/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
formatering forud for Win98SE?
Fra : libverda
Vist : 358 gange
120 point
Dato : 28-02-05 23:33

En Pc m. win98 skal opgraderes til win98SE - ak, ja! Hvordan gøres det?

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 28-02-05 23:35

Put opgraderings-cd i og kør den.
Så klarer Windows resten !

Dydendak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-05 23:54

Kommer lidt an på hvor meget den win98 er opdateret, mener jeg at kunne huske! Men prøv bare at vælge opgradering når du sætter win98se cd'en i!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-05 00:06

Du skal have en virkelig god grund til at ændre din 98 til 98SE, da disse udgaver nærmest ikke understøttes længere, og rigtig meget nyere hardware har ikke drivere til disse.
Men hvis du har en win98SE CD, så kan det være at den er en "ren" cd og ikke en opgraderings cd.
Men hvorfor ikke springe alle ledene over og installere XP med det samme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-05 02:13

En betragtning (jeg ved jo ikke hilken hardware der er tale om): Meget nyere hardware understøtter ikke Windows 98,men rigtig meget ikke særlig gammel hardware (alting er jo relativt) understøtter så sandelig ikke Windows XP da næsten ingen hardware (PC) producenter vil opgradere drivere da de hellere vil sælge nogle nye produkter ikke mindst da produktionsprisen er uhyggeligt lav i forhold til, at skulle bruge tid på at udvikle til XP på hardware der ikke længere produceres. Ældre bærbare er stort set håbløse at opdatere med software da der kun findes de drivere der passer til det originale styresystem og det samme gør sig gældende med stationære mærkevare PC'er.
Altså må de gode råd afhænge af hvilken hardware og hvilken type installations CD for en standard Win 98SE CD vil fortælle at den ikke kan opgradere og derfor skal man så slette både programmer og styresystem hvilkent gøres bedst med en Format C:\ via en Startdiskette.

Kommentar
Fra : libverda

Dato : 01-03-05 13:27

Der er tale om en 'ren' win98Se - kan man køre denne oveni win98 - eller skal den formateres først - og hvad er opskriften herpå?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 120 point
Dato : 01-03-05 13:32

http://www.wintip.dk/9x/artikler/win_install.htm

Prøv, at se om din version vil køre ind over den gamle version hvilket jeg dog tvivler på ellers kan du finde det meste i mit link til Wintip, der har mange letforstålige artikler.

Godkendelse af svar
Fra : libverda

Dato : 01-03-05 14:31

Tak for svaret BjarneD.Vh John