TV2. Det er ikke pop, men lærerigt. Hvis du mod forventning syntes, at det er noget skidt kunne det være fordi du som de allerfleste af os har noget at lære.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 10-03-05 12:21

BjarneD, jeg tror såmænd ikke det er noget skidt. Og det er helt sikkert man som forældre kan lære noget nyt!
Det der gør, at jeg ikke "gider" se den slags programmer, er simpelthen, min manglende forståelse for, hvorfor forældre kommer helt derud, hvor de må vise sig offentligt på TV og få hjælp den vej. I det ele taget, bare det at de kommer så langt ud, at de ikke magter lille bimse på fire år... Det er mig så ubegribeligt!
Men, jeg vil da se programmet næste onsdag!! Og så tilmelde mig "konfliktløsningen" på datterens skole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 12:22

Ridende, gående, cyklende og bilende patruljer, hvad hjælper det for der er ikke nok af dem og et flertal af danskerne kan i modsætning til tidligere ikke lide, at der er Politi i deres nærområde eller på vejene.
Den bedste sikring mod kriminalitet og andre grove overtrædelser er ikke straf, men øget risiko for opdagelse, at der så er en del mennesker der mener, at man godt må bruge vold mod Politiet er så noget helt andet og jeg krummer tæer hver gang en eller anden episode trækkes frem i pressen for, at vise hvor groft politiet kan optræde for vi ser ikke nær så meget til baggrunden, der ofte skyldes manglende respekt for Politiets autoritet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 12:24

Caliste, uden at træde mere i det vil jeg bare lige bemærke, at det er interessant at se forældrene sagtens kan se deres fejl på video, men ikke i situationen. Sikkert meget almindeligt også i forhold til andre voksne.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-03-05 12:50

Jeg kan ikke lade være med at bemærke, at det kun er unge, der bliver omtalt i denne tråd.... Hvad angår trafik - hvad med alle de midalrende mænd, der synes de er åhh så rutinerede bilister, og derfor sagtens kan styre en bil med 160 km/t på motorvejen. Hvordan skal de opdrages?
Og hvad med den samme gruppe mænd, der liiiige lister en lille (eller større) rødvinsbrandert hjem?
Jeg er selv en af dem, der har været i nærkontakt med en midaldrende alkoholiker, med frataget kørekort p.ga. tidligere ulykke. Det gjorde ondt skulle jeg hilse at sige. Det kostede mig 3 1/2 måned indlagt på 3 forskellige hospitaler. Brud 6 forskellige steder i kroppen inklusive ryggen, 2 års sygemelding og resten af livet med mén efter dette møde.
Jeg gad godt, at nogen havde opdraget ham! Tilsyneladende hjalp det ikke, at fratage ham kørekortet - eller bødestraffen efter første ulykke.

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 13:18

Der er vist ingen der holder hånden over midaldrende mænd der kører 160 på motorvej eller i en brandert, men prøv at kigge lidt i statistikken og se hvem det er der mejer sagesløse ned i byerne.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-03-05 14:24

Jeg tjekkede lige statistikkerne... Bare for sjov skyld...

De 20-24 årige stod i 2003 for flest uagtsomme manddrab i trafikken i 2003, nemlig 48 ud af i alt 212

Tilgengæld stod de 30-39 årige for flest uheld med sprit, nemlig 509 ud af i alt 1896

Uagtsomt manddrab tilgengæld, deles af disse to grupper med 5 til hver ud af i alt 18

Men men, statistikker er jo taknemmelige. I dette tilfælde kan man jo ikke se, hvor mange mennesker, der tilhører kategorierne. Dermed er den nærmest ganske ubrugelig til sammenligning. Men interessant alligevel...

BjarneD - Det jeg egentlig ville med mit forrige indlæg var, at nuancere debatten lidt, for det er bestemt ikke kun de helt unge, der forøver skade på andre mennesker. Det er logisk, at de står for en god del og på procentbasis vil de sandsynligvis blive ved med det - blandt andet på grund af ungdommens vildskab og kådhed, den herlige fornemmelse af at kunne det hele, som mange unge er i besiddelse af (og altid har været), mangel på rutine i trafikken og en lidt øget tendens til at være medløbere.
Alle de ting, som de modne mennesker "burde" være kommet over, og derfor lave nogle lidt smartere dispositioner.

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 14:29

Du skal læse statistik i procent, altså hvor mange er der i gruppen, som deltager i det der måles i forhold til de øvrige.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-03-05 14:31

Præcis ... som jeg skriver

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-03-05 14:33

dova -> Fidusen er jo at de netop IKKE med samfundets velsigelse kan race videre på landevejen et en tur på banen, som; når de 18-20 årige har været til f.eks. Speed-Way eller Burn-Out. Jeg tvivler ikke om, der stadig vil være nogen der går ud at køre dødskørsel alligevel, ....men der er også mennesker der stjæler, selvom det ikke er lovligt.

calista ->

Citat
Molo, det gør nu altså også ondt at blive mejet ned af en cyklist

..muligvis, men ikke mere ondt end at ligge med cyklen under en lastbil i et højresving

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-03-05 14:35

Hørte forleden (procenter eller ej) at den hyppigste dødsårsag blandt unge er trafikulykker, ikke at forveksle med at der er flest unge der er indvolveret i trafikulykker, men det kunne I vel heller ikke finde på.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-03-05 14:36

Åh , undskyld, min kilde var : nyhederne TV2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-03-05 14:37

et en tur... ? ..efter en tur

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 14:39

Det er den måde statistikere fører os bag lyset.
Du kan lave en statistik på en persongruppe og sammenholde den med de øvrige og få et tal der ville blive anderledes hvis du mindskede eller øgede.
En gruppe på 20 - 24 årige er ikke nær så interessant som hvis du kiggede på 18 til 24 der er den gruppe der skal betale forhøjet forsikring fordi de statistisk laver flest skader. Gruppen ville være procentvis større og mere sammenlignelig hvis man vidste hvor mange det drejede sig om i antal i forhold til det øvrige antal bilister.
Noget tyder jo på, at det ikke erde midaldrende fartglade som du var efter, Vaxen, der laver det meste, men derfor burde de da lette foden,

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-03-05 14:40

Hvem er "I" Mulberry?
Tror ikke helt, jeg forstå kommentaren

Når unges dødsårsag oftest er ulykker kan det også have en sammenhæng med, at de ikke som sådan er i risikogruppen for dødelige sygdomme og andet, der er aldersbetinget. Jeg skal ikke kunne sige, om det er taget højde for det, i den undersøgelse, du refererer til. Som sagt - statistikker er taknemmelige, og vi kan vende og dreje dem i den, for os, mest gunstige retning. Alle statistikker bliver fortolkede forskelliget afhængigt af, hvem der læser dem....

Vaxen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-03-05 14:43

Måske vil det være en ide at finde ud af HVORFOR, der er så små straffeudmålinger, hvilke motiver ligger til grund for det ?
Efter min overbevisning hjælper det ikke at proppe folk i fængsel, som sådan, det hjælper kun de mennesker der ellers ville være i fare ved at vedkommende/den kriminelle gik frit,
Det vile hjælpe hvis den kriminelle lærte lektien, og ikke et sekund før blev optaget i samfundet igen,. Der sksal altså nogle andre måder til, og jeg taler ikke om hjernevask, medicinering, men om noget der virkelig batter. Jeg er faktisk siker på at der allerede findes en stor viden om dette, men at det ikke tages i brug af "politiske" årsager.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-03-05 14:44

BjarneD - Jeg giver dig så sandelig ret i, at det efter al sandsynlighed er de helt unge, der kører hurtigst. Men at de generelt er farligst ved jeg ikke, om er rigtigt. Jeg kan ikke overskue de forbaskede undersøgelser, målinger og statistikker vi bliver belært om i medierne. - netop fordi, de bliver tolket i en retning, som journalisten skal bruge i artiklen.
Vi kan også ganske hurtigt blive enige om, at vi allesammen skal tage os sammen, når vi er derude.... - og være et godt eksempel for de ganske unge trafikkanter, ikke mindst.

Vaxen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-03-05 14:46

Vaxen: Du ikke forstå - ok

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-03-05 14:47

Mulberry, ville USA ikke være et meget lovlydigt land efter den teori? Selv i lande, der har filosofien "øje for øje" forekommer der ulovligheder i stor stil.

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 14:47

Jeg er bange for, at de metoder der findes til effektiv resocialicering enten ikke virker tilstrækkeligt på alle grupper eller ikke er acceptable af humanitære og demokratiske årsager.
Der ville være mange penge i en effektiv løsning så det er sikkert ikke fordi man ikke vil, men jeg er overbevist om, at forebyggelse er den bedste løsning og den bedste forebyggelse ligger i opdregelsen og derfor skal både far og mor tage en TAXA når der er promiller på, huske sikkerhedscelen og cykellygten osv.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-03-05 14:53

Nemlig BjarneD

Og så vil jeg gerne synge en sang for de unge, der er landet i skidtet. Kors, hvor er det dog svært for dem, at komme ud af igen! Selv de forholdsvis ressourcestærke unge, der har et ønske og mål om et bedre liv i fremtiden, får ikke nogen hjælp til det. Kommunerne trækker diverse anbringelser tilbage af økonomiske årsager - og efterlader dermed de unge i det samme miljø, som de lavede numre i. Deres forældre får ingen hjælp til at tackle deres vilde unge, og er de misbrugere bliver INTET gjort før de som minimum er 18 år.... Det gyser i mig, når jeg ser, hvordan unge, med livet foran sig, ønsket om forandring bliver svigtet. Det kommunerne venter på er, at de fylder 18 og de derved ikke længere er deres ansvar, men kriminalforsorgens... Sørgeligt!

Vaxen

Kommentar
Fra : Mandrup72

Dato : 10-03-05 15:28

Jeg skal ikke gøre mig klog på problemet men, alkohol og trafik høre ikke sammen. Og hvorfor skal en bil ave mange HK, når vejene her hjemme ikke er bygget til det. Det er noget forbandet svineri med det i Brønshøj, hvad med den lastbil forrige somme der smadrede en mini bus. Det var også en teenager, der lige havde fået køre kort. Måske skal reglerne strammes op. Så når man tager et kørerkort skal man har førstehjælpskursus. Og efter følgende hvert2-5år, hvis man ikke har haft kursus inden for x-tid kan kortet blive frakendt. Dette kunne rede mange menske liv også uden for traffiken. Tænk på de mennesker der får hjertestop, og folk ikke ved hvad de skal gøre. Til første hjælps kursuset er det måske en god ide med billeder af traffik offerer. Sandheden skal jo ikke pakkes ind, man skal være sit ansvar voksen. Måske kan en tur på glat bane med en lille promille, under køre undervisningen også være en god i ide. Så man kan se forskellen på ædru/ikke ædru.

Mandrup72

Kommentar
Fra : Mandrup72

Dato : 10-03-05 15:28

Jeg skal ikke gøre mig klog på problemet men, alkohol og trafik høre ikke sammen. Og hvorfor skal en bil ave mange HK, når vejene her hjemme ikke er bygget til det. Det er noget forbandet svineri med det i Brønshøj, hvad med den lastbil forrige somme der smadrede en mini bus. Det var også en teenager, der lige havde fået køre kort. Måske skal reglerne strammes op. Så når man tager et kørerkort skal man har førstehjælpskursus. Og efter følgende hvert2-5år, hvis man ikke har haft kursus inden for x-tid kan kortet blive frakendt. Dette kunne rede mange menske liv også uden for traffiken. Tænk på de mennesker der får hjertestop, og folk ikke ved hvad de skal gøre. Til første hjælps kursuset er det måske en god ide med billeder af traffik offerer. Sandheden skal jo ikke pakkes ind, man skal være sit ansvar voksen. Måske kan en tur på glat bane med en lille promille, under køre undervisningen også være en god i ide. Så man kan se forskellen på ædru/ikke ædru.

Mandrup72

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-03-05 16:40

Hej.

Da jeg var taget af sted i morges, kom jeg til at tænke på, at sådan en bøvs som jeg smed ind, selvfølgelig ville afføde en større diskussion, som ville sprede sig bredt. Det er da klart.... Sådan en hændelse har jo mange facetter, men hold kæft hvor blev jeg bare lige harm, da jeg læste at anklageren ikke mente at en sigtelse for drab, ville kunne føre til domfældelse, og derfor ændrede sigtelsen til uagtsomt manddrab.

Mange gode betragtninger i tråden. Jeg Kommer lige tilbage på et andet tidspunkt - Er lidt flad lige nu he he

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 10-03-05 17:04

Skal lige sige vaxen at vi var mange der gerne ville havde opdraget på ham du havde "møde" med den gang

smor

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 10-03-05 17:26

bilen er det billigste mordvåben i strafudmåling vi har.
men hvorfor skal der altid skydes på de unge og nye bilister,
de største fartsyndere er meget voksne, så galt også med deres børn i bilen med og uden seler.
de største branderter køres hjem af den meget voksne(vi er jo rutineret så vi kan sagtens køre en halv kasse øl hjem)
jeg har været taxachauffør i mange år, og hvem var det vi kørte hjem fra restauranter, det var de unge, de ældre kørte selv, de skulle jo bruge bilen til job næste morgen(dum undskyldning men hørt meget tit)
både fart og sprut burde vurderes til straf, som havde man gjort det med de bare hænder eller et andet mordvåben.
måske vi bare skulle tænke lidt mere på ofrene end på den "stakkels" gerningsmand.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-03-05 18:14

Ja jbkf, det er jo altid sådan, man har tendens til at tænke, når man - eller ens nærmeste bliver udsat for sådan noget skidt.
Problemet er, at tænker man ikke på gerningsmanden - og hans generelle velbefindende, sikrer man ikke, tværtimod, at han ender derude igen. Jeg tror ikke på, at straf kan stå alene - når den er afsonet, eller betalt, må der et arbejde i gang med at få vedkommende på ret kurs. Jeg tror faktisk, at det netop er her, vores retsvæsen kommer til kort. Og derfor er mange, der kommer i fængsel ikke førstegangindsatte.
Gør man ikke det, vil straf kun have karakter af gengældelse og ikke en sikring af et trygt samfund. Og lærer vi ikke vores børn, at gengældelse er noget skidt?

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-05 18:31

Det er ALTID de andre!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-03-05 00:08

Så gå dog ud og opdrag jeres børn og børnebørn istedet for at bruge tiden på Kandu!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-03-05 00:20

Skal vi så banke dem der ikke vil lytte til forældrene Tedd?

