/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
kort over Danmark på nettet
Fra : op1
Vist : 3607 gange
20 point
Dato : 07-01-05 00:52

Er der et sted på nettet hvor man se et danmakskort? - Og så sådan nogenlunde i detajler så man kan se små byer...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 00:57
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 01:00

hvis den ikke viser noget kan du bare skifte land øverst til venstre og så tilbage igen når den kører, Du kan gå helt ned til gader så det er ret godt og nemt at bruge.

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 30 point
Dato : 07-01-05 01:22

www.kortal.dk er også fed, men det er sattelitfoto

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 01:29

Kortal er skam flot og man kan komme rigtigt langt ned, men der er sat noget på så man ikke rigtigt kan bruge det til noget med mindre man betaler så det bliver fjernet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 02:28

Hvorfor dog lede på udenlandske sider når Kort & Matrikelstyrelsens hjemmeside:

http://www.kms.dk

Giver dig alt hvad du har behov for? Helt ned til 1:10.000

Du kan få dem ud med både vejnavne og paceller påtrykt.

Det er gratis at printe alle kortene ud ( og i farver ). Det koster kun noget hvis kortene skal bruges kommercielt (Firmaer).

Der er også søgemulighed. Hvis du f.eks. ikke ved hvor den danske landsby Tyskland ligger, søger du bare, og vups har du et kort over Tyskland(jylland) og så kan du zoome ud som du vil, og printe et hvilkensomhelst kort du vil.

Så længe du kun har brug for kort over Danmark, findes det ikke hverken bedre, billigere eller nemmere. Hilsen Arne J.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-01-05 04:40

I guder hvor der dog kan kagles, i jagten på 20 point. Det havde været rigeligt med det link, men det syner selvfølgelig ikke meget. 20 point herregud, hvor pointliderlig kan man blive.

Og sig mig lige engang arne jacobsen, er det almindeligt hvor du kommer fra, at desavuere andres svar, for at fremme ens eget, eller bare din måde at føre dig frem på. På mig virker det usmageligt

op1. Det er ikke dine 20 point der er noget galt med

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 04:46

Nej Klamme

Det er dit hovede.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 05:20

I øvrigt er jeg selv bruger af det system som Bjarne nævner: Multimap. Det er et skide godt gratis-produkt, der også laver fine detaljerede kort og rutebeskrivelser i Danmark. Så ikke ét ondt ord om det Bjarne. Jeg syntes blot, at når der spørges om et Danmarkskort så er K&M's kort rigtigt gode også. (og ofte mere Up-to-date) Arne

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 07-01-05 06:03

Mit foretrukne sted er www.krak.dk , hvor du kan finde personer, firmaer og byer. Her kan du få indtegnet rejseruter på kort, ogt få udskrevet en detaljeret rutebeskrivelse.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-01-05 06:59

Danmark og meget mere, med mulighed for afstandsmålinger, selv på helt korte strækninger.
http://www.dk.map24.com/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-01-05 07:10

arne jacobsen
Dit skrevne sprog er ikke så klart at jeg fik fat i, om dit nej går på om det er almindeligt hvor du kommer fra, eller det var din måde at føre sig frem på.

Kan du ikke indse at din måde at føredig frem på er usmagelig,når BjarneD besvarer spørgsmålet med at angive et link, og at du derefter skriver: Hvorfor dog lede på udenlandske sider når............

Det er da så grov en desavuering af andres indsats, og kan da kun have det ene formål, at fremme egen indsats. Noget kunne tyde på at du godt er klar over det, siden du efterfølgende begynder at glatte ud i en (unødvendig og ligegyldig) henvendelse direkte til BjarneD. Du skulle nu tage og lægge din adfærd om, så slap du også for efterfølgende at lefle for dem du har forurettet. Nu har du lært lidt idag. Husk det nu fremover.

