/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Min sambo med på nettet?
Fra : vege.dk
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 31-01-05 12:36

Jeg får en logerende i min lejlighed snart. Jeg har selv en stationær pc med adsl fra TDC.
Hun har en bærbar og vil gerne benytte internettet også.

Hvordan kan man sørge for at hun også kommer på samtidigt?

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-05 12:44

Løsningen vil nok være at købe en router. Da hendes PC er bærbar, kan den sikkert køre trådløs. Så en lille trådløs D-link router til omkring 400 kr. vil være et godt bud. Den har samtidig fastnet-tilkobling til din stationære.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 31-01-05 15:12

Og så er det lige det med erfaring til de forskellige produkter

Jeg kan ikke lide D-link da jeg selv har en router som hele tiden skal genstartes (den mister SSID'et). Jeg købte derefter en Netgear, og den virker upåklageligt. Så jeg kan anbefale netgear (er også smart i designet), men det er meget hip som hap hvem du spørger.

Men som hansen9 siger, så er den bedste løsning en router så i kan dele forbindelsen!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-01-05 16:28

Du kunne også bruge en alm. router med ledningsforbindelse, hvis det er nemmere.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 31-01-05 23:23

Ostemanden: Ja, det er sjovt som vi er forskellige. Nogen har held med D-Link nogen med andre mærker. Jeg har så haft stort held med D-link, kørt med den i 1½ år uden problemer. Andre kan sikkert sige noget andet. Så jeg taler bare ud fra min erfaring. Men jeg mener til dette spørgsmål, at vi skal anbefale Vege at købe en kombineret trådløs router og switch. Og der er flere muligheder indenfor 4-500 kr. Og så kan de også udveksle data mellem computerne, dele printer o.s.v. Jeg mener det er en rimelig investering i forhold til hvad Vege vil opnå. Og så lander han optimalt.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-02-05 06:53

Ja... Bestemt er det den bedste løsning at anskaffe sig en trådløs router med switch... Og hvilket mærke er så mere eller mindre op til Vege selv... Der er fordele og ulemper ved alt!

Godkendelse af svar
Fra : vege.dk

Dato : 01-02-05 10:57

Tak for svaret allesammen.
Det bliver en router der kan køre trådløst og uden