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 11-03-05 08:31

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-05 09:27

Hvordan gik det egentlig med den der klippekort idé. 'X' trafikforseelser og farvel til kørekort på livstid ?

..lige meget om forseelsen er; spirituskørsel, manglende sele, slidte dæk, vigepligt, manglende lys osv..

Så kunne det være den gennemsnitlige bilist liiiiige ville tænke sig om én gang til ?

Bilistens indvending : ...jae, men så kører folk jo bare videre uden kort.

Mit svar : ....der er også mennesker der stjæler, selvom det ikke er lovligt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-03-05 16:43

Den med kortet molo (klip) har jeg set brugt.

3 klip så røg kortet, jeg har glemt hvor længe, men når man havde fået 2 klip, så skyndte man sig at tabe kortet,

og fik et nyt. Det foregik i Canada for et par dage siden.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-05 16:45

Klippekort - Kanon idé. Bare de alternativt moralske ikke får nogle fake trykt i Polen som de gjorde med HT's klippekort og billetter.

Så kan alle disse BMW bevæbnede bavianer fortsætte deres sindsyge kørsel.
Ved I forresten hvorfor de fortrinsvis kører BMW?? Det er det eneste bilmærkenavn de kan stave til LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-05 16:47

JA ja Keldd. Det problem var nu nemt at løse elektronisk. Man behøver ikke fysisk at klippe i kortet for at "klippe i kortet" LOOOL

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-03-05 01:49

Hej allesammen,

jeg har haft den diskussion med netop den sag med gutten der smadrede ind i de tre - bor *også* 2 minutter derfra. Og jeg ser "dem" tit køre ræs - på alle tidspunkter af døgnet. Og det ryster mig lige meget hver gang.

Jeg synes, ligesom flertallet herinde, at strafudmålingen nærmer sig det symbolske.
Og jeg er helt enig i, at man skal tage fat langt tidligere - i barndommen, i opdragelsen i fastsættelsen af værdier. Omtanken.

Men nu sidder vi jo med den aktuelle sag foran os. Han bliver ikke sigtet for drab, han slipper med nul og en lagkage og vi sidder allesammen, og tænker på de unge, helt fornuftige skæbner, der bare skulle ned og leje videofilm.

Man fandt een af skoene til een af ofrene 200m fra "gerningsstedet". Det giver mig stadig kuldegysninger. Og tænk på ham (eller var det en hende) der var sakket lidt bagud, og derfor ikke blev ramt, men så sine venner blive hamret ned, smadret. Hendes liv blev smadret. Hendes mors liv blev smadret. Moderen begik selvmord efter at have kontaktet, jeg tror, det var ekstrabladet. Det spreder sig som ringe i vandet. Ulykken, det frygtelige og konsekvenserne rammer så uendeligt mange flere, end "blot" ofrene og deres nærmeste.
Se bare på os herinde. Vi føler så meget for det her - at vi mærker det fysisk!

Så hvad gør man? Hvordan skal man forholde sig til denne, enkelte og specifikke situation (for det bliver svært at perspektivere det til et højere niveau herfra tror jeg)

Jeg synes, at knægten skal sættes på en stol. Og foran ham skal man sætte ofrene - (altså, de overlevende og pårørende, familie og vidner) og så skal han høre hver enkelt historie. HVer enkelt følelse af smerte, chok og ødelæggelse, som han iværksat. Han skal sidde stille og lytte.
Bagefter skal han svare på alle de spørgsmål, som de har at stille ham. Hvert og eet. Han skal forklare, når de grædende spørger "hvorfor skulle min datter dø?" at det var fordi, han syntes, det var mere spændende at køre om kap med sin kammerat, end at tænke på omverdenen.
Og det her må gerne vare dage - indtil han er stillet ansigt til ansigt med de skæbner, han har ødelagt.

Efter dét er jeg ligeglad med hvilken straf han får, en uge eller 10 år - han er blevet ødelagt. Hans liv er ødelagt, og jeg mener, at han fortjener det. Uanset hvor gammel han er og uanset hvilke formildnende omstændigheder, der kan opdrives.

Hele denne "seance" skal optages på video og vennerne skal se det. Hvert sekund. Jeg tror at dét vil kunne få dem til at tænke sig om. Og måske påvirke endnu andre, så de ringe i vandet der bliver spredt, spreder respekt og omtanke.
For jeg tror (TROR!!) at hans homies lige nu kun tænker på ham. Hvor synd det er for ham, at han sidder i fængsel. At han bare var uheldig. Håber at han snart kommer fri, så han kan leve sit liv igen.

Ja, dét var så mine tanker om dét.

Hilsen,
Marie

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-03-05 02:00

HOV! KLUMME (og jer andre)

Sidder jeg egentligt og skriver på en "død" tråd?!?

(helt seriøst, er ikke helt sikker på hvordan det foregår herinde, og jeg tror jeg vil spare at kaste mit hjerteblod ud på "døde tråde" )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 09:17

dynamicduo -> Nope, den er fuld af liv, men Klumme er på langfart : http://www.kandu.dk/dk/spg/61088

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-03-05 23:00

Sad lige og så den sene TV avis, og oplever en båtnakket nar af en forsvarsadvokat påstå, at den stadfæstede udvisning af de to tyrkiske lystmordere der stak en ung italiener ihjel v. Blågårdsgade, er urimelig hård og skræmmende. Båtnakken Ulrik Rasmussen mener, at de (han var vist kun forsvarer for den ene) begge var velintegreret i Danmark. Beviset for dette var iflg. forsvarsadvokaten, at de begge spiste burgere, lavede småkriminalitet og røg hash, hvad der er helt almindeligt i den gruppe de er integreret i.

Hold da kæft min bare.. Skulle det være en kvalifikation i sig selv, der skulle forhindre en udvisning, at man som tyrkisk indvandrer uden dansk statsborgerskab med en dom som deres, spiser burgere, laver småkriminalitet og ryger hash. Denne idiot af en dansk forsvarer skulle deponere sin advokatbestalling samme sted som han har deponeret sin hjerne.

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=320388/

Hvad skal vi med det rakkerpak. Smid dem ud, og jo før jo bedre. Jeg ved, at der er nogle få brugere, der med det samme går i forsvar for den slags rotteyngel, men dem om det.

Jeg har INTET tilovers for indvandrere af den kategori. Og kunne man rent jurateknisk smide "ægte danskere" med samme psykopatiske adfærd ad helvede til, ville det såmænd være ok med mig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 23:09

Tjah, resocialisering vil jo nok være spild af tid og penge så der er vel ikke noget forkert i, at bede gæster der ikke kan og vil indordne sig om at forlade "etablissementet".

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-03-05 23:21

Resocialisering.... BjarneD, det er 15 bogstaver og 6 stavelser. Det kan man godt glemme alt om, hos personer der kun magter at stave til BMW

Den ene er ude om 5,3 år - Den anden om 6,6 år. I den forløbne tid kan de nå at få en kanon uddannelse på Statens regning. Derefter udvisning og de er sikret en fremtid i deres eget land. Hold da k.... hvor er vi blødsødne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 23:26

Ja.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-05 23:37

Du sgu Far Out Klumme! En ting er at du er racist men kan du ikke finde et KKK forum for det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 23:48

Tedd, Klumme vil jo også gerne smide "ægte" danskere ud hvis de havde samme psykopatiske adfærd og så er det jo ikke racisme, men ganske gemen forargelse over, at en relativt lille gruppe slipper så let omkring, at terrorisere resten.

Jeg er i øvrigt møgtræt af, at man ikke kan få lov til at være harm over hvad visse grupper laver uden at blive beskyldt for racisme. Danmark er et lille land, der nærmest kan betragtes som en stor landsby i forhold til de størrelsesforhold de rfindes rundt omkring i verden, og set i det perspektiv er det ikke underligt at mankan blive forarget over, at skulle kaldes etnisk dansker når man nu bare er dansker.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-05 23:51

Vor herre bevares!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-03-05 23:56

Jeg tror ikke at han passer på hyklere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 00:05

Prøv at søge ind som hemmelig agent hos FET!

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 16-03-05 00:25

Det er et uomtvisteligt faktum, at der er nogen sociale grupper, der er mere udsatte end andre. Dels pga mediedækning (de ER altså liderlige hunde hvad det angår) og dels pga mijøet de færdes i, kulturen de kommer fra og alle mulige faktorer. Man skal gå med listesko, hvis man ikke vil træde nogen over tæerne - eller bare blive tolket lidt forkert.

Den politiske korrekthed har vitterligt 2 sider: Den ene er, at det viser, at det simpelthen ikke er acceptabelt at være racist, KKK og man skal vise sine medmennesker respekt. Ulempen har flere facetter: Misbrug selvfølgelig. Et politisk korrekt udtryk, kan hurtigt blive ukorrekt, bare ved at betone det anderledes f.eks. vrængende. et andet facet er, at det gør det sværere at tale om tingene - skovl for en skovl en spade for en spade - og man meget nemt, bliver sat i bås som racist, hvis man ikke vedlægger en masse disclaimers i sit udsagn. Det tredje facet er hvad vi ser med DF og Bush - Under et tæppe af politisk korrekthed kan de mest groteske holdninger og ønsker give sig udtryk.

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 16-03-05 00:33

Men som jeg ser det, så kan man ikke blæse og have mel i munden. Hvis vi tager generaliteterne først;
Vi er allesammen komponenter i et samfund med forskellige "koder" vedhæftet os. Koder forstås som, er man tidligere straffet, vil dét følge een gennem systemet, ryger man i Ribers vil dét følge een, er man arbejdsløs er det sværere at få lån. Der er også positive koder såsom man er akademiker og derfor bedre stillet mht andre ting, man har arvet en masse penge og verden smiler, man er aldrig blevet straffet så det er nemmere at få jobsetc.
Men der er mange andre koder; er du psykisk syg kan dét stemple dig i systemet og du vil blive behandlet derefter. Er du norsk statsborger, vil dét være din kode. er du nydansker, vil dét følge dig.

Loven kan kun tage udgangspunkt i disse koder - det netop dét, den er skabt for. Ikke at gå ind i det personlige, men kalde en skovl for en skovl. Så hvis du har en kode, der kan sætte dig i den situation, hvor du kan blive udvist af landet, jamen så er dét dit mel - og du kan ikke blæse (og dermed blive). Ligningen af koderne gør, at du bliver udvist.

Det kan virke meget urimeligt. For det er her vi når til det specifikke:

De her drenge føler sig måske mest danske? Måske har de ikke noget forhold til tyrkiet, men det ændrer ikke på deres kode og de bliver altså sendt derned. Så kan vi angribe lovgivningen og sige, at der er ting, der skal laves om. (hvilket jeg mener, der kan være ræson i) Men man kan ikke skræddersy en lovgivning til enhver situation.

Håber min fikse idé med "koder" gik igennem.

Marie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 01:06

Det ændrer jo ikke på det racistiske! "De kan jo kun stave til BMW"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 01:08

Tedd.

Gud hvor er det rigtigt hvad BjarneD skriver, at det er møgtrættende, at man ikke kan udtrykke sin harme og ønske om hvillke konsekvenser det burde have, at overtræde de regler og love vi har i Danmark, uden at man straks skal kaldes racist.

Hvis min holdning til ovennævnte sag af dig opfattes som racisme, så fint med mig, men du får da ikke mig til at søge andet sted hen for at publicere min holdning. Kan du ikke li lugten i Klummeriet, så fjern fluelorten. Men jeg kan da lige oplyse dig om, at jeg afgjort IKKE er hverken KKK eller racist, men i visse situationer separatist, hvilket jeg ikke mener er moralsk forkert, og langt fra ulovligt.

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 16-03-05 01:10

Hey, jeg skrev nogenlunde det samme som BjarneD - bare lidt længere... :´-I

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 01:12

Jo du er desværre racist, og det er det forbandede ved det Klumme! Det kommer snigende så man synes loven skal ud af kraft for sådan nogle mørklødede! Klart det er dem der er problemet, men hvis man begynder at rydde op i dem er der kun os hvide tilbage, og så sker der ting og sager!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 01:13

Åhh ja Tedd.

Hvis det lige var den lille bemærkning om BMW, der i din verden gjorde mig til racist, så må jeg lige tage mig en griner. Jeg anså dig for bedre skruet sammen end at falde over den. Jeg ved da heller ikke med sikkerhed, om de kan stave til andet, men det er da tydeligt for enhver i hovedstadsområdet, at hovedparten af de unge "Nydanskere" der har en bil, åbenbart har foretrukket dette mærke. Så kan man jo nemt få den tanke at det er staveproblemer der er årsagen

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 16-03-05 01:16

...Okay Klumme... er det dit seriøse argument?

I givet fald HAR Tedd ret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 01:16

Du skal ihvertfald ikke bilde mig ind at det er 2 eller 3 G'er der er Danmarks problem? Hvis det er dem der er problemet så har vi jo ikke fortjent at overleve som nation eller huh? Så er vi sgu bare for dårlige!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 01:19

Ak ak kære Tedd.

Selvfølgelig er det "dem" der er problemet. Det var da dem der myrdede, så vidt jeg lige erindrer.

Og loven skal IKKE sættes ud af kraft. Den skal bare overholdes, gerne skærpes og så er jeg forøvrigt pisseligeglad hvilken farve overtræderen har. Loven er jo heller ikke sat ud af kraft i forbindelse med stadfæstelsen af udvisningen af disse 2 afvigere - tværtimod... den blev bare fulgt i strafudmålingen, og det er helt i min ånd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 01:24

Tror nu heller ikke du mener det Klumme! Ellers kunne vi jo bare forbyde BMW i danmark og så var problemet jo løst!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 01:27

Jeg synes at du Tedd drejer sagen væk fra det oprindelige og fokuserer på hvorvidt jeg er racist eller ej. Det oprindelige handlede om, at jeg fandt det helt i orden at kyle dem ad helvede til, og gerne så at man kunne gøre det samme med "ægte danskere". Samtidig angreb jeg den tåbelige advokat, der mener at de var godt integreret i Danmark, med tidligere nævnte argumentation som bevis for en velklykket integration, og at de derfor ikke burde udvises

Jeg har udelukkende forholdt mig positivt til den dom der er stadfæstet. Kan det gøre mig til racist, så må den dømmende magt jo ligeledes være racistisk, og det er ligeledes fint med mig. At være racist på de præmisser du stiller op, gør det ikke til et skældsord

Og fortsæt endelig med at holde fast i den bem. om BMW. Det siger en del om både Tedd og Marie.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 01:27

Men vi "importerede" selvfølig osse Peter Lundin! Dejlig Dansker *L*

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 16-03-05 01:28

Hov hov! Læs liiige det jeg skrev een gang til, inden du begynder at stemple MIG!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 01:31

At smide en tyrker ud af Danmark En tyrker der er født her i landet er sgu racisme uanset om han har slået en italiener ihjel! Det løser absulut ikke problemet!

