/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
System Tray App
Fra : geu
Vist : 950 gange
200 point
Dato : 03-03-05 21:38

System Tray App skriver min pc... Eller retter sagt, den skriver : At den Feature jeg bruger er på en CD-rom eller et andet drev der ikke er tilrådighed. Indsæt disk. Problemet er bare jeg ikke har prøvet og ligge noget ind.
Man kan kun lukke den i Joblisten.

Ved godt den er svær men der kunne jo være en der lige ved hvad man gør.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 21:53

Start->Kør... skriv; [msconfig] og vælg fanen; 'Start'. Fjern fluebenet ved den applikation du ikke ønsker skal køres i systray (Systembakken; ikonerne nederst på proceslinjen til højre, der viser valgte resident kørende programmer).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-03-05 21:57

Hvordan er det så lige jeg ser hvilken af dem der driller mig??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 22:07

Tjaeh.... jeg er jo ikke clearvoiant eller hva' det hedder ?

Men du kunne jo lægge en jobliste hér ?

Evt. lægge en hijackthis log, så ser vi på det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jack_ass

Dato : 03-03-05 22:23

Hvor finder jeg programmet til hijackthis ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 22:26

Her : http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

..og her er en manual og installationsvejledning : http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 22:29

Ps. Har du tålmodighed ? Kan du selv tjekke her ...efter du har lavet en log :

http://www.kandu.dk/dk/tip/10682

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-03-05 22:31

Hvormeget skal man skrive her over af den liste??

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-03-05 22:31

Hvormeget skal man skrive her over af den liste??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 22:55

Du skal kun skrive din jobliste herind (...hmmm.. jeg er Win98 SE bruger og min jobliste netop nu er på 5 korte små linjer )

kandu.dk - Microsoft Internet Explorer
Explorer
Avgemc
Avgcc
systray

Men din hijackthis log mærker du blot af, ved at holde venstre museknap nede, trække og bla. bla. højreklikke og vælge kopiér eller trykke; CRTL + c, for derefter at indsætte den hér med : Højreklik Indsæt eller CRTL + v

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-03-05 22:59

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:28:23, on 03-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Programmer\ExtraFilm Hjemme\Agent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\WinBar\WinBar.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\system32\MsiExec.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\doris mølsted\Dokumenter\Modtagne filer\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=laptop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.internetstart.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=laptop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.internetstart.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [ExtraFilmHemmaAgent] C:\Programmer\ExtraFilm Hjemme\Agent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: WinBar.lnk = C:\Programmer\WinBar\WinBar.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://foto.tdconline.dk/upload-classes/Uploader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\HPQ\SHARED\HPQWMI.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 22:59

Ps. De 2 henvisninger i min jobliste der begynder med Avg... er mit antivirusprogram.

kandu.dk ? tjaeh... det er fordi jeg kigger på denne side

Explorer er Windows bruger-interface.

systray ....Systembakken; er den komponent der giver dig problemer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-03-05 23:01

Nu er der jo ikke den med da jeg har slukket for den ved hjælp af Joblisten. Men jeg kan tage en ny logfil og når den står og prøver og køre den ind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 23:11

Din log fortæller at der er mulige problemer omkring :

Citat
CTFMon is involved with the language/alternative input services in Office XP. CTFMON.exe will continue to put itself back into MSConfig when you run the Office XP apps as long as the Text Services and Speech applets in the Control Panel are enabled. Not required if you don't need these features. For more info on ctfmon see here

Prøv at slette den via hijackthis. Som beskrevet skulle der ikke ske noget, hvis ikke du bruger denne facilitet.

I stedet for Microsoft's anti spyware vil jeg anbefale dig at installere Spywareblaster for ikke at få skidtet og bruge Adaware til at fjerne, hvad du nu alligevel måtte have reddet dig :

Hent Spywareblaster her : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

En manual finder du her : http://www.spywarefri.dk/spybl.manuel.htm

Adaware henter du her : http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag =button

..og manualen her : http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 23:17

geu -> Ja, du skal REBOOT'e din computer og så tage en tur med hijackthis, men prøv lige først at køre dette lille reg.cleaner program for at rense din registreringsdatabase : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Slet kun de filer der er angiver som sikre at slette ( Den øverste menu, når du har scannet ! )

VIGTIGT :

..men læs lige dette : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm ..inden du går igang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-03-05 12:57

Messenger Plus giver og kæmpe problemer !

Kommentar
Fra : jack_ass

Dato : 04-03-05 14:01

Jeg bruger RegSupreme 1.1.0.24 til og ryde op med.. Er den anden bedre??

Jeg ved godt Messenger Plus kan give problemer, men den er jo sjov og jeg har nu haft den i laaang tid.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-03-05 14:08

Hmmm... Fint nok jack ass.

Jeg bruger nu også Regsupreme.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-03-05 14:08

Hmmm... Fint nok jack ass.

Jeg bruger nu også Regsupreme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 14:16

jack_ass -> Er den anden bedre?? ...aner det ikke, men den virker fint for mig

Prøv

hcma -> Hai catbody Lang tid siden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-03-05 15:44

Er det CTFMon jeg skal prøve og slette med Hijackthis ??

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-05 15:52

Jep.

Jeg vil ikke garantere dig det afhjælper dit problem, men alt der hedder noget med ..MON.. og som man ikke bruger, siger som regel at der foregår en eller anden MONITORING (= overvågning) af systemet. Hvis denne monitor indebærer et kald til din CD-ROM ..i form af opdatering, ændrede opsætningsvilkår eller andet, så får du sandsynligvis meddelelse om at effektuere dette kald, ved at idnsætte en CD. Hvis du har ændres drevbetegnelser eller installeret nye drev, kan monitoren heller ikke finde kilden.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 04-03-05 16:04

Tak for svaret molokyle.