/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Overførsel af filer
Fra : RomanG
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 09-03-05 15:06

Hvis jeg vil overføre filer via internettet fra én computer til en anden. Hvordan gøres dette hurtigst og nemmest?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 09-03-05 15:10

Med Cerberus FTP-server http://www.cerberusftp.com/

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-03-05 15:10

Via ICQ, MSN eller SKYPE, bare det er installeret i begge ender, og der er en person i begge ender til at acceptere overførslen

mvh BERPOX

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-03-05 15:11

hovsa - CapsLock

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-03-05 17:05

forlængelse af Berpox
www.skype.com og den er nem at gå til

Kommentar
Fra : RomanG

Dato : 09-03-05 21:29

Jeg har msn og det er også på den anden computer. Dog er det et par gigabyte, der skal overføres. Det kommer vel til at tage sin tid med msn gør det ikke ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-03-05 22:34

Jo - og det er din opload hastighed som sætter begrænsningen.
Du skal ikke snakke på msn samtidig.

Kommentar
Fra : RomanG

Dato : 10-03-05 00:18

Nu er det omkring 400 filer jeg skal overføre. De fylder tilsammen 2 gigabyte. Hvordan gøres det nemmest over msn. Jeg skal vel ikke til at overføre dem enkeltvis?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-03-05 00:55

...kunne det ikke bedre betale sig at brænde 3-4 CD'er eller en enkelt DVD og så sende den til modtageren når det er så store datamængder der er tale om...??

Hvis du har 128kbit/s upload og 2Gb data (16.777.216kbit) så vil det tage ca. 36½ time at overføre data, og risikoen for afbrydelser i transmissionen.

mvh berpox

Kommentar
Fra : RomanG

Dato : 10-03-05 13:49

jo, men den computer jeg skal sende fra, har ikke brænder. Det er lidt af en gammel sag. Hvad med at sende over mail, er det en mulighed?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-03-05 15:59

Nix - det er vist ikke en mulighed - det kræver ihverttilfælde at modtageren har en helt enorm mail-konto, og en stor tillads maks. mail-størrelse.

Pil harddisken ud, besøg modtageren af filerne, og sæt den i modtagerens PC, og overfør filerne fra harddisk til harddisk.

mvh berpox

Kommentar
Fra : RomanG

Dato : 10-03-05 22:21

Det ville naturligvis være nemmere, at besøge ham med min harddisk eller med et krydset netkabel. Det er der bare ikke mulighed for, og derfor skal jeg overføre via internettet.
Hvad med at hente et fil-delingsprogram? noget lignende kazaa. Er det en effektiv metode?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-03-05 06:53

Ja - det er da en mulighed, men på fildelingsprogrammer står jeg af. Det har jeg ikke installeret, og det får jeg heller aldrig på grund af sikkerhedsproblemer.

Du burde nok overveje en FTP løsning som hansen9 var inde på i starten bl.a. af hensyn til sikkerheden, og så må du blot vente vente vente mens filerne bliver overført. FTP-løsningen som hansen9 foreslår, rummer mulighed for "resume" ved fejl.

mvh berpox