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 16-03-05 01:33

Det gør ham hverken mere eller mindre tyrkisk eller dansk hvorvidt han slår een ihjel, men er hans rent formelle tilhørsforhold til tyrkiet, så er det, rent juridisk, dén vej det går.

Dét kan du sgudda ikke kalde rascisme!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 01:33

Hey hey Marie. Jeg stempler dig sgu da ikke. Jeg forholder mig til din bem. 01.16 hvor du bakker Tedd op i det jeg formoder er min bem. om stavning og BMW

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 01:34

Geez! Hør på jer selv! Det var den måde Hitler kom til magten! Fy Fan!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 01:35

Hold kæft hvor du ævler Tedd. Mener du seriøst at Danmarks højesteret har afsagt en racistisk dom. Hvis det er tilfældet, så kan vi lige så godt stoppe her.

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 16-03-05 01:35

Det samme ville gælde, hvis det var en brite, en hollænder osv.

Det relevante er, hvad der sker i følge lovens bogstav.

Ja, hans kommentar (for forsvar) af BMW bemærkningen var usmart, men dét til side (OG med foredraget om politisk korrekthed taget i betragtning) så er jeg næste tilbøjelig til at tage Klummes parti

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 16-03-05 01:37

Tedd, hvad fanden er dét for en latterligt og poppet parallel at drage!?!?

Det var frygteligt at hitler kom til magten og alle konsekvenserne, men fanden tage mig, om du kan tage dét tidsbillede og sætte det i dagens danmark i dag. Godt nok er Dansk Folkeparti en fucking skræmmende trussel, men der er trods alt en hel anden tilgang til denne her slags spørgsmål i dagens danmark.. (HÅBER JEG)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 01:40

Ja jeg mener faktisk at højesteretten har afsagt en racistisk dom!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 01:42

Åhhh Teddyman. Du er sgu sød, men lidt umulig når det bliver sent.

Hitler LOOOL - Fed parallel

Okay... Jeg er racist - Danmarks højesteret er racistisk. Nu er det indrømmet, og jeg tager indrømmelsen vedr. højesteret på mine spinkle drengeskuldre.

Men Tedd... selv en racist har behov for søvn, så jeg vil daffe i min seng, efter en dejlig dag, hvor jeg ikke har myrdet nogen.

Godnat
KKKlumme

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 03:14

Man bliver nødt til at stoppe lortet i begyndelsen! Ellers har bl.a. min far kæmpet forgæves! Måske kunne han have sluppet for Shellhuset?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 08:05

G'mor'n
Ja, så kan jeg lige nå et smide en kommentar inden arbejdet kalder :

Har disse to små forbrydere en reel tilknytning til Tyrkiet ? Det synes jeg faktisk der er en del der taler for, når jeg sammenligner med mig selv i den alder.

Da jeg var 15-16 år; havde jeg været i Tyrkiet flere gange ? Nej.

---------"---------; kunne jeg tale Tyrkisk ? Nej.

---------"---------; havde jeg familie i Tyrkiet ? Nej.

---------"---------; var jeg muslim ? Nej.

Jeg forstår ikke nogen synes det er synd for disse to mordere at de må rejse til Tyrkiet. De har jo alle muligheder for at skabe sig en tilværelse i der. De taler sproget, kender kulturen, deler religionen (..jeg ved godt der også er kristne i Tyrkiet) og har familie i landet. Hvad er problemet ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 16-03-05 08:06

Fjerner lige flueben

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 08:18

Ps. Faktisk ville jeg synes det var mere umenneskeligt at skulle leve videre her i landet efter udstået straf. De har ikke en kinamands chance for at få et arbejde (..joe, måske hos andre af tyrkisk afstamning) og de vil altid blive betragtet som : En af de 2 der stak en Italiener ihjel på Nørrebro. Jeg garanterer at ingen vil røre dem med en ildtang. Det vil blive et langt surt træk på kontanthjælp og een lang flugt fra hævntørstige racister, med daglige trusler om tæsk og det der er værre. Faktisk tror jeg de vil få et bedre liv i Tyrkiet. Det er dog trods alt et land, hvor millioner lever en lykkelig tilværelse og ikke det sorte u-land mange gerne vil gøre det til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 09:06

Tedd

Til din bemærkning 16-03-05 03:14...Lad os stoppe lortet i begyndelsen - Jamen så er vi jo enige - - Ud med dem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-03-05 10:57

Egentlig interessant at P. Lundin blev nævnt da han jo på nogenlunde samme grundlag blev udvist til DK og han er da vist af europæisk afstamning.

Af princip er jeg uenig med Klumme,men jeg har også det princip, at man skal bryde med sine principper når og hvor der er grund til det, og nogle følelsesladede betragtninger gør vel ikke en person til racist for så kan vi hurdigt finde racister i det Islamiske Trossamfund. Eller........................?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-03-05 12:40

Racisme eller ej - Er man ikke dansk statsborger, risikerer man udvisning. Sådan er loven jo skruet sammen om man er svensker, tysker, tyrker, afrikaner eller whatever.
Det er helt firkantet, og derfor er dommen ok.
Moralsk, menneskerettighedsmæssigt, kan man måske diskutere, om det er rimeligt, hvis vedkommende i øvrigt er født og opvokset i landet, og desuden har større tilknytning her. -Men dette tager loven ikke hensyn til. Vil man undgå den situation, må man blive dansk statsborger. Simpelt og enkelt.

Hvad angår diskussionen om racisme..... Jeg synes, at enhver skal have lov til at udtrykke sin harme over personer og begivenheder, man ikke kan acceptere. Også uden at få hæftet prædikater på sig. Men jeg synes ikke det er ok, at man fordi, man tilhører en bestemt befolkningsgruppe skal stemples på ryggen som værende det ene eller andet. Det være sig om man er arbejdsløs, tyrker, socialdemokrat - eller pædagog, som jeg selv, der nok så ofte får tillagt holdninger og meninger, som jeg slet ikke er i besiddelse af.
Det er altid i orden at forholde sig kritisk over for andre, men skal det diskuteres, må det gøres sagligt. - Synes jeg.

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 12:50

At de kører i BMW fordi de ikke kan stave til andet er en racistisk udtalelse! Plus det osse er en stereotyp udtalelse! Herude kører de i Honda!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 12:52

Og hvor var vi henne, hvis vi udviste dem alle sammen? Så havde vi kun de radikale at pukle på!!

Kommentar
Fra : calista

Dato : 16-03-05 13:07

Så havde vi heller ingen grønthandlere, pizzeriaer, kiosker osv osv hvis vi udviste dem alle!

Dommen over de to fætre var firkantet, om den er forkert? Nogle vil sige at retfærdigheden har sejret, andre vil sige, at det er etisk ukorrekt at sende de to til Tyrkiet. Uanset hvad, så bringer det ikke Antonio Curra tilbage, hans forældre vil altid mangle deres søn, og beboerne i Blågårdsgade vil til stadighed lægge blomster på Antonios sted...

I skulle måske hellere tænke lidt over, hvordan man i fremtiden bremser de unges uheldige opførsel, istedet for at skændes over deres dom.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-05 13:20

Klumme! Du skriver "Jeg har INTET tilovers for indvandrere af den kategori. Og kunne man rent jurateknisk smide "ægte danskere" med samme psykopatiske adfærd ad helvede til, ville det såmænd være ok med mig."

Samtidig får du dine informationer fra BT, Ekstrabladet og TV-avisen! Netop de 3 mest overfladiske og fordummende medier i Danmark!

Så jeg tilgir dig dine holdninger Og undskyld jeg skrev Honda, men bare spørg, hvis du ikke ved hvad det er?

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 16-03-05 13:58

"Den ældste er født her, mens den anden kom hertil som tre-årig. Begge er tyrkiske statsborgere. ... De har begge haft deres opvækst og skolegang her i landet, hvor også deres forældre og søskende bor. De har således en stærk tilknytning til det danske samfund og til herboende personer. De har dog samtidig en ikke uvæsentlig tilknytning til Tyrkiet og tyrkisk kultur. De er begge straffet tidligere og er nu idømt langvarige fængselsstraffe for blandt andet drab, forsøg på røveri samt grov vold" lyder det i Højesterets begrundelse. ... Kombinationen af af så grov kriminalitet og unge gerningsmænd, der ikke har dansk statsborgerskab, men som er født eller opvokset her i landet, er ikke set tidligere. Men alligevel får afgørelsen ikke store konsekvenser for fremtidige domme, mener Jane Ranum (forsvarer for den ene af drengene) ... Jane Ranum vil nu indbringe sagen for menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg, fordi udvisningen af efter hendes opfattelse krænker retten til familieliv. "der kan gå år, før der kommer en afgørelse. Men vi har alt at vinde, siger hun.

POLITIKEN I DAG.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 16:59

Ja, jeg kan sgu heller ikke se det forkerte i at de to skal udvises.

Okay, de er henholdsvis født, henholdsvis kommet hertil i en ung alder.

Men de kan umuligt selv betragte sig som værende danskere, netop grundet deres tyrkiske statsborgerskab.
Og når de på trods af ,at de har valgt at leve i DK med de sociale goder der findes her, stadig fastholder at være tyrkiske statsborgere, må de jo bare tage følgerne af,at den danske lovgivning har hjemmel til at udvise dem efter endt strafafsoning.

Og selvfølgelig kan der ikke være tvivl om, at "visse grupper" begår mere og ofte alvorligere kriminalitet end andre befolkningsgrupper. Det behøver man kun se på politiets statistikker for at finde bevis for.
Og med det in mente, synes jeg sgu er usagligt ,at beskylde nogen for racisme fordi de siger deres mening.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-03-05 17:10

Det eneste vigtige er at de lærer at opføre sig "ordentligt", lærer de det ved at blive droppet i fængsel i et bestemt antal år frem for et andet antal og/eller blive flytte til Tyrkiet, næ.. ikke nødvendigvis, det er ikke et krav indeholdt i dommen, et ansvar myndighederne påtager sig og pålægger dem. Efter min mening skal de være isoleret fra det øvrige samfund (både Danmark og Tyrkiet og alle andre steder) indtil de har lært det, så kan de jo selv have indflydelse på hvor længe det skal tage og få et godt liv når de kommer ud sammen med os andre og vi behøver ikke frygte for den dag de vender tilbage, måske som mere hærdede forbrydere og amputerede i forhold til at skabe sig et godt liv og give deres bidrag til samfundet. De kan ikke lære det uden hjælp og vi kan heller ikke gøre det for dem, de må selv hjælpe til, om det så tager 5 år eller 50 er ligemeget, bare det går den rigtige vej og de ikke kommer ud før de har lært lektien.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 17:35

Fokus:

Citat
Spørgsmål : "Danmark.....Slaraffenland for kriminelle"

http://www.kandu.dk/dk/spg/62314#663875

</MOLOKLYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 16-03-05 17:43

Skulle personen i denne artikel også have været ud?
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286963

Synes godt nok, det er noget juks at diskutere, diskuter da hellere HVAD man skal gøre i samfundet for at ændre de unges opførsel!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 17:50

Okiii mange gode indlæg og betragtninger. De som kævler om hvad man hellere skulle gøre og så videre... Glem det. Det har ikke en dyt med den aktuelle sag at gøre. De ER dømt. De HAR fået en dom. JEG synes den er i orden... mere er der ikke i det. Dette kan man så være uenig med mig i, men stop alt det fnidder fnadder om hvad man kunne have gjort, hvad man frem over skal gøre, om loven skal laves om osv osv.

Om dommen er racistisk, som kloge tedd siger, mener jeg ikke. Hvilke forudsætninger har tedd for juridisk sagligt at kunne vurdere dette?? Jeg mener pr. definition ikke, at vores domstole handler ulovligt, og ud fra denne betragtning er dommen IKKE racistisk. Noget kunne tyde på, at myndighederne ser det på samme måde....og en del brugere på Kandu, samt en hel del personer rundt omkring i landet, men bare ikke Tedd. Lidt sjovt synes jeg

Og så lige hvorfor jeg mener at Tedd viser sig fra sin dummeste side. Ja Tedd - jeg får mine informationer fra BT, Ekstrabladet og TV-avisen som du skriver.... foruden Information, Politikken, Berlingeren, Weekend avisen, fra gaden, fra mit arbejde, fra venner og bekendte osv osv... Alt i alt de samme kilder, som alle andre ligeledes har adgang til. Hvor har du din info fra, som gør at du uomtvisteligt kan skrive at Højesteret har stadfæstet en racistisk dom.

Jeg holder fast i, at dommen IKKE var racistisk, men en lovlig statuering af, at det vil vi fandme ikke finde os i her i landet. Så ud med alle de fremmede som ikke har dansk statsborgerskab (de som har kan vi desværre ikke kyle ud) som ikke kan finde ud af at følge vores love. Skulle det affolke vores moms, understøttelses, og sygedagpenge svindlende kiosker, pizzariaer, og grøntdealere... Så op i rø.... med det. Vi har før klaret os uden netop disse grupper, og kan det igen.

Og tedd....... kør bare videre i den lille historie med BMW..... du er lidt sjov og sød, når du ter dig som en skoleknægt, der klynger sig til det sidste halmstrå for ikke at blive underkendt. Dit ævl om Hitler, din far og Shellhuset viser mig hvor tyndt du er ude.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 17:54

Calista

Ja det ved den søde grød han skulle. Ud i hoved og røv, og hvorfor den samling båtnakkede nævninge ikke følger anklagerens krav fatter jeg ikke.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 18:05

Mulberry, du har sådan set ret i, at de ikke lærer noget af at komme i fængsel, men det er jo ens for alle, hvad enten det er danskere, tyrkere eller andre.

Der er jo netop aldrig en garanti for, at folk forbedrer sig og kommer ud som lovlydige borgere efter endt afsoning, heller ikke selv om straffene blev gjort betydeligt længere.