Klumme staves med U og ikke med A

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 07:15

NÅ KLAMME

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-01-05 07:26

Undskyld arne jacobsen. Jeg ved godt at du er langsomt opfattende, men glemte at det ofte hænger sammen med dårlig begavelse. Så for ikke at forvirre dit lille hoved yderligere så skriver jeg fremover klamme når du er involveret. For din skyld....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 07:34

Tandhjul

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-01-05 07:40

tandhjul.......???? arne jacobsen.

Gå nu ind og tag en time til. Det her tar vist mere på dig end jeg kunne forestille mig. Selvfølgelig er det ikke rart at blive irettesat så tidligt om morgenen, men det gælder jo så mange andre også, og nogen må jo forsøge at lære dig lidt om normal opførsel, pli mv.

Klamme / tandhjul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 07:53

At du lille ven ikke ved at et tandhjul består af mange takker, kommer da ikke bag på mig. Læg lige mærke til at den eneste der i denne tråd har opført sig grimt, er dig. Du kommer kun ind i denne tråd for at skælde ud. Du er ikke fremkommet med én eneste brugbar bemærkning til spørgsmålet.
Og at du selv indrømmer at din forestillingevne er på niveau med en sælunges, undrer ingen.
Skynd dig nu at få lagt de svinske blade til side og få pakket skoletasken før Moar kommer og "vækker" dig.
Kandu ha' en god skoledag. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 07-01-05 07:54

Nu synes jeg snart at KANDU borde ryde op i div. profiler, det kan da ikke være rigtigt at snart alle tråder bliver ødelagde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 08:27

sm7sgb

Jeg er helt enig med dig. Så hvis du vil være så venlig at læse hele denne tråd igennem, og så skrive ned hvem der er kommet med kommentarer til selve spørgsmålet og hvem der kun er kommet ind for at lave ballade, ville det være en stor hjælp for alle. Når du har gjort dette, sender du en email til Kandu-teamet og fortæller dem om resultatet. Så vil de sikkert rydde op i skidtet. Hvis du eller andre ikke gør noget sådant? Ja, så har I den Kandu som I har fortjent. Demokrati og ordnede forhold kommer ikke af sig selv! Det kræver en aktiv indsats. Det er nemt at være sur over tingenes tilstand, men det kræver en Mand/Quinde at rejse sig op og medvirke til demokratiets opretholdelse.

Go for it. Hilsen Arne Jakobsen (Der ikke udemokratiskt skjuler sig bag en eller anden eller flere lamme Alias'er)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-01-05 08:28

sm7sgb

Jeg er helt enig med dig. Så hvis du vil være så venlig at læse hele denne tråd igennem, og så skrive ned hvem der er kommet med kommentarer til selve spørgsmålet og hvem der kun er kommet ind for at lave ballade, ville det være en stor hjælp for alle. Når du har gjort dette, sender du en email til Kandu-teamet og fortæller dem om resultatet. Så vil de sikkert rydde op i skidtet. Hvis du eller andre ikke gør noget sådant? Ja, så har I den Kandu som I har fortjent. Demokrati og ordnede forhold kommer ikke af sig selv! Det kræver en aktiv indsats. Det er nemt at være sur over tingenes tilstand, men det kræver en Mand/Quinde at rejse sig op og medvirke til demokratiets opretholdelse.

Go for it. Hilsen Arne Jakobsen (Der ikke udemokratiskt skjuler sig bag en eller anden eller flere lamme Alias'er)

Godkendelse af svar
Fra : op1

Dato : 07-01-05 11:27

Tak for svaret sipelip. Det var bedre end jeg turde håbe! Mange tak!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-01-05 14:05

Ups arne"mand" - Så smuttede de 20 point også. Du gjorde eller hvad du kunne.

Det hedder ikke ballade, men opdragelse i denne forbindelse. Set fra dit synspunkt er det da indlysende at du fremmer en evt. udsmidning af mig, så er du jo også fri for at lære hvordan man opfører sig.