/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Rotter på 3. sal
Fra : ans
Vist : 1214 gange
500 point
Dato : 30-01-05 17:55

Det har jeg så ikke, men min nevø har rotter på 3. sal.

Min nevø bor på 3.sal, den øverste etage i ejendommen. Han står i sit køkken og vinduet er åbent.

Til skræk og rædsel ser han en rotte springe ind af vinduet.

På hvilken måde kan man gardere sig, så det ikke sker igen. Og hvordan kan en rotte komme op på 3. sal og hoppe ind af et åbent vindue?

Han vil kontakte viceværten.

Han bor i Københavns kommune, og der vrimler det jo med rotter, men på 3. sal !!!!!!!! og ind af et vindue.

Gode råd søges.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-05 17:58

De kommer op gennem faldstammerne, render ud på taget
og ind ad åbne vinduer.
Brug tætmasket hønsenet ved vinduer på klem.
Og lad komunens rottefængere tage sig af resten.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-01-05 17:59

Prøv ligesom med duer,et søm forneden i hvert hjørne af vindues rammen og spænd fiskesnøre i tre fire rækker imellem.------Han kan ihvertfald høre når de kommer.Men mon ikke det er noget for det offentlige

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-05 18:00

De kravler op i nedløbsrør
Men årsagen er at der er hul i kloak systemet så de komme ud af dette...
De har heller ikke problemer med at komme op af toiletter, igennem vandlåsen....
Men kontakt kommunen de vil vist meget gerne hjælpe med forbygggelse af gentagelser.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-01-05 18:06

som keldd skriver

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 510 point
Dato : 30-01-05 18:10

Keldd har ret, de kommer op igennem kloakrøret, og selvom der ikke er hul i røret <Benjamin> så kommer de alligevel ud oppe på taget, for som du sikkert ved ender de fleste faldrør deroppe, især i etageejendomme, da røret skal have "udluftning" øverst oppe, for ikke at suge vandet med ud af toilettet når der skylles ud.
De infame rotter er iøvrigt meget dygtige til at klatre op, der skal ikke mange ujævnheder til på en mur, før det er en let sag for dem, at komme selv meget højt op.
Et net af kyllingetråd, eller noget voliere-net kan forhindre at de kommer ind af vinduet - men med de mange rotter som findes specielt i København, så kan det desværre være nødvendigt at sikre sig selv.
Selvfølgelig skal der gives besked til kommunen, det har man pligt til.
mvh
Benny

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-05 18:16

Har jeg så vundet 1 point???
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-01-05 18:18

Keldd

Benny

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-05 18:23

Må man godt tale om andet end rotter i den her tråd???

Jeg kender f.eks mange Kandu'er, der har rotter på loftet.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-01-05 18:39

Fy Keldd, og jeg skulle lige til at skrive, at så længe han ikke havde "rotter på loftet" var det ikke så alvorligt.

Men rotter og mus er dygtige til at klatre, så det er ikke noget problem for dem at komme højt til vejrs.

Fik nevøen forresten fat i dyret, eller har den fundet et lille ugenert hjørne at føde sine 14 unger

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-05 19:15

Helt klart - henvendelse til kommunen.
Hvordan de kommer op ad rørene indvendig - de skyder ryggen mod den modsatte side af røret. Det er nemmest i gamle støbejensrør.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-01-05 22:37

Hvis de der rotter kommer op gennem faldstammen og derefter udluftningen på taget, er det så ikke der, der skal sættes net (ved udluftningen).

Kommunen er blevet kontaktet. Min nevø vil bare være sikker på, at det rigtige bliver lavet.

Keldd, der er nogle, der har "rotter på loftet" , men dova mener ikke, at det er så alvorligt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-05 22:48

ans:
Sig det ikke til nogen, men hun er een af dem.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-01-05 22:54

Nå, men er det ikke udluftningen på taget, der skal sættes net "på"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-01-05 23:01

Jo, det kan de gøre,men gør det sikkert ikke, fordi det er et helvedes mas med at komme op på taget, hvis de skal overholde sikkerhedsforskrifterne.
Keldd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-01-05 23:36

bennymanden og keldd

Jeg tror i har ret I at rotterne kommer op gennem faldstammen.
Jeg vil sige det til min nevø, så han kan holde øje med hvad, der bliver lavet.

Jeg lukker spørgsmålet nu og tak til de, der deltog.

Keldd, jeg opretter lige et spørgsmål til dig, da jeg jo kun kan acceptere et svar i denne tråd.

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 30-01-05 23:41

Tak for svaret bennymanden.

Det er nu ikke hver dag, at man ser rotter kravle ind ad vinduet på 3. sal.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-01-05 23:51

Selvtak ans - det har du da heldigvis ret i, man ville nu nok lige kikke en gang, men hvem ville ikke det hvis der står en rotte i vinduet, uanset på hvilken etage ?
Du har helt ret med hensyn til net over kloakudluftningen - ofte bliver der også lavet en form for spærring, enten med net eller et par tråde påloddet, men hvis de har en vis alder er det sikkert tæret (rustet) væk. Det er så bare et spørgsmål om hvor let det er at komme til det, som Keldd også er inde på.
Hvis det er et tegltag med hældning er det måske en lille rund hætte med et kinesertag på ?
Jeg håber for nevøen, at i finder en løsning på problemet, jeg kan heller ikke fordrage de der sygdomsbefængte gnavere, slet ikke i min nærhed ------
mange hilsener
Benny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-05 00:19

ANS

Det var ikke det jeg mente

Du har vist overset et lille "ikke" i den sætning om rotter på loftet.
Altså hvis du bedre kan forstå : En rotte ind af vinduet, er ikke så alvorligt som rotter på loftet!!!!!!

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-05 00:20

Og dig Keldd

Du passer bare på, at jeg ikke dukker op og lukker 50 rotter ind af dit vindue

mvh

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-01-05 15:25

Æv bæv dova,

tomme trusler, det tør du ikke, du ved jeg altid går rundt,
kun iført gummifrakke.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-05 17:53

Ævbæv Keldd
Det ved jeg så ikke er rigtigt, for nu har jeg jo set et par billeder af dig, iført sorte cowboybukser og ternede skjorter

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-01-05 18:29

dova

Jeg havde overset "ikke" sorry.

Rotten er nu fanget. Den havde gemt sig i et køkkenskab. Rottefængeren kunne ikke se rotter, men satte nogle fælder op. Og da rottefængeren var gået gik rotten også, men i en af fælderne

Det er jo ikke sjovt, når der også er et lille barn på 1½ år og så en vildfaren rotte i en lejlighed på 3. sal.

Kommunen sætter net på tagudluftningen fra faldstammen.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-01-05 18:31

Øh, ja, men når jeg er alene, gør jeg.
Keldd

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-05 18:41

Nej, ans det med små børn og rotter er ikke nogen god kombination.
Godt de har fanget kræet.

mvh dova