Hvis der var, så man ikke alle de fleregangs-kriminelle der ryger ud og ind af fængslerne.
Og efter som fængselsstraf eller forvaring er de eneste sanktioner der findes, skal man så for at sikre samfundet mod sådanne typer, ligefrem overveje om der skal indføres dødsstraf for visse forbrydelser?

Eller skal der køres en hårdere kurs i fængslerne end nu.
Er det fordi et fængselsophold, lige bortset fra de beskårne fysiske muligheder for at bevæge sig frit i samfundet, er at sidestille med et "betalt ferieophold", hvor de fleste hurtigt lærer sig at leve et rimeligt liv uden at skulle tænke på meget andet end deres egen bekvemmelighed.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 18:06

Jeg vil nødigt lyde som en tørvetriller eller Radikal, men ;
Citat
Jeg holder fast i, at dommen IKKE var racistisk, men en lovlig statuering af, at det vil vi fandme ikke finde os i her i landet.

..kan jeg tilslutte mig. Vi har hér i landet et demokrati med tredelt magtfordeling : Den lovgivende-, udøvende- og dømmende magt.

Denne har talt !

I ytringsfrihedens navn har man 'Carte Blanche' til at være enig eller uenig, men det er nu engang vores fælles ansvar (..at den bliver forvaltet korrekt ..friheden altså), men man må også acceptere flertallets beslutning.

<Miljøkontrollen>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 18:12

Ps. Har nogen af jer siddet i fængsel ?

I behøver ikke at svare : For det har jeg

..og jeg lærte af 'oplevelsen'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 18:18

Ja calista
Han skulle sgu også have været ud.

Og den der med hvad der skal gøres for at ændre de unges opførsel, den holder ikke en meter.

Det er der blevet forsøgt med på alle mulige måder gennem de sidste mange år, ud fra "pædagogisk rigtige" fremgangsmåder.

men der er et ordsprog der hedder : It takes two to Tango.

Og man kan ikke blive ved og ved med at prøve at integrere, ændre opførsel på, og tilpasse nogen der ikke vil.

Og ud fra den betragtning er DK sgu et slaraffenland for visse typer, for de har været alt for vant til, at blive taget med fløjlshandsker, og fyha, det må du sørme ikke en anden gang, og det er heller ikke let, identitetstab og kulturelle konflikter og min bare R..!
Og vi kommer ikke videre med det problem her i DK, før man indser, at problemerne skyldes for store kulturforskelle (for nogen, ikke nødvendigvis alle) og manglende respekt for, og manglende evne til at administrere den frihed det giver at skulle leve under ansvar i et demokratisk samfund med de love og regler der gælder

Kommentar
Fra : calista

Dato : 16-03-05 18:45

En tanke mere herfra.
Hvad skal vi så stille op med/ gøre af alle de danskere, der ikke kan finde ud af at gebærde sig i samfundet??
Det er såguda ikke kun de "etniske danskere" der har problemer med lovens rammer!!
Hvor skal vi sende danskerne hen? På en øde ø?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 18:56

Jamen kæreste Calista.

Dit sp. har da ikke en dyt med det andet at gøre. Det er et andet problem. Sæt fokus på om den stadfæstede dom er racistisk eller ej.

Så tar vi den om "ægte danskere" og deres kriminalitet i en anden tråd

Kommentar
Fra : calista

Dato : 16-03-05 19:00

Hvorfor har det ikke en dyt med det andet at gøre?
Havde det været en dansker, kunne han/ hun jo ikke sendes til sit hjemland, idet han/ hun jo er her.
Om den stadfæstede dom er racistisk eller ej, beror jo på den der "ser" dommen med sine øjne. Og om ikke så længe er det menneskeretttighedsdomstolen (feck, et langt ord!) i Strasbourg, der skal tage stilling til det spørgsmål.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 19:02

Øeh... nu hvor vi er ved at bevæge os så langt fra det oprindelige spørgsmål :

Jeg har lige set et indslag på TV2 der skulle dokumentere at flere unge får hash-psykoser ...efter pusherstreet på CA. er nedlagt. 1 år siden idag ...pusherne ønsker jeg hen, hvor HAMPEN gror
Jeg var til stede og sang med på : I kan ikke slå os ihjel.. §;¶¶ ¶ ¶¶¶ ¶¶ (..DÉT ordner vi selv ),
men det er åbenbart en begivenhed der er forbigået 'pressens' opmærksomhed ...før tabloid aviserne udkommer i morgen

Nå, men 'Den Unge Mand' der blev inteview'et og skulle være et lysende eksempel på disse opblomstringer af hash-psykoser fortalte så, at problemet hurtigt og væsenligt blev SPEED, & KOKAIN. Lidt senere fortalte han om ½ års HEROIN misbrug.

[hør] Sikken en HASH psykose

Deraf kan konkluderes : Hash-psykoser skyldes ; SPEED, KOKAIN & HEROIN

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 19:04

"Go'Aften Danmark" på TV2 burde omdøbes til : "Dybt Go'nat Danmark"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 19:09

"etniske danskere" er "indfødte" danskere, men udlændinge i DK er af anden etnisk herkomst end dansk

Men om dommen er racistisk, det kan en dom i følge dansk lov ikke være, for det ville være en overtrædelse af lovens egne paragraffer omhandlende racisme. Og hvis det var det, skulle der nok være blevet givet lyd med påberåbelse af disse.
Og at de omtalte dømte, udvises, kan således heller ikke være racistisk, da det er en del af lovgivningen.

Men hvis fængselsstraffen f.eks. kun ville have været på det halve, hvis det var danskere der havde begået forbrydelsen, så kunne man tale om forskelsbehandling der kunne tangere forfølgelse af en bestemt gruppe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 19:16

Nåeh... nu kom 'nyheden' på TV2

Nu er det åbenbart CA.'s skyld, at hash-klubberne har haft 'succes' efter handlen er stoppet på CA

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 19:20

A prøver lige een gang til Calista LOOL

Det har ikke noget med hinanden at gøre, fordi forudsætningen for at udvise en "Ægte Dansker" IKKE eksisterer. Derimod eksisterer denne mulighed for en "IKKE ÆGTE DANSKER". Denne sanktion er taget i anvendelse i denne straffesag. Pr. definition kan dommen IKKE være racistisk, da vores domstole ikke begår lovbrud. selvfølgelig kan den indklages for et eller andet menneskerettigheds væsen, og lad dog dette ske. Skulle det vise sig, at jeg tager fejl, således at vores domstole har afsagt en ulovlig kendelse, skal jeg da være den første til at undskylde og beklage dette. Efterfølgende vil jeg da fortsat plædere for at denne sanktion som udvisning er, kan håndhæves efter en ny og strammere lovgivning.

Helt ærligt... Hvorfor skal det gøres så indviklet? En ægte dansker kan IKKE udvises. Så enkelt er det. Men hvis vi har en lov der siger, at en ikke ægte dansker KAN udvises, hvis visse forudsætninger i den udvisningslov er opfyldt, så er der da ikke så meget at diskutere om. Overtræd den lov du er blevet bekendtgjort med kan give udvisning, og du blir' smidt ud. Lær det eller skrid.

Glem alt om diverse pseudoundskyldende momenter i form af kulturforskelle mv. Dette er vi da alle klar over, men det betyder fandme da ikke, at vi skal beholde dem, hvis de ikke vil følge vores love. Dette har I N T E T med racisme at gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 19:34

Lov er Lov ....og med Lov skal land bygges !

Vi har mulighed for at påvirke lovgivningen gennem demokratisk valgte repræsentanter. (Repræsentativt demokrati)

Dette bør respekteres og ikke være til diskussion !

Derimod er pressens og journalisternes 'behandling' af f.eks. 'hash-problematikken' med et medie-cirkus helt uden hold i virkeligheden, et emne jeg finder langt mere bekymrende uimodsagt accepteres. Her er der ikke tale om demokratiske beslutninger funderet i loven, men om 100% subjektiv fremstilling af fakta.

Undskyld altså...

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 19:38

Molo for fan..... det har sgu da bragt dine kropsvæsker i kog hva? LOOL - Skide være med alt det hash LOOOL - Jeg vil hellere ha en god slotsaftapning

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 19:49

Klumme -> Enig ....jeg har også droslet ned

..men det bringer mit pis i kog, at en sådan jornalistisk lemfældig omgang med sandheden lades passere

..og det kan man ikke engang kalde det (..direkte usandt altså. Der påstuleres ikke noget. Der fejlkonkluderes blot).

Det er manipulation på et højere plan.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-03-05 20:32

Jamen Molo.. Hvis det står i avisen (TV avisen), så passer det da Ik?? LOOOL

Gu har du da ret - De er så manipulerende at man krummer tæer. Fatter ikke at de (journalisterne) vil lægge navn til den slags uredelig journalistik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 20:45

[hør] Løsning ???

Skift navn !

..fra Klumme til Krumme

Undskyld ..... han sad så godt for hug

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-03-05 20:48

Hvem kaldte??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 20:56

*LOL*
</>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 02:44

At beholde sit udenlanske statsborgerskab i et land hvor Pia sætter dagsordenen for indvandrerpolitik, er da et meget fornuftigt træk! Sporerne fra fortiden skræmmer jo!
At du mener jeg står alene med mine argumentationer og udtalelser ser jeg da som et kompliment! Så vidt jeg ved stod Churchill osse meget alene, da han i 30 erne, advarede verden mod Hitler! Måske ikke umiddelbart sammenlignelig med dette spørgsmål, men hvis kimen til racisme først er sået, så risikerer vi at få borgerkrig i DK! Så selv en forholdsvis uskyldig bemærkning som den med BMW'en er jeg på vagt overfor!
Så det er den racistiske undertone du lægger for dagen, jeg går imod, og det opfatter jeg altså ikke som en forsvarstale for rotteyngel som du så smukt skriver, snarere at det er min demokratiske ret i forhold til den danske grundlovs § 77!

Men ok jeg er da enig i at det er bedre at tage problemet op i et åbent forum som Kandu, så man måske kan nærme sig hinanden, og respektere hinandens holdninger fremfor mudderkastning, så set i det lys er min bemærkning 15-03-05 23:37 selvfølig ikke så heldig, men lidt finker skal der jo osse være plads til på Kandu

Og det hele behøver jo heller ikke være for seriøs
http://home.imf.au.dk/janussen/HMP.swf

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 02:47

§ 77
Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingen sinde på ny indføres

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 08:55

Jamen Tedd.

Selvfølgelig kan du da henholde dig til ytringsfriheden, og det er da mere end velkomment, nærmest en pligt. Den samme ret forbeholder jeg mig.

Efterhånden som denne tråd vokser, står det mig mere og mere klart, at der er nogen, her i blandt dig, som ikke har forstået den del af tråden der handler om den stadfæstede dom. Jeg er godt klar over, at Kandu er et offentligt forum, men føler det bare ikke på den måde. Derfor udtrykker jeg mig på skrift her, som om jeg sad i venner / uvenners lag og drøftede en begívenhed. Ligeledes derfor formulerer jeg mig heller ikke, som om det var en avis, eller fra en offentlig talerstol jeg fremførte mine meninger.

Det er selvfølgelig ikke mindre strafbart, (hvis det skrevne er ulovligt) men ærlig talt... det er jeg altså ret ligeglad med. Hvis nogen skulle få den sjove ide, at anmelde mig for racistiske udtalelser, så tar' jeg den med. Jeg er ikke så bange af mig, og vil i så fald blot få mig en griner.

Tedd - Du er åbenlyst paranoid i forhold til de fremmede. Du påtager dig helt unødigt en beskytterrolle, som de klart ikke er tjent med. Jeg ser det som en endnu større fare, at "ægte danskere" IKKE, af hensyn til racismeparagraffen, siger hvad de mener.
At man holder sin kæft, fjerner jo ikke en holdning - tværtimod. At få det frem i lyset, gør det muligt at få debatten i gang og dermed tålelige forhold for de som er ægte danskere og de som er tilflyttere, så vi kan leve sammen, hvad vi i fremtiden ikke kommer uden om. I forlængelse af dette, mener jeg stadig, at hvis de ikke kan/vil følge de regler/love vores demokrati afstikker for landet, så må de ud af røret

Dine sammenligninger med nu Churchill og tidligere i tråden Hitler, er utroligt sigende om dit fuldstændig proportionsforvrængede syn på hele indvandrerdebatten.

Og sluttelig... Selvfølgelig er der plads til både finker og jokes på Kandu i selv en alvorlig tråd. Såååååå, skal vi putte Hitler, Churchill, rotteyngel og BMW i den kasse??

Klumme (der pludselig blev helt seriøs )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 09:03

At sende en svensker til Sverige, en russer til Rusland eller en tyrk til Tyrkiet, kan jeg med min bedste vilje ikke se er racisme tedd. Da slet ikke når denne udvisning med Højesterets vurdering er i overensstemmelse med loven.

Man kan være uenig i lovens bogstav eller intension med denne og dette kan man ytre sig om eller prøve at ændre, enten ved på demokratisk vis at handle politisk aktivt, eller ved simpelthen at gennemføre en lovlig demonstration og håbe den lovgivende magt (folketinget) lytter til og reagerer på.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 09:21

Eller en Amarkaner til Amar LOOOL

Skal du ikke passe dit miljøshit???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 10:03

Klumme -> Igår var jeg i møde hele dagen med afdelingschefen, personalechefen, sikkerhedschefen og tillidsmanden.
Det blev besluttet jeg først skulle indgå i min nye jobfunktion efter Påske
...jeg fik lidt 'hjemmearbejde', så jeg ka' sidde og 'fjerde' den herhjemme nogle dage endnu
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 10:05

..arbejdtiden blev fastlagt til : 8.15 - 15.15 , hvilket er sød musik i mine øre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 10:15

Jeg har nu rigeligt at se til. Jeg skal bla. sætte mig ind i Citrix : http://www.citrix.com/lang/English/products.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 13:54

Man kan godt diskuterer indvandrerpolitiken uden at komme med "dumsmarte bemærkninger" som vores kære Dronning har sagt! Udover det var en af dommerne i højesteretsafgørelsen uenig i dommen, men det gør ham måske paranoid, fordi han mente at det at tale tyrkisk, og feriere i Tyrkiet hver anden år ikke var nok til at udvise dem! Måske fordi mange ægte danskere osse ville være i risikogruppen så? Jeg har intet imod at de 2 asociale mordere får hårde straffe for deres forbrydelse, men opponerer mod udvisningen, da det ikke harmonerer med min strafopfattelse! Hvis det var tale om en person der ingen tilknytning havde til Danmark ville en udvisning naturligvis være på plads, men det drejer det sig ikke om her! I stedet ser jeg dommen som en lefnen for Pia's udlændingepolitik, mediernes krav om strengere straffe, og den generelle dumdanske måde at flyde med strømmen på! Derfor er mine betragninger om Churchill og Hitler og racisme fuldt forsvarlige i denne tråd!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 14:16

tedd -> Du kommer, efter hvad jeg har forstået, også i 'bloggerne' hvor der bor mange indvandrere. Jeg antager det kan sidestilles med visse kvarterer på Nørrebro ?

