/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
billedprogram
Fra : frederikshavn
Vist : 983 gange
50 point
Dato : 05-03-05 16:52

jeg har nogle diditale foto på min pc,men de er lidt uskarpe,så jeg vil høre om der findes et pgr.som fikse det

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 05-03-05 16:54

Ulead PhotoImpact 7 kan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-05 16:57

Fixe og fixe! De fleste fotobehandlingsprogram har et sharpen filter, osse Ulead Photoimpact, men om man bliver tilfreds med resultatet er en anden sag!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-03-05 17:01

Det kan et af programmerne i www.acdsystems.com serien. Kan bare ikke huske hvilket.

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 05-03-05 17:12

Hej Frederikshavn
Har købt en Canon scanner hvor programmet Arcsoft Photostudio fulgte med, det kan alt.
se dette link til programmet:
http://www.arcsoft.com/en/products/photostudio/
MVH
Flemming

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-03-05 18:37

Læg mærke til hvad tedd skriver. Der er ikke noget program der kan gøre et uskarpt billede skarpt.

Og er det uskarpt kan de forskellige programmer rode rundt i det, men skarpt bliver det aldrig.

Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-05 20:26

du kan måske redde et uskarpt billede, men også kun måske. Det kommer meget an på motivet og farverne.
En måde i f.eks. Photoshop er at benytte en kombination af at forøge opløsningen, Unsharp Mask, Sharpen samt gausian blur og måske og lege lidt med levels.

Hvis du vil have et let og gratis program der kan lidt af hvert (selvfølgelig på dansk + manual) skal du prøve at kigge på PhotoFiltre
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 06-03-05 14:40

Tak for svaret hcma.