/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ad-aware - hvad nu ?????
Fra : miritdk
Vist : 589 gange
100 point
Dato : 22-02-05 23:38

når flere sikkerheds firmaer advarer mod ad-aware som omtalt bla hos symantec og spywarefri - hvad er så det bedste alternativ ??????????
Jeg har gennem årene været glad netop for ad-aware - men ved da ikke lige hvad der kommer på højde med den - vel at mærke at gratis programmer.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-02-05 23:42

Brug du roligt ad aware,mazda roser jo heller ikke VW

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-02-05 23:44

Hos spywarefri er det vel et sponcer spgm

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-02-05 23:49

Her et råd fra spywarefri,lurede lidt over de skulle advare mod adaware

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-05 23:51

spekulerede også i spybot - men ville da lige høre.
men symantec - mcaffee osv advarer jo også - såååhhhh ????

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-05 05:42

Kald det bare "med livrem og seler". Jeg benytter stadig AdAware OG Spybot (kører dem i nævnte rækkefølge).
Årsagen til advarslerne ligger i følgende:
http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#adaware1
Selv om AdAware nu tillader at lukke "enkelte" igennem, så fjerner den trods alt det mest giftige. Det den så slipper igennem snupper Spybot. Man kan så selvfølgelig spørge sig selv hvorfor så også AdAware. Hertil er min erfaring at AdAware til tider "fanger" noget, som Spybot ikke gør - det er min erfaring!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-05 05:43

Ole...
Citat
Brug du roligt ad aware,mazda roser jo heller ikke VW

Den er nu meget "sød"

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 23-02-05 06:06

Spywarefri er ikke længere så begejstret for Ad-aware http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#adaware1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-05 09:44

ok - jeg kører den også endnu - sammen med spywareblaster - så regner med at jeg er rimelig sikker - nogen grund til at lave om på det mon ???
(bruger xclean og stinger hvis i så fald osv )

Jeres mening om spywareblaster vs. spybot ???????

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-02-05 10:04

<Hej miritdk

Jeg bruger AdAware, IE-Spyad, S&D + Blaster, SpywareGuard og online scanner med Anddox.Desk.com. Sletter Tempfiles når browser lukkes + gemmer ikke oversigten over besøgte Web steder. Rydder op i Registreringsbasen en gang i mellem med RegCleaner. F-Secure Internet Security 2004. Det har indtil nu holdt systemet fri for snavs.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-05 10:53

Hey Isla el Diblo... husker du også at gi' maskinen en omgang WD40
(her troede jeg... at jeg gik med livrem og seler)

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-05 11:30

Tak for svaret CLAN. Ok... kunne være jeg skulle forsøge med spybot også - eller - i stedet for spywareblaster(som jeg ellers synes fungerer fint) - men ingen skade ved at prøve jo. Jeg havde egentlig heller ikke tænkt mig at kyle ad-aware ud - men ville da lige høre

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-05 11:34

Forståeligt nok... og takker for points - fortsat god dag til jer alle sammen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-02-05 11:35

Lidt svært at følge med i dag... Kandu's emiler funker ikke. Jeg modtager ikke noget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-05 11:41

haha CLAN - netop hvad jeg lige lavede en tråd om - bla andet