Så må du også vide at i nogle familier med 'danskfødte' børn tales der overhovedet ikke dansk, hverken i hjemmet eller på gaden. Selv fjernsynet bliver aldrig tunet ind på en dansk kanal og der læses ikke danske aviser. Disse mennesker har muligvis gået i Dansk skole, har arbejde/familie her i landet og har boet her i mange år. De har imidlertid bibeholdt deres statsborgerskab og lever stadig i en kultur, med en religion og efter moralske regler der hører deres hjemegn til. Du kan kalde dem integrerede, men fakta er ; de har større tilknytning til deres hjemland end noget andet land ..Danmark inklusive.

Det er næppe nogen 'straf' at de må forlade landet, hvis de begår alvorlig kriminalitet, men er naturligvis et stort tab af privilegier, retssikkerhed og en økonomisk lussing af dimensioner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 14:25

Tedd.... Du fatter stadig IKKE en kæft.

Hvad angår din strafopfattelse er den bedøvende ligegyldig. Det der tæller er, hvad de danske domstole mener, og hvad der står i vores love. Der er afsagt dom Landsretten, den er satdfæstet af Højesteret af 6 dommere ud af 7...

Hvad er dit problem med det Tedd? Det er sgu da demokratiet og retssamfundet når det virker optimalt. Dit ævl om Pia Kjærsgård gider jeg ikke kommentere... det er lige så snotdumt sagt, som det ævl med Churchill og Hitler og racisme, din far og Shellhuset. Du kan da opponere herfra og til juleaften mod udvisningen. Det gør overhovedet ikke nogen forskel, og har ingen betydning.

At du og dronningen ikke kan li dumsmarte bemærkninger rager sådan set mig en høstblomst, men lidt sjovt er det da, at du lige bruger denne figur til at slå dig selv i hartkorn med LOOOL.

Og lad os (du og jeg) bare stoppe her. Du fatter ikke problematikken (som ikke er der, idet de er blevet udvist, når de er færdigafsonet), men kører noget forblommet pis frem om racisme - 2. verdenskrig - Hitler - dronningen - Churchill og andet fuldstændig uvedkommende ævl frem. Det må være for at stimulere en eller anden paranoid kæphest du er angrebet af.

Og hvis du eller andre skulle være i tvivl, så er min holdning stadig: Alle ikke etniske danskere skal, hvis de i mordsager, grove voldssager, økonomisk kriminalitet og lignende dømmes skyldige, efter strafafsoning smides ud i hoved og røv i den udstrækning loven giver mulighed for dette. Og så kan du for min skyld kalde dette racisme eller hvad du vil - Det gør ingen forskel.... Ud skal de.

Hvad du mener med dette fatter jeg ikke en dyt af

Citat
"Måske fordi mange ægte danskere osse ville være i risikogruppen så".....

Hvad mener du Tedd?????

Jeg vil lige minde om, at den yngstes forsvarer, nævnte i TV avisen, at beviset for deres integration var lykkedes er, at de spiste burgere, lavede småkriminalitet, røg hash, og gik på netcafé. Hold da kæft han har været tyndt ude den landsforrædderiske lovhøker. Men succesfuldt integreret (i hans øjne) eller ej - knyttet til Danmark eller ej......er de dømt som disse 2 er, så er det helt OK at udvise dem.

Og så synes jeg du skulle tage og stoppe dit forblommede ævl, inden du gør dig selv komplet til grin.

Og så lige en dumsmart.... Good baj ruth, når du ikke kan té dig ordentligt LOOOL

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-03-05 14:29

Jeg forstår bare ikke, hvorfor dælen de skal afsone i DK først?
Jeg mener, når nu de alligevel skal "hjem" til Tyrkiet, så kan det vel ikke ske hurtigt nok?
De kan vel afsone i et tyrkisk fængsel?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 14:31

Jeg bor i bloggerne, Molo Er en minoritet på 10 %!

At der er nogle forældre, der lever med en urealitisk drøm om repatriering, skal vel ikke gå ud over deres børn, molo? Så vidt jeg ved er der ikke noget begreb som arvesynd indenfor dansk jura? At forældrene ikke har dansk statsborgerskab, så børnene først kan søge om det når de bliver 18, skal vel ikke lægges børnene til last?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 14:37

"Landsforrædderiske lovhøker" , Klumme?? Har du patent på definitionen af hvad der er dansk? Udfra dine betragninger at dømme ville det være billige at bruge en kugle på de 2 idioter, end at de skulle gennemgå en retssag! Hvor var det nu lige de brugte sådanne metoder?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 14:39

Du blir ved Tedd. Du kan åbenbart ikke få åbenlyst medhold i din racisme formodning i denne tråd, så nu kører du kanonerne i stilling og lader dem med repatriering og arvesynd.

Jamen Tedd..... looool hold kæft det er morsomt det her looool - Blir du ved længe nok med at skifte argumentation, så skal du såmænd nok få ret på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 14:44

Jo, det skal tedd. Det er forældrenes ansvar at tilgodese deres børns tarv.

Det modsatte ville svare lidt til en Dansker der bliver idømt 16 års fængsel for en forbrydelse, men af hensyn til sine små børn ikke kunne sendes i fængsel, da det ville gå ud over børnene. Det skal da ikke gå ud over børnene at farmand har 'dummet' sig ? ...oder ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 14:44

Ahhhh Tedd. Din tvangstanke formoder jeg omhandler Hitlertyskland. De brugte sgu da Hydrogen cyanide og senere Xyclon B, eller er det fuldstændig forbigået din opmærksomhed.

Tjaeee.... en kugle. Måske, men det indgår ikke som straf i vores lovgivning, og er dermed ulovligt, og så er det fuldstændig ligegyldigt hvad jeg synes i den forbindelse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 14:54

Fik faktisk først nu læst din kommentar helt igennem.

Tedd.. Hvad fanden er det for noget ævl du antyder at jeg skulle foretrække. Hvor har du set mig skrive dette?? Du er eddermenemig tyndt ude nu hva', når du må ty til at beskylde mig for noget, som DU tror jeg kunne finde på at mene ??? LOOL.

Men du har da ret, det er da billigere at skyde dem uden retssag, men det er jo ulovligt Tedd, og så er den model jo ude af verden. Var det forresten ikke dig der opfandt denne metode i denne sag i denne tråd. Jeg har i hvert tilfælde ikke så meget som antydet dette i denne sammenhæng sag

Nej kære Tedd. Jeg synes det er FINT, at der har været en retssag. Jeg synes det er fint, at strafudmålingen har været prøvet ved en højere instans. Jeg synes det er fint, at dommen blev stadfæstet. Jeg synes det er fint, at vi har mulighed for at udvise personer i henhold til straffeloven. Jeg synes det er fint, at du og ligesindede ikke bare uden videre får ret i jeres lallende holdning.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 14:57

Uha Uha Tedd. Du kan tro du får en røvfuld når Creamygirl vender tilbage fra Ølland med den holdning og argumentation du fører til torvs. Godt jeg ikke er dig LOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 15:01

"Dødsstraf er noget skidt (eller er det), men det havde nu været billigere og betydeligt mere retfærdigt" Tror det var en del af dit oprindelige spørgsmål her i tråden?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 15:08

Du behøver ikke at tro. Det var eksakt hvad jeg skrev, og står da ved det.

Hvor ser du noget, der viser at jeg vil fremme udenomretslige aflivninger??

Hvis man indfører dødsstraf, (lovgivende forsamling lovgiver) så er det en del af straffeloven, og ikke ulovligt at bruge den i forbindelse med en dom.

Har ligeledes HELLER ikke nævnt noget om metode. Det er DIG Tedd der bringer skydning uden retssag på bane.

Pas nu på din mund ikke overhaler hjernen indenom LOOOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 15:09

Jeg er skam enig med dig i at det er fint vi har muligheden for at udvise personer i henhold til straffeloven! Kriteriet skal bare opfyldes! Altså at man kan hævde at de dømte har et væsentligt tilknytningsforhold til det land de bliver udvist til!! Det mener jeg ikke man kan sige i denne sag, lallende holdning eller ej

Ja så må jeg jo tage den røvfuld når creamy kommer hjem Du har åbenbart check over hvilke holdninger og meninger hun har? Det tror jeg hun bliver glad over at høre!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-03-05 15:11

Hold nu din mund Tedd. Klumme har jo ret LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 15:17

Jamen så er vi jo enige.

Hvad du personligt mener om den afsagte stadfæstelse har kun diskussionsmæssig interesse. Dommen er retfærdigt og lovligt afsagt, og så er der ikke mere at komme efter.

Creamygirls holdning til dette emne .... Nejjjjj gud bedre det LOOL - Jeg har da ikke helt tjek på hvad hun ellers mener, men lige netop i dette spørgsmål, har jeg i andre tråde der omhandler dette emne set hvad hun mener, så derfor.........Tedd. Køb dig bare en styrthjelm. LOOOL Du render lige ind i en Westcoastflad LOOL

Hvem fanden har vækket Krummen???

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-03-05 15:19

Så vidt jeg forstår vil du gerne have at vi i tråden forholder os til den dom der ER givet og ikke hvad vi synes ville være det bedste, da det jo ligesom ikke vil blive til noget i denne sag. ikke at jeg mener anderledes end hidtil ytret, altså også for denne sag, dog vil jeg komme med en kommentar vedrørende udvisningen, som også er i overensstemmelse med hvad jeg har sagt tidligere. Det er at nogen siger om udvisningen at det er en straf oven i straffen , at det er fremmedfjensk, racistisk og hvad forskellige nu har fortalt hvad de mener om det, at det er godt eller dårligt.
Jeg siger at det er ikke hvad vi (andre)mener der er afgørende, det afgørende er om de straffede synes det er godt eller dårligt, hvad ved vi om det, egentlig? Og ved de det egentlig selv?
De straffede på fratages noget de kan lide før end at de føler sig straffede, - og gives noget de ønsker når de gør sig fortjent til det.
Jeg mener stadig at det vigtigste måde at gøre sig fortjent til noget, er at de lærer dem at være ansvarsbevidste samfundsborgere der er med til at give et bidrag til samfundet, alt andet ville være at lade stå til og svigte dem, ofrene og deres pårørende og alle andre borgere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 16:15

tedd ->

Citat
Altså at man kan hævde at de dømte har et væsentligt tilknytningsforhold til det land de bliver udvist til!!

Jo, det mener jeg faktisk, som du kan læse :

1.) http://www.kandu.dk/dk/spg/62314#668418
2.) http://www.kandu.dk/dk/spg/62314#669492

..og uden at vide det, antager jeg; også dét Højesterets flertal åbenbart har lagt vægt på.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 16:23

tedd -> Skulle du have ret i din antagelse om tilknyningsforholdet ville efter min overbevisning betyde :

De ikke kunne tale sproget.
Var resultatet af et 'blandet' ægteskab/forældrepar.
Var født her i landet (..gælder kun den ene)
Ikke havde 'besøgt' landet gentagne gange.
Var i gang med en uddannelse/arbejde.
Ingen nær familie havde i pågældende land.
Forældrene havde en anmodning til behandling om at få Dansk statsborgerskab.

Ingen af disse kriterier ser jeg opfyldt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 18:23

Nu ved jeg ikke hvad du har siddet inde for, men gad vide hvad du ville sige til at du skulle deporteres til Jylland efter udstået straf, fordi du havde en fjern slægtning i Brønderslev, Molo?

Og hvad siger Marianne til dine holdninger?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 18:46

Hvad Mirianne siger, er mig evig ligegyldigt i denne sag

Hvis denne retslige mulighed fandtes i Dansk straffelov, ville jeg rette mig efter den uden at kny, men jeg ville nok medbringe 'såsæd' fra Ama'r

..iøvrigt er jeg i tvivl om det kan påvises, jeg taler Jydsk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 18:55

Hampen er jo som bekendt en by i Jylland! Ligger vist ikke så langt fra Gram

Nu har jeg jo hørt din accent, Molo, så jeg ville sige at den godt kunne forveksles med visse vestjyske varianter, ihvertilfald forståelsesmæssigt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 19:01

Whisse whasse...

Du kæ' æk' bævisø æn skid mæ dæ

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 19:03

Nå så er det spisetid, og jeg kan lige øffe med til det Tedd siger, om som tillægsstraf at blive deporteret til Jylland. Tedd for pokker, hvis det stod i lovgivningen, at det var en strafmulighed, kan du da ikke klandre retsinstanserne for at følge loven.

Det samme gør sig gældende i sagen om de 2 udviste. Muligheden foreligger lovgivningsmæssigt for udvisning, og du kan derfor i demokratiets og retsbevidsthedens navn (ojjj det lød godt) ikke tillade dig at kalde en domstol (dommerne) for racistisk.

Forresten et glimrende forslag med at kunne tvangsdeportere kriminelle etniske danskere, så man på den måde kunne få dem væk fra det miljø, som er med til at skabe deres associale adfærd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 19:11

Klumme -> Ja, så Narkobagmændene fra Vestebro kunne oprette filialer i Brovst og 'skydebaner' i Balle

Tvivlsom løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 19:16

Ja hvis du hellere vil have det hele koncentreret eet sted Molo, så er det jo måden.

Nu mente jeg ikke tvangsdeportering en mas, men hvor det sagligt kunne formodes, at ville have en rehabiliserende effekt.

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 17-03-05 19:19

Fjerner lige flueben

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 19:19

Tjah Molo vil jo ta såsæd med fra Amar, men ved ikke rigtigt om det er en asocial adfærd!! Herovre har vi jo overhoved ikke sådanne nogle typer og problemer!

Dommere er osse mennesker på godt og ond, og lader sig nok osse påvirke af medier og politik (særlig i denne sag som har haft så stor medieovervågning både inden og udenlands), når de skal fortolke lovgivningen! Ellers ville det jo nok være en eenstemmig afgørelse!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 19:24

Klumme -> Der er altså kriminelle elementer overalt og modsat er et bestemt kvarter eller bydel ikke ensbetydende med eller afgørende for, om folk bliver kriminelle eller ej.

