/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Alle billeder er .bmp format
Fra : steenolsen
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 17-02-05 08:32

Hej,

hvordan kan det være at alle billeder på nettet, som jeg højreklikker på for at ville gemme, de kun kan gemmes i bmp format? 99% af dem er .jpg eller .gif format, og jeg skal selv ind og gemme dem om bagefter...

Hvordan løser jeg dette problem?
Steen

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 17-02-05 09:03

Det er fordi BMP fylder mindst

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 17-02-05 09:09

Kender problemet og sådan løste jeg det :

Gå i din browsermenu og vælg : Funktioner->Internetindstillinger-> fanen Generelt vælg; [Slet cookies], [Slet filer] (flueben ved Slet alt offline indhold) og [Ryd oversigten]. Derefter vælger du fanen Avanceret og tykker [Gendan standarder]

Dette plejer at afhjælpe problemet, så du atter kan gemme billeder i det format de aktuelt er lagt på nettet som.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-05 09:09

alt efter hvad du har installeret på din pc burde du kunne gemme i samme format som du ser og derpå downloader for at gemme - brug pilen i dialogboxen forneden og vælg der før du gemmer. Hvis du ikke får en valgmulighed der mangler du måske noget på din pc der giver dig mulighed for at vælge andet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-02-05 09:10

Nej BMP fylder mest, men det har jo ikke noget med spørgsmålet at gøre.

Hvis du bruger udklipsholderen, så kan den kun håndtere BMP formatet.
Hvad sker der når du højreklikker på billedet, og trykker gem som?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-05 09:16

Alternativt kan man blot trække billederne ud i en mappe på skrivebordet og de bliver derved gemt 'normalt' i denne mappe, men det løser dog ikke problemet med højreklik og 'Gem billede som...'

Da skal du følge min første anvisning. Ofte er det nok kun at vælge [Slet filer]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 17-02-05 11:59

Tak for det molokyle - din guide virkede

Godkendelse af svar
Fra : steenolsen

Dato : 17-02-05 11:59

Tak for svaret molokyle.