Geografiske omrokeringer er af betydning for de lovlydige borgere, der så slipper af med urostifterne , men næppe et redskab til at rehabilitere de kriminelle. Dette tror jeg ikke du finder belæg for nogen steder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 19:27

Eksempel : Man flyttede for 20 år siden en stor gruppe kroniske alkoholikere, voldsmænd og pillemisbrugere fra Den Sorte Firkant på Nørrebro til omegnskomunerne syd for København, Nu slås de og drikker sig ihjel der

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 19:31

Det er de sociale omstændigheder og ikke geografien der afgør sandsynligheden for man ender i noget snavs. Vil man løfte et kvarter ud af en negativ kriminalstatistik er det andre tiltag end deporteringer der skal tages initiativ til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 19:56

Tedd.

Du skrev........ Dommere er osse mennesker på godt og ond, og lader sig

Du bliver bare ved og ved. Du kører hele tiden nye argumenter ind, der i dine øjne fremmer forståelsen for dit postulat, at Landsretten og Højesteretten har afsagt og stadfæstet en racistisk dom. Sig mig duede dine første argumenter ikke??

Det er fandme lige som at have en teenager, der har fået ET klart nej til en biftur, men alligevel igen og igen finder på nye arguemnter hvorfor den "dom" bør omstødes

Om disse dommere har ladet sig påpvirke af medierne får du alligevel ALDRIG af vide, og så er det i øvrigt BEDØVENDE ligemeget. Det eneste der betyder noget er, om disse dommere i de to retsinstanser har overholdt loven eller ej. Og til dette.... NEJ de har IKKE overtrådt loven, for det gør domstole pr. definition ikke, som Dova tidligere belærte dig om.

Molo.
Tvangsdeportering af etniske danskere... hmm vi lade det ligge. Det afsporer bare det andet. Ellers en skide god idé LOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 21:19

Klumme -> Ja, lad ligge; hvad ej kan stå

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 22:13

Hvis du ikke kan tåle modargumentation, burde du lade være med at stille spørgsmål på Kandu, Klumme!

Er der ikke en modsætning i dit forhold til domstole, når du starter med at skælde domstolene ud for at være for blødsødne, og så senere roser dommerne fordi deres dom i en anden sag mere appelerer til din retfærdighedssans?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 22:25

Undskyld mig lige Tedd. Er du bare almindelig dum eller hvad.

Det du kalder din argumentation er IKKE argumentation, men ekkolali. Jeg ville da elske at møde noget saglig argumentation mod min holdning, men jeg er da helt klar over, at den vil ikke komme fra dig.

Du mener, at jeg er i modsætning til mine egne udtalelser. Tedd... Er det samme sag?? Nej vel. Er det samme dommere?? Formentlig ikke.. Så husk lige det der med munden der overhaler "hjernen" (lool) indenom.

Og nu lukker jeg lige om snart denne tråd. Du har haft chancen for at sige noget fornuftigt, men det lykkedes langtfra. Så må du finde en anden legeplads, hvor din tomhjernede argumentationsteknik ikke bliver så hurtigt gennemskuet.

Og lige tilsidst... Kan de ikke te sig ordentligt, så kyl dem ud.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 22:35

Ja ja Klumme. Det er jo svært at leve op til din saglige argumentation, som mest går ud på at forsøge at nedgøre folk der er uenige med dig! Meget demokratisk stil du holder dig!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 22:41

Jeg er sgu ikke særlig demokratisk, men i erkendelse af, at det er det bedste af de til rådighed værende systemer, så bekender jeg mig til den. (Sagt af Sir W. Churchill....lettere omskrevet)

Og kære Tedd... det er ikke mig der nedgør dig, det klarer du såmænd fint selv, jeg fortolker bare hvad du skriver.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-05 22:49

tedd & Klumme -> Det er sgu rart af være blandt ligesindede

</PEACELOVEANDUNDERSTANDING>

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 22:51

Mener du vi er artsfæller LOOOL

Jeg lukker sgu nu, inden stakkels Tedd kværner bolden for at finde på et nyt argument

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 22:55

I rest my case

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 22:59

Hvorfor mon sterinlysene blafrede, døren knirkede, min gigt smertede, de gode græd og de onde lo, da jeg trykkede [Send Indlæg] efter dén bemærkning Klumme ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-03-05 06:48

Apropos evnen / viljen til at indordne sig under demokratiske former LOOOOOOL

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=370067

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-03-05 06:52

Konklussion:
Et slips gør ingen demokrat. Q.e.d. LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-03-05 07:01

Test i BT 20 marts 2005 http://www.bt.dk/

Er det rimeligt, at folk, der ikke er danske statsborgere, bliver udvist efter endt afsoning for grove forbrydelser (eksempelvis drab)?
Ja 89%
Nej 3%
Det kommer an på omstændighederne 8%
********************************************

Kan man udlede af sådan en undersøgelse, at 89 % af danmarks befolkning er racister?? Hvis dette er tilfældet, så skal begrebet racisme vist omdefineres LOOL

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-05 12:47

Og "klæder skaber (IKKE) folk"

"Ulve i fåreklæder"

"Man skal ikke altid skue hunden på hårene"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-03-05 08:33

Så fik jeg alligevel tygget mig igennem denne lange smøre. Og nej Klumme, du har ikke gjort noget forkert ved at argumentere for min holdning.
Den holder vist i byretten *G*

Jeg vil dog ikke gå så langt som at begynde at 'tæve' tedd, men jo, jeg er hamrende træt af, at vores system ikke virker.
Jeg kunne give utallige eksempler på tilfælde, hvor jeg mener vores retsystem svigter, men orker det ikke.
Desuden er debatten slut, så for fredens skyld lader jeg det ligge..

Alligevel kan jeg ikke lade være med at fortælle, at jeg i skrivende stund har boet i Århus i 14 måneder - og om ca én måned forlader jeg igen denne ellers så pragtfulde by. Hvorfor nu det?! - Tjah fordi hverken min søn eller jeg trives sammen med al den ballade, som de etniske unge praktiserer her. Byen her er dejlig, men jeg har søgt, og fået arbejde i min hjemby, da jeg ikke længere magter at blive ved med at forsøge at få en hverdag til at fungere i én by, hvor min søn frygter at være. Jeg ønsker ikke, at min søn skal vokse op her.
Begrundelse: FOR MEGET VOLD!!!

//Creamy

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-05 09:10

Du er bare sej Creamy og konsekvent. Hood luck med dit projekt. Jeg ved, at der er en der bliver glad, og det er hende velundt *SS*

Klumme
med halsbetændelse æuvvvvv

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-03-05 19:50

Hej Klumme.

Det halve af Danmarks befolkning har åbenbart fået halsbetændelse. Du ønskes god bedring..

Godt jeg lige har fået en forsmag på foråret
Vejret i Prag var særdeles pragtfuldt (sol med 18-20 grader) - og man kunne allerede sidde på byens fortovscaféer og nyde en Urquell, Budvar, Kutna Horas bryg osv, osv!

Skulle du nogensinde 'lande' i Prag, så tag lige et kig på U Malua Glena
Et billigt, og hyggeligt sted. Deres øl er virkelig øl i særklasse. Det er lidt af et 'in' sted for Tjekker, og jeg skal lige love for, at de har tjek på, hvad god øl er..

Derudover kan jeg anbefale U Flekú, der ligger på Kremencova 11 i bydelen Nové Mesto. Det er et af verdens mest berømte værtshuse. Stedet er et levende ølmuseum (mit foretrukne eldorado)*G* Et krus med 0,4 liter koster cirka 11 danske kroner - så der kan man sq sidde længe! (selvom man sagtens kan finde steder, hvor øllet er endnu billigere)..

Værtshuset kan rumme 1.200 gæster inden/og udendørs, så det kan være vanskeligt at finde ud derfra, når først man har indtaget en 7-8 forskellige ølmærker - og ikke længere kan huske i hvilken retning døren er *S*

//Creamy

PS. Forresten tror jeg aldrig, at jeg har oplevet så stor gæstfrihed, som vi oplevede på vores hotel. Det er helt sikkert, at jeg vil til Prag igen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 00:33

Nej man kan udlede at 89% af BT's (ikke at forveksle med danmarks befolkning) læsere er rasende! Og fuld forståelig for det var et fejt mord! Det ændrer dog ikke på, at jeg ikke synes udvisningen er i orden! Ferie hver andet år i tyrkiet og det at man kan sproget synes jeg stadigvæk er i udkanten til en udvisning! Man burde i stedet fokusere på hvorfor 2 og 3 G'er er overrepræsenteret inden voldsstatistikken, og rette op på de ting der er årsag dertil! Der tror jeg "dumsmarte" bemærkninger er med til at nogle 2. og 3. G'er falder i den forkerte grøft. Mange voldsmænd er jo personer med lavt selvværd!

Ja velkommen tilbage Creamybabe! Og lidt trist historie hvis din søn føler sig utryg!

Fik forøvrigt en dødstrusel af en eller anden etnisk dansker over min dørtelefon her til aften! Måske fordi jeg er den eneste dansker i opgangen? Eller nogle knægte der keder sig i påskeferien! Nåh jeg trykkede på døråbneren og sagde kom bare op! Men har nu ikke set nogen med kniv udenfor min dør endnu!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 06:54

Hej Creamygirl.

Ja man skulle tro vi på landsplan havde tungekysset en block LOOL.

Det glæder mig at I havde en dejlig tur, og fik stiftet bekendtskab med en af øllets store forfædre. Et værtshus med 1200 gæster.... hmmmmm det er vist i overkanten til mig - Jeg kan godt være lidt sky, og det er ligesom at "intimiteten" som hører til et lille snusket, mørkt og ølhørmende dramhus forsvinder. Men det skal da prøves, om vejen skulle falde forbi.

Og til dig Tedd.
Du har ret. Den undersøgelse er selvfølgelig, som alle andre undersøgelser af den slags, kun et udtryk for hvad de deltagende mener. Men den er samtidig et signifikant parameter for den strømning som hersker, som oven i købet er i overensstemmelse med lovgivningen, og der er for mig ikke nogen tvivl om, hvad den danske befolkning mener om disse udvisninger.

At du ikke mener at udvisningerne er i orden, er jo kun et udtryk for din personlige holdning, og dermed en kritik af loven, som jeg da respekterer, omend jeg ikke er enig med dig, men det gør stadig ikke de afsagte domme og efterfølgende stadfæstelser til racistiske.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 13:54

Uha tedd
Eneste dansker i opgangen.
Ja så ka' det ikke have været en fra opgangen der truede dig.
Ikke hvis det var en etnisk dansker, for det er ægte,indfødte danskere der er det

Herboende udlændinge, er af anden etnisk oprindelse end dansk, og er ikke etniske danskere.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 14:02

Altså... det er ikke nemt med alt dette "etnikkeri" LOOL

Hmmm der er jo een måde at undgå det på, men det er jo nok forsent ;-(

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 17:36

Nu har jeg ikke kameradørtelefon, så lad os bare kalde ham en etnisk dansker med accent, Dova
Hans danske var en helt del bedre end den form for dansk der normalt bliver talt her i området, så det kan sagtens være en der er født her i landet af herboende udlændige af anden etnisk oprindelse end dansk!

Hvad skal man forøvrigt kalde Bornholmere så? Helt danske er de vel ikke? Altså etnisk?

Og hvad skal man bruge betegnelse etnisk til? Etnisk udrenselse er et begreb jeg husker fra bl.a. Kosova, men hvordan de var i stand til at udskille og udrydde hinanden, er mig lidt af en gåde, for hudfarvemæssigt lignede de vist hinanden. Måske gik de udfra nogle andre kriterier såsom om det var en kirke eller en moske der lå i landsbyen?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 17:56

Etnisk kommer af etnografi der betyder læren om et folkeslag, deres oprindelse, kultur, skikke og samfund.

I Kosovo kunne de udrydde hinanden, fordi det der skilte parterne fra hinanden var kulturelt, nemlig religion.
Muslimerne er af en anden etnisk oprindelse end de kristne. Derfor.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 17:57

Ja og dem uden forhud var muslamer, så det er da nemt nok, de var jo omskåret fra omverden i forvejen. LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 17:59

øhhh afskåret fra omverden....mente jeg *GG*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:00

Nej for sat... omskåret fra afverden mente jeg... Det er sgu ikke til at hitte rede i al det forhud er ikke er der

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-03-05 18:04

Er vi virkelig tilbage til, at det igen er blevet nødvendigt at rette på folks formuleringer?! -
Her troede man, at man endelig var kommet arnesyndromet til livs - suk!

Ærgeligt, at nogle (få) har et behov for at irettesætte andre, når forståelsen dog stadig er til stede - især når en debat har kørt så længe som denne - og ingen vist er i tvivl om, at ALLE ved hvad de taler om. Nogle gange skrives der jo lidt stærkt - og man sidder måske ikke og 'gennemsutter' hver eneste sætning der ryger over tastaturet.

JA, det hedder personer af anden etnisk baggrund. Tror sq at alle i denne debat er klar over dette..

Tedd--> 'en etnisk dansker med accent' ..lol

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:04

Skal der virkeligt ikke mere end en sød pige der kommer hjem fra Prag, for at du nu pludselig respekterer min holdning Klumme? Ak ja de kvinder! Vi burde have nogle flere af dem repræsenteret i demokratiets forskellige organer, så vi mandlige krigere kunne falde ned engang imellem

Med hensyn til den herskene stemming har du nok ret! Jeg er selv for udvisninger i voldsager, jeg mener bare grundlaget skal være iorden både lovmæssigt og etisk! Mit hjerte siger da ja men min hjerne siger nej i dette konkrete tilfælde! Og du får mig ikke automatisk til at følge en flertalsmening! Så kunne jeg lige så godt have denne indstilling;
50 milliarder fluer har ret! At æde lort er helt iorden!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:14

Under alle omstændigheder er ordet etnisk misbrugt, Dova!!

Man må jo ikke bruge ordet perker (kun hvis man er), så man må jo ty til alternativ (om)skrivning når man skal forklare læserne/seerne hvem der pandede hvem ned! "Forbrydelsen blev udført af en dansker af anden etnisk oprindelse end dansk!!! " Hmm? Det kunne jo i teorien være en svensker, men vi ved jo alle hvilken befolkningsgrupper det drejer sig om!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:17

Ahhh Tedd. Du læser vist mine indlæg som en djævelen læser biblen. Og meget kan Creamygirl få mig til, men ikke at lave en tallerkenvending, hvor sød hun end er.

Jeg har hele tiden respekteret din holdning - det håber jeg da jeg har givet udtryk for - men jeg har den ondelynemig ikke respekteret, at du kalder de nævnte domme samt dommerne for racistiske, alene ud fra den betragtning, som så mange gange i tråden har været nævnt... Vores domstole er pr. definition ikke racistiske, da dette er ulovligt.

Men du kan mene, at vores udvisningslov er forkert, det er jo din personlige mening, og den er da muligvis racistisk - jeg mener det ikke. Jeg er sikker på at lovgiverne har adgang til den nødvendige juraekspertise, når en så kontroversiel lov vedtages, at det er undersøgt på kryds og tværs, men det kan jo prøves ved en internatiuonal domstol

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:25

Vi kunne jo prøve at lave et undersøgelse herinde på Kandu, ligesom BT's, Klumme!

Kunne da være interesant? Vi skal naturligvis være enige om formuleringen, men der tror jeg nok vi kan blive enige!

Hvad siger du?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:26

Tedd.

Det misklæder dig at bruge denne billige fremstilling som den med fluen og lorten er. Du burde vide, at der er tale om inkommensurable størrelser, og derfor ikke giver nogen mening, men kun tjener til at score billige point fra den ikke opmærksomme læser.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:28

Jammen det er da i orden med mig. Kom du bare med et opkast til en formulering

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:29

BT's formulering:

Er det rimeligt, at folk, der ikke er danske statsborgere, bliver udvist efter endt afsoning for grove forbrydelser (eksempelvis drab)?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:33

Ja men med en henvisningen til dette spørgsmål først, så udenforstående kan sætte sig ind i baggrunden osse!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:35

Ja

Nej

Det kommer an på omstændighederne

Og vi lader spørgsmålet stå i 24 timer!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:42

Den med omstændighederne er alt for "gummi", og vil give en masse bavl. Og hvilken gruppe... for imod....ved ikke, vil du så putte den i ?

Du skal nok som i BT angive en gruppe af forbrydelser, der skal kunne medføre udvisningen, hvis man stemmer for udvisning.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:43

Jeg ved godt at BT havde den med, men deres system er bygget op på en anden måde end vi kan her.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:48

Ahhh det er sgu da ligemeget kommer jeg i tanke om. Skriv du bare som du foreslog, men vi skal nok være enige om hvor mange besvarelser der som minimum skal til, for at man kan sige, at det er et repræsentativt udsnit af Kandubrugerne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:48

Foanlediget af spørgsmålet http://www.kandu.dk/dk/spg/62314 vil Klumme og Tedd gerne invitere Kandus brugere til en lille undersøgelse! Undersøgelsen vil køre i 24 timer og går på følgende:

Er det rimeligt, at folk, der ikke er danske statsborgere, bliver udvist efter endt afsoning for grove forbrydelser (eksempelvis drab)?

Ja

Nej

Det kommer an på omstændighederne

Vær venlig at afgive dit svar og prøv at lade være med at bruge tid på at kommentere andre brugeres svar!

meningsudvekslinger og uddybelser kan evt. overføres til http://www.kandu.dk/dk/spg/62314

Klumme og Tedd vil hver især belønne en af deltagerne med 500 points

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:50

Hold da kæft din Joakim von And.... LOOOL jeg har sgu da kun 584 point - er du ude på at tørlægge mig??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:51

Ellers fint formuleret

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:51

Lad os bare se hvor mange der kommer men lidt points lokker jo altid fluer til eller noget i den stil

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:52

Ok 200 points så

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:52

Og hvordan skal den bruger udvælges, der skal ha "præmie" uden at der bliver et helvedes postyr LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:53

Ahhh 250 for at mødes lidt på ½ vejen....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:54

Foranlediget af spørgsmålet http://www.kandu.dk/dk/spg/62314 vil Klumme og Tedd gerne invitere Kandus brugere til en lille undersøgelse! Undersøgelsen vil køre i 24 timer og går på følgende:

Er det rimeligt, at folk, der ikke er danske statsborgere, bliver udvist efter endt afsoning for grove forbrydelser (eksempelvis drab)?

Ja

Nej

Det kommer an på omstændighederne

Vær venlig at afgive dit svar og prøv at lade være med at bruge tid på at kommentere andre brugeres svar!

meningsudvekslinger og uddybelser kan evt. overføres til http://www.kandu.dk/dk/spg/62314

Klumme og Tedd vil hver især belønne en af deltagerne med 200 points

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:56

Du spørger Creamy hvem der skal vinde og jeg spørger Molo

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:58

Ja skide godt - Jeg elsker når det er mest muligt uretfærdigt LOOOL

Du laver en selvstændig tråd ik??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 18:58

Ja det blir jo nok det største problem *L*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 19:01

Bare kør...... LOOL

Må vi selv stemme?? - Vi skal jo have rene linjer og regler, ellers får vi AJ lige i smasken LOOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 19:01

Ok! Spørgsmålet bliver altså sådan her?

Foranlediget af spørgsmålet http://www.kandu.dk/dk/spg/62314 vil Klumme og Tedd gerne invitere Kandus brugere til en lille undersøgelse! Undersøgelsen vil køre i 24 timer og går på følgende:
Citat
Er det rimeligt, at folk, der ikke er danske statsborgere, bliver udvist efter endt afsoning for grove forbrydelser (eksempelvis drab)?

Ja

Nej

Det kommer an på omstændighederne

Vær venlig at afgive dit svar og prøv at lade være med at bruge tid på at kommentere andre brugeres svar!

meningsudvekslinger og uddybelser kan evt. overføres til http://www.kandu.dk/dk/spg/62314

Klumme og Tedd vil hver især belønne en af deltagerne med 250 points

God fornøjelse

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 19:03

Ja vi må selv stemme! Selvom vi jo egenligt allerede har!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 19:03

Yes....... go

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 19:04

Jeg kan da invitere min ven Krummen med LOOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 19:06

Ingen dobbeltprofiler burde man måske skrive?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 19:09

Det var det jeg lige tænkte *GG* I den udstrækning vi kender dem. Men det burde være en selvfølge......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 19:10

Brug af dobbeltprofiler betrgtes som skizofrent?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 19:10

Du kører kl. 19 (ikke kandutid) og så er der altså aftensmad NUUUUUUU

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 19:11

Ok der kommer Simpsons så jeg fyrer den af nu

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-03-05 19:18

I er skisme ikke rigtig kloge!

Kommentar
Fra : calista

Dato : 22-03-05 19:25

Svaret afgivet.
Hvordan vil i belønne??
Er det en der har samme mening som jer, der vil modtage de poænger der?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 19:43

det ved vi da ikke Caliste. Det afgør vores åndelige vejledere i dyb inhabilitet LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 19:49

situation nu og her.

9 afgivne svar - 7 for udvisning - 1 imod - 1 efter omstændighederne

i %
For 77,77
I mod 11,11
EO 11,11
i alt 99,99

Kommentar
Fra : calista

Dato : 22-03-05 19:50

Lyder herligt... Men sig mig lige.. Hvem er denne Caliste så mange skriver om??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 19:52

Ahh det er bare mig der er lidt motorisk forstyrret Sorry CalistA - Halsbetændelsen har nået fingerspidserne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 21:06

Sidder og følger med i udviklingen og forundres over så tæt Kandu undersøgelsen ligner den fra BT. Lige nu hedder den 82 - 12 - 6 og BT siger 89 - 8 - 3.

Jeg mener bare, at der er et meget tyndt materiale at lave statistik på, men alligevel er der tydelige tegn på at resultatet bliver tilnærmelsesvís det samme. Dog skal der bare f.eks 3 nej sigere til, for at skifte billedet ret meget

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 21:09

Tror nu osse den kommer til at ligge tæt på!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 21:11

Der kan du bare se.... Det mener HELE Danmark LOOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 21:14

Jep men ikke overraskende i forhold til den medieexponering der er om emnet!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 21:20

Og selvfølgelig brillierer idioten arne med at kommentere andres indlæg i den tråd. Han har simpelthen siddet og ventet på, at du eller jeg skulle kvaje os, og falder så fuldstændig fejlagtigt over dig.

Hold kæft hvor den nar noget af det mest snotdumme modbydelige jeg har oplevet. Hvis jeg var forælder til det misfoster, så kastede jeg mig sgu ud fra noget meget højt. Men man må tro, at der er tale om en partenogenese, ellers var han blevet kvalt i sin navlestreng. Æuvvv hvor jeg kvalmer over ham

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 21:22

Jeg vil skide på, om han er indfødt dansker - Han skulle fandme udvises for at køre uden cykellygter

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 21:28

Ja ja Tedd. Man kan jo ikke ha' en mening om noget man ikke har hørt om, så medieeksponeringen er da ok. Underkend ikke folket - De kan godt selv tænke og følger ikke nødsvendigvis strømningen i medierne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 21:32

Ja fatter Nada af hans bemærkning men han elsker jo regler!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 21:32

Det er sgu ikke Amarone Creamygirl.

Det er ren træsprit tossen bæller. Man bliver sindsyg af det (bevist) man bliver blind af det (bevist) man bliver ondskabsfuld og modbydelig (bevist) man bliver fyldt med løgn (bevist)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 21:35

Den narcisist elsker INTET andet end sig selv

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-03-05 21:55

Så så Klumme.
Du ved vel, at det eneste AJ er ude på er at én (specielt dig ) skal skælde ham ud. Det giver jo anledning til at indberete dig til kandu ...Så pas lige på

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-03-05 21:58

Jeg fatter også nada af hans bemærkning Tedd

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 21:58

Nååå ja. Godt jeg har dig, til at holde mig i kort snor.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 22:01

I tror vel ikke, at den selv fatter det LOOOL

Man kunne bruge hans indlæg som rottegift. Spred dem (indlæggene) i kloakkerne og de står i kø for at falde døde om.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 22:02

Jeg har lige indberettet dig Klumme!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 22:11

Men har endnu ikke besluttet til hvem!! Måske etnisk råd? Eller Rådet for videnskabelig uredelighed? Nåh finder sg nok på noget!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-03-05 22:12

Det bliver helt jubiiagtigt.
Derinde laver de ikke andet end at indberette hinanden

Danmarks værste debatforum - og AJ ville ikke have en chance derinde *G*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-03-05 22:23

Så indberetter jeg Tedd til told & skat *G*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 22:24

Tedd.
Tag den sidste - Den lyder bedst.

Er de virkelig sån' på Jubii - Det er bare for latterligt, men lige i AJ's ånd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 22:26

Minder lidt om en eller anden Monty Python sketch jeg selvfølig ikke kan huske!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 22:38

Nå jeg tøffer i posen. Kan I passe jer selv til i morgen, og hold lige lidt øje med den der I ved nok. Den kan godt finde på at spille op, så snart jeg er væk.

CU God nat

SlemmeKlumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-05 10:54

Det er da pudsigt... lige nu viser undersøgelsen fuldstændig overensstemmelse med BT's

89 - 3 - 8 %

Det endda på kun 0,7 % gyldige stemmer i forhold til BT.

Også "morsomt" at en enkelt deltager kommer med en lang redegørelse og hverken kan stemme det ene eller det andet - Hvor svært kan det være, at vælge mellem 3 muligheder. eller bare klappe i. Hvis man har kommentarer til det i øvrigt, så er der jo masser af andre tråde, hvor man kan øffe sin 0 holdning. Hun er nok ultraradikal LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-05 11:08

Øhh det var lidt statististisk manipulation

De faktistiske tal er: 89,655 - 3,448 - 6,896 %. Jeg troede ikke at nogen gad regne efter, men så kom jeg i tanke om den der...... GYYYYYS I ved, så derfor de helt rigtige tal.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 23-03-05 12:33

Jeg sidder her og undrer mig.
Som nogle af jer ved, bor jeg i Tingbjerg. Et "rimeligt" belastet kvarter i udkanten af Kbh. Vi har MANGE beboere af anden etnisk oprindelse end dansk.
Nu er det så min undren kommer ind i billedet. Ude i gården, foran min have/ stuevindue er der et komsammen af den anden verden. Vores 1 år gamle ligusterhække knækkes, der smides med bark- flis og hoppes rundt på bænke og legestativer.
Størstedelen er drenge i alderen 12- 16 år, et par er yngre.
Jeg ved godt det er skoleferie, men hvor er forældrenes ansvarsfølelse henne? Sender de ungerne ud, og er pisseligeglade med hvad de laver eller hvad er det der foregår? Det skal lige nævnes, at de her drenge, har været ude siden kl 7. 30 imorges
Jeg har opgivet at blande mig, jeg har fået min del af bark- flis på ruderne, lort i postkassen og så videre. Desuden er jeg gravid, og tør helt ærligt ikke stille mig op foran de 15 knægte...
Er det mig der er blevet helt vildt gammel og ikke kan huske, at vi gjorde det samme?? Eller hvad sker der?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-05 12:39

Jeg kan kun give dig eet godt råd.... flyt. Jeg ved, at det er nemmere sagt end gjort, men ønsker du, at dit barn skal vokse op i den miniterrorverden??

Forunderligt at du ikke stemmer ja i tråden: http://www.kandu.dk/dk/spg/63206#673729 men du er måske for rar, godtroende, lidt naiv... Du, og dit barn kommer til at betale prisen Calista.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 23-03-05 14:43

ØHM!! Godtroende og naiv? Det er fandme første gang jeg er blevet kaldt det!
Tror sgu du er en anelse snævertsynet, Klumme.

Hvor skal man flytte hen? Jeg flygter ikke fra problemerne, men ser dem i øjnene. Bla ved at være involveret i boligforeningen og skolebestyrelsen.
Men derfor kan jeg stadig undres over den manglende ansvarlighed, visse etniske minoriteter lægger for dagen overfor deres børn.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-05 19:43

Klumme samler du lige op på afstemningsresultatet? Og hvor er Creamy og Molo?? Det er nok det mest interesante

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-03-05 23:13

Hej Tedd.

Sorry mit fravær. Ja jeg kigger lige på det. Har ikke fået en eneste mail på det sidste, så Kandu er vel ved at varme på til weekenden. Osse rart at være i god tid LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-03-05 23:38

Fint og flot at se problemerne i øjnene. Håber bare ikke, at børnene behøver være vidne til for meget. Hæk eller nedtrampet hæk!!! - ingen børn har fortjent at være vidne til andres sindssyge, uagtet vi voksne finder os for gode til at forlade et kvarter pga vi sidder i skolebestyrelse og boligforenining.

Kynisk?! - tjah måske, men INGEN får mig til at lade min søn opvokse i et miljø der er betændt, så længe jeg har et valg, der helt sikkert vil bidrage til, at min søn på sigt vil få en indgangsvinkel til livet med sunde danske normer og værdier - fremfor en afstumpet adfærd , (som mange af vores gæster udviser ) personer af anden etnisk baggrund.

Jeg er ved at få BRÆK af Århus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-03-05 23:47

Ejjjjjj, jeg ved godt at jeg kører den på spidsen, men for helvede da også. Jeg kommer fra en forholdsvisvis lille by til storbyen Århus - og helt ærligt, jeg er rystet i min grundvold, og ønsker mig tilbage til min trygge tilværelse...

Kald mig bare en etnisk dansker, der "flygter" fra sit eget hjemland...Noget jeg finder dybt uretfærdigt et eller andet sted, men ikke desto mindre nødvendigt!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-03-05 00:11

Jeg synes du reagerer klogt Creamygirl....

Jeg har lavet regnestykket i det andet sp. - men der kommer ingen mails, så jeg smider det osse lige her. Tallene taler jo for sig selv, og er identiske med BT's. Jeg havde nu hheller ikke forventet andet - måske ikke så stor lighed, men alligevel.

Så er der talt sammen og divideret.

I 63 indlæg er der afgivet stemmer som følger:

44 Ja
2 Nej
2 Efter omst.
11 Ugyldige
4 Forsent

Omregnet til % afrundet

92 % Ja
4 % Nej
4 % Efter omst.

Hvis Tedd accepterer de for sent indkomne stemmer, ændres regnestykket en lille bitte smule i decimalerne (som ikke er der LOOL)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-03-05 00:27

Kandu kører af røven til, så jeg gider ikke lege i aften ;-(

Godnat

Creamygirl..... Når du vælger den der skal ha de 250 point, er der noge der skal udelukkes, enten fordi de ikke har deltaget på de angivne præmisser, eller har bavlet noget uforståeligt sludder af, som ikke hørte hjemme i tråden. Med din sædvanlige skarpe næse for sån' nogen, så er jeg sikker på, at du selv finder dem, ellers må du spørge. Men du kan jo bare stemme på dig selv, så er den skid slået LOOOOL

Hold da kæft en lang gang manualbavl.....men du ved garanteret hvad jeg mener LOOL

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-03-05 00:40

Jamen det kan sgu da ikke være rigtigt...
Lort i postkassen, hærværk og chikane.
At det er kommet så langt ud, at folk bliver nødt til at ændre sin tilværelse og flytte (dem der er så heldige at kunne finde et alternativ), for at kunne leve i fred og ro uden hele tiden at skulle se sig over skulderen

Og så kaldes danskerne racister når de tillader sig at sætte ord på hvori problemerne består

Det må skyldes, at nogen der ikke selv oplever sådan noget, lukker øjnene når der er risiko for, at de kommer til at se ud over ligusterhækken og får øje på livets barske realiteter.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-03-05 01:15

Enig Dova!!

Jeg er ret sikker på, at mange af dem der stadig betragter vore 'gæster' som ligestillede - ser dem fra betryggende afstand (over ligusterhækken)..

Klumme.
Min stemme går til Emesen!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-03-05 03:38

Kære Calista

Du skulle bestemt ikke opfatte ordene godtroende / naiv som skældsord, og rar er jeg sikker på du er, men hvis du tror du kan flytte deres adfærd mange millimeter, uanset hvad du deltager i af ellers fornuftigt arbejde.

Du må huske på, at flertallet af disse fremmede, som ender i Danmark er rosset og den proletargruppe som vi osse havde i Danmark i 16 - 1700 tallet, som har svært ved at begå sig i deres hjemlande (se bort fra reelle flygtninge) - og den gruppe af mennesker er uden for rækkevidde for påvirkning af sund fornuft og vil ikke indordne sig i socialt velordnede sammenhæng. Så ud fra dette, så kan jeg kun anbefale dig at gøre som Creamygirl.... FLYT

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-05 05:23

Ja det er accepteret, så mangler vi bare Molo!

Jamen dog Dova!! Har du osse problemer med indvandrere, der ude i plovfuren hvor du bor?

Sjovt nok var alle folk oppe i min mors landsby imod indvandrere til trods for man mindst skulle ud i en radius på 20 km bare for at finde en enkelt (fraregnet københavnere)! De eneste kilder der kan have påvirket dem er medier og mine skrækhistorier ude fra bloggern!
Gir calista ret! Når man ser hvordan ungerne vandaliserer, chikanerer og det der er værre pga manglende opdragelse, så korser man sg sig! Og selv om den enkelte unge godt kan være sød, når man møder ham alene, så ændrer han sig når han er i flok! Så mister de totalt normale hæmninger! Men ok man vænner sig til det når man gang på gang oplever 5 til 10 årige unger, der er ude til kl. 11 om aften uden noget som helst voksenopsyn! Så skal det gå jo galt! Personlig synes jeg man burde indføre spærretider for alle unge under 16 år, så ville man have løst mange irritations problemer, selvom man ikke løste årsagen til problemet!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-03-05 20:31

Tedd
Nej, nemlig ikke her ude i plovfuren
Jeg lukker dog ikke øjnene for problemerne, som så mange andre.
Og jeg har prøvet inde i Silkeborg, at gå lidt bagefter min datter og hendes veninde, og være vidne til hvordan danske piger bliver forfulgt, chikaneret med sjofle tilråb m.m. af sådan en flok herboende udlændinge. Så kan man næsten ikke undgå associationer til hyæner, der også altid jager i flok (FY-ha, det var måske ikke helt pænt sagt
Og ellers hører og ser man en del hos bekendte der bor lidt længere væk fra plovfuren, i det der også kaldes tættere bebygget område

Næ, herude er vi sgu så priviligerede, at vi f.eks. i den lokale skole, der dækker et større geografisk område, først for 5 år siden, fik 4 udenlandske elever, ud af ialt 475 elever på skolen.
Der havde ellers været melding om 8 nye elever, men da "velkomstskrivelsen" om indskrivning i skolen blev sendt ud, og der kun dukkede 4 elever op, fandt man ved nærmere undersøgelse, at de sidste 4 burde have været i skole 10 år tidligere, idet de allerede var udstyret med et kraftigt overskæg.
Og oveni bør også nævnes, at i den lille landsby hvor skolen og det nybyggeri der blev "beriget", er beliggende, havde der aldrig tidligere været problemer, men nu så man pludselig indbrud hos købmand, flere indbrud på skolen, hos cykel/knallertforretningen, hærværk, og børn der ikke kunne gå i fred på legepladser m.m.
Et par stykker blev taget på fersk gerning, men min fantasi behøver ikke være særlig stor, for at forestille mig hvordan forholdene er de steder med måske 80 % fremmede, når man ser, hvad ganske få familier afstedkommer næsten ude i plovfuren.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-05 01:27

Jeg ville da osse benytte chancen til indbrud! Særligt vis man ikke lå som oplagt mistænkt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-05 01:31

Vi har jo haft det samme problem hver gang vi modtog "fremmede" Sidste gang det var et stort problem var da vi modtog progrom offerne fra Rusland i begyndelsen af 1900 tallet! Ikke engang de gamle jøder i Danmark ville modtage dem! I dag er de vist meget godt assimileret!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 03:07

Altså Tedd.

Progrom..... hvad i hule er det. Er der noget der er smuttet for mig, eller er der tale om en stave / slåfejl?? (Program offerne.... blir jeg ikke klogere af LOL) Forklar mig det lige....please. Jeg kan ikke slå det op i Fr.ordbogen, og ikke finde det på Google

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-05 08:49

sorry pogrom!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 08:53

pogrom -en, -er [pogrom] (rus.: ødelæggelse) voldelig forfølgelse af en befolkningsgruppe, opr. is. om jødeforfølgelse

Ajii - Det burde jeg selv have fundet ud af. Sløjt Klumme. Tak for hjælpen Tedd

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 17:41

Nå..... smider lige en knude på bålet:

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=287838

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 19:16

Som jeg skrev andet sted, kan man håbe at det er løgn og latin.

Der er noget uldent i hendes anmeldelse. Politiets signalement af den 26 årige pige, som blev offentliggjort for at finde evt. vidner, er så i øjefaldende, at det er dybt forunderligt at ingen skulle have set hende på den adresse Strøget /Rådhuspladsen hvor hun blev bortført fra kl. 21 om aftenen. Der er altid mange mennesker der......

Men er hun fyldt med løgn, er det da kun i den forbindelse skønt, men skal fandme så have..... jeg ved sgu ikke hvad hun skal ha, men det er..... jeg har heller ikke en gang ord for hvad det er LOOL - Hun skulle ha en røvfuld, eller 3 skulle ha lov til at nappe hende for det, hun i så fald har anmeldt uskyldige for.

Nu ser vi hvad det ender med........

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 23:04

Ja altså undskyld, men jeg skal lige af med noget indestængt vrede..
#&&%¤###¤%%&

Kan jeg undskylde det med denne?! - Har i hvert fald set den brugt før *G*

Citat
i virkeligheden er jeg uskyldig og venligheden og beskytterånden selv.

Øhh sorry Klumme, men dine tråde inviterer jo til lidt af hvert

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:08

Ja man er vel mangfoldig ik?? LOOL - Jeg er sgu ikke så nøjeregnende hvad det angår.

Men hids dig nu ikke for meget op - du skal jo hidse dig selv ned igen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 23:10

Øhh, lyseblå cowboybukser og nike sko i en BMW. Passer ikke rigtig sammen.
Gav de hende ikke efterfølgende et par gucci sko, og et calvin klein ur?! *G*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 23:12

Hej Klumme hvorfor sover du ikke?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:15

Åhhh de Pizza-BMW'er der oftest er tale om, er godt brugte, hvor det bedst fungerende på bilen er det ulovligt monterede blå lys under vognen, (scorelys) alufælgene og den ulovlige dækbredde. LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:18

Åhhh jeg har intervalsovet det meste af dagen efter en voldsom lammekølleforgiftning, (det var rødvinstimiansaucen) så jeg er lige oppe for en kort bem.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:21

Kommer til at tænke på Storm P, som går en tur gennem Soelbjerg kirkegård, og passerer en graver, der sidder og holder en pause i sit gravearbejde. Storm P smiler venligt til ham, og siger: "Nåee man er lidt oppe i dag"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 23:25

Hører lige i min ørebollesnegl, at du har en søn Klumme. Jamen hallo, er du mere end 22 år ?! *L*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:28

Ja da - Har jeg bildt dig andet ind LOOL Det er vel ikke ulovligt at formere sig som 23 årig..... vel?? LOOL. Skal du ha et godt råd vedr. drengebørn, så sir du bare til

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 23:29

høhø, min veninde ynder at sige, at hendes bekendt sover i "klumper" - det er vel det samme som intervalsovning

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-05 23:31

Lammekølleforgiftning! Det kan sgu lære dig at vaske hænder efter du har spillet poker med Gus Hansen!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 23:32

Næh, jeg formerede mig da jeg var 22, så det er vel i orden 'L*
Ejj, jeg er lidt småpjattet i aften. Har nemlig drukket et par flasker rødvin med en særdeles flot etiket

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:35

Klumpsover... hehehe - Hun er sgu go er hun. Hils hende.

Ja vi skal ha bedre gang i håndhygiejnen. Den der stafylokoktrussel er ikke til at spøge med. Selv håndsæben på offentlige toiletter kan inficeres, så den kan man undgå ved at hænge en sukkertang på pissoieret, så behøver man ikke bruge sæbe efter en tissetår.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:38

Ja de etiketter de smager sgu godt. Guuud var du kun 22. Du har sikkert været skruplækker. Heldige skid, der fik knægten med dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:39

HOV UPS....... Du er garanteret stadig skruplækker......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-05 23:41

Sukkertang? Tror jeg tar chancen med sæben! Hellere stafylokok end gonere!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 23:44

hihi, man kan sq sø af stafylokokker *LOL*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 23:45

øhh, så er det vist sengetid. Jeg staver som en brækket arm *G*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:48

Sukkertang.......Gonorré.... Ajiii det tror jeg ikke på kan lade sig gøre?? Men hvis du er hurtig efter den forrige tisser, kan du nåske redde dig en Syffilis på tangen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:50

Jamen så god nat da Creamygirl. Stavefejl.... op i pedersen med dem. Det har vi folk til at rette LOOO Gyyyyyys

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-05 23:53

For slet ikke at tale om dem der forveksler de der pissoir urinkugler som slik! Så det nok ikke godt hvis der er en sukkertang ved hånden!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:53

Er lidt ked af, at jeg ikke har fået skrevet lidt mere i "Ondskabens tråd" - Der er bl.a. en der hedder hutlihat foruden dig, som kom med nogle gode indslag /bemærkninger, som jeg ville kommentere, men har ikke rigtig haft tid til andet end smalltalk. Men det får jeg nok snart.

CU

Klumme

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 23:54

Gider ikke sove nu. Sig noget sjovt Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:55

Nååå de der kugler.. De gir sgu en dejlig frisk ånde LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 23:56

Ajiii det kan jeg da ikke på kommando for pokker....... LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-03-05 00:01

Hey Tedd, er du også her?! ...Du er sq så let at komme til at overse *G*
Det må være din medfødte ydmyghed. Hvorfor fanden mon du er det?! Du er jo løve. Ikke sandt *G*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-05 00:07

Han så at jeg skrev, at du sikkert var skruplækker, og så kom han edderhyleme op af stolen LOOOL

Ajii Kandu kører vildt langsomt - Det har jeg ikke tålmodighed til. Er begyndt at lukke øjnene nedefra og op lige som hønsene, så jeg smutter altså i posen.

Hav en rar nat.

Sløve Klumme

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-03-05 00:28

Åhh Gud nej. Der er ikke noget værre end øjne der lukker nedefra *G*
Skynd dig i seng Klumme!

Sov dejligt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-05 00:31

Åhhh det var dejligt. Troede ikke der var nogen, der ville sige godnat til mig Piww -

Men nu er jeg lidt glad.

CU arround

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-03-05 00:34

lol...Skal der ikke mere til for at gøre dig glad Klumme, så siger jeg da gerne godnat til dig en anden gang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-05 00:37

Man er jo en følsom sjæl